Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LX

Gepost door rjthefrisian 

@ Frans: prachtige fotos zeg. Al ben ik zelf een beetje "uitgekeken" op het arden blauw. Is me net wat te licht. Ik zou voor dat donkerder blauw gaan.
Of die prachtige Bordeauxrode kleur (als die te krijgen is).

dat is het enige wat ik ook wilde zeggen, ik vind die iets donkerder blauw iets minder flets staan. Maar verder een heel bruut ding, sinds ik niet meer bij de opel dealer werk gaan zulke snoepritjes helaas aan mij voorbij.

Gisteren de koppeling van de motor vervangen, wat een hels karwei eye rolling smiley op zich viel het wel mee, maar 1 bout wilde naar 23 jaar dienst niet los, en eigenlijk had je speciaal gereedschap nodig wat ik niet had, dus ben er 2 uur met alleen die bout aan het @#$%& geweest.

Maar nu is alles weer top zo op het oog, ik ben zonder kappen naar mijn garage gereden, de kappen liggen nu op zolder, dus kan als ik een keer een mooie zondagmiddag heb alles mooi poetsen en schoonmaken big smile smiley Kon dat met auto's ook maar zo makkelijk.

Heb wel wat fotootjes gemaakt, maar weet niet of internet in de trein zo goed werkt om ze te uploaden.

Ohjaa, en heb net snel de nieuwe aanwinst van frank gezien volgens mij toen ik naar het station liep cool smiley

En nu zit ik er zo bij; op naar het verre oosten

gelukkig hebben ze in de trein al wifi, kan ik mooi mijn tijd doden, helaas in mijn vliegtuig nog geen wifi

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2012 14:58 door AsconaGT.
Dank BRG
Een nieuwe hond gaat er voorlopig nog niet komen.
Zoals Toemaar ( mijn pa) al schreef, riep je (zelfs als degene die slechts op bezoek kwam en de hond ging uitlaten) een keer 'zit' dan luisterde Bella en ging ze meteen zitten. Ze at ook haar voedingsbak pas leeg wanneer wij een commando hadden gegeven (eet smakelijk!) eerder nam ze geen hap.
Om tot zo'n gehoorzame hond te komen moet je jaren intensief trainen, zoals wij in onze kinderloze periode gedaan hebben. Hele zaterdagen en woensdagavonden waren we op de hondensportvereniging te vinden, om Bella en haar moeder dibah af te richten en te trainen.
Toen hotpuppy v2 er was, zijn we er mee gestopt, Bella mocht met pensioen.

Een vervanger van Bella zou dit niveau van gehoorzaamheid nooit kunnen evenaren. In eerste plaats omdat wij daar geen tijd voor hebben en ten tweede zullen we een hond met gelijk karakter moeten zien te vinden.
Maar moet dat dan?
Nee, maar ik verwacht dat als we eenmaal een puppy hebben dat we er automatisch weer in het wereldje in rollen en vanzelf hoge eisen gaan stellen aan de hond.
Eerst maar eens ont-honden dus, dan zien we wel verder...winking smiley

Eeeh.. het begrip veilige kilometers snap ik nooit zo. Kun je dat uitleggen?
Hij wenst je veel veilige kilometers toe.
Zou niet aardig klinken als hij je onveilige kilometers toewenst..
Ooh op die manier haha. Ik begreep het vekeerd. Maar bedankt! thumbs up
Nog gecondoleerd Fer. Altijd sneu als je hond overlijdt. Je moet echt een hond hebben gehad als je de band goed wilt begrijpen.

@Frans: damn wat is die opc mooi zeg! Itt de rest vind ik blauw wel de kleur voor de auto! Schitterend, ik zeg doensmiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2012 15:21 door GSI Fahrer.
Frank zal zijn roze/rode Astra F toch niet weg gedaan hebben he...
Hotdog

Eeeh.. het begrip veilige kilometers snap ik nooit zo. Kun je dat uitleggen?
Hij wenst je veel veilige kilometers toe.
Zou niet aardig klinken als hij je onveilige kilometers toewenst..

Thanks Fer.
Goedemiddag!

Hier even een berichtje vanaf de Veluwe. Vorige week vrij last-minute toch besloten om een weekje weg te gaan met de herfstvakantie. We hadden dit jaar een erg vroege zomervakantie gepland en waren nu toch echt weer aan vakantie toe; tja en als je thuis blijft dan is daar nog zoveel te doen dat het bijna op werken gaat lijken.
Besloten om dus maar geen enkel risico te nemen en ergens een huisje te boeken. Op de weg hierheen nog een Mokka gespot, helaas alleen de voorkant gezien omdat hij achter me reed.

Gisteren nog even geprobeerd de lokale Opel dealer te sponsoren vanwege een defect kentekenplaatverlichtingslampje (onthouden voor Scrabble met 3 keer woordwaarde). Toen ik echter wilde betalen voor het lampje stond de verkoper erop dat ik het zo meenam. "De prijs opzoeken en de stroom voor de kassa kost me meer dan dit lampje"; dat betekent dus weer een flinke financiele meevaller voor ons deze vakantie grinning smiley
@ Jayden: Welkom in dit topic! Nette Astra thumbs up

@ Jimmy: Dat lijkt mij inderdaad ook het lastigste gedeelte van dat afvalgebeuren! Maar goed, eerst maar eens de rest van de kilo's weg en dan zien we verder winking smiley

Gerwin hecht zich volgens mij makkelijker aan de schoon-hond dan aan de schoonmoeder (of was het nu schoonmonster?)
grinning smiley Schoonmonsters sloeg trouwens op de combinatie van beiden. Schoonmoeder alleen gaat nog wel smiling bouncing smiley

@ Joost: Goede reis! En mooie treincoupť trouwens thumbs up

@ Frank: Heb je de roze Astra weggedaan? Neeeeeeeeeeee crying smilie tongue sticking out smiley

@ Pruiter: Fijne vakantie! En goede service van de garage...er zijn vast ook garages die zo'n lampje wťl in rekening brengen...eye rolling smiley
Middag!

Toen ik echter wilde betalen voor het lampje stond de verkoper erop dat ik het zo meenam. "De prijs opzoeken en de stroom voor de kassa kost me meer dan dit lampje";
big smile smiley

Vandaag even een ritje gedaan met de Kever en daarvoor nog even de DS3 en de Golf gewassen. Lekker rustig dagje dus.
Gisteren ben ik verder gegaan met de zolder isoleren. Vorige week hadden we spullen gehaald (onwijs veel hout en isolatie, en nog wat gipsplaat) en nu dus alles erop maken! thumbs up
Dit is overigens de GTC van m'n neefje.
Ik heb al een blauwe zwaailamp gekocht voor 'm! grinning smiley
@Jayden

Zelf heb ik geen ervaring met het inbouwen, op het Opel forum staan er wel topics over.
Het hangt er volgens mij vooral vanaf wat voor schermpje je hebt. Het ene monochroom schermpje is niet geschikt, het andere wel (maar dan heb je alleen een pijltjes navigatie). Pas als je Astra nu al voorzien is van kleurenscherm kun je van "kaartnavigatie" gaan genieten zonder een scherm te hoeven vervangen.
Als je dan toch bezig bent zou ik ook de inbouw van een originele Opel Bluetooth Carkit overwegen, heb ik nu ook in mijn Astra en werkt perfect samen met stuurbediening, radio en climate control.

@Sanoma

Mijn vorige Opel dealer bracht ze wel in rekening, maar dan de inkoopsprijs en daarvoor werden ze ook ingebouwd (zonder te hoeven vragen, bood hij zelf aan). Dus voor de helft waarvoor ik bij de Halfords allee het lampje had was ik daar klaar zonder er werk aan te hebben; vond ik ook al perfecte service. Bij de Ford-dealer rekende ze wel kosten voor een koplamp bij de Ka, terwijl het bij die auto ook zo ongeveer onmogelijk was om de rechterkoplamp te vervangen als je normale handen had. Hoe het bij mijn huidige dealer gaat weet ik niet aangezien de Corsa die daar in ouderhoud is in 3 jaar nog geen lampje stuk heeft gehad.

Frank zal zijn roze/rode Astra F toch niet weg gedaan hebben he...

Vast weer barbecuepraat, Jim.. tongue sticking out smiley

Zoals Toemaar ( mijn pa) al schreef, riep je (zelfs als degene die slechts op bezoek kwam en de hond ging uitlaten) een keer 'zit' dan luisterde Bella en ging ze meteen zitten. Ze at ook haar voedingsbak pas leeg wanneer wij een commando hadden gegeven (eet smakelijk!) eerder nam ze geen hap. Om tot zo'n gehoorzame hond te komen moet je jaren intensief trainen, zoals wij in onze kinderloze periode gedaan hebben. Hele zaterdagen en woensdagavonden waren we op de hondensportvereniging te vinden, om Bella en haar moeder dibah af te richten en te trainen. Een vervanger van Bella zou dit niveau van gehoorzaamheid nooit kunnen evenaren. In eerste plaats omdat wij daar geen tijd voor hebben en ten tweede zullen we een hond met gelijk karakter moeten zien te vinden.

Hey dat kunstje met het eten kan Kyara ook. Ik heb haar per ongeluk wel eens tien minuten laten wachten. Was vergeten toestemming te geven en ging naar boven. Kwam ik beneden zat ze nog te wachten.. winking smiley

Maar helemaal eens met je verhaal. In een pup/jongvolwassen hond moet je veel tijd steken. Helemaal als je haar gehoorzaam wilt krijgen. En als je kinderen hebt, is dat al stuk lastiger. Ik zie bij onze buren ook hoe het helemaal mis gaat.
Ook hier vanaf de Veluwe een goede avond! winking smiley

@pruiter, dan ben je vast niet in harderwijk op vakantie (want daar mag je bij de dealer gewoon betalen voor een lampje) ik gok dat je in Elspeet/vierhouten bent?
Avond,

@Fer,
Sterkte! Zo'n dier wordt toch onderdeel van de familie. Lijkt me ook erg naar omdat je er zelf niet bij was. Hoe zijn de hot-pups eronder?

@Jayden
Nette Astra! CD70 inbouwen zou ik niet aan beginnen. Je moet er ook een GPS ontvanger bij hebben en het systeem moet van de 'donor auto' vrijgeschakeld zijn via tech2. Tevens zal hij in jouw auto ook weer geactiveerd moeten worden via Tech2. Daarnaast moet je scherm ervoor geschikt zijn. Maar dan zit je met pijltjesnavigatie. Hebben mijn ouders ook in de Zafira. Leuk dat het erin zit, maar een TomTom blijft gewoon vele malen beter!

@GTC OPC
Wat een donders mooi ding! Spoiler is wel behoorlijk aan de maat, maar de OPC kan het hebben. Deze mogen ze mij wel voor de deur zetten!thumbs up

Gisterochtend was de hele A32 zo goed als leeg, dus de Clio maar even op z'n staart getrapt. We waren thuis altijd al van mening dat de 5e versnelling zo kort is (2500 toeren bij 80km/u), terwijl het motortje behoorlijk soepel is icm het lage gewicht. Blijkt dus dat hij in de 5e versnelling gewoon naar de 6000 toeren (redline) loopt en dan nog een klein beetje gas over had nut smiley. Had toen 194 km/u op de klok staan, maar dat is toch wel erg hard in dat wagentje, echte snelheids sensatie!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2012 21:44 door Gehaktstaaf.
@ Sanoma

Dankje wel!

@ Gehaktstaaf en Pruiter

Oke, veel te veel werk dus. Jammer. We hadden in onze oude auto een dubbel-din Avic-D3 zitten met Ipod aansluiting, was echt ideaal! Alleen door het 'knikje' in het dashboard van de Astra is het niet echt mooi om hem ook in de nieuwe auto te plaatsen. Dan maar een tomtom o.i.d. aanschaffen. smiling smiley
puur voor de naviatie zou ik het niet doen, dan werkt tomtom net wat beter en is gewoon vele maken goedkoper.

Alleen ik vind dat scherm met die vergeelde letters niet mooi, nu heb ik in mijn astra G een kleurenscherm, dat wil ik dan ook zeker in een opvolger (astra) hebben, en dan zit je vast aan navi. En op zich werkt een DVD90 of zo ook heel goed
Moggul!

75 euro voor een CD70? Vind ik ook wel erg goedkoop.

Ik denk ook dat er even meer komt kijken dan wat jij voorstelt. Je moet en een nieuwe scherm hebben en de navigatie.
Hoest in het verre Oosten Joost?

Over het Oosten gesproken..ik moest gisteravond wel heel erg lachen om die twee Oosterse knollen in BZV....
Henrieke en die dierenarts....god man..wat gaat dat moeizaam..en je verstaat er ook nog geen ruk van wat die man zegt...
En je moet programmeren met een tech2

daarnaast moet de CD70 ook uitgeprogrammeerd/afgemeld zijn bij de auto waar deze uit komt, anders heb je er nog weinig aan. GPS antenne. En je moet goed opletten dat je de goede kleur hebt van het dash. Gezien astra H's in iets van 6 middenconsole kleuren zijn gemaakt. Zeker tussen het zilvergrijs, donkergrijs en die gouden lijken wel iets op elkaar.

Maar er zijn er zat die dat gedaan hebben. De CD70 (of DVD90) is neit het duurste, maar zo'n scherm...

Hoest in het verre Oosten Joost?

Over het Oosten gesproken..ik moest gisteravond wel heel erg lachen om die twee Oosterse knollen in BZV....
Henrieke en die dierenarts....god man..wat gaat dat moeizaam..en je verstaat er ook nog geen ruk van wat die man zegt...

ja ben druk aan het werk en sinds zondagmorgen niet geslapen, en het is hier bijna 4 uur 's middags, dus heb nog even te gaan ook. Maar op zich prima, alleen slecht weer, veel regen. Zag nog een pick-upje die op de snelweg zijn hele (veel te hoog opgeknupte) lading verloor, tapijtrollen leken het wel.

In vliegtuig kon ik al gewoon de film 'alleen maar nette mensen' zien, terwijl die net in de bios is. En zoasl met veel nederlandse films zat er wel wat bloot in en wel er een maar keer flink bezig gegaan. Die koreaan die naast mij zat keek op een gegeven moment niet eens meer naar zn eigen schermpje tongue sticking out smiley niks gewent, die jongens...

Die vrouwelijek boer si toch allang gespot met een andere kerel, dus dan weet je wel wat er gaat gebeuren met die boeren... wat ik volledig begrijp. Je kunt verlegen zijn, geen charmeur, niet zo'n flapuit, maar wat die kerel doen..... nut smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2012 09:00 door AsconaGT.
rjthefrisian
Mogguh!

Ik moet steeds erg lachen om Jurjen. Die praat precies zoals Stoffel de Schildpad uit de Fabeltjeskrant grinning smiley
En die Henrieke ja, pfoeh. Ik hoop dat ze wat loskomen als die camera's uit gaan...
Mogguh!!

Gistermiddag/avond was er een "Mega Piraten Feest" bij ons in de buurt.
Dus ik was er natuurlijk ook bij....en daar liep de genoemde boer ook wel rond.

Erg naar de zin had hij het er nie, een hoop meiden die met hem op de foto wilden en alleen met hem babbelden wegens BZV.
En niet om de persoon zelf.

Noujah, wat ik er van op TV zie komt hij wel als een "dŲlletje" over. Gisteren was hij wel wat spontaner.
Daarnet een van onze dokwerkers op bezoek aan het loket...

misschien een rare vraag, maar wat zijn dokwerkers? tongue sticking out smiley

hij heeft in ieder geval passie voor auto's, of rijd deze ook op gas, zoals vele oudere rollsen op gas worden gezeten
Dokwerker = havenarbeider = docker

Trouwens ook bij jullie als woord bekend :

Op de achtergrond is overigens het beeld "De Dokwerker" van de kunstenaar Mari Andriessen afgebeeld. Dit beeld staat in Amsterdam.
Goeiemorgen!!!

Vandaag maar ff proberen een slangetje te scoren en de Astra weer eens rijdend te krijgen...

AsconaGT

In vliegtuig kon ik al gewoon de film 'alleen maar nette mensen' zien, terwijl die net in de bios is. En zoasl met veel nederlandse films zat er wel wat bloot in en wel er een maar keer flink bezig gegaan. Die koreaan die naast mij zat keek op een gegeven moment niet eens meer naar zn eigen schermpje tongue sticking out smiley niks gewent, die jongens...

Whop, whop, bunga bunga style!

@Jayden;

Welkom hier, nice Astra!

Wat misschien ook nog een idee is voor navigatie in je Astra, is een systeem als onderstaand (zie link)
[link.marktplaats.nl]

Is een heel uitgebreid syteem; navi, dvd, diverse uitgangen voor video en audio, zelfs nog uit te breiden met een DVB-televisie tuner...
En heel belangrijk, het werkt samen met de ori Opel boordcomputer! thumbs up

Er zijn nog meerdere soortgelijke apparaten, verschillend in prijs en kwaliteit, zo is er nog een duurdere van Zenex.
Die kost echter wel iets van 900+...
Hotdog
@pruiter, dan ben je vast niet in harderwijk op vakantie (want daar mag je bij de dealer gewoon betalen voor een lampje) ik gok dat je in Elspeet/vierhouten bent?

Was in Putten, maar of dat een officiŽle dealer is betwijfel ik een beetje aangezien hij zowel Ford als Opel verkocht.

Het is trouwens wel weer prachtig weer hier vandaag. Zo maar eens de wandelschoenen aantrekken voor een stevige boswandeling. Vervelend hoor zo'n weekje vakantie. spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2012 11:19 door pruiter.

Dokwerker = havenarbeider = docker

nee oke ik dacht al zoiets, alleen vond het zo raar dat 'jullie' dokwerkers er aan kwamen. Jij werkt toch niet in de haven?

Maargoed, wel dikke bak tongue sticking out smiley alleen niks voor mij

Whop, whop, bunga bunga style!

ja maatje 36DDD bungelde regelmatig door het scherm, biertje in de hand, lekker filmpje kijken tongue sticking out smiley maar echt bijzonder was de film niet trouwens, ik kon heel duidelijk zien dat het een haastige versie van het boek was. En echt nederlands...
Goedemiddag!

Heerlijk weertje hier als ik zo naar buiten kijk cool smiley
LineaBlu

@Jayden;

Welkom hier, nice Astra!

Wat misschien ook nog een idee is voor navigatie in je Astra, is een systeem als onderstaand (zie link)
[link.marktplaats.nl]

Is een heel uitgebreid syteem; navi, dvd, diverse uitgangen voor video en audio, zelfs nog uit te breiden met een DVB-televisie tuner...
En heel belangrijk, het werkt samen met de ori Opel boordcomputer! thumbs up

Er zijn nog meerdere soortgelijke apparaten, verschillend in prijs en kwaliteit, zo is er nog een duurdere van Zenex.
Die kost echter wel iets van 900+...
system WINCE 6.0

nut smiley
dat is goed hack-baar grinning smiley
Bij Opel is dus ook alles uitwisselbaar? Dan kan je dus ook kijken naar een navigatiesysteem uit een Corsa bijvoorbeeld. Corsa facelift heeft ook zo eentje met een scherm laag in het dash.
@LineaBlu

Dankjewel!

Ik heb nog nooit van Audiovolt gehoord. Ben eigenlijk wel wat huiverig voor dit soort merken.
Met alle respect, maar waarom zou je zo graag een ingebouwde navigatie willen hebben in een auto uit die bouwjaren.

De auto's zijn echt wel goed, daar niet van. Maar de techniek staat niet stil en ik vind de ingebouwde navigaties van een paar jaar oud nogal verouderd en niet zo fijn werken als bijv. een losse TomTom.

Dat geld overigens niet alleen voor Opel, maar voor alle merken. In de nieuwe auto's is het allemaal piekfijn voor elkaar en heeft het wel toegevoegde waarde, in een auto van een paar jaar oud in mijn ogen niet.

Natuurlijk staat het wel mooi in je dashboard, maar om daar nu achteraf nog zoveel geld tegen aan te gooien zou ik niet doen.
anders kijk je in het geval van een astra H tegen de een zelfde dispplay aan als die in een astra F van 1991 thumbs down

met mijn auto ziet het echt zoveel beter uit nu, en daarnaast, mijn navi is grafisch niet zo mooi als tomtom, lang niet alle poi (point of interest) staan er op, en je hebt geen verwachte aankomsttijd.

Maar het navigatiesysteem werkt verder wel prima, ik heb nu kaarten van 2012 er op gezet. Je hoeft nooit te wachten op signaal of zo, dat heb je vrijel gelijk als je de auto start, en hij zegt net als tomtom ook precies waar af te slapen, muziek gaan vanzelf zachter, navi van opel heeft mij overal nog gebracht, en dat voor een auto uit 2002... :P

Natuurlijk staat het wel mooi in je dashboard
De enige reden waarom ik navi heb ik mijn DS3...

anders kijk je in het geval van een astra H tegen de een zelfde dispplay aan als die in een astra F van 1991

met mijn auto ziet het echt zoveel beter uit nu, en daarnaast, mijn navi is grafisch niet zo mooi als tomtom, lang niet alle poi (point of interest) staan er op, en je hebt geen verwachte aankomsttijd.

Jaja..nu weten we wel dat je kickt op je kleurenschermpje..grinning smiley

Ik heb ook gewoon zo'n geel schempje geel maar stoor me er echt niet aan. Heel veel auto's van het bouwjaar van mijn Vectra hebben geeneens een schermpje of een boordcomputer. Ik vind het maar relatief.

De slipgolfkes V die we laatst hadden hadden niet eens een BC...

En achteraf inbouwen vind ik ook zonde van de centen.

Even een Update.............

Wortelnootjeshout!
AsconaGT
anders kijk je in het geval van een astra H tegen de een zelfde dispplay aan als die in een astra F van 1991 thumbs down

Maar het navigatiesysteem werkt verder wel prima, ik heb nu kaarten van 2012 er op gezet. Je hoeft nooit te wachten op signaal of zo, dat heb je vrijel gelijk als je de auto start, en hij zegt net als tomtom ook precies waar af te slapen, muziek gaan vanzelf zachter, navi van opel heeft mij overal nog gebracht, en dat voor een auto uit 2002... :P

Iets wat je bij navigatie van TomTom niet altijd kan zeggen...

RICHARD!!!!

tongue sticking out smiley
Een MCID neem je meestal voor de looks, niet voor het gebruik....................................big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2012 15:39 door Icebrain.
@Icebrain; Mooie update, het borrelnootjeshout tongue sticking out smiley

Net even bij een van onze talrijke Opel dealers, hier in de regio geweest...
Was weer een halfuur onderweg, grrrr!

Beide slangen die naar de kachel voeren maar ff besteld.
Moet die rommel helemaal uit Duitsland komen!!!! nut smiley

Wat is het nut van een importeur met een magazijn, in vredesnaam...?
LineaBlu

@Icebrain; Mooie update, het borrelnootjeshout

Ben nog niet klaar..................big smile smiley
LineaBlu
AsconaGT

Iets wat je bij navigatie van TomTom niet altijd kan zeggen...

RICHARD!!!!

tongue sticking out smiley

Haha grinning smiley
Daar heb je wel een puntje, echter heb ik geen echte TomTom drinking smiley

En als je het over de BBQ meeting hebt. Toen probeerde ik voor het eerst m'n gloednieuwe Apple maps uit. Die gaf wel de goede route aan. Maar ik lette zelf niet goed genoeg op het kleine schermpje van m'n telefoon big smile smiley

Joost z'n verhaal is dus eigenlijk wat ik bedoel. Tuurlijk kun je de kaarten updaten (wat vaak erg duur is). Maar het blijft toch allemaal net geen TomTom of vergelijkbaar los apparaat.

In een nieuwe (lease auto), zoals die van Berry zou ik het ook zeker wel overwegen. Dat is op dit moment gewoon prima up-to-date en ziet er goed uit. Maar met een paar jaar legt dat het ook af tegen de nieuwere generatie ingebouwde navi's en losse TomTom's.

Maar wat kost een ingebouwde navi tegenwoordig ongeveer? Ik gebruik niet zo vaak een navigatie, dus zou ik er niet snel bijv. 1000eu of meer voor over hebben.
Middag!

Laat ik mij ook maar weer eens melden. Is volgens mij alweer even geleden, met een heleboel consternatie tot gevolg. Wees maar niet bang mensen, ik zou nooit zonder jullie te consulteren een andere auto kopen! Nee, wat Joost bedoelde is mijn kersverse vriendin winking smiley

@fer: al op Facebook gezegd, maar ook hier nog maar een keer: gecondoleerd met jullie verlies, schrikken zeg!

AsconaGT

En wat is er mis met het display van een Astra F?

@Frans: wat een bak! Ik zou me niet zomaar druk maken over de kleur hoor, zet maar neer. Als het je wel het volle pond moet kosten is het een ander verhaal natuurlijk winking smiley
B-Real
Met alle respect, maar waarom zou je zo graag een ingebouwde navigatie willen hebben in een auto uit die bouwjaren.

De auto's zijn echt wel goed, daar niet van. Maar de techniek staat niet stil en ik vind de ingebouwde navigaties van een paar jaar oud nogal verouderd en niet zo fijn werken als bijv. een losse TomTom.

Dat geld overigens niet alleen voor Opel, maar voor alle merken. In de nieuwe auto's is het allemaal piekfijn voor elkaar en heeft het wel toegevoegde waarde, in een auto van een paar jaar oud in mijn ogen niet.

Natuurlijk staat het wel mooi in je dashboard, maar om daar nu achteraf nog zoveel geld tegen aan te gooien zou ik niet doen.

Niet zo fijn werken is net wat je gewend bent, heb jaren een Garmin systeem gehad en toen ik een gratis TomTom kreeg ter vervanging kon ik daar ook niet aan wennen. Gelukkig was die TomTom kwalitatief uitermate teleurstellend en was dus ook snel stuk; daarna dus maar weer een Garmin gekocht.

Maar met het ingebouwde systeem in de Astra heb ik geen enkel probleem, de kaartweergave is iets simpeler en flitspalen en dergelijke heb ik er niet in staan. Maar daar tegenover staat dat ik geen last meer heb van loslatende zuignappen en invoerongemakken. De ingebouwde navigatie is razendsnel beschikbaar, dus geen gedoe om te wachten tot het losse systeem is opgestart. Invoeren kan gewoon vanaf het stuur en hoef dus me niet te verrekken om de voorruit te bereiken (of je moet hem zoals sommigen onder handbereik midden in je gezichtsveld hebben hangen).
De enige functie die ik mis is de rijstrookaanduiding van de nieuwere systemen.

Ben het wel met je eens dat de huidige inbouwsystemen stukken mooier zijn, collega heeft in zijn lease-auto een DVD900 (had geen keus, navigatie is verplicht en een los systeem mag niet) en dat ziet er stuk gelikter uit en is voorzien van spraakgestuurde invoer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep