Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LVII

Gepost door Franklinn 

@Rob: zit je in Résidence tussen Barvaux en Durbuy in?
Wij zaten daar 2 jaar geleden met het ATB-weekend in zo'n huisje, van alle huisjes leek de onze het meest op die van de familie flodder

Nope..wij zitten in een vakantiepark Sunclass Grandham met van die driehoekige huisjes.

@ Rob: Weet jij zo nog wat het drukvat voor de koelvloeistof jou heeft gekost? Die van mij is ook lek...dus heb 3 opties/
1. Lek laten, en wachten op wintertest. Hopen dat ie er door komt en nadien laten vervangen.
2. Is net bij de naad, dus evt. afkitten.
3. Nieuwe erin.

Aangezien ik hem gratis heb gekregen heb ik geen idee wat het kost. Maar kan nooit veel zijn. Montage was ook zo gepiept...
Maar niet te zunig zijn en gewoon laten vervangen voordat hij echt openscheurt...

Dat van dat kitten moest ik even heel hard op lachen..weet je wel hoeveel druk er op dat vaatje staat?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2012 16:31 door rjthefrisian.

Nope..wij zitten in een vakantiepark Sunclass Grandham met van die driehoekige huisjes.

Goh zeg,
op google streetview heb ik van die driehoekjes gespot in de buurt van het bescheiden stulpje waar ik deze zomer heenga... eye rolling smiley
Ze vielen waarschijnlijk alleen weg in de schaduw van jullie vakantievilla...winking smiley
rjthefrisian
Ze vielen waarschijnlijk alleen weg in de schaduw van jullie vakantievilla...winking smiley

Er zijn nieuwe sfeerbeelden van het stulpje op de site gezet...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2012 14:07 door British Racing Green.
Dat interieur lijkt wel wat op dat van mijn Penthouse grinning smiley
Jah jah..nu wel weer genoeg gepronkt...tongue sticking out smiley

Wij zijn ook teverden met luxe als een waterkoker, een theepot en een toilet met bril... winking smiley
rjthefrisian
Jah jah..nu wel weer genoeg gepronkt...tongue sticking out smiley

Wij zijn ook teverden met luxe als een waterkoker, een theepot en een toilet met bril... winking smiley

Total Loss
Dat interieur lijkt wel wat op dat van mijn Penthouse grinning smiley

Even onbewoond... tongue sticking out smiley
Heerlijk die TSI-drama's...winking smiley

Wij kwamen van het weekendje terug en volgens mij heeft onze overbuurman zijn Touran TSI (die hij laatst ook een tijd kwijt was vanwege reparatie) ook aan de wilgen gehangen. Er staat nu een bijna nieuwe V70.
rjthefrisian
Er staat nu een bijna nieuwe V70.

Een buurman met smaak thumbs up
British Racing Green

dat snap ik dan weer niet.. Binnenkant van het huisje echt hyperdeluxe, buitenmuren in het goedkoopste cement-zandsteen wat er is.
Heb me tijdens het ATB-weekend ook weer verbaasd over de staat van de huizen daar in Wallonië eye popping smiley
1. Lek laten, en wachten op wintertest. Hopen dat ie er door komt en nadien laten vervangen. // BOEEEEE! thumbs down Wel opel rijden, maar ondertussen de dealer naaien eye popping smiley
2. Is net bij de naad, dus evt. afkitten. // voor the time beïng kan het, maar niet te lang
3. Nieuwe erin. // jeuj! thumbs up
@Hotdog,
Is niet een nieuw baantje, die moet ik nog zien te vinden.. Was mee met mijn toekomstig(?) zwager, die doet dit regelmatig voor klanten. De Alfa was van zijn broertje, dus iets beter geschikt voor het oefenen.
@Peter,
Dat "stulpje" ziet er goed uit! Misschien een rare vraag, maar wat kost zoiets voor een week in het hoogseizoen nut smiley?
@Rob,
In zo'n soort huisje hebben wij ook een keer een weekendje op een park in Brabant gezeten. Die waren iets groter (6 persoons), wel heel apart, schuine wanden op de begane grond.
@Ruud,
Zou gewoon het tankje laten vervangen. Zal vast niet de hoofdprijs kosten, daarnaast kan een scheurtje, zeker 's zomers in de file ineens wel heel groot worden ivm toenemen van de druk.
Heb het zelf ervaren met de Clio afgelopen zomer. Doordat de waterpomp redelijk "ingesleten" was verloor hij wat koelvloeistof. Het weekend ervoor was is erachter gekomen, mijn ouders waren toen al op vakantie. Toen ik tijdens het wassen van de auto de motorkap open maakte viel het mij op dat het tankje van de koelvloeistof volledig leeg was. Deze heb ik toen bijgevuld tot een normaal niveau.
Twee dagen later ging ik naar mijn ouders toe, van te voren het peil gechekt, nog op niveau. Nadat ik zo'n 70km had gereden en in de Clio geparkeerd had op de terminal in Holwerd nog eens gekeken. Het tankje weer volledig leeg, waarschijnlijk door lucht in het systeem. Ik had nog een fles van 4L in de koffer liggen, dus ik dacht 'direct maar even bijvullen, over 3 dagen ben ik al lang vergeten dat het bijgevuld moet worden.
Ik draai dus met m'n domme kop die dop los, een hoop gessis en de vloeistof kwam heel rap naar boven. Had net op tijd die dop weer dicht, maar het had heel anders kunnen aflopen met die enorme druk die erop staat. Maarja, ik wist niet beter, had net 3 weken mijn rijbewijs.. spinning smiley sticking its tongue out
Een heel verhaal, maar verkijk je dus niet op de druk die op dat tankje komt te staan. winking smiley
Gehaktstaaf
@Hotdog,
Is niet een nieuw baantje, die moet ik nog zien te vinden.. Was mee met mijn toekomstig(?) zwager, die doet dit regelmatig voor klanten. De Alfa was van zijn broertje, dus iets beter geschikt voor het oefenen.

Waarom toekomstig met een vraagteken? Jij wil zijn zus, maar die laat zich moeilijk vermurwen? Hij wil jou zus, maar zelfde verhaal? Jou zus wil hem? Vertel big smile smiley

Ik heb een paar rustige dagen achter de rug. Een goede vriend van mij woont en werkt ook in Zwolle, dus we hadden afgesproken dat ik gisteravond uit stage met de bus (10 minuutjes) naar hem toe zou gaan, zou blijven slapen en vandaag weer naar huis. Levert me al met al toch ruim 2 uur op tenslotte! Belt hij zondagavond rond een uur of 9 op dat ze hier in het dorp waren en ze me ook wel meteen wilden ophalen, zodat ik maandag ook al kon uitslapen. Ideaal smiling smiley O, en nog gezellig ook natuurlijk tongue sticking out smiley

@Ruud: gewoon vervangen, zo duur kan zo'n ding toch niet zijn! En wat anderen zeggen: op het moment dat hij scheurt heb je een probleem!

@Rob: en terecht, moet je buurman maar geen TSI kopen. V70 is een uitstekende keuze! Hoewel toch ook een beetje de **** van de dure sector vinex-wijk ben ik gisteravond achter gekomen.
@Frank,
Haha, grapjas. Ik kan geen keuze's voor hen maken he winking smiley. Maar ik zal het niet tegenhouden. Hij heeft tenminste wel een goede smaak qua auto's, dan kon ik van zijn voorganger niet zeggen spinning smiley sticking its tongue out. Ik sta er in ieder geval positief tegenover.

Wel grappig, ouders van een vriend van mij hadden tot voor kort een ** Touran 1.9TDI uit '03. Behoorlijk wat problemen mee gehad, o.a. met de turbo. Afgelopen winter ook veel gedonder gehad, kwamen ze 's ochtends bij de auto, staat de koel fan van de radiateur vrolijk rondjes te draaien. Nouja, die TDI hebben ze dus niet meer, hebben ze een G**F VI 1.2 TSI gekocht. Ben benieuwd hoe lang die blijft rijden spinning smiley sticking its tongue out

Was dat trouwens dezelfde Alfa 147 die hier op het forum zit?

2. Is net bij de naad, dus evt. afkitten. // voor the time beïng kan het, maar niet te lang

Denk je echt dat dat helpt? Staat zo'n hoge druk op en het scheurtje is echt minimaal en niet te zien. Maar waar hebben we het over. Ruud moet gewoon niet zo krenterig doen en dat ding gewoon laten vervangen.

@Rob,
In zo'n soort huisje hebben wij ook een keer een weekendje op een park in Brabant gezeten. Die waren iets groter (6 persoons), wel heel apart, schuine wanden op de begane grond.

Die van ons wordt ook een zespersoons voor ons tweeen en de hond. Waren veel meer beschikbaar en nauwelijks duurder.
@Rob,
Heb even gekeken, volgens mij niet aanwezig hier op het forum, daarvoor moet je denk ik op het Ducati forum zijn. Het was een 115PK JTD en die sleurt overigens erg lekker smiling bouncing smiley, alleen mis je wel een 6e verzet waardoor hij voor een diesel veel toeren maakt. Boven de 130 is het motorgeluid behoorlijk aanwezig.
6 persoons huisje met z'n tweeën, genoeg ruimte voor een feestje dus! Jullie slapen apart en de hond heeft een eigen kamer smiling bouncing smiley?
Midje!

Moewhaha, moet meteen wel lachen om dat 'puntje' wat Peter laat zien. Mijn neef en nicht hebben een bedrijf (bungalowverhuur) en die hebben ook zulke puntjes gehad grinning smiley Wel lekker in de zomer: niet zo warm als de bungalows met platte daken.

Mooie 147 btw thumbs up Ik hou wel van dat model winking smiley

Edit: ze hebben ook nog andere 'puntjes':

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2012 16:37 door Sanoma.
Ik bedoelde deze, gehaktstaaf.

Lijkt er inderdaad best veel op. (Bijna?) zelfde kleur, zelfde velgen, zelfde interieur alleen faceliftmodel en benzine.
Astra F
Mogguh,

@ Fer: Nog gefeliciteerd met de kleine (waar je dan oom van bent geworden winking smiley)
@ Opel-gerelateerd news: Dit weekend nog een dodelijk ongeval in ons uitrukgebied. Man met een Corsa D1 met de zijkant tegen een boom tot stilstand gekomen.

@ Jos: Bij een witte pomp denk ik of niet?

Zow, wel grappig...tank nu elke dinsdagavond omdat ik meer km. maak ivm cursus. Heb nu al in één week 650km geredennut smiley

@ Rob: Weet jij zo nog wat het drukvat voor de koelvloeistof jou heeft gekost? Die van mij is ook lek...dus heb 3 opties/
1. Lek laten, en wachten op wintertest. Hopen dat ie er door komt en nadien laten vervangen.
2. Is net bij de naad, dus evt. afkitten.
3. Nieuwe erin.

Voor een paar cent ga ik optie 1 en 2 niet uitvoeren. Als ze nu toch duur zijn, is het misschien nog een keer interessant om die opties te overwegen.

Nee nee, geen witte pomp...
Bij de ARAL, wat in mijn beleving toch een van Deutschlang Feinsten is grinning smiley

Der schijnt hier in de buurt, Klazienaveen, ook een nieuwe BP geopend te zijn, welke aan het stunten is!
Maar eens kijken waar die zit...
Noem GS toch gewoon Martijn... grinning smiley winking smiley

Plak anders een Plost-It op je scherm tongue sticking out smiley

DS Online

Het zal een tijd duren vooraleer Opel uit de rode cijfers geraakt', citeert het vaktijdschrift Automotive News Europe GM-topman Dan Akerson dinsdag. Volgens Akerson kan Opel enkel uit de rode cijfers geraken door een verlaging van de productiecapaciteit.

Akerson zei op het autosalon van Peking dat hij fabriekssluitingen niet uitsluit. Toch is hij ervan overtuigd dat Opel opnieuw winstgevend kan worden, als de overcapaciteit aan de afnemende vraag aangepast wordt.

Opel en zijn Britse dochter Vauxhall zijn al jaren verlieslatend. In 2011 werd een operationeel verlies van 747 miljoen dollar (573 miljoen euro) geleden. De verkoop en het marktaandeel blijven ondertussen kleiner worden. Akerson kondigde aan dat het management daarom met een nieuw saneringsplan komt. De details van dat plan zouden in de zomer bekendgemaakt worden.

Verwacht wordt dat er nog zeker twee fabrieken de deuren zullen moeten sluiten. Vooral het Duitse Bochum en het Britse Ellesmere Port worden geviseerd. Er zullen meer wagens aan lagere kosten in Korea gebouwd en naar Europa geïmporteerd worden.

Eind 2010 sloot Opel reeds zijn fabriek in Antwerpen. Die sluiting maakte toen deel uit van een plan om 8.300 banen te schrappen in Europa.

Klinkt niet goed voor ons huis-merk... nut smiley
@Jos
Die post-it is geniaal!
@Rob
Had inderdaad al snel even gezocht. Die 2.0TS is de enige 147 hier met een actief topic. Model vindt ik ook prachtig, als ik niet op kamers woonde had er waarschijnlijk wel een 1.6TS op de oprit gestaan. Vind het facelift model wel wat beter ogen, die heeft die traan koplampen niet meer. Die 147 hier op het forum heeft wel zelfde kleur ja, maar de lederen bekleding heeft een andere kleur. Deze heeft een iets meer bruine tint terwijl het interieur van 'onze' JTD meer beige was. Vindt het bruine nog wat mooier.

Ik heb trouwens Vodafone. Bevalt erg goed, maar zit nu weer in de trein vanaf Leeuwarden naar Groningen, heb toch regelmatig 'black spots', ik moest 3 minuten wachten voordat deze pagina geladen was... Had ik met KPN nooit, al betaal je daar helaas wel veel voor. Als ik met Vodafone in de bewoonde wereld ben is het internet echt kneiters snel!
GM moet Opel de vrije hand laten om op meerdere markten te gaan opereren, ook markten waar Chevrolet actief is.

Okay, tankje vervangen dus. Hopen dat ie het ff tot begin juli weet vol te houden, hoef ik er geen extra afspraak voor te makensmiling smiley
@Onkel Fer gefeliciteerd.

Ruudje gewoon lekker vervangen inderdaad.

Vakantie, ons huisje in Zuid Frankrijk is gisteren ook bevestigd, lekker buitenzwembad en voldoende ruimte en belankrijk lekker vrijstaand.

Ik hoop dat het weer hier onderhand eens wat beter gaat worden, ik word er wel een beetje treurig van.

Leuk vakantiehuis Peter, mag er wezen.

1. Lek laten, en wachten op wintertest. Hopen dat ie er door komt en nadien laten vervangen. // BOEEEEE! Wel opel rijden, maar ondertussen de dealer naaien

precies hier dacht ik ook aan grinning smiley

maar iig vervangen ruud! Is te belangrijk met een te hoog risico...

Over vakantie, dat zit er waarschijnlijk niet in dit jaar, wel een weekendje naar waarschijnlijk belgië/ardennen in september met vrienden. Het is een verassing maar 1 van de organisatoren heeft zich al verlult tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2012 18:43 door AsconaGT.

1. Lek laten, en wachten op wintertest. Hopen dat ie er door komt en nadien laten vervangen. // BOEEEEE! Wel opel rijden, maar ondertussen de dealer naaien
Normaal zou ik het ook niet snel doen, maar als ik zie hoe deze dealer er iedereen bij loopt te naaien....dan geef ik hem graag een koekje van eigen deeg.

Noem GS toch gewoon Martijn...

Plak anders een Plost-It op je scherm

Hihi...ik vergeet Martijn zijn naam inderdaad steeds. Shame on me.
ik vergeet zijn naam ook telkens, en het ezelsbruggetje van martijn punt nl vind ik eigenlijk niet zo'n goede eye popping smiley

Over kinderen gesproken, ben bij mijn neefje op kraamvisite geweest. Âhhhh, wat een koddig kereltje thumbs up
Hebben ze goed gedaan, die zwager en schoonzus van me smiling smiley
Hotdog
ik vergeet zijn naam ook telkens, en het ezelsbruggetje van martijn punt nl vind ik eigenlijk niet zo'n goede eye popping smiley

Hahaha, waarschijnlijk zal 't inderdaad scheve gezichten opleveren als je die als bookmark boven in beeld zet, slechts om Gehaktstaaf z'n naam te herinneren... grinning smiley

Gefeliciteerd trouwens!
Haha, het is gelukkig de eerste keer dat mijn naam daarmee geassocieerd wordt. Maarja, je zou het eens op je werkplek aan je monitor moeten hangen!

@Ruud
Als je vindt dat die Opel dealer je 'naait' waar je bij staat, dan ga je toch gewoon ergens anders heen. Bij ons is in ieder geval genoeg andere keus, waar ze je ook erg goed helpen en een passend advies geven. En we kunnen zelfs een leen auto mee krijgen, die Omega B 2.0 8V is echt een bazen auto, rijdt echt machtig.

Martijn (geheugensteuntje)
Mogguh!
Straks voor de rest van de dag in conferentie, dus mijn bijdrage van vandaag aan dit forum zal zeer beperkt blijven...
Moarn!

We zullen we je mooie plaatjes en bijdragen missen Peter... tongue sticking out smiley
geen slecht idee, wat Chinese meisjes missen hebben Duitse meisjes in overvloed zou je zeggen.. tongue sticking out smiley
Franklinn
Bier?

Zo vroeg al....?

Op het politiebureau grinning smiley
Mogguh!

@ Fer: Gefeliciteerd thumbs up (het heuglijke nieuws helemaal over het hoofd gezien)

Oeh verrek, das toevallig: er komt net een bestelling binnen voor bekertjes voor een hier niet nader te noemen merk grinning smiley
Heb voor a.s. Vrijdag lekker vrijgenomen. Gaan we proberen het audio / video gebeuren aan te sluiten. Zal wel een gedoe worden en zal wel wat tripjes moeten maken naar de kabeltjes/stekker-leverancier. Dus boxen aan de muren schroeven, woofert plaatsen, receiver en blue-ray spelert aansluiten etc. Heb ergens wel een doos in huis met allerlei stekkers en kabeltjes maar zal toch een zooi HDMI kabels moeten hebben ook nu. Leuk maar tijdrovend klusje, als je de achterkant van de receiver bekijkt dan raak je al in de war, slaat nergens op hoeveel aansluitingen daar zitten nut smiley

Edit : Dit bedoel ik dus grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 11:08 door Total Loss.
LineaBlu
Franklinn
Bier?

Zo vroeg al....?

Op het politiebureau grinning smiley

Nee hoor, ik werk ben daar maar drie dagen

@Marc: mijn handen beginnen al te jeuken als ik zoiets zie. Leuk speelgoed grinning smiley Zo ingewikkeld is 't trouwens ook niet, maar de keuze is wel reuze in dit geval.
Woohoo, ik mag voor mn werk waarschijnlijk een tripje maken naar buitenland grinning smiley Terwijl ik net om de hoek kom kijken ...

Marc: Dat vind ik dus leuk werk! En ook er voor zorgen dat alles mooi en netjes weggewerkt is en alles goed werkt uiteraard en ingesteld is

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 12:26 door AsconaGT.
vooral die vonkenregen is gaaf als je die amplifer aanzet! thumbs up
Ik moet eerst even goed uitzoeken welke kabels bij welke positie van de boxen horen, heb alle kabels van de boxen in de muur weggestopt dus zie je niks van, zijn vervolgens onder het laminaat door naar 1 plek geleid waar ze verbonden worden met de woofer, de woofer gaat dan naar de receiver. Heb alleen de speakerkabels niet gemerkt dus heb nu 4 kabels liggen maar wat bij welke plek hoort moet ik voorzichtig uitzoeken. ( aansluiten en luisteren uit welke box geluid komt en dan op juiste plek inpluggen ). Al met al denk ik dat er straks wel weer een lekker geluidje uitkomt thumbs up Mijn oude versterker was al geen stakker ( 6 x 100 Watt ) maar deze nieuwe is een stukje beter ( en HD ! )
@ Joost: Toen ik vandaag op de snelweg de afslag Borne zag dacht ik al "ik hoor Joost nooit over zijn werk, zou dat een goed teken zijn of minder goed?"

Goed nieuwes: Kadettje staat nog bij de handelaar...deze week niet te spreken, dus volgende week ff proberen.
Nog wel gevraagd of ik de auto niet ff kon bekijken, maar dat was niet mogelijk.
@ Marc: mooie projectje! Wel lekker dat alle kabels zijn weggewerkt: ik zie bij sommige mensen wel eens hele bossen langs de muren lopen, geen gezicht thumbs down

@ Joost: Dat is niet verkeerd zeg big smile smiley Welk buitenland?
@Gerwin Dat van die kabels overal heb ik nu hier in het oude huis, eerste en belangrijkste punt voor het nieuwe huis was dus, geen zichtbare kabels !!! Al ontkom ik er wss toch niet aan dat er wel wat zichtbaar is, de speakerdraden zie je in ieder geval niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep