| 
Welkom, in het 12e deel van het Jappentopic! Uiteraard is iedereen weer uitgenodigd om te genieten van uw dagelijkse portie JDM!
Om het gezellig te houden zijn er wel een paar regeltjes: 1) Wij houden niet zo van grote foto`s in het topic. Maximaal 800 breed, anders een linkje  2) Op en aanmerkingen mogen altijd, maar hou het vriendelijk! Dat moet lukken toch? 
Na 10 delen, zijn er een aantal mensen die elke keer weer terugkomen. Hier de auto`s van de stamgsten, plus een lijstje met de modificaties:
Michel3SGE: Toyota MR2 (SW20) 2.0 GT-i

-Koni geel rondom -Intrax veren -Prothane Urethane ophangingsbussen
Marco! Toyota Celica 1.6 ST-i `92

-OEM mistlampen -OEM spoiler met 3e remlicht -360mm Nardi Classico stuur
Johnwoo, Toyota MR2 Turbo

+ de eindeloze mod-list: Huidig: keramische CT26, KO racing downpipe, Mongoose uitlaat, Apexi power intake, HKS SSQV blow-off valve, Two's 'r Us boost controller, homemade fuel-cut defense, Blitz turbo timer.
Straks: HKS intercooler kit, Garrett GT3071R, 3" V-band downpipe, Tial wastegate, 4" K&N intake, RMR inlaatspruitstuk, Hydra Nemesis EMS, Walbro 255 l/h brandstofpomp, Aeromotive FPR, Wolfkatz brandstofrail, Sard 800 cc/min injectors, Ferrea kleppen 1mm oversized, ATS racing klepveren, HKS 264 graden nokkenassen, HKS nokkenaspulleys, port&polish, JE zuigers, Eagle drijfstangen, Clevite lagers, Cometic MHG, CRW high-flow oliepomp, ARP kopbouten, ARP krukaslagerkapbouten, Competition koppeling+vliegwiel kit, ARP vliegwielbouten. Misschien nog een MSD coil-on-plug DLI ontsteking erbij (bye bye verdeelkap).
Celica CS: Toyota Starlet 1.3 GT `94

- Homemade grill - GT interieur - OEM-spoiler - Watanabe`s! - niet gemonteerde window visors 
JurriuitOV: Gazelle (of iets dergelijks)

-Gitzwart -Verlaagd -Origineel frame -2007 style voorvork -Extra verzwaard anti diefstalsysteem
stj
-helaas geen auto 
En dit vinden we mooi:

Na dit gezegd te hebben:
SPAMMEN MAAR 
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2009 17:26 door Celica CS.
|
 | hoi!!!
ben ik nog een beetje welkom?
Leuke beginfoto louwe!
|
 | Nou... een beetje dan.
Of wil je in de beginpost? 
|
 | Mag ik het volgende topique weer doen? 
|
 | Cool plaatje trouwens CS die P1 Kidoki van die ITR. Heb je daar het origineel ook nog van?
|
 | Quote MARCO!
Ik zou ook wel een RS200 als daily willen hebben eigenlijk, maar ik wist niet dat ze tegenwoordig zo goedkoop waren. Daar komt dan nog zo'n 2K bij aan BPM zeker? Dus voor zo'n 8K heb je er wel een staan. Alleen jammer dat die Britten er zo om bekend staan de JDM hokken zo af te raggen, dan kun je er waarschijnlijk beter een uit Japan halen.
Ik stond er ook aardig van te kijken, de prijs is gewoon gehalveerd in anderhalf jaar! OK, een gedeelte ervan wordt natuurlijk veroorzaakt doordat zo'n auto uit '99 nu ~12% ouder is en gemiddeld gezien evenredig meer km's zal hebben, maar de laatste 4-5 maanden is er zo'n beetje een vrije val geweest. Een 03-04 RS200 met <100.000km zal je overigens ook nog steeds niet vinden voor <10K (als je ze uberhaupt vindt; de SVA in GB is volgens mij enkel mogelijk voor voertuigen van 10+ jaar oud, vandaar dat je nu de '99 RS200's ziet komen uit Japan). De BPM zal geen 2K zijn, eerder de helft daarvan. Als ik AW's BPM calculator gebruik op een '99 IS200 (die luxer en duurder is dan een Altezza) kom ik op 845 euro. Dus zeg maximaal 1K aan BPM erbij.
Qua afraggen, dat zie je overal en hangt puur van de eigenaars af. Er zijn zat Japanners die ook aardig raggen met hun wagens hoor (vooral omdat ze vanwege hun belastingstelsel toch met een paar jaar "afgeschreven" zijn). Ik denk niet dat het percentage afraggers in GB significant hoger zal zijn dan dat in Japan, of Nederland, of de VS... Je moet gewoon altijd goed kijken naar wat je koopt en de rotte appels links laten liggen. Daarnaast rijden veel van die Japanse wagens niet lang rond in GB, er zijn er ook heel veel die via GB geimporteerd worden omdat hun SVA keuring redelijk soepel en betaalbaar is, en vervolgens binnen een maand doorgaan naar Nederland/Duitsland/Belgie etc. Die RS200 waar ik naar link bijvoorbeeld komt in mei pas aan in GB (staat niet in die ad, wel op de site van die importeur )
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2009 21:19 door johnwoo.
|
 | Dope! Ik moet ook nog een keer mooie driving shots hebben.
|
 | Mjah, ik was plaatjes aant schieten van een vriend z`n corrado, toen hi jzei: zal ik er even voorlangs rijden in jou auto? nah.. vooruut dan mor 
|
 | lol @ DJ.
|
 | @remonrace, volgens mij herken ik die GS van drivingfun.com Reed de eigenaar eerst LandCruiser?
|
 | Recycling zul je bedoelen! 
|
 | Het cassettedeck volg ik ook niet helemaal anno 2009, maar wat is er mis met dat klokje? Het is het toppunt van "function before form", en in feite is dat perfectie (ooit al wel een kapot Toyota/Lexus klokje gezien?) Ik vind zo'n simpel, strak en functioneel klokje overigens netter staan dan zo'n over-the-top gedecoreerd analoog geval wat je soms wel eens in dure auto's ziet. Nog een voordeel voor Toyota turbo-rijders: de meeste turbo timers en sommige boost control units passen er perfect in als je bereid bent het klokje op te offeren  Hetzelfde met de knopjes; ja ze zijn van plastic maar ze zijn wel degelijk, ze zijn overzichtelijk, makkelijk in het gebruik en als ze een beetje netjes in de deur/dashpanelen zitten verwerkt (wat bij Lexus wel het geval is) echt niet lelijk. Ik mag dat wel, het weglaten van tierelantijnen die enkel kapot kunnen gaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2009 17:31 door johnwoo.
|
 | Functionaliteit en het hergebruiken van oude onderdelen associeer ik meer met budgetmerken als Dacia en Lada, maar niet met een 'premium'-merk als Lexus.
|
 | Het zit diep bij Davidjoost  Wil je erover praten ?
Al geef ik je wel gelijk, dat klokje bijv. kan echt niet meer.. Maar tsja, leven en laten leven.. als het je niet bevalt dan koop je toch een Saab.. ik zou me er niet druk om maken.
|
 | Vandaag meegeweest met een toerrit met de MR2 club Wild-Bunch.. en nog even passagier gespeeld in een JDM y0 SW20 Turboeh..gaat echt serieus van kiet hihi.. en stock motor.
Foto's [s195.photobucket.com]
|
 | Je dacht: Ik doe net alsof ik in Japan ben en aan de linkerweghelft mag rijden...?
|
 | Weer niet!!?? gaat wel lekker dan
Johnwoo, velgen zijn vet. Heb nog getwijfeld om ze voor de ee8 ook te nemen. Kennis van me heeft ze onder een Integra Type R, dat staat ook erg fijn!
Heb jij achter nu een grotere velg of komt het puur dat je achter iets hoger staat? gezichtsbedrog?
|
 | Da's gezichtsbedrog, voor en achter zijn beide 17". Maar hij staat achter inderdaad ietsjes hoger, en om de wielkast niet al te leeg te laten lijken heb ik achter ook iets meer rubber (voor 215/40, achter 245/40 ipv 245/35 die je zou verwachten). 18" achter staat wel iets beter maar die werd nog niet in de juiste offset gemaakt toen ik m'n wielen kocht. Nu wel overigens, maar de prestaties gaan er ook van achteruit (grotere roterende massa) dus ik ga geen geld uitgeven om naar 18"ers te wisselen puur omdat het iets beter staat 
Quote davidjoost
Je dacht: Ik doe net alsof ik in Japan ben en aan de linkerweghelft mag rijden...?
Een Japanse wagen mag dat he  Nee, links was een stukje bestrating, rechts niks, vandaar  Wel een fijn stukje weg trouwens, kaarsrecht, slechts 1 zijstraat waar je van verre al kan zien of er verkeer is, en in het weekend vrijwel verlaten... Ik ben dan ook even flink van kiet gegaan vanuit de fotopositie 
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2009 00:57 door johnwoo.
|
 | @Jurriuit: Haha yes, dat klopt, daar is hij zelf actief. Reed idd eerst in een LC, maar heeft ook alwel eerder in een GS300 gereden maar ook Lexus RX300+RX400H.
|
 | Quote davidjoost
Functionaliteit en het hergebruiken van oude onderdelen associeer ik meer met budgetmerken als Dacia en Lada, maar niet met een 'premium'-merk als Lexus.
haal alsjeblieft dat fotootje van die oude saab weg, want als je commentaren/kritiek worden in 1 keer waardeloos daardoor. over hergebruiken gesproken en fout premium gevoel, hahahahaha ja bij saab ja. bestaan ze eigenlijk nog wel?
enne, zoals Johnwoo zegt, wtf is er mis met een super duidelijk digitaal klokje??? echt zeuren om niks dit.
|
 | Ach, DJ moet soms even ergens tegenaanschoppen in de hoop dat fanatiekelingen gaan happen.
|
 | Woooooot.. 22B. I like. A lot.

|
 | Dé Impreza wat mij betreft. De mooiste en ook een van de snelste.
Ook altijd leuk:

|
 | Quote Elwin
Quote davidjoost
Functionaliteit en het hergebruiken van oude onderdelen associeer ik meer met budgetmerken als Dacia en Lada, maar niet met een 'premium'-merk als Lexus.
haal alsjeblieft dat fotootje van die oude saab weg, want als je commentaren/kritiek worden in 1 keer waardeloos daardoor. over hergebruiken gesproken en fout premium gevoel, hahahahaha ja bij saab ja. bestaan ze eigenlijk nog wel? enne, zoals Johnwoo zegt, wtf is er mis met een super duidelijk digitaal klokje??? echt zeuren om niks dit.
Ik acht dit topic te min om verder uit te wijden over Zweedse automobielen. Dat je zo'n digitaal klokje niet storend vindt in een premium (bedoelde) auto anno 2009, zegt wel genoeg over hoe hoog de lat ligt (erg laag dus ) voor liefhebbers van Japanse auto's.
|
 | Ach ja, zo als mijn grootvader altijd zei: "Het is beter een cheap-ass klokje te hebben, dan failliet te gaan."
|
 | Beetje arrogante houding davidjoost. Als dit topic te min voor je is, dan hoepel je toch fijn op naar een ander topic.

|
 | Wanneer krijg die SW20 van jou weer aandrijving Michel?
|
Ik acht dit topic te min om verder uit te wijden over Zweedse automobielen
Je bedoelt je opel vectra.
|
 | Jullie leiden de aandacht af van waar het in dit topic over zou moeten gaan: Japanse auto's... Een zwaktebod dat daar niet inhoudelijk op gereageerd wordt, maar op mijn eigen persoonlijke voorkeuren wordt afgegeven.
|
 | Ik denk ook dat de meesten hier niet zulke luxe gewend zijn. Interesseert mij ook niks wat voor klok er in een lexus zit, omdat zulke dingen me weinig interesseren. Heb zowiezo niks met luxe en "premium". Ik denk dat het halve topic zo`n klokje in z`n toyota heeft zitten.. zelfs ik. Zo`n klokje is een ware collectors-item voor starlets 
|
 |  Ik heb wel wat met luxe, hoe kan je dit nou haten.
|
|