Jappentopic #12

Gepost door Celica CS 
Jappentopic #12
20-03-2009 17:25

Welkom, in het 12e deel van het Jappentopic!

Uiteraard is iedereen weer uitgenodigd om te genieten van uw dagelijkse portie JDM!

Om het gezellig te houden zijn er wel een paar regeltjes:

1) Wij houden niet zo van grote foto`s in het topic. Maximaal 800 breed, anders een linkje winking smiley
2) Op en aanmerkingen mogen altijd, maar hou het vriendelijk!

Dat moet lukken toch? winking smiley

Na 10 delen, zijn er een aantal mensen die elke keer weer terugkomen. Hier de auto`s van de stamgsten, plus een lijstje met de modificaties:

Michel3SGE: Toyota MR2 (SW20) 2.0 GT-i

-Koni geel rondom
-Intrax veren
-Prothane Urethane ophangingsbussen

Marco! Toyota Celica 1.6 ST-i `92

-OEM mistlampen
-OEM spoiler met 3e remlicht
-360mm Nardi Classico stuur

Johnwoo, Toyota MR2 Turbo

+ de eindeloze mod-list:
Huidig: keramische CT26, KO racing downpipe, Mongoose uitlaat, Apexi power intake, HKS SSQV blow-off valve, Two's 'r Us boost controller, homemade fuel-cut defense, Blitz turbo timer.

Straks: HKS intercooler kit, Garrett GT3071R, 3" V-band downpipe, Tial wastegate, 4" K&N intake, RMR inlaatspruitstuk, Hydra Nemesis EMS, Walbro 255 l/h brandstofpomp, Aeromotive FPR, Wolfkatz brandstofrail, Sard 800 cc/min injectors, Ferrea kleppen 1mm oversized, ATS racing klepveren, HKS 264 graden nokkenassen, HKS nokkenaspulleys, port&polish, JE zuigers, Eagle drijfstangen, Clevite lagers, Cometic MHG, CRW high-flow oliepomp, ARP kopbouten, ARP krukaslagerkapbouten, Competition koppeling+vliegwiel kit, ARP vliegwielbouten. Misschien nog een MSD coil-on-plug DLI ontsteking erbij (bye bye verdeelkap).

Celica CS: Toyota Starlet 1.3 GT `94

- Homemade grill
- GT interieur
- OEM-spoiler
- Watanabe`s!
- niet gemonteerde window visors drinking smiley

JurriuitOV: Gazelle (of iets dergelijks)

-Gitzwart
-Verlaagd
-Origineel frame
-2007 style voorvork
-Extra verzwaard anti diefstalsysteem

stj

-helaas geen auto sad smiley

En dit vinden we mooi:

Na dit gezegd te hebben:

SPAMMEN MAAR big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2009 17:26 door Celica CS.

SPAMMEN MAAR

Oke smiling smiley

Nieuwe thread, nieuwe Japanse Geilheden cool smiley

hoi!!!

ben ik nog een beetje welkom?

Leuke beginfoto louwe!
Re: Jappentopic #12
20-03-2009 20:09
Nou... een beetje dan.

Of wil je in de beginpost? drinking smiley
20-03-2009 20:11
Mag ik het volgende topique weer doen? big smile smiley
20-03-2009 20:29
Pff die crisis maakt de import van RHD Jappen uit GB wel interessant. Anderhalf jaar geleden keek ik voor het eerst wat een Altezza RS200 zou moeten kosten daar, en dat was toen zo'n beetje tussen de 10 en 12K euro voor een stock 99'er. En nu zie je ze voor 5500 euro nut smiley
[search.autotrader.co.uk]
Komt natuurlijk nog BPM bij, maar toch... Als ik niet zo druk bezig was geld in m'n MR2 te pompen wist ik het wel smiling smiley
Best kans dat ik er alsnog eentje importeer als daily driver maar da's op z'n vroegst pas nadat de MR2 "klaar" is (als het nieuwe blok erin ligt, de wagen is overgespoten, en ik vervolgens weer wat geld in het autopotje heb gespaard tongue sticking out smiley) Hopelijk is de automarkt in GB volgend jaar nog steeds zo goedkoop...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2009 20:32 door johnwoo.
20-03-2009 20:44
Dope!

Speciaal voor jou johnwoo, een extra passende editie van het legendarische en traditionele pagina 1 Sjonhok:

grinning smiley

Ik zou ook wel een RS200 als daily willen hebben eigenlijk, maar ik wist niet dat ze tegenwoordig zo goedkoop waren. Daar komt dan nog zo'n 2K bij aan BPM zeker? Dus voor zo'n 8K heb je er wel een staan. Alleen jammer dat die Britten er zo om bekend staan de JDM hokken zo af te raggen, dan kun je er waarschijnlijk beter een uit Japan halen.
20-03-2009 20:50
Cool plaatje trouwens CS die P1 Kidoki van die ITR. Heb je daar het origineel ook nog van?
20-03-2009 21:16
MARCO!
Ik zou ook wel een RS200 als daily willen hebben eigenlijk, maar ik wist niet dat ze tegenwoordig zo goedkoop waren. Daar komt dan nog zo'n 2K bij aan BPM zeker? Dus voor zo'n 8K heb je er wel een staan. Alleen jammer dat die Britten er zo om bekend staan de JDM hokken zo af te raggen, dan kun je er waarschijnlijk beter een uit Japan halen.
Ik stond er ook aardig van te kijken, de prijs is gewoon gehalveerd in anderhalf jaar! OK, een gedeelte ervan wordt natuurlijk veroorzaakt doordat zo'n auto uit '99 nu ~12% ouder is en gemiddeld gezien evenredig meer km's zal hebben, maar de laatste 4-5 maanden is er zo'n beetje een vrije val geweest. Een 03-04 RS200 met <100.000km zal je overigens ook nog steeds niet vinden voor <10K (als je ze uberhaupt vindt; de SVA in GB is volgens mij enkel mogelijk voor voertuigen van 10+ jaar oud, vandaar dat je nu de '99 RS200's ziet komen uit Japan).
De BPM zal geen 2K zijn, eerder de helft daarvan. Als ik AW's BPM calculator gebruik op een '99 IS200 (die luxer en duurder is dan een Altezza) kom ik op 845 euro. Dus zeg maximaal 1K aan BPM erbij.

Qua afraggen, dat zie je overal en hangt puur van de eigenaars af. Er zijn zat Japanners die ook aardig raggen met hun wagens hoor (vooral omdat ze vanwege hun belastingstelsel toch met een paar jaar "afgeschreven" zijn). Ik denk niet dat het percentage afraggers in GB significant hoger zal zijn dan dat in Japan, of Nederland, of de VS... Je moet gewoon altijd goed kijken naar wat je koopt en de rotte appels links laten liggen.
Daarnaast rijden veel van die Japanse wagens niet lang rond in GB, er zijn er ook heel veel die via GB geimporteerd worden omdat hun SVA keuring redelijk soepel en betaalbaar is, en vervolgens binnen een maand doorgaan naar Nederland/Duitsland/Belgie etc. Die RS200 waar ik naar link bijvoorbeeld komt in mei pas aan in GB (staat niet in die ad, wel op de site van die importeur winking smiley)

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2009 21:19 door johnwoo.
21-03-2009 19:53
Dope! Ik moet ook nog een keer mooie driving shots hebben.
21-03-2009 20:07
Mjah, ik was plaatjes aant schieten van een vriend z`n corrado, toen hi jzei: zal ik er even voorlangs rijden in jou auto? nah.. vooruut dan mor winking smiley
22-03-2009 14:03
Nog wat plaatjes van een 'premium' Japans product:

"The Pursuit of Perfection"... thumbs up
22-03-2009 14:14
Misschien niet geheel jullie smaak maar ik heb gister een stukje mogen rijden in de Lexus GS300 van m'n baas, wat een wagen zeg! Power, luxe, en ongelovelijk stil.

Op de foto's overigens ook net schoongemaakt door ondergetekende.
Een GS300 met cassettedeck en digitaal klokje! Nostalgie uit de jaren '80! thumbs upbig smile smiley
22-03-2009 15:45
@remonrace, volgens mij herken ik die GS van drivingfun.com
Reed de eigenaar eerst LandCruiser?
22-03-2009 16:40
davidjoost
Een GS300 met cassettedeck en digitaal klokje! Nostalgie uit de jaren '80! thumbs upbig smile smiley

Kun je nagaan, mijn 17 jaar oude Celica heeft datzelfde klokje en ook een cassettedeck. big smile smiley Vooruitgang bij Toyota thumbs up.
Recycling zul je bedoelen! tongue sticking out smiley
22-03-2009 17:26
Het cassettedeck volg ik ook niet helemaal anno 2009, maar wat is er mis met dat klokje?
Het is het toppunt van "function before form", en in feite is dat perfectie (ooit al wel een kapot Toyota/Lexus klokje gezien?)
Ik vind zo'n simpel, strak en functioneel klokje overigens netter staan dan zo'n over-the-top gedecoreerd analoog geval wat je soms wel eens in dure auto's ziet. Nog een voordeel voor Toyota turbo-rijders: de meeste turbo timers en sommige boost control units passen er perfect in als je bereid bent het klokje op te offeren cool smiley
Hetzelfde met de knopjes; ja ze zijn van plastic maar ze zijn wel degelijk, ze zijn overzichtelijk, makkelijk in het gebruik en als ze een beetje netjes in de deur/dashpanelen zitten verwerkt (wat bij Lexus wel het geval is) echt niet lelijk. Ik mag dat wel, het weglaten van tierelantijnen die enkel kapot kunnen gaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2009 17:31 door johnwoo.
Functionaliteit en het hergebruiken van oude onderdelen associeer ik meer met budgetmerken als Dacia en Lada, maar niet met een 'premium'-merk als Lexus.
Het zit diep bij Davidjoost grinning smiley
Wil je erover praten ?

Al geef ik je wel gelijk, dat klokje bijv. kan echt niet meer..
Maar tsja, leven en laten leven.. als het je niet bevalt dan koop je toch een Saab.. ik zou me er niet druk om maken.
ja, ehh louwe waar ben ik te vinden eye rolling smiley

jou auto heeft verlaging nodig en dikkere remmerij :P oh ja en een leuk eindpijpje winking smiley

Fotos gemaakt bij V&D zeker?
22-03-2009 19:55

Helaas een van de laaste hardtop sedan's ooit gemaakt de gloria Y31.sad smiley
Vandaag meegeweest met een toerrit met de MR2 club Wild-Bunch.. en nog even passagier gespeeld in een JDM y0 SW20 Turboeh..gaat echt serieus van kiet hihi.. en stock motor.

Foto's [s195.photobucket.com]
22-03-2009 20:24
Ik ben vanmiddag ook nog even van kiet gegaan grinning smiley

Je dacht: Ik doe net alsof ik in Japan ben en aan de linkerweghelft mag rijden...?
22-03-2009 21:17

ja, ehh louwe waar ben ik te vinden

jou auto heeft verlaging nodig en dikkere remmerij :P oh ja en een leuk eindpijpje

Fotos gemaakt bij V&D zeker?

hihi.. de beginpost is grotendeels knippen en plakken van deel 10 drinking smiley Vandaar winking smiley

Maar eindpijp.. och.. verlaging: ja! remmerij: mwoh.. zo`n idiote rijder ben ik niet. Foto`s zijn idd op de kade gemaakt.. moest het rolletje van mn analoge camera volhebben.. en toen ook de digitale maar meegenomen. Om de corrado van een vriend te schieten... drinking smiley

Meneer de kopen kwam zaterdag niet opdagen.. baal ik wel van. thumbs down
Weer niet!!?? gaat wel lekker danconfused smiley

Johnwoo, velgen zijn vet. Heb nog getwijfeld om ze voor de ee8 ook te nemen. Kennis van me heeft ze onder een Integra Type R, dat staat ook erg fijn!

Heb jij achter nu een grotere velg of komt het puur dat je achter iets hoger staat? gezichtsbedrog?
23-03-2009 10:00
Da's gezichtsbedrog, voor en achter zijn beide 17". Maar hij staat achter inderdaad ietsjes hoger, en om de wielkast niet al te leeg te laten lijken heb ik achter ook iets meer rubber (voor 215/40, achter 245/40 ipv 245/35 die je zou verwachten).
18" achter staat wel iets beter maar die werd nog niet in de juiste offset gemaakt toen ik m'n wielen kocht. Nu wel overigens, maar de prestaties gaan er ook van achteruit (grotere roterende massa) dus ik ga geen geld uitgeven om naar 18"ers te wisselen puur omdat het iets beter staat smiling smiley

davidjoost
Je dacht: Ik doe net alsof ik in Japan ben en aan de linkerweghelft mag rijden...?
Een Japanse wagen mag dat he tongue sticking out smiley
Nee, links was een stukje bestrating, rechts niks, vandaar smiling smiley
Wel een fijn stukje weg trouwens, kaarsrecht, slechts 1 zijstraat waar je van verre al kan zien of er verkeer is, en in het weekend vrijwel verlaten... Ik ben dan ook even flink van kiet gegaan vanuit de fotopositie grinning smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2009 00:57 door johnwoo.
23-03-2009 15:31
@Jurriuit: Haha yes, dat klopt, daar is hij zelf actief. Reed idd eerst in een LC, maar heeft ook alwel eerder in een GS300 gereden maar ook Lexus RX300+RX400H.
23-03-2009 21:58
davidjoost
Functionaliteit en het hergebruiken van oude onderdelen associeer ik meer met budgetmerken als Dacia en Lada, maar niet met een 'premium'-merk als Lexus.

haal alsjeblieft dat fotootje van die oude saab weg, want als je commentaren/kritiek worden in 1 keer waardeloos daardoor. over hergebruiken gesproken en fout premium gevoel, hahahahaha ja bij saab ja. bestaan ze eigenlijk nog wel?

enne, zoals Johnwoo zegt, wtf is er mis met een super duidelijk digitaal klokje??? echt zeuren om niks dit.
23-03-2009 22:15
Ach, DJ moet soms even ergens tegenaanschoppen in de hoop dat fanatiekelingen gaan happen.
Woooooot.. 22B. I like. A lot.

Dé Impreza wat mij betreft. De mooiste en ook een van de snelste.

Ook altijd leuk:
Elwin
davidjoost

haal alsjeblieft dat fotootje van die oude saab weg, want als je commentaren/kritiek worden in 1 keer waardeloos daardoor. over hergebruiken gesproken en fout premium gevoel, hahahahaha ja bij saab ja. bestaan ze eigenlijk nog wel?

enne, zoals Johnwoo zegt, wtf is er mis met een super duidelijk digitaal klokje??? echt zeuren om niks dit.

Ik acht dit topic te min om verder uit te wijden over Zweedse automobielen. winking smiley Dat je zo'n digitaal klokje niet storend vindt in een premium (bedoelde) auto anno 2009, zegt wel genoeg over hoe hoog de lat ligt (erg laag dus tongue sticking out smiley) voor liefhebbers van Japanse auto's.
24-03-2009 22:07
Ach ja, zo als mijn grootvader altijd zei: "Het is beter een cheap-ass klokje te hebben, dan failliet te gaan."
Beetje arrogante houding davidjoost. Als dit topic te min voor je is, dan hoepel je toch fijn op naar een ander topic.

24-03-2009 22:23
Wanneer krijg die SW20 van jou weer aandrijving Michel?
Haha.. juni/juli grinning smiley

Lijstje met upgrades is een beetje ingekort..ik heb tot nu toe :

TRD Kruis
Apex'i intake kit
"nieuwe" radiateur
Walbro pomp
Berk 3" downpipe
Berk coldpipe
Raid meters en custom dashboard-deel

Ik moet nog :

Motorsteunen
Hose from Hell
Hose from Hell on Earth
eventueel waterpomp en benzinefilter
Intercooler wordt door Joshma samengesteld

Motor, bak en de hele zooi staan al klaar. Ik verwacht de auto medio Juni naar Joshma te kunnen brengen.. om dan hopelijk in Juli weer te kunnen rijden.

24-03-2009 23:49

Ik acht dit topic te min om verder uit te wijden over Zweedse automobielen

Je bedoelt je opel vectra.
Jullie leiden de aandacht af van waar het in dit topic over zou moeten gaan: Japanse auto's... winking smiley Een zwaktebod dat daar niet inhoudelijk op gereageerd wordt, maar op mijn eigen persoonlijke voorkeuren wordt afgegeven.
25-03-2009 11:28
Ik denk ook dat de meesten hier niet zulke luxe gewend zijn. Interesseert mij ook niks wat voor klok er in een lexus zit, omdat zulke dingen me weinig interesseren. Heb zowiezo niks met luxe en "premium". Ik denk dat het halve topic zo`n klokje in z`n toyota heeft zitten.. zelfs ik. Zo`n klokje is een ware collectors-item voor starlets big smile smiley
25-03-2009 13:38

Ik heb wel wat met luxe, hoe kan je dit nou haten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep