| |  Het Clean en Detail Topic --- GOOI MAAR OP SLOT !!!!
 | Zo ik kan nog net typen 
Ik heb vandaag de auto gedaan met ntx wax, eerst lekker de auto gewassen, helemaal afgedroogt, en poetsen maar, ik moet zeggen het werkt lekker, heel dun opgebracht en na een minuut of 20 kuren weer uitgepoets met een dikke microvezel doek, het uitpoetsen was echt een makkie 
1 nadeel de auto is zilver, en het is bij dun aanbrengen echt moeilijk om te zien waar je wel en niet geweest bent, ik wilde het 5 stappen plan doen, maar ik had niet zo'n geluk met mijn bestelling vanuit engeland, alleen de ntx is hier aangekomen.(ga het alsnog een keer bestellen de auto heeft het nodig, de lak kan nog veel gladder)
O de pad is wel al kapot, dacht dat die dingen lang meegingen??
Hoe dan ook ik heb geen foto's maar het is wel een plaatje nu, van de week nog wel effe wat plekken harder aanpakken want ik vond ingevreten vogele stront op mijn motorkap, maar ja valt toch niet op naast me kras op de kap.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2008 16:03 door AFW.
|
 | Mischien kan ik me krachten niet 
|
 | Idd, het padje wat ik bij de NXT kreeg is nog steeds heel, de andere pads ook.
|
 | Die pads kosten tegenwoordig toch maar 1 euro ofzo (bulk), dus het is niet meer zo'n ramp als je ze verslijt. Ik zou ze iig niet meer voor 7 euro per twee kopen.
|
 | dickey Schreef:
Die pads kosten tegenwoordig toch maar 1 euro ofzo (bulk), dus het is niet meer zo'n ramp als je ze verslijt. Ik zou ze iig niet meer voor 7 euro per twee kopen.
Officieël mogen ze niet los (uit een bulkvoorraad) verkocht worden. De bulk wordt door Meguiars ter beschikking gesteld om een demo mee te geven of als weggevertje.
Persoonlijk vindt ik de applicatorpads van Mothers erg fijn om mee te werken.
|
 | Dat poetsen werkt erg verslavend. Na elke wasbeurt heb ik wel weer zin om ook even de wax weer te pakken. Heb dus de M16 al op de Swift gezet en resultaat was dan ook super!
Binnenkort eens een echt goede beurt. Eerst lekker kleien, daarna de #83 en vervolgens de M16. Dan glimt ie echt als een keutel in de maneschijn 
|
 | @ Kristian:
Je zou tussen de M83 en M16 ook nog een de M7 (=polish) kunnen gebruiken. Je weet dan helemaal niet wat je ziet als je dat gebruikt hebt 
Patrick
|
 | Aha dat kan dus nog een mooie aanvulling zijn op mijn inmiddels vrij grote collectie! Heb trouwens nog wel de Polish van het stappenplan, misschien ook wel een idee om die eerst op te maken. Zit in de #83 geen polish?
|
 | In de M83 zit wel een polish, Dual-Action Cleaner/Polish, maar is natuurlijk niet zoals een echte alleenstaande polish. je kunt ook best eerst de DC Polish, step 2 opmaken, voordat je naar Pro. versie gaat kijken.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2008 11:42 door Slewey.
|
 | 
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2008 19:48 door AFW.
|
 | Edit:
Filmpje al geplaatst in youtube link...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2008 21:08 door Patrick..
|
 | Goedendag allen,
Ik had mijn droomwagen net 1 week en moest gewassen worden vanwege het restantje Sahara zand wat er op lag. Eerst heb ik hem afgespoten en daarna alleen maar gewassen met Wash & Shine. Nu ben ik zoooooo stom geweest om dat met een spons te doen. (Had ik dit forum maar eerder gelezen) Je raadt het al... op bepaalde plaatsen van die mini-krasjes, volgens mij noemen jullie dit "swirls"? De lak is zwart-metallic.
Vandaag naar zo'n alles-voor-uw-auto zaak geweest, gelijk een microvezel washandschoen genomen en op advies van de verkoper MER autoshampoo met carnauba was gekocht. Als wax adviseerde hij Turtle Wax, colour (o.i.d.). Deze heb ik niet gekocht.
Mijn vraag aan jullie is: Wat moet ik doen nadat ik de auto met MER autoshampoo heb gewassen? Daarna in de was zetten en welke raden jullie dan aan, ook iets met carnauba, of zit de wagen nog zo strak in de was (vanuit de fabriek) dat bovenstaande voldoende is? Die microvezeldoeken en/of pads die worden besproken hier, de Hema's, Marskramers etc. liggen er vol mee, ik kan me niet voorstellen dat deze zoveel slechter zijn dan van de grote merken. Alleen, welke moet ik hebben?
In dit forum krijg ik wel het idee dat spullen van Meguiar's heilig zijn, maar er zijn toch ook hele goede alternatieven waarvoor ik niet stad en land hoef af te reizen om het te kunnen aanschaffen?
Alvast bedankt voor jullie goede adviezen.
|
 | Je hoeft spullen toch niet overal zelf op te halen? Via internet kan het ook (bijv. bij Carclean.nl) worden besteld. Hoeft trouwens ook niet persé Meguiar's te zijn. Die krasjes kun je trouwens door polijsten weer wegkrijgen (als je het 5-stappen plan van Meguiar's volgt).
|
 | Mequiars is zeker niet heilig, zijn nog genoeg andere merken. Gebruik zelf Poorboys en Mequiars door elkaar heen.
Belangrijk is een goede shampoo en hulpmiddelen te gebruiken in combinatie met de 2 emmer methode. Daarnaast een wax om je lak te beschermen cq. glans tevoorschijn te laten komen. Eventueel nog een Glaze (bv. Poorboys Black Hole Glaze) voor het waxen voor een diepere glans, zeker bij zwart metallic krijg je daar waanzinnige resultaten mee. Heb pas een zwarte Polo, een zwarte Omega en mijn eigen wagen mee gedaan en resultaat was verbluffend. Keuze van de wax is ook weer afhankelijk van wat je wilt bereiken, een langdurige bescherming of meer glans ? Om het beste resultaat met de Glaze/Wax te bereiken is het wel aan te bevelen de wagen eerst te kleien, cleanen/polishen (1 of 2x per jaar is ruim voldoende)
Pads, washmitt, droogdoek, microvezeldoeken etc..... koop je in principe 1x en gaan heel lang mee (kan je nl. gewoon in de wasmachine doen op 30 graden zonder wasverzachter)
Zoals Meeuw al aangaf kijk eens op carclean.nl (hebben ook een forum)
Succes !
NG: 06/09 Easterwood Poetsmeeting iets voor je ? klik
|
 | Vanavond ga ik even een kleine collectie Meguiars kopen + accesoires zoals washandschoen microvezeldoek etc. etc. @A6-Red, hoe breng jij de cleaner, polish en wax aan? (pads, doek?)
|
 | Nou leuk weer een kras van 30 cm op mijn achterscherm, ik wordt er echt gek van, ik ben nu 27 jaar en ik heb nog nooit een auto beschadigt van iemand anders, heb ik soms te veel respect voor andermans spullen??
Ik heb wel een oplossing bedacht, de auto gaat een vol automatiche garage in, dan staat ie droog en veilig, wel weer extra kosten (40 euro per maand, die ik normaal liever in me tank gooi), maar ja steeds schades weg laten werken is toch echt duurder.
Ik heb me wel gek zitten poetsen, hij is er al een heel stuk uit nu, maar je ziet hem toch nog, echt klote hoor, en wij kunnen weer lekker werken om de schade te laten herstellen.
|
 | Ben je lekker klaar mee  Gebeurt dit gewoon voor je huis of zo ??
|
 | Ja is gewoon in de straat, leuke buren 
|
 | Quote Red Reed in de stromende regen zonder mijn ruitenwissers te gebruiken, door de wax vloog het water van de ruit af grinning smiley. Nooit meer een vieze vooruit voor mij winking smiley
Dat laatste las ik eerst verkeerd...
Welke klei gebruik je hiervoor? Gewoon de klei van de Meg. Quick Clay system?
|
 | In All Metal Polish zitten inderdaad schurende bestanddelen. Deze zorgen ervoor dat vastzitende vervuiling weg gehaald kan worden.
Je kan de velgen ermee behandelen, maar om die behandling te behouden, zou je er een zogenaamde wheelwax overheen kunnen doen.
Goede wheelwaxen zijn bijvoorbeeld:
Poorboys World Wheel Sealent Chemical Guys Wheel Guard WheelWax RimWax
Lees anders even onderstaande topic wat betref onderhoud aan velgen:
[forum.carclean.nl]
|
 | Stom mischioen maar ik dacht dat je je ramen niet mocht poetsen??
|
 | Waarom niet ?
Er bestaan diverse materialen voor.
Je kan zelfs je ramen polijsten. Je kan dan zelfs die hele kleine putjes van de steenslag weg werken. Bedoel niet de echte steenslag beschadigingen (daar heb je CarGlass voor) maar die miniscule zandstraal beschadigingen die vooral opvallen als de zon op de ruit schijnt.
|
 | Hij gaat in Turkije auto's poetsen voor de lokale bevolking. Zo wordt de vakantie bekostigd 
|
 | Ik heb een vraagje, een of andere ... is met zijn tas of sleutel o.i.d. langs de auto gelopen en er zit daardoor een vrij lange kras op de auto. De auto is normaal donkergroen metallic, maar het is echt zo'n zilvergrijze kras. Hij voelt alleen niet diep aan, als ik er met mijn vingers overheen ga dan voel ik geen of amper relief. Kan ik dit ook fixen met iets als ScratchX of Super Resin Polish? En zoniet, waarmee zou het dan wel moeten lukken?
Als ik tijd heb zal ik een fotootje maken.
Bvd!
|
 | Er wordt hier nogal gepocht op o.a. Meguiars. Het is het enige merk shampoo wat ik ben tegengekomen waarop staat dat het oog en huidklachten kan veroorzzaken! Nee; dank je. Dan hoef ik het niet!!!
|
 | Weet je zeker dat jij die zelf hebt weggepoetst?
|
 | Als je er niet met je nagel in blijft hangen wanneer je over de kras heengaat moet je hem idd vrijwel helemaal weg kunnen krijgen. Pak Scratch-X of Paint Renovator. Super Resin is niet echt bedoeld voor medium krassen, meer als milde cleaner & polish. Hier heb je nog een productvergelijking: Vergelijking Scratch Removers
|
 | BMW545i Schreef: ------------------------------------------------------- > > Nog een vraag waarmee kan ik het best mijn velgen > in de Wax zetten? > Ik heb Meguiar's All metal polish alleen ik las > weer ergens anders dat dit krassen veroorzaakt op > de velgen.
Heb zelf een tijdje terug de Poorboy's Wheelsealant eens naast de Rimwax geprobeerd. Zit er nu zo'n 2-3 weken op, qua duurzaamheid of looks is er eigenlijk geen verschil. Qua gebruiksgemak vind ik de Rimwax een stuk fijner werken. Kijk eens hier, voor een wat uitgebreidere test tussen die 2; [autodetailing.nl]
|
 | Thanks Ransom en Red, ik zal er volgend weekend eens mee bezig, kijken of het lukt. Ik post dan ook wel wat foto's. 
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2008 16:19 door Draco.
|
 | Hi guy's,
Ik ga woensdag eindelijk mijn nieuwe auto afhalen bij de dealer. Wel dien ik de ruiten vanaf de B stijl nog te (laten) verduisteren. Dien ik best de binnenkant van de ruiten te behandelen voor de verduistering (bv ook kleien van de ruiten, of is dit onzin uitkramen?)of kan ik hem zo naar de "tinter" brengen?
Graag jullie advies.
|
 | De "tinter" zal de ramen zelf van te voren even ontvetten
|
 | Ik heb vandaag mijn Sei ook maar weer eens gewassen en daarna de Trim Detailer uitgeprobeerd op wat vaal zwart plastic. Werkt echt goed! Ik had voorheen voor 1 euro bij de action zo'n spuitbus met bumperblack gehaald, maar TD werkt echt fijner. Het is net een creme-pje wat je erop smeert. Ben benieuwd hoelang het goed blijft.
Verder heb ik mijn achterklep gecleand (ontdaan van logo's). Voor het eerst echt het nut van paint cleaner gezien want die zwarte randen die om het logo zitten (vuil), gingen met wassen en kleien niet weg, maar met de paint cleaner was het er in een minuutje vanaf.
Enige minpuntje is dat ik nu wel donkere plekken (door de verkleuring van de rest van de auto) heb waar de logo's gezeten hebben. Is er een manier om dat weg te krijgen of te verminderen??
|
 | Ik vraag me af wat je zou moeten rekenen als iemand je benaderd om zijn/haar auto te doen?
Ik noem mezelf geen professioneel poetser, maar ik vindt dat ik wel goed werk aflever. Meestal heb ik een bedrag in m'n gedachten, maar ik denk dat het mensen zou afschrikken
Ik heb een lijstje gevonden dat zou kunnen dienen als leidraad, maar dat gaat mij te ver qua prijs dan....
Tarieven personenauto's (toeslag voor SUV-MPV-VAN-ESTATE):
Pakket A: - Handmatig wassen met speciale shampoo en drogen - Velgen reinigen (voor sterk vervuilde velgen wordt een toeslag berekend) - Ruiten reinigen (binnen/buiten)
Vanaf € 29,- excl. btw.
Pakket B: zoals Pakket A, uitgebreid met: - Banden en kunststoffen (sierlijsten) buitenzijde op kleur brengen - Hars of teerspetters verwijderen (indien nodig) - Waxlaag aanbrengen
Vanaf € 99,- excl. btw.
Pakket C: zoals Pakket A+B, uitgebreid met: - Speciale lakreiniging d.m.v. lakgum - Polijsten van de lak - Dubbele waxlaag aanbrengen
Vanaf € 149,- excl. btw.
Deze lijst heb ik gevonden die van een forumlid is van het Meguiars forum.
Wat zou je rekenen of wat reken je als je een auto zou moeten doen voor een kennis, familielid of zomaar iemand die je benaderd?
Patrick
|
 | Afhankelijk van je leeftijd en kwaliteit E. 10 - 25 per uur (voor een zwartwerker).
|
Deze discussie is gesloten.  | |  |