Teutonia LX: In hart en nieren

Gepost door Enzo Ferrari 
Teutonia LX: In hart en nieren

Beste lezers,

Deel 60. Tijd voor nieuwe discussies. Ditmaal stellen wij onszelf de vraag: Zijn wij nog liefhebbers in hart en nieren? Regelmatig vind ik met enige verbazing de meest wanstaltige hokken aan in ons geliefde Teutonia. Is dat werkelijk de richting die wij op willen varen, of gaan we voor de pure kwaliteit zoals wij die eigenlijk wel kennen?

Kwaliteit, daar gaat men voor. Daar waar veel merken teleurstellende resultaten halen, behaald bijvoorbeeld een merk als BMW recordwinst na recordwinst, ook qua verkoopaantallen.

Europese autoproducenten hebben veel last van de economische crisis in Europa. Producenten van luxeauto's zoals BMW, Audi en Mercedes-Benz weten de teruglopende verkopen in Europa echter te compenseren door hun groeiende populariteit in opkomende markten.

Bron: [www.nu.nl]

Dan wat triester nieuws. Een paar weken geleden op Autoweek: Productie Mercedes S-klasse verminderd. In 2005 geboren, nu in het ziekenbed met een infuus aan zijn lijf. De mastodont. De tijdloze Mercedes. Want wat blijft het een mooie auto om te zien, zelfs na alle plastisch chirurgische ingrepen. Hoe zal de nieuwe S-klasse (de W222) eruit gaan zien?

Iedereen van harte welkom!

Veel plezier,

Enzo Ferrari

Stamgasten
Hierbij de mensen die de meeste tijd vrij maken of hebben om Teutonia kwalitatief hoogwaardig te vullen.

4auto's
500E
520d
Aras
Audi80Coupé
BMW-bolle
D. Elzinga
De Schaduw
Dionysus
Dr.Vogler
Enzo Ferrari
Flieger
Gullwing
Henk-Jan
Icebrain
Jeust
Joël D.
Leitner
Meeuw
michel1975
Patcore
Roy R
Santoni
S-J
Smarter
Snipe
Stefan740
Twingo1
TYN
Up!
Vlinderstrik
Wouter82
zonder Matra, met BMW
ZEN

Teutonia Gesetzgebung
"Ein Volk, ein Gesetzbuch"

Uiteraard is iedereen van harte welkom om een bijdrage te leveren aan het roemruchte Teutonia. Hierbij worden zij wel vriendelijk verzocht om, evenals de Stamgasten, de Teutonia-wetgeving in acht te nemen.

Hoofdstuk 1: Algemene Bepalingen

Artikel 1
Allen die zich in dit topic bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.

Artikel 2
De algemene beginselen van behoorlijk bestuur zijn van toepassing.

Artikel 3
Het is een ieder verboden:
a. Afbeeldingen te plaatsen met een formaat groter dan achthonderd beeldpunten in de breedte en zeshonderd beeldpunten in de hoogte.
b. Meer dan drie afbeeldingen in een bericht te plaatsen, tenzij hiervoor een aanwijsbare noodzaak bestaat.
c. Meerdere berichten achtereen afbeeldingen te plaatsen, tenzij deze inhoudelijk enige toegevoegde waarde bevatten.
d. Te converseren over een onderwerp dat redelijkerwijs niet gerelateerd is aan automobielen van Duitse makelij.
e. Irritante conversaties onderling gestand te houden.
f. - lingen zijn in alle vormen verboden.
g. Over Opel te discussiëren in de ruimste zin des woords (uitzonderingen worden door de Stamgasten op discretionaire basis beoordeeld en toegestaan)
h. Ford als Teutoons te duiden; Ford is Amerikaans van origine volgens heerschende Teutoonse maatstaven.
i. Een niet nader te noemen website over rijtesten bij naam te noemen.
j. Het verheerlijken van Hybrides, het is wel toegestaan Teutoonse Hybrides te posten en erover te discusieéren
Artikel 4
Wanneer iemand bovenstaande regels overtreedt, kunnen de Stamgasten besluiten ten opzichte van de overtreder(s) in volledige negeermodus te vervallen. Teutonia is het enige topic met een eigen, en dus bevooroordeelde moderator, dus wees gewaarschuwd.

Hoofdstuk 2: de Regering

Artikel 5
De regering wordt gevormd door de Stamgasten.

Artikel 6
Vooraleer een nieuwe Stamgast kan worden benoemd, zullen de huidige Stamgasten zich hierover intern beraden en consulteren.

Artikel 7
De plichten van de Stamgasten omvatten:
a. Het benoemen van nieuwe Stamgasten.
b. Het vaststellen van wetten.
c. Het oprichten van een nieuw topic.
d. Toezicht houden op het naleven van de wetten.

Filmpje!: [www.youtube.com]

Dat ziet er weer gelikt uit, Enzo Ferrari! thumbs up

Enzo Ferrari
Artikel 3
a. Afbeeldingen te plaatsen met een formaat groter dan achthonderd beeldpunten in de breedte en zeshonderd beeldpunten in de hoogte.

grinning smiley
Jeetje, nog steeds stamgast. Dat lijkt mij nu toch echt te veel eer. Mijn aantal posts hier is nog kleiner dan mijn relevante kennis smiling smiley
Wouter82
Jeetje, nog steeds stamgast. Dat lijkt mij nu toch echt te veel eer. Mijn aantal posts hier is nog kleiner dan mijn relevante kennis smiling smiley

Idem hier. grinning smiley

Zo'n Emmetje 3 roeleert wel hevig. Staat nog een mooie gele te koop. Begerenswaardig.
Toch vind ik zo'n nieuwe F30 ook leuk. Fraaie opening Enzo Ferrari thumbs up
Flieger
Dat ziet er weer gelikt uit, Enzo Ferrari! thumbs up

Enzo Ferrari
Artikel 3

grinning smiley

Nood breekt wet.
Mooie plaatjes en een stukje actualiteit in de opening thumbs up

Ik vind het trouwens best leuk om (ook) naar wanstaltige hokken te kijken.
Ah mooi. We moeten Teutonia in ere houden. Waar kan je anders zo luchtig over kwaliteitsproducten praten?

Vandaag zag ik een bijzondere Teutoon. Eentje die hier zeer zelden besproken wordt. Een BMW 3- serie E90, maar dan anders.

De 320si. Ik zelf was hem bijna vergeten...
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen Magma Rood en Signaal Rood?
jeust
Ah mooi. We moeten Teutonia in ere houden. Waar kan je anders zo luchtig over kwaliteitsproducten praten?

Vandaag zag ik een bijzondere Teutoon. Eentje die hier zeer zelden besproken wordt. Een BMW 3- serie E90, maar dan anders.

De 320si. Ik zelf was hem bijna vergeten...
Amen. Zelden een forumtopic meegemaakt waar onderling respect gewoongoed is en waar ruimte is voor elkaars mening en smaak.
jeust
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen Magma Rood en Signaal Rood?

Signaalrood

Magmarood

Duidelijker kan ik het niet voor je maken jeust..............................winking smiley
Tjonge, wat een regels allemaal...drinking smiley

Moeten jullie ook contributie betalen?

Is dit nou wel of niet teveel geld voor een auto vragen?

En dan ook nog in dat saaie zilver yawning smiley
Vind de prijs erg netjes. De prijzen van Z8's beginnen volgens mij al jaren rond de ton. Hoe minder kilometers, hoe meer de prijs omhoog vliegt. En een Z8 moet gewoon in het zilver. Met rood interieur.
Soloman
Tjonge, wat een regels allemaal...drinking smiley

Moeten jullie ook contributie betalen?
Zo zie je maar dat een goed gereguleerde samenleving heel goed kan werken.grinning smiley
Er is hier voor zover ik weet nog nooit een onvertogen woord gevallen.

TYN
Vind de prijs erg netjes. De prijzen van Z8's beginnen volgens mij al jaren rond de ton. Hoe minder kilometers, hoe meer de prijs omhoog vliegt. En een Z8 moet gewoon in het zilver. Met rood interieur.
Op die velgen na helemaal goed. Die zijn me net even wat te 'gewoontjes'. Hadden ook onder een 316i kunnen zitten.
De jaren tellen totaal niet voor hem want het is in mijn ogen een tijdloze schoonheid. Sterker nog hij wordt met de jaren mooier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2012 07:11 door michel1975.
Mooie opening, Enzo!

Alleen moet ik hem letterlijk opvatten.

Auto is donderdag gekeurd er glansrijk doorheen gekomen, maar zijn hart achter de nierrn is nu weer ziekmoody smiley

hij rookt als een stoomboot en trekt als een amechtig oud paardcrying smilie

Als iemand nog raad weet voor het 237000 km oude beestje?
zonder Matra, met BMW
Mooie opening, Enzo!

Alleen moet ik hem letterlijk opvatten.

Auto is donderdag gekeurd er glansrijk doorheen gekomen, maar zijn hart achter de nierrn is nu weer ziekmoody smiley

hij rookt als een stoomboot en trekt als een amechtig oud paardcrying smilie

Als iemand nog raad weet voor het 237000 km oude beestje?
Turbo ter ziele?
Of egr klep problemen od vacuum problemrn. ik weet het niet. een half jaar geleden was het ook al zo en is het na een verschrikkelijk grote roetwolk uit de uitlaat weggegaan. ik heb iig een flesje reiniger gekocht om te kijkrn of dat help
Mooi werk Enzothumbs up.
Blijf het een van de mooiste topics vinden.
Machtige auto blijft het, zo'n Z8. Zelf ben ik een enorme krentenkakker. Ik zou namelijk nooit een ton aan een auto uitgeven, maar liever voor de helft een goedkoper en ouder tweedehands exemplaar op de kop tikken. Maar voor de Z8 zou ik echt als enige auto een uitzondering maken, daar zou ik zo dik een ton voor uit willen geven. thumbs up

Mooie alpina's eronder. Top!
Denk dat een goeie best als een belegging kan worden gezien, eentje die nog plezier geeft ook.
Rijtechnisch schijnt het een drama te zijn door de veel te zware neus.
zonder Matra, met BMW

Zo'n dikke V8 drukt wel door in een bocht. Maar een drama lijkt me te zwaar aangezet. Trouwens zo'n ding stuur je toch met het gassmiling smiley
zonder Matra, met BMW
Of egr klep problemen od vacuum problemrn. ik weet het niet. een half jaar geleden was het ook al zo en is het na een verschrikkelijk grote roetwolk uit de uitlaat weggegaan. ik heb iig een flesje reiniger gekocht om te kijkrn of dat help
Turbo weet je gauw genoeg. Die doet het of die doet het niet. Maar wel balen weer.
En hij trekt nog altijd richting de 160, dus ik kan me niet voorstellen dat ie dat zonder turbo haalt. Ach ja, that's life. Had ik maar een toyo@&sad smiley( moeten kopen. (had ik het T woord hier bijna uitgesprokeneye rolling smiley)
Patcore
[media.autotrack.nl]
Is dit nou wel of niet teveel geld voor een auto vragen?

En dan ook nog in dat saaie zilver yawning smiley

Dat ding staat inmiddels al een maand buiten, langs de A9. Belachelijk. thumbs down
Vlinderstrik
zonder Matra, met BMW

Zo'n dikke V8 drukt wel door in een bocht. Maar een drama lijkt me te zwaar aangezet. Trouwens zo'n ding stuur je toch met het gassmiling smiley

Ene Jeremy vergeleek het rijden van de Alpina met een Scania moody smiley
[www.youtube.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2012 11:10 door Wouter82.
Wouter82
Vlinderstrik
zonder Matra, met BMW

Ene Jeremy vergeleek het rijden van de Alpina met een Scania moody smiley
[www.youtube.com]

Ja en hij de e-type stond bij hem op nr.1. Nou dan weet je het wel hè.
Ik geloof best dat een M3 beter stuurt en een stuk beter op de weg ligt dan een Z8, maar die rijd je dan ook met een heel andere intentie. Zo'n Z8 lijkt me nou ideaal om richting het zuiden van Europa te scheuren, niet om rondjes mee over de Ring te knallen.
Mooie opening Enzo! thumbs up

Eens met TYN, een Z8 moet je hebben in het zilver met rood leer.

Santoni
Machtige auto blijft het, zo'n Z8. Zelf ben ik een enorme krentenkakker. Ik zou namelijk nooit een ton aan een auto uitgeven, maar liever voor de helft een goedkoper en ouder tweedehands exemplaar op de kop tikken. Maar voor de Z8 zou ik echt als enige auto een uitzondering maken, daar zou ik zo dik een ton voor uit willen geven. thumbs up

Ik heb het omgekeerde. Geef graag veel geld uit aan auto's, maar een 12 jaar oude Z8 voor 125.000 euro? Nee, ik vrees dat het 'm niet wordt. Dan liever een nieuwe 991 (zo basic mogelijk, wel met cruisecontrol en parkeersensoren), of een 993 Turbo S met 25.000km (stond bij Astara voor zo'n 160.000 euro). Maar liever nog een Veyron Super Sport, als het budget het toelaat geef ik daar zó 3 miljoen voor uit thumbs up
up!
Maar liever nog een Veyron Super Sport, als het budget het toelaat geef ik daar zó 3 miljoen voor uit

Dan liever de skyline die ook nog eens een stuk goedkoper isdrinking smiley

Filmpje

ps
ok de skyline heeft wat aanpassingen gehadtongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2012 17:49 door Patcore.
Een veyron? Brr, daar rijden alleen arabieren mee, dan toch nog liever een z8. Een z8 is een klassieker en een veyron zal altijd een proletenbak blijven big smile smiley

Maar ...

winking smiley
Up!
Ik heb het omgekeerde. Geef graag veel geld uit aan auto's, maar een 12 jaar oude Z8 voor 125.000 euro? Nee, ik vrees dat het 'm niet wordt. Dan liever een nieuwe 991 (zo basic mogelijk, wel met cruisecontrol en parkeersensoren), of een 993 Turbo S met 25.000km (stond bij Astara voor zo'n 160.000 euro). Maar liever nog een Veyron Super Sport, als het budget het toelaat geef ik daar zó 3 miljoen voor uit

Vandaar de Up!................................................big smile smiley
Icebrain
Up!
Ik heb het omgekeerde. Geef graag veel geld uit aan auto's, maar een 12 jaar oude Z8 voor 125.000 euro? Nee, ik vrees dat het 'm niet wordt. Dan liever een nieuwe 991 (zo basic mogelijk, wel met cruisecontrol en parkeersensoren), of een 993 Turbo S met 25.000km (stond bij Astara voor zo'n 160.000 euro). Maar liever nog een Veyron Super Sport, als het budget het toelaat geef ik daar zó 3 miljoen voor uit

Vandaar de up! big smile smiley

Ja, met de aankoop van de kostbare high up! heb ik nóg meer geld uitgegeven aan auto's, naast de Porsche waarvan ik de kosten bij 40.000km per jaar (voor de afgelopen 3 jaar) maar niet zal uitrekenen eye rolling smiley grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2012 22:50 door up!.
up!
Icebrain
Up!

Vandaar de up! big smile smiley

Ja, met de aankoop van de kostbare high up! heb ik nóg meer geld uitgegeven aan auto's, naast de Porsche waarvan ik de kosten bij 40.000km per jaar (voor de afgelopen 3 jaar) maar niet zal uitrekenen eye rolling smiley grinning smiley

Dat houd het eeen beetje in evenwicht......................big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2012 08:16 door Icebrain.
Eigenlijk nooit echt gekeken in dit topic, maar met de recente verandering in het wagenpark heb ik mijns inziens wel recht hier te posten... big smile smiley

Had 'vroeger' een E46, en de liefde voor BMW is altijd gebleven. Dus pas onze Mini Cooper S ingeruild.

Boven: My first BMW. Onder: Onze huidige.

Dit is overigens de auto van Twixin, ik rijd zelf in een in dit topic te noemen auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2012 02:19 door Twix.
Twix
Eigenlijk nooit echt gekeken in dit topic, maar met de recente verandering in het wagenpark heb ik mijns inziens wel recht hier te posten... big smile smiley

Had 'vroeger' een E46, en de liefde voor BMW is altijd gebleven. Dus pas onze Mini Cooper S ingeruild.

.
In dat geval welkom Twix en geloof mij het is hier een verademing vergeleken met andere topics. Mooie Beamer overigens. Juiste kleur.
Da's mooi, want elders op het forum lijkt het af en toe net een kleuterhoek.

De Beamer bevalt erg goed. Het is een 328i, die in Nederland niet geleverd word, maar die tussen de 325i en de 330i inzit. Wat dus een ongeblazen 6-in-lijn betekent. Het interieur is ook fraai:

Ben ik BMW fan in hart en nieren? Jazeker, zolang mijn bankrekening het toelaat...
Top! thumbs up Geweldige auto's. Fantastisch blok. Viel mij trouwens op in de States dat je alleen exemplaren zag met minimaal dubbele uitlaat. Worden de 4-cilinders daar niet geleverd?
Fraai Twix. thumbs up

DS, wat denk je zelf als benzine 80 cent per liter kost. winking smiley
Nette E90 Twix. Welke kleur is dat? Lijkt haast Tasmangrün. thumbs up

Een E46 blijft toch ook een mooi en tijdloos model. Heb op het moment de 323i van mijn ouders te leen aangezien zij in Spanje zitten, en toen ik hem vanmiddag achter precies een F30 als in de beginpost parkeerde, had de F30 best zijn directe opvolger kunnen zijn.

Dit is geen prefacelift helaas, maar deze uitvoering maakt een E46 ook erg tijdloos en gelikt:

En de handgeschakelde 3.0 zes in lijn zet de puntjes op de ï. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2012 15:15 door Santoni.
Wow. Mooi. Ik heb het al vaker gezegd maar ik vind de E46 mooier dan de E90. En deze is erg mooi. thumbs up
Idd erg fraaie uitvoering.

Een e90 kan ook wel mooi zijn, maar heeft wel wat meer opties daarvoor nodig.

Maar dan achter niet zo laag aub
Gullwing
Een e90 kan ook wel mooi zijn, maar heeft wel wat meer opties daarvoor nodig

Een e90? Brr, daar rijden alleen proleten mee, dan toch nog liever een e46. Een e46 is een klassieker en een e90 zal altijd een proletenbak blijven big smile smiley
De E90 kan inderdaad wel mooi zijn, mits facelift, 18 inch en geen M-pakket. Zo thumbs up

@Twix

Mooie auto! Jammer dat er geen sportstoelen inzitten maar verder helemaal goed. Hoeveel pk heeft zo'n 328i nou?
De Schaduw
Top! thumbs up Geweldige auto's. Fantastisch blok. Viel mij trouwens op in de States dat je alleen exemplaren zag met minimaal dubbele uitlaat. Worden de 4-cilinders daar niet geleverd?

Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Heb er nooit zo naar gekeken. Ik wou per se een 6 cylinder... Tegenwoordig worden er in ieder geval wel 4 cylinder geleverd, ook in de 5-serie. Maar dan met de turbo's.

Santoni
Nette E90 Twix. Welke kleur is dat? Lijkt haast Tasmangrün. thumbs up

Een E46 blijft toch ook een mooi en tijdloos model. Heb op het moment de 323i van mijn ouders te leen aangezien zij in Spanje zitten, en toen ik hem vanmiddag achter precies een F30 als in de beginpost parkeerde, had de F30 best zijn directe opvolger kunnen zijn.

Is inderdaad Tasmangrun. Of zoals ze het hier noemen Tasmine green metallic. Maar het klinkt beter op zijn Duits. De E46 is nog steeds een prachtwagen, geen lijn verkeerd. Ik heb niets dan goede herinneringen aan die ik had. Ook al was dat een 318i, het reed zo goed. Die uitvoering van jouw ouders is prachtig! Helemaal top!

up!
Gullwing
Een e90 kan ook wel mooi zijn, maar heeft wel wat meer opties daarvoor nodig

Een e90? Brr, daar rijden alleen proleten mee, dan toch nog liever een e46. Een e46 is een klassieker en een e90 zal altijd een proletenbak blijven big smile smiley

Ik dacht dat mensen hier aardig voor elkaar waren?? big smile smiley

TYN
De E90 kan inderdaad wel mooi zijn, mits facelift, 18 inch en geen M-pakket. Zo thumbs up

@Twix

Mooie auto! Jammer dat er geen sportstoelen inzitten maar verder helemaal goed. Hoeveel pk heeft zo'n 328i nou?

De 328 heeft 230 pk. Voldoende om lekker vooruit te komen.

Mijn liefde voor BMW is pas echt begonnen toen ik op mijn negentiende regelmatig in een E38 750i kon rijden. Vanaf dat moment achtervolgt het merk me. Waarom weet ik niet precies. Misschien toch een beetje een jongensdroom?

Misschien toch een beetje een jongensdroom?

Nee hoor, het is gewoon de beste auto voor elke dag die je kan kopen grinning smiley

Het dubbele uitgeven voor een nieuwer model of toch vasthouden aan een oudere generatie...
edit zie volgende pagina.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2012 13:12 door Gullwing.
Deze discussie is gesloten.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep