Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXI

Gepost door Hotdog 

Part LXI

Deel 61 alweer..wie had ooit gedacht dat het ooit zo kneuterige topic over een van de meest besproken merken zo'n lange succes-story zou worden en inmiddels een steeds groter wordende vaste schare fans aantrekt. Opels zijn veelbesproken; dat moge duidelijk zijn. Ondanks dat het ene na het andere schitterende model de grond uit wordt gestampt, is niet alles hallelujah. Qua motoren en gewicht heeft Opel nog een flinke slag te slaan.
Desondanks heeft Opel een mooi stel auto's op de plank staan met de kersverse Mokka en ADAM in de startblokken.
Over dit alles raken we niet uitgepraat en mede daarom het grote succes van dit topic. Saai wordt het nooit.
Opel wordt met hand en tand verdedigd; ook al kost iemand dat af en toe een korte vakantie.
Desondanks gaat het niet alleen over Opels maar worden ook persoonlijke zaken uitvoerig met elkaar besproken en heerst er dagelijks een gezellige en gemoedelijke sfeer en delen we ook emoties met elkaar. Laten we vooral zo door gaan en dan komt deel 100 snel in zicht!

Checklist

De normen van CorZa (en Ruud) blijken zonder handhaving te worden nageleefd.
Maar aangezien herhaling de kracht is van het woord volgen ze nogmaals.

In de maanden waarin de herfst centraal staat hanteren wij de volgende normen:
Norm 1: 70-30, waarbij 70% vd posts zal bestaan uit dikke zever van de hoogste plank, de rest uit nieuwtjes over aanstormende nieuwe
Opel-modellen, problemen met Opels enz. enz. enz.

Norm 2: Het gebruik van aftermarket xenon-verlichting is alleen toegestaan, mits deze niet stoort op het radarnetwerk van de NAVO en
geen gevaren zal opleveren voor de staatsveiligheid...

Norm 3: Hou het leuk, hou het luchtig. in vlagen van verstandsverbijstering zinvol, maar bovenal: uitermate gezellig!

Traditiegetrouw hebben we een set mooie motto's/slogans:
- Doppelauspuff Rulez
- Voer geen oorlog, voer de eendjes!
- Make love, not war!
- In varietate concordia

... En de meest recente slogan is nogal Opel-gerelateerd: "Wir Leben... hier"
(vrij naar "wir Leben autos"winking smiley

En, last but not least, hebben we zelfs Opel NL weten te inspireren met het volgende motto:

Dan nog de altijd belangrijke punten...

1. Hoe lang duurt het nog voordat de verzekering uitbetaalt, zodat de Astrix in huize Hotdog kan worden omgeruild voor een SportKa?
  2. Stapt Hans toch weer over naar de Vectra of blijft het bij schaalmodellen?
  3. Vindt Ruud zijn brandweerman of -vrouw/klassieker/woning?
  4. Wordt de Astra OPC van Frans vervangen door de nieuwe Astra OPC of gaat ie toch voor de Focus RS?
  5. Komt Gerard nog weer eens terug of is ie aan een vliegtuig blijven hangen?
  6. Komt de Cuore van Rob's vriendin nog door de APK of belandt ie op het autokerkhof?
  7. Zou de kitkar van Jimmy nog een bedrijfsklaar worden of gaat hij toch voor de baan als directeur bij Toyo Benelux?
  8. Zou Marc nog gaan verhuizen in 2012 en hoeveel bans zou in 2013 krijgen?
  9. Zal Joost zijn GTC mt panoramadak dichterbij zijn dan ooit door het afschaffen van de langstudeerboete of wordt het toch iets Koreaans?
  10. Een wist-je-dat: deel 61 volledig is gebouwd vanaf een iPad? Het kan dus echt!

Vaste bezoekers

Even een kijkje onder de kap bij de vaste bezoekers in dit topic!!!

-Forumnaam: Graveyard
-Naam: Frans
-Overige: Frans is in het bezit van de twee mooiste bolides in dit topic maar er kriebelt toch iets nu de nieuwe GTC OPC is verschenen. Na een korte proefrit op de bijrijdersstoel, smacht hij naar een testrit achter het stuur. En dan is ie verkocht...
Auto(s):

Opel Astra H OPC & Opel GT

Link Mijn Auto Topic

-Forumnaam: Opspeed
-Naam: Gerard
-Overige: Gerard heeft wellicht de meest beroemde auto uit dit topic. Hij heeft al dienst gedaan als testauto voor meerdere auto-magazine's en is nu dus bij een echte liefhebber terechtgekomen. Na jaren in een Speedster te hebben rondgereden koos Gerard toch voor wat meer comfort, waar hij in deze prachtige brandweer-rode GT niet over te klagen heeft.
Maar waar is ie gebleven?
-Auto(s):

Opel GT

Link Mijn Auto Topic

-Forumnaam: Corsa-20SEH
-Naam: Jimmy
-Overige: Jim rijdt rond in een echte Dreier op gas en daarnaast staat zijn Robin Hood in de startblokken. Deze startblokken lijken echter wel vastgeplakt want veel schot zit er niet in...

-Auto's:

Banana-split mobiel (zonder Frans Bauer)

Kimmie: BMW 316i E46 met belgisch gas

Link Mijn Auto Topic

-Forumnaam: Total Loss
-Naam: Mark
-Overige: Marc wordt ook wel Total Loss genoemd. Deze nickname slaat zeker niet op zijn lichamelijke staat....want van het verhuizen is Marc nog niet moe geworden.big smile smiley Marc doet rustig aan en geniet van zijn beide huizen en voor 2031 kunnen we de geplande housewarming wel in de agenda zetten. Na diverse pittige rekeningen rijdt Marc echter nog tot tevredenheid in zijn coupe. Maar verwen hem eens met een extra wasbeurt, Marc..winking smiley

-Auto('s):

Opel Astra Coup 2.2

Link Mijn Auto Topic

-Forumnaam: Hans 1.6 TURBO
-Naam: Hans
-Overige: Hans heeft een Astra-Vectra relatie. Hij kan niet vast kiezen tussen deze twee modellen. Ooit droomt Hans nog wel eens over de Vectra maar volgens mij is hij veel te druk met reizen om uberhaupt het koopcontract van een Vectra te tekenen. Tot die tijd rijdt hij lekker in zijn prachtige Assie Turbo.
-Auto(s):

Astra J 1.6Turbo Sport

Daarnaast is dit grote slagschip aan de lijst toegevoegd....een (inmiddels weer) zeer nette Volvo 245GL met aangepaste bodem!

-Forumnaam: Astra F
-Naam: Ruud
-Overige: Hoewel Ruud tot de jongste garde van dit topic behoord, zit hij toch al achter de geraniums. Om vanuit zijn werk in de perkgoedkassen naar zijn grote hobby de brandweer te crossen bij een melding heeft Ruud na een jaren lange zoektocht dan toch echt sinds 2010 zijn droomauto gevonden in de vorm van een Vectra GTS. Omdat een GTS niet past bij het imago van geraniums is Ruud altijd nog op zoek naar een oldtimer...we zullen zien wanneer die er gaat komen. Ondanks de druk vanuit dit topic blijft hij kalm. Net een brandweerman..winking smiley

-Auto(s):
Opel Vectra GTS 1.8 Elegance

Link Mijn Auto Topic

-Forumnaam: AsconaGT
-Naam: Joost
-Overige: Joost reist van hot naar her in zijn nieuwe baan maar weet nu thuis ook de rust te vinden en is gaan samenwonen met zijn vriendin. Nu de langstudeerboete van tafel is, kan hij weer gaan dromen van de Astra GTC met glazen koepel waarin hij samen met zijn vriendin droog naar de sterren kan kijken.

-Auto(s):

Joost zijn wagen/wapen, een heuze Astra Cabrio 2.2 16v zonder airco, maar wel een dak dat spontaan opent als ie vindt dat het te warm is!eye rolling smiley

- Forumnaam: LineaBlu
- Naam: Jos
- Overige: Jos wisselt sneller van auto's als een kameleon van kleuren. Na een prachtige Lineau Blue kleurige Astra Coup stapte Jos over naar een Zafira A OPC. Een strakke Astra GTC met 170 paarden is nu in Jos zijn bezit. Een auto die nog luxer is dan Jos zelf dacht. De auto is al helemaal gecustomized en is bij een Turks naai-atelier van een lederen huidje voorzien.
Naast deze sportieve Opel hebben ze ook een tegenpool in huis...een brave Meriva 1.7 CDTI.

- Auto('s):

Astra H GTC Sport 2.0 turbo 170 pk

Meriva A 1.7 CDTI zonder EDS Fase1, HKS Blow-off valve, Mil(f)tek Uitlaatsysteem (al zou me het niks verbazen als dat er allemaal nog opkomt tongue sticking out smiley)

-Forumnaam: Hotdog
-Naam: Ferdinand
-Overige: De model-vader voor menig bezoeker hier. Is na 3,5 jaar nog steeds een vervent Signum-rijder, wat hem zijn vorige (kale) Astra G Station snel deed vergeten. Echter.. look who's back! Nu heeft hij voor zijn vrouw een Astra G terug gekocht.. pure nostalgie smiling smiley

-Auto(s):

Opel Signum Cosmo 2.2 DGI mit geputzte Scheinwerfer grinning smiley

Vrouwlief reed tot voorkort rond in een hippe en rijkelijk uitgeruste Ford Ka. Totdat een medeweggebruiker het tijd achtte dat ze een andere auto nam en de Ford naar de kerkhoven deed verkassen. Na enkele weken kwam er een tweede duitse auto bij in de vorm van een Opel Astra 1.6 16v Sport Edition. Inmiddels is de auto al voorzien van de nodige opsmuk zoals donkere achterlichten. Alleen de bijrijdersstoel lijkt moeilijk afscheid te willen nemen van de Astrix.

Link Mijn Auto Topic

-Forumnaam: Rjthefrisian
-Naam: Rob
-Overige: Rob rijdt in een (voorheen big smile smiley) zeer nette Vectra C-dan 1.8i Elegance (zijn vriendin tegenwoordig een OPC)
Rob heeft weten aan te tonen dat een sedan helemaal niet saai hoeft te zijn. Na GTS-achterlichten, witte zijknippers en designvelgen met winterbanden heeft Rob als last but not least zijn laatste update doorgevoerd; Xenon!. Al met al een luxe en chique verschijning.
Waar men zich soms spreekwoordelijk met de hamer voor de kop wil slaan, doet Rob dit bij zijn auto. Hoewel ook Rob soms zit te twijfelen over een opvolger blijkt eigenlijk telkens weer dat hij aan de Vectra toch een goede metgezel heeft. De Vectra zal voorlopig moeten blijven en de Cuore heeft last van de roestduivel en januari zal blijken of ie nog een jaartje meekan.

-Auto(s):

Opel Vectra C Sedan Elegance

(vriendin) Daihatsu Cuore

Link Mijn Auto Topic

-Forumnaam: Franklinn
-Naam: Frank
-Overige: Na een valse start met de tweety-gele 206 sw is Frank alsnog terecht gekomen bij het merk met de leeuw. Sinds kort rijdt hij rond in een zeer fraaie 306 break 2.0HDI. Frank zal vanaf nu baden in luxe en comfort en we hopen dat hij veel veilige en fijne kilometers avec sa belle voiture!
-Auto(s):

Peugeot 306 SW 2.0 HDI :

[.IMG]we wachten op 1e fotos[./IMG]

-Forumnaam: Sanoma
-Naam: Gerwin
-Overige: Sanoma is sinds kort op de toekomst voorbereid. Na aanschaf van een zeer luxe stationwagon rest alleen nog een huwelijk, labrador en 2 kinderen om het nestje compleet te maken. Merkentrouw is deze jongen overigens niet, (getuige een Alfa, een Romeo, een Renault en de gele Zoekzoekie van zijn moeder) we hopen dat er een goede relatie met zijn Opel ontstaat. Helaas is het jaar 2012 voor begonnen met een gedeukt ego en een Astra met krasschade. Noujah, na jaren van besluiteloosheid is ook Gerwin tevree in het warme Opel-nest gekomen en zoals we mogen geloven zal hij voorlopig ook niet uit dit warme nest stappen.

-Auto(s):

Opel Astra StationWagon 1.9CDTI 120PK Cosmo (of Executive)

-Forumnaam: British Racing Green
-Naam: Peter
-Overige: Waar de Belgische Opel-topman telkens met ondoordachte en onwerkelijke visie's komt....laat Peter ook zien dat er toch nog Belgen zijn met wat meer verstand. Peter is onze huisridder, raadsman, stoker, tuinadviseur. Kortom, deze allround mede-forummer is van alle markten thuis.
Peter reed jaren in een nette Honda Tourer, lang gezocht naar een opvolger maar is opnieuw in een Honda Tourer gestapt in maagdelijk wit. Wat voorlopig nog niet opgevolgd gaat worden is zijn Mazda MX-5. Met deze prachige bolide maakt Peter de fun-ritjes maar inmiddels staat deze alweer klaar voor de winteropslag.
-Auto(s):
Honda Accord Tourer & Mazda MX-5 1.6 NA

Daarnaast heeft hij samen met zijn lieve huisgenote een nieuwe babyblauwe 500 aangeschaft!

Link Mijn Auto topic

-Forumnaam: B-Real
-Naam: Richard
-Overige: Richard is de man uit Opels tegenkamp...met een auto uit de **-group. Echter moeten zelfs de vervente Opel-freaks toegeven dat zijn Seat Leon toch wel een erg mooie auto is. Met zijn turbogeblazen blok heeft hij al menig rit over het circuit gereden, en dan zeker niet achter in de rij.

-Auto('s):

Seat Leon Sport 1.8 20VT

Richard met zijn black panther (en broodje Hotdog op passagiersstoel grinning smiley) op de Nordschleife..!!!
Overigens door iedereen positief beoordeeld tijdens de Opel-meeting!

-Forumnaam: Barri
-Naam: Berry
-Overige: Ook Barri is een vervent **-liefhebber. Met een nostalgische Kever als hobbywagen heeft hij een prachtige Oldtimer in huis. In het dagelijkse leven verplaatst hij zich in een gloednieuwe Citroen DS3. Hate it or love it, het is in ieder geval duidelijk dat hij geen twee-in-een-dozijn-auto heeft geleased (zoals een **-slowmotion). Zijn vriendin verplaast zich in een old-skool ** ****.

-Auto(s):
Citron DS3 & Old Beetle 1300/1600 & ** **** van de vriendin

Link Mijn Auto Topic

- Forumnaam: Gehaktstaaf
- Naam: Martijn
- Overig: Om de snackmuur compleet te maken hebben we Gehaktstaaf. Zijn vader rijdt een Zafira B maar ook deze is uitgekozen door zoonlief. De Zafira CDTI tokkelt er lekker op los met een kilometerstand die richting respectabel gaat: 265.000
Helaas blijkt de auto het niet zo op water te hebben: na een goede wasbeurt bleek het leven er uit te zijn. Het bleek iets te zijn met de startblokkering, probleem is gefixt!
Het meest reed Martijn echter met de bus, gelukkig voor hem zijn die tijden voorbij en heeft hij zichzelf een mooie studentenkamer weten te vinden!

- Auto:
Opel Zafira

Link MyReview

- Forumnaam: Pruiter
- Naam: Peter?
- Overige: Na een zoektocht voor een echte auto kwam Pruiter uit bij een zeer nette Opel Astra 1.7 CDTI in een nog onbekende uitvoering. Het zou zo maar een Business uitvoering kunnen zijn, of gaan we toch richting een luxere Cosmo of Executive (waar ik de luxere stoelen dan wel weer mis).
Noujah, met deze spaardiesel hoop hij de komende jaren nog vele probleemloze kilometers te maken. En mocht de Astra dan in de toekomst zijn baasje een keer in de steek laten (met een lekke band ofzo), dan staat er altijd nog een Corsa 1.4 16v Edition klaar om hem te doenen.

Opel Astra SW 1.7 CDTI

Opel Corsa 1.4 16v Edition

-Forumnaam: Jazz
-Overige: Na jarenlange zorg voor een trouwe Astra F station, heeft deze zich nog eenmaal mogen bewijzen op een magistrale roadtrip door Europa. Hij maakt zijn dagelijkse kilometers in een mooie (ex-papa) Astra (LP)G maar deze lag in de kreukels maar nog voordat de bezoekers in dit topic konden F5'en met hun toetsenbord was de Astra alweer gemaakt.

Auto's:
Opel Astra G X18XE1 Club, uit 1999 met meer dan 260.000km op de teller

Tot slot is iedereen welkom en danken wij iedereen die af en toe een welkome bijdrage levert aan dit topic!

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-12-2012 23:54 door Hotdog.
Ziet er goed uit Fer! thumbs up
Maar vanaf een iPad, allemachtig.. Als ik op tablet of telefoon een heel verhaal opstel gaat er altijd wel ergens iets mis waardoor ik opnieuw kan beginnen. Veelal het falen van het AW forum..
Zie overigens nog wel wat kruisjes staan ipv afbeeldingen. En volgens mij staat de teller van de Zafira ondertussen al boven de 265.000eye rolling smiley
Het was ook een kort klusje, dus idd zijn er nogal wat aanpassingen te doen.
Dat is vanaf een iPad haast onmogelijk, maar ik ga mijn best doen! thumbs up
Wtf is een panormadak???

GTC mt panormadak
Mooi stukje werk Fer!! Helaas nog wel een paar kruisjes her en der, maar daar ga je zeker nog wel actie op ondernemen.

En ik zie, je hebt het aangedrurft om de openingspost in te korten met een aantal namen. Netjes!!
Altijd weer leuk om te lezen wat iemand als omschrijving bij de persoon zet, heb ze dan ook allemaal doorgelezen. Topgrinning smiley
Ik beloof bij deze....

Morgen lever ik nieuwe foto's van de GTC! grinning smiley
Astra F
Mooi stukje werk Fer!! Helaas nog wel een paar kruisjes her en der, maar daar ga je zeker nog wel actie op ondernemen.

En ik zie, je hebt het aangedrurft om de openingspost in te korten met een aantal namen. Netjes!!
Altijd weer leuk om te lezen wat iemand als omschrijving bij de persoon zet, heb ze dan ook allemaal doorgelezen. Topgrinning smiley

dat heb (nog) ik niet gedaan, het is de actie van Rob in deel 60.
ik moet dat alles nog doorlezen om te zien of er (on)waarheden in staan..
Mooi werk, fer! Top!

dat heb (nog) ik niet gedaan, het is de actie van Rob in deel 60. ik moet dat alles nog doorlezen om te zien of er (on)waarheden in staan..

grinning smiley
hmm, nu alles nagelezen te hebben kom ik erachter dat ik alleen mijn eigen tekstje aangepast heb.. want de 'oude' staat er al vanaf deel 40 ofzo.

waar is trouwens de sectie 'verplicht leesvoer' gebleven?
Volgens mij al een tijdje terug verwijderd, aangezien de meeste links al niet meer werkten?
Vanwege de AW-opschoning...
Mogguh! Goed bezig geweest Fer! Met name foto's plaatsen vind ik rotwerk vanaf iPad, maar ook lange lappen tekst is nog niet echt wat, dus respect winking smiley

Fotootje van de. 306 volgt smiling smiley ofwel met z'n pootjes hangend op de brug ofwel ingezet als klusbus met aanhanger winking smiley
Goeiemorgen!

Maar klagen over een iPad...
Je zou maar een gestrande bultrug zijn!

Even een zoekplaatje.
Wat zie ik over het hoofd...?!
Zou het verborgen kenteken onraad betekenen?

Opel Astra OPC *BLACKLINE*RECARO*KEYLESS*LEDER*XENON*

Zo nice, ik zou hem zo ophalen...
Hij is wel heel erg zwart. Dat zou me gaan tegenstaan...
Ach, die bultrug had ook een zwarte bult..

Wat houdt 'sehr selten' in?
Werkt zeer zelden of zeer zeldzaam?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 11:09 door Hotdog.
Nieuw deeltje, goed bezig Ferdindand thumbs up
Ik zal mij een volgende keer weer eens op offeren winking smiley

@ Jos, das idd. een hele lekkere GTC. Zou het wat voor mij zijn? drinking smiley
Wat komt daar aan BPM nog bij, eurotje of 1500/2000?
Haha, zeer zeldzaam...
Zou lullig zijn als ie zelden werkt, want krijg hem dan maar eens lopend grinning smiley

Hij is idd wel errug donker, maar vind het wel wat hebben...
B-Real

@ Jos, das idd. een hele lekkere GTC. Zou het wat voor mij zijn? drinking smiley

JA!!!

Zou een mooie opvolger zijn!
En misschien met de velgen van el leone eronder ook niet zo zwartig...

Hoewel je een goede smid moet vinden die de steekmaat en het naafgat opboort..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 11:30 door Hotdog.
B-Real
Nieuw deeltje, goed bezig Ferdindand thumbs up
Ik zal mij een volgende keer weer eens op offeren winking smiley

Wat komt daar aan BPM nog bij, eurotje of 1500/2000?

Haha, je laat hut tongue sticking out smiley winking smiley

Voor het precieze bedrag zul je even hier op de AW-site onder "Financieel" bij de BPM-berekenaar moeten kijken.
Zal ergens tussen die 2 bedragen liggen idd...

Wel een mooie aanvulling voor het forum smileys with beer
LineaBlu
Even een zoekplaatje.
Wat zie ik over het hoofd...?!
Zou het verborgen kenteken onraad betekenen?

Opel Astra OPC *BLACKLINE*RECARO*KEYLESS*LEDER*XENON*

Zo nice, ik zou hem zo ophalen...

Leuk, al even zwart als de Megane RS van Tom adinsx... thumbs up
Doen Jos!!!
Ik denk dat Richard al onderweg is naar Paderborn... grinning smiley
Hij is wel gewoon lekker compleet. Km stand vind ik wel wat te hoog voor mij.
Maar is die prijs een beetje redelijk? Vind het wat aan de lage kant eigenlijk?

Jammer dat die lekkere auto's altijd zo'n klere eind weg staan. Als het nou eens 100km was dan ging je er nog eens heen voor je lol, nu dus echt niet sad smiley

@ Fer, geen idee of mijn velgen passen. Maar sowieso zijn ze te klein. De auto staat nu op 19" wat gewoon prima oogt, met mijn 18" kon het wel eens ielig ogen denk ik
Ja, die prijs is het um...
Daarom vond ik het ook al vreemd, vooral omdat ie zo apart en heel luxe is.
En die platen zijn zwart gemaakt, dat doen ze niet vaak meer bij een gewoon duits bedrijf.

Ik had deze eerder zo rond de 10k verwacht...
Maar je weet het niet natuurlijk, mijn GTC zat eigenlijk ook wel 1500,- onder, wat je voor soortgelijke modellen betaalt zou hebben.

Zoek maar eens op Mobile.de op de Astra H OPC...
Staan nog wel een paar onder de 10k, maar dat is wel een beetje de "vanaf".
(En een <affengeile> voor 12.600,- maar dat terzijde... cool smiley)

Velgen van de Leon zijn 5x100, dacht ik?
Dus dat doe je ook niet even met een zo'n aparte wielbout, die ik voor die ASA velgen heb...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 11:46 door LineaBlu.
Naafgat is te klein bij richards velgen..
BPM, standaardtarief zonder extra opties, is 1632 euro! thumbs up
Maar op die zitten daar nogal wat van...

Die blauwe-enveloppen-schoften hebben mij vorig jaar nog meer laten betalen (1701,-)!
En toen heb ik ook nog alle Paasdagen zitten wachten op mijn kenteken nut smiley
Heeej!

We lopen voor op Teutonia... drinking smiley
Velgen moeten in mijn ogen gewoon in 1x goed passen. Geen spacers, centreerringen of andere hulpmiddelen. Wordt het alleen maar onveiliger van.

Maargoed, andere auto komt er eerst toch niet. Hard opzoek naar een baan voor na m'n studie en misschien moet ik dan elke dag wel een uur rijden, dan is een dikke benzine slurper natuurlijk wat minder verstandig smiling smiley

Vanmiddag de xenon wel even omgewisseld voor gewone H7 halogeen lampen. Geeft toch een bak minder licht, maar het is hopelijk maar voor een weekje smiling smiley
Een van de xenon lampen was duidelijk kapot, wat te zien was aan de zwarte kleur.

Vanmiddag ook even twee nieuwe lampen besteld. Eerst probeerde ze nog me nog een nieuwe 6000k lamp te verkopen, want die hadden ze nog liggen. Maarja, een nieuwe en n oude is ook geen gezicht natuurlijk. En volgens mij was het nog geen Pilot ook.
Dus tweemaal 5000k gaan ze bestellen en zal woensdag of donderdag binnen zijn.

Maar ik heb zo'n akelig gevoel dat er wat fout gaan. Of maar een lamp, of een hele set, of de verkeerde kleur. Maargoed, ik zie het wel.
Lekker bezig Fer! thumbs up

Ik heb vandaag de auto's eens gewassen en de Kever in z'n schuur gezet voor deze winter. Binnenkort de wielen spuiten en ook maar 'ns wat roestplekjes bijwerken.

En nu ga ik me even klaarmaken voor het Kerstdiner/Kerstfeest van mn werk, vanavond! thumbs up
Goed gedaan Ferdinand ! Ik bedacht me nu even , Hoe lang zijn we ( of voor een heel groot deel jullie ) al bezig ?

Wie zijn er vanaf het eerste begin bij betrokken ? Ik zou het niet meer weten.... van iedereen, ik was voorheen ook wel met andere nicknames,
erbij... maar toch ?

Meeting in het midden van NL ?? ik doe mijn best om er dan wel een keer bij te zijn ( Vanaf, wat mij betreft 3e week januari 2013..
Een centreerring ontkom je vrijwel nooit aan...
En die maakt het juist alleen maar veiliger, als je die er niet op hebt zitten, gaat het wiel juist raar doen nut smiley

Of je moet al enorm customized velgen nemen, zoals bijv. die van graaf Frans, waar ze de steek en het naafgat "klantspecifiek" boren.
Veel plezier, Ber!

Hans 1.6 TURBO
Goed gedaan Ferdinand ! Ik bedacht me nu even , Hoe lang zijn we ( of voor een heel groot deel jullie ) al bezig ?

Wie zijn er vanaf het eerste begin bij betrokken ? Ik zou het niet meer weten.... van iedereen, ik was voorheen ook wel met andere nicknames,
erbij... maar toch ?

Meeting in het midden van NL ?? ik doe mijn best om er dan wel een keer bij te zijn ( Vanaf, wat mij betreft 3e week januari 2013..

Zou leuk zijn als je erbij kan zijn, Hans! smileys with beer
Ik meen dat Fer al heel snel stamgast was in dit topic, dus die moet idd. wel aan kunnen geven hoe lang we al gangs zijn.
Pfff, net weer thuis van een etentje (ouders zijn morgen 35 jaar getrouwd). Ik had het restaurant uitgezocht, waren we nog nooit eerder geweest. Maar echt goed en lekker eten, met ook nog eens goed gevulde borden. Nu even uitbuiken op de bank en dan straks op verjaardag.

Een centreerring ontkom je vrijwel nooit aan...
En die maakt het juist alleen maar veiliger, als je die er niet op hebt zitten, gaat het wiel juist raar doen

Ik heb ze toch echt niet en de velgen zitten er prima op winking smiley

Ik bedacht me nu even , Hoe lang zijn we ( of voor een heel groot deel jullie ) al bezig ?

erbij... maar toch ?

Ik zou het niet weten Hans. Ik zit al 9 jaar (nut smiley) op dit forum en al zo langs als ik me kan heugen in dit topic. Ik denk dat ik wat dat betreft wel bij een van de allereersten hoor samen met Ferdinand, Rob en Marc? Dacht dat Gerwin en Ruud een poos later kwamen. Jos, Frank en Frans zitten hier ook nog maar relatief kort (een jaar of 2/3 heb ik het dan over denk ik?)

Meetig in het midden van het land is ook gewoon prima. 3e week van januari moet ook nog wel lukken, weekend er na (25/26/27) zit ik bij de Vrienden van Amstel in R'dam met de hele vriendengroep drinking smiley
Ik zit hier inderdaad al vanaf het begin. Naar mijn idee begon deel 1 in 2004 denk ik. Met idd Fer, Rob, Richard maar ook Ralf, Azurro, Veccie en nog een paar.
Klopt, Ralf hangt hier af en toe nog steeds rond. Vecci heeeeeel af en toe. Oh en Jimmy zit hier ook al even zo lang, dat begon natuurlijk allemaal met zijn Corsa 20SEH big smile smiley
Maar Azurro (Arnoud toch?) is al heel lang, op een paar berichten na, afwezig.

Toen ik hier begon had ik mijn rijbewijs nog niet eens en op de eerste meetings was ik met de auto van m'n ouders. Dus dat is al zeker een jaar of 7 dus nut smiley
Als het goed gaat vier ik hier in Oktober 2013 mijn 12,5 jarige jubileum hier grinning smiley

Ben niet op veel meetings geweest, kan me er 1 herinneren op een parkeerplaats bij de Mac, was een flinke opkomst toen, echt een meeting van het complete forum en niet kleinere clubjes zoals nu vaker het geval is.

Had de Coupe toen echt pas net en dacht ik laat de raampjes open dan kan men naar binnen kijken. Dus ik doe dat en loop naar een groepje mensen op te kletsen hoor ik even later keihard getoeter, helemaal niet reageren ofzo totdat iemand tegen me zei, hey je alarm gaat af hoor. Bleek dus dat er alarm op de Coupe zat wat ik helemaal niet eens wist, door de wind of wat dan ook had 1 van de sensors iets opgevangen en ging het alarm af. Had de auto toen echt pas net en aangezien ik hem heb sinds December 2003 moet die meeting dus begin 2004 geweest zijn. Ik weet nog dat ik vlak naast een dikke Rolls Royce stond, Ralf was er met de GTS en had een deuk in het voorscherm. Marco ( BudgetBenz ) was er, in totaal echt wel een man of 30-40 bijna. Weet niet zeker maar denk dat het Oosterhout was ofzo ? Ergens in Brabant in ieder geval.
Ik vier n maand eerder dan TL mijn 12,5 jarige jubileum. Ik zal in het begin alleen niet bij het clubje van Marc, veccie, ralf. Ik had ook nog geen Opel. Ik zwierf toen overal op het forum rond. Later ben ik hier terecht gekomen. Toen was Elmer er ook nog veel.

Vandaag de hele dag lekker geshopt in leeuwarden. Twee paar nieuwe schoenen, twee sweaters, twee wollen truien, drie broeken, riem, twee blouses en nog veel meer. En ook de vriendin nog van alles. De kerstbonus is iig ruim op. Maar was wel nodig. Nu weer allemaal nieuw en hip spul erbij. Met name mijn schoenen ben ik erg blij mee. Lekkere stoere. Zie FB.
Groot nieuws! Na eerder gemeld te hebben dat de leaser van mijn vader waarschijnlijk een Zafira Tourer wordt, is onze tweede auto sinds vandaag ook (weer) een Opel! grinning smiley

Het gaat om een donkerblauwe (weet niet hoe de kleur heet) Meriva-A Z1.6XE Cosmo uit 2003 met 137.000 km. op de teller.
Woensdag kunnen we 'm ophalen en dan zal ik ook wel even wat foto's plaatsen.

Ik moet zeggen: het zit een stuk comfortabeler dan de Daewoo Nubira Wagon die we nu hebben.

Grappig detail: de mensen die 'm hiervoor hadden hebben 'm gekocht bij hetzelfde bedrijf en er winterbanden bijgekocht, maar aangezien de auto hun toch niet helemaal goed beviel, hebben ze 'm met winterbanden weer omgeruild en een Vectra gekocht. De banden passen niet op de Vectra.

To do:
- setje stalen velgen met wieldoppen aanschaffen zodat de lichtmetalen velgen geen pekel hoeven zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 20:46 door JW01 (vanaf een Appel).
@jw: is een setje afgetrapt lichtmetaal geen optie?
Kan soms verrassende resultaten geven!

@prille begin: ik kwam hier in deel 5 of 6 binnen, nadat ik een jaar had zitten F5'en en reageren uiteraard in de rubrieken Techniek en Stamgasten.
pas na een jaar kwam ik de optie 'recente berichten' tegen, waarachter alle nieuwe posts uit alle rubrieken in een lijstje stonden, en toen viel het Opel-topic-dinges..mij op.
In 2004 kocht ik ook de blauwe Astra, dus na ff voorstellen en stocijns doorposten * kreeg ik ook weleens antwoord! Toen begon de verslaving..grinning smiley

* het clubje met Marc, Jimmy, ralf, arneaux en ik dacht ries was zo hecht dat ze elkaar de hele dag door begroetten met 'mogguhhh stelletje sletten!' grinning smiley
Daar was niet tussen te komen eye popping smiley nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 21:47 door Hotdog.
Denk ik niet. Maar bedankt voor de tip.

Op Marktplaats kwam ik zojuist een modelletje tegen in de juiste kleur en zelfs de wielen kloppen dus heb een bod gedaan en een reactie verstuurd. Bij die van ons zijn alleen de stijlen niet zwart en hebben we uiteraard zoals bij het schaalmodel het geval is geen blauwe bekleding.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 21:39 door JW01 (vanaf een Appel).
Zelfs dat! grinning smiley
Edit: Waar moet ik trouwens op letten bij ET-Waardes voor de velgen van de winterbanden?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 22:48 door JW01 (vanaf een Appel).
Dat het rond de 39 is.
Een beetje meer of minder is niet erg (5mm afwijking kan best), maar knal er geen ET 10 onder.. (Kost je je lagers en je spatschermen)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 23:05 door Hotdog.
Bedankt! Dan kan ik vast beginnen met zoeken.
Nondeju, wat een activiteit hier!

@Forumactiviteit:

Volgens mij zit Richard aardig in de buurt... Maar een verschil van 1 jaar op 2 of 3 is dan gelijk ook weer zoveel tongue sticking out smiley
Ik heb me hier iig gemeld nadat we terugkwamen van de zomervakantie en ik weet ook nog Frankz er vlak achteraan kwam...

Ik gok het op 3 jaar (misschien weet de heer Starke het nog...?) grinning smiley

@JW01 (weet je naam zo niet meer...nut smiley):

Gefeliciteerd met alle wisselingen, een vol Opel-park!
Meriva's hebben, tenminste bij de diesels, een vrij hoge ET-waarde...
Voor de juiste waarde kan je het beste ff op www.steekmaat.nl kijken, dacht iets van 43?

Misschien hebben wij hier ook nog wel wat 4-gaats Opel staal liggen, maar dan moet ik de Uber-Magazin-Leitergruppenfuhrer eerst even vragen... big smile smiley

@Meeting;

Zullen we anders maar weer eens een inventarisatielijstje rond laten gaan...?
Oh, geeft niet. Dan introduceer ik mezelf nog een keer kort:

Naam is Justin, 23 jaar en woon in Drachten (Friesland).
In het verleden hebben we twee Astra's F gehad. Een witte Caravan 1.7TD uit 1997 en een bordeauxrode Tailgate 1.6 uit 1992 als tweede auto. (roesten deed dat ding! grinning smiley)

Voor mijn vader nu dus een 7 pers. Zafira Tourer 2.0 CDTi 130pk Business+ in Summit White in de planning, en vanaf komende week heeft mijn moeder de hierboven genoemde Meriva Cosmo.

Betreft de wielen: Op Marktplaats ben ik ook al een aantal advertenties tegengekomen, misschien wordt dat wel wat.
Daarnaast ook nog even een leuk setje Opel-doppen uitzoeken voor de winterbanden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2012 00:14 door JW01 (vanaf een Appel).
Justin!
Ja, nu weet ik het weer en ik zal het niet weer vergeten!

Drachten is me goed bekend... grinning smiley
Drachten-West bezoek ik regelmatig (familie), daarnaast het vliegveld (en niet om te vliegen) tongue sticking out smiley

Summit White Tourer = super!
Foto's zijn altijd welkom! thumbs up

Ik probeer mijn pa ook langzaam een beetje naar de Tourer te duwen...
Een rooie lijkt me zeer gaaf!
Volgende week gaan we waarschijnlijk langs de dealer voor de Zafira. Zou vandaag eigenlijk al, maar een vervanger voor onze Daewoo Nubira Wagon uit 1998 had toch even voorrang.
Hotdog

* het clubje met Marc, Jimmy, ralf, arneaux en ik dacht ries was zo hecht dat ze elkaar de hele dag door begroetten met 'mogguhhh stelletje sletten!' grinning smiley
Daar was niet tussen te komen eye popping smiley nut smiley

Whahahahaha dat is echt al een hele tijd terug zeg big smile smiley belachelijk hoe snel de tijd gaat smiling smiley

Ojaa Mogguh smiling smiley

Gister in Antwerpen geweest, beetje shoppen, kerstmarkt, eten en in het reuzenrad geweest smiling smiley nog nooit gedaan, heb het ook niet zo op hoogtes, maar het was best eng, en hoog. Maar ook erg mooi smiling smiley Foto's komen vast wel een keertje winking smiley.

ZO nog ff biken smiling smiley
Mogguh...
En is is ooit een deeltje geweest dat geen 2.500 post gelopen heeft...
Was hier nog niet zolang actief,
en had - zonder voorafgaande formele toestemming van de Opelforummeubelstukken - het lef een nieuw te openen...
Dan is een mens eens zo goed... winking smiley
Is dan uiteindelijk vervangen door eentje met een volgend nummer... grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep