Wat zag jij voor bijzonders vandaag? Deel 8

Gepost door D. Elzinga 
Wij betalen praktisch nooit parkeergeld, want we zijn bijna altijd met onze oprijauto bij beurzen. Dan gaan we gewoon de standhouders afdeling op. Soms wordt er gevraagd naar een bewijsje, maar dan rommel je gewoon een half uur in het dashboardkastje, net zo lang tot er een rij van 10 auto's achter je staat. grinning smiley
Vandaag:

Mercedes-Benz E 500 (W124), niet al te beste staat.
Zwarte Peugeot 304 Cabriolet, met leuke period aftermarket wieldoppen.
Vandaag een grijze Landwind CV9 op dealerplaten, nog nooit gezien!
Ik zag vandaag een rode Range Rover Classic in brandweer-uitmonstering. Hij was wel verlengd, maar het was geen zeswieler. Het was een vierdeurs en de verlenging zat deels tussen de deuren... Ik kan niet vinden was het nou was en ik kon het kenteken net niet lezen. Wie weet wat het precies is?

edit: Verder zoeken helpt. Ik geloof dat het deze moet zijn. De directe link mag je niet gebruiken, op het forum zelf is hij al verdwenen, daarom deze rottige google-link. Kenteken is 88-BF-DG. Apart ding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2011 17:22 door MWH.
Alfa Romeo GTV 2.0 uit 1982 SP-BT-71

Opel Manta GSI uit 1987 RR-06-YN

En mijn spot van de laatste tijd!!! Een Ritmo, ontzettend gaaf, zilver grijs, vijfdeurs en zag er piekfijn uit, dit moet wel een liefhebber zijn of bekend in die kringen van ritmo liefhebbers, de gegevens zijnsad smileyaangezien ik lichte problemen heb met mijn computer en zware problemen met mijn camera, is het even niet mogelijk foto's te maken)

Fiat Ritmo I.E.K6 uit 1987 TF-05-YR
Wat spots van de afgelopen dagen:

- een Mack uit 1993 van een niet nader te noemen radiostation. De achterkant was voorzien van een volledige DJ-set.

- een Opel Rekord uit 1986 van eerste eigenaar in nieuwstaat.

- en een Toyota Corolla uit 1984. Zie je ook niet elke dag meer.

Vandaag een Iveco Massif, behoorlijk nieuw. Was er niet recent nieuws dat deze uit productie genomen was? Vond t wel een mooi ding.
En verder een duo Alfa's 75, beide rood en vlak bij elkaar, de origineel Nederlandse zag er erg mooi uit maar de geïmporteerde was wat geroest, gedeukt en verkleurd.

Stif

En mijn spot van de laatste tijd!!! Een Ritmo, ontzettend gaaf, zilver grijs, vijfdeurs en zag er piekfijn uit, dit moet wel een liefhebber zijn of bekend in die kringen van ritmo liefhebbers, de gegevens zijnsad smileyaangezien ik lichte problemen heb met mijn computer en zware problemen met mijn camera, is het even niet mogelijk foto's te maken)

Fiat Ritmo I.E.K6 uit 1987 TF-05-YR

Komt me vaag bekend voor, denk dat dit de auto is van een familielid van een van onze Ritmobeminnende forumgenoten, en dat deze auto zijn huidige eigenaar zelfs via dit forum gevonden heeft! Maar weet t niet zeker. Zo niet dan is het zeker een unieke spot! Het is volgens mij een van de laatst overgebleven Ritmo's 75i.e. is, een late uitvoering met injectiemotor. Het is sowieso een erg late Ritmo. Leuke spot, ben erg benieuwd naar de foto!
Wow die Corolla is gaaf!
Helaas zie je ze nooit meer... ook nergens te koop ofzo.
Gele 850 T5-R met de titaniumkleurige velgen.
Vandaag:

Witte Saab 900 GL, 76-LGG-5.
Blauwe Fiat 500L, DE-34-29.
Idranor
V300
55-81-VA, Scaldia 412, zondag rond een uur of 11 op de A12 tussen Veenendaal en Utrecht. Aparte auto, zie ik praktisch nooit.
Ik was van plan om er even achter te blijven rijden, maar 70 op de snelweg vind zelfs ik te langzaam dus toch maar ingehaald. Helaas geen foto....

Donkergrijs? Die was op weg naar de Oost Europa Dag in Aalsmeer, heb m daar op de foto gezet. Inderdaad een zeer zeldzame verschijning!

Ja, ik vond het een beetje het midden houden tussen ongewassen wit en vuilgrijs... zag er wel leuk uit, dat "100"-stickertje op de achterruit maakte het plaatje wel compleet vond ik.

Ik was op weg in m'n Volvo 345 uit 1981 naar een evenement van de Volvo 300 Club. Evenementendagje dus, zo'n zondag cool smiley
@FD,

Gaaf Civicje, leuke kleur ook die ik me er eigenlijk niet meer van kan herinneren. Weet je de rest van het kenteken nog?

Nog van gisteren:

al fietsend foto's nemen van een rijdende auto gaat me nog niet zo heel goed af...

Naderhand bleek bij die Buick dat de bestuurder er nog gewoon in zat terwijl ik er pontifiscaal een foto van heb staan nemen.grinning smiley Tja, had ie maar geen spiegelfolie op z'n ruiten moeten plakken.
929V6
Naderhand bleek bij die Buick dat de bestuurder er nog gewoon in zat terwijl ik er pontifiscaal een foto van heb staan nemen.grinning smiley Tja, had ie maar geen spiegelfolie op z'n ruiten moeten plakken.

Dat heb ik ook zo vaak.. Moeten ze maar niet zo'n opvallende auto rijdensmileys with beer
Oja, gisteren zag ik dit nog: een BMW-motorrijder kwam aanrijden bij een tankstation, met een pijp in zijn mond. eye popping smiley

Hij legde de brandende pijp bovenop de pomp, deed zijn helm af en ging tanken. Na betaling ging de helm weer op, pijp in de mond, vuurtje erbij (!), om vervolgens weg te rijden...

Nu lijkt het mij sowieso niet zo slim om te roken in een benzinestation, maar motorrijden met een pijp in je mond lijkt me ook niet al te gemakkelijk...

Het is moeilijk te zien, maar net voor zijn handschoenen ligt zijn pijp...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-02-2011 23:16 door XBXG.
XBXG
Oja, gisteren zag ik dit nog: een BMW-motorrijder kwam aanrijden bij een tankstation, met een pijp in zijn mond. eye popping smiley

Hij legde de brandende pijp bovenop de pomp, deed zijn helm af en ging tanken. Na betaling ging de helm weer op, pijp in de mond, vuurtje erbij (!), om vervolgens weg te rijden...

Nu lijkt het mij sowieso niet zo slim om te roken in een benzinestation, maar motorrijden met een pijp in je mond lijkt me ook niet al te gemakkelijk...

Het is moeilijk te zien, maar net voor zijn handschoenen ligt zijn pijp...
Wat een *&%^&*! Als hij zelf graag wil affikken, prima, maar andere klanten en het personeel willen dat misschien niet. Pijproken in de auto is tegenwoordig ook niet meer zo handig, want bij een aanrijding slaat je airbag 'm aan de achterkant door je schedel. (tot zover mijn plastische bijdragegrinning smiley)
Tsja, ik deel je mening. Ik ben zelf een kettingroker en ik rook wanneer ik wil in mijn auto, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je tijdens het motorrijden (en tijdens het tanken) nu persé een pijp moet roken. eye rolling smiley

Die zie je echt niet vaak meer. Toevallig zag ik er ook eentje een paar weken terug, een beige uit 87 of 88.
Vanmorgen in Voorburg een nette BX Break gezien, inclusief een wat storende fietsdrager achterop, ik kon het kenteken door de drukte net niet lezen. Ik vind het nog steeds een mooie auto en er kwam gelijk een herinnering boven. Als kind mocht ik weleens met mijn opa meerijden in de BX Break van de plaatselijke fysiotherapeut omdat hij toen weleens spullen voor die man ging halen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik erg schrok van de statische schok die ik van het ding kreeg, iets dat ik bij de 305 van mijn ouders nooit meemaakte. Zo'n schok is dan nog een natuurverschijnsel wat bij een tankstation gevaarlijk kan zijn, die pijp tijdens het tanken is vragen om moeilijkheden...
Mooiste foto van de week/maand...

Wel dapper zo met je Nehari door de Hollandse winter, zit daar wel een fatsoenlijke kachel in? Ik zag trouwens gisteren door de mist een MX5 rijden met de kap open. De kerel die er in zat kwam bijna met zijn hoofd boven de voorruit uit, lijkt me best koud!
Idranor
De kerel die er in zat kwam bijna met zijn hoofd boven de voorruit uit, lijkt me best koud!

Zo zat ik ook in Grens' zijn Scimitar smiling bouncing smiley Het was maar een paar honderd meter, maar toch een mooi ritje thumbs up
Vanmiddag omstreeks 16.15 uur op de A7 vlak voor Purmerend zag ik een Tesla.

Dat is de vierde electrische auto die ik deze maand al gezien heb.
D.E.N.N.I.S.

Was het een grijze met bijna onleesbare kentekenplaat (achter)?
997 GT2 RS
D.E.N.N.I.S.

Was het een grijze met bijna onleesbare kentekenplaat (achter)?
Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten. De auto was grijs of blauw.
929V6
@FD,

Gaaf Civicje, leuke kleur ook die ik me er eigenlijk niet meer van kan herinneren. Weet je de rest van het kenteken nog?

Nog van gisteren:

Grappig, deze auto zie ik iedere dag op mijn werk staan, woon jij in de omgeving van Tilburg toevallig?
Eerde deze week zag ik in Deventer een nieuwe donkergrijze Morgan, met de kap open. Kennelijk wilde de trotse nieuwe eigenaar meteen het cabrio gevoel tot in het extreme beleven.
@Antigoon,

Ik woon in Oosterhout, was onderweg naar Tilburg (waar ik binnenkort ook naar toe verhuis).
Opel Kadett E in zeer goede staat.

Uploaded with ImageShack.us
Vandaag:

Oftewel een Honda Accord driedeurswinking smiley
Donkergroene Lancia Kappa coupé en een blauwpaarse MG ZT-T. Gisteren in het voorbijgaan een Rover 75 V8.

Volgens mij wordt het stilaan toegelaten om in dit topic foto's van een Citroën BX te plaatsen...

Deze in absolute nieuwstaat verkerende BX Break zag ik vanmiddag in Velserbroek. cool smiley

XBXG
Volgens mij wordt het stilaan toegelaten om in dit topic foto's van een Citroën BX te plaatsen...

Deze in absolute nieuwstaat verkerende BX Break zag ik vanmiddag in Velserbroek.
Hoe meer BX-en, hoe beter! Kloppen de wieldoppen? Doen me denken aan de crisisuitvoering van de XM.
Wat mij betreft hoort de BX absoluut bij de uitstervende auto's. Ik zie er twee of drie per maand en ze beginnen op te vallen als ze er netjes uitzien.
Wat doet die Truck van de auto recycling dan achter die BX ???? big smile smiley

Vandaag ook een leuke auto gespot, een Mitsubishi Colt Lancer GL van 1976

AnimaL
Een Mazda 626 hatchback van 86 (RB-..-..) en zojuist een Transit model jaren 70. die zie je eigenlijk nog meer dan het model dat erna kwam tegenwoordig, en ook altijd in betere staat.

XBXG

Deze in absolute nieuwstaat verkerende BX Break zag ik vanmiddag in Velserbroek. cool smiley

Absolute nieuwstaat? Ik had al t idee dat die frontjes van de BX al vanaf de fabriek rommelig in elkaar geschroefd waren. Hier sluit toch ook de motorkap niet mooi aan op de koplampen? Zit de rechterkoplamp nou scheef?

Absolute nieuwstaat? Ik had al t idee dat die frontjes van de BX al vanaf de fabriek rommelig in elkaar geschroefd waren. Hier sluit toch ook de motorkap niet mooi aan op de koplampen? Zit de rechterkoplamp nou scheef?
Absolute nieuwstaat dus!grinning smiley
AnimaL903
Vandaag ook een leuke auto gespot, een Mitsubishi Colt Lancer GL van 1976

Is volgens mij heel zeldzaamthumbs up
Deze kwam ik vorige week zaterdag tegen in Aalsmeer

en

deze kwam ik vanmiddag tegen in centrum van Zeist

Phoenixrot74
Hoe meer BX-en, hoe beter! Kloppen de wieldoppen? Doen me denken aan de crisisuitvoering van de XM.

De wieldoppen zijn niet origineel op een 16 TGI. Ze komen van een TZI- of TZD-model, maar ik vind ze erg mooi staan op deze BX.

AnimaL903
Wat doet die Truck van de auto recycling dan achter die BX ???? big smile smiley

De foto's zijn genomen op het bezoekerparterrein van autosloperij Rutte in Velserbroek. spinning smiley sticking its tongue out

Idranor
Een Mazda 626 hatchback van 86 (RB-..-..)

Toevallig die grijze die ik vorige week postte?

Idranor

Och, bij elke BX zit dat weer anders, dus daar kijk ik niet eens meer naar. smiling bouncing smiley

Voor de rest zag ie er echt als nieuw uit.
Niels23

Volgens mij zag ik jou vorige week rijden in Hoofddorp...
Ik dacht tenminste dat jij het was, en nu je schrijft dat je in de buurt van Aalsmeer rondrijdt, kan het niet missen, lijkt me. winking smiley

Klassiekerrijder
Wat mij betreft hoort de BX absoluut bij de uitstervende auto's. Ik zie er twee of drie per maand en ze beginnen op te vallen als ze er netjes uitzien.

Ow, dan heb ik nog deze foto van gisteren. Het gaat hier om een van de allerlaatste berlines uit 1993, toen de Xantia al enkele weken te koop was.

En deze zag ik vanmiddag in een garage. Ook een hééééle fraaie BX in een zeer zeldzame kleur.

Ahum, dat is dus de mijne. spinning smiley sticking its tongue out
En wat voor muscle car monster staat er naast jouw BX?
Een Mustang Grande waar nog een heleboel werk in zit...
Er kwam hier zojuist een Renault Clio Williams langs.
XBXG
Niels23

Volgens mij zag ik jou vorige week rijden in Hoofddorp...
Ik dacht tenminste dat jij het was, en nu je schrijft dat je in de buurt van Aalsmeer rondrijdt, kan het niet missen, lijkt me. winking smiley

Nou kom er bijna noooit en hoofddorp zijn we niet heen geweest, wel ff van zeist op en neer naar Aalsmeercool smiley
XBXG
Idranor
Een Mazda 626 hatchback van 86 (RB-..-..)

Toevallig die grijze die ik vorige week postte?

Idranor

Och, bij elke BX zit dat weer anders, dus daar kijk ik niet eens meer naar. smiling bouncing smiley

Voor de rest zag ie er echt als nieuw uit.

Heb t even teruggezocht en ik denk inderdaad dat het die 626 was! Toevallig zeg. Denk dat ik m ergens in t noordelijke deel van Zuid Holland tegenkwam. Weet je nog waar jij m zag?

En die BXen... Tja ze zijn wel erg sympathiek! :-)
Deze discussie is gesloten.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep