startmotor Mercedes A werk niet, maar soms weer wel

Gepost door Muze 
een vriend van mij heeft een Mercedes A met kuren aan de startmotor: je hoort het relais overslaan maar daarna gebeurt er niks. De accu is prima, de wegenwacht heeft al een keer een paar flinke klappen op de startmotor gegeven maar dat hielp niet. Het gekke is dat hij het soms weer helemaal normaal doet. De auto heeft geen startblokkering of alarmsystemen.
Soms hoor je na het overslaan van de relais nog wat gereutel.

Omdat inbouwen en uitbouwen van een startmotor bij deze auto nogal omslachtig is en dus duur (inclusief startmotor Ä 1000) vraag ik mij af of het probleem niet elders kan liggen. Maar de wegenwacht heeft ook al direct stroom op de startmotor gezet, dus het traject daarvoor daar ligt het niet aan.

Is er iemand die bekend is met dit probleem/ Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
Slechte + of massa? Koolborstel in startmotor versleten? Bedrading in de startmotor aan het overlijden? Slechte kabel(breuk) vanaf het contactslot?

Doet het startrelais het altijd? Je zou eens kunnen proberen of hij altijd aanslaat wanneer je de + rechtstreeks vanaf de accu pakt.

Je hoort de startmotor, wanneer deze niet aanslaat, ook geen geluid maken?
@CorZa: "de wegenwacht heeft ook al direct stroom op de startmotor gezet", dus die weg is al afgesloten...
Maar omdat het veel kost zoeken we de oorzaak toch elders...
lol, idd,
maar 1000e reparatie op een auto van 3-4k is natuurlijk niet leuk, maar zal toch nodig zijn.
Kan met een tweedehandsje en een niet Benz-dealer uurtarief vast voor een schappelijker prijsje.
Koop een gereviseerde stratmotor bij een revisiebedrijfje voor dynamo's en stratmotoren. Vaak monteren deze dergelijke proucten ook tegen een schappelijke prijs.

Revisieexemplaar + montage hoeft nog niet de helft te kosten van 1.000 euro.

Woon je in de omgeving van R'dam, kijk dan eens bij Vazon.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2010 14:38 door BertPleizier.
Dat niet alleen... het verwijderen en testen van de startmotor (om ťťn en ander uit te te sluiten danwel te bevestigen) kost minder dan eindeloos zoeken terwijl zowat alles richting de startmotor wijst...
Ik heb net hetzelfde probleem
Hebt u uw probleem kunnen oplossen?
Bedankt om mij uw oplossing te laten weten
De massa kabel heb ik reeds vervangen, maar het fenomeen doet zich nog regelmatig voor
Na meerdere startpogingen, soms met een minuutje tussenpauze krijg ik hem (voorlopig) steeds aan de praat
hmm,

ik heb momenteel hetzelfde probleem op mijn cordoba. Volgens mij betekend de klik dat de startrelais nog werkt. Bij mij stelt het probleem zich altijd als het warm weer is + als de auto nog warm staat. aangezien er verder geen geluid meer komt en (bij mij) hij ook direct aanslaat als het lukt, zonder dat hij traag draait of zo weet ik bijna zeker dat het om de solenoid gaat. Als die niet je startkrans naar voor schiet, zal je starter niet beginnen draaien (is nu eenmaal een beveiliging).

Enfin, als je het symptoom enkel hebt als je moter het warm heeft, zou ik toch enkel je solenoid vervangen, een beetje garagist draait daar ook zijn hand niet voor om. eventueel kan je hem meteen de borstels laten vervangen... maar die zijn over het algemeen voorzien op 10000 starts.

Een slechte massa heeft inderdaad het zelfde symptoom, maar dat is blijkbaar als uitgesloten.
sandylangstraat heeft zo te zien ieder probleem wel eens gehad...
bedankt allemaal voor jullie reactie, het probleem is nog niet opgelost, we gaan eerst maar eens naar de Mercedes dealer om de computer te laten uit te lezen, Luc ik zal melden als wij een oplossing hebben gevonden!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep