| |  Teutonia XXX: Mit Vollgas weiter
 | In geval van de Nurburgring, zou men dan gebruik maken van testrijders van de firma, of van lokale piloten, die al duizenden rondjes aldaar gereden hebben? Klasse; Sabine Schmitz ed.
|
 | Vaak eigen testrijders die al duizenden rondjes daar gereden hebben, zoals Walter Röhrl van Porsche. 
|
 | Zoals Toshio Suzuki bij de GT-R.
|
 | Geniale reclame!
Een E39 530i ligt weer als mogelijkheid op de tafel..
edit;
evenals een E46 318i aut5 facelift.. (ipv de pré facelift die wij nu hebben.. )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-07-2008 23:36 door S-J.
|
 | Quote Lage kilometerstanden zijn cool, maar hoge zeker ook! Blijft hij bij jullie tot hij "op" is?
Ik ben niet van plan hem ooit te verkopen. En voorlopig ziet het er ook niet naar uit dat hij er mee op houdt.
Eigenlijk zouden jullie hem een keer in het echt moeten zien. Hij zit echt 100% in de originele lak en heeft 1 klein deukje. Verder staat ie gewoon helemaal top.
|
 | Ben je er zo trots op Redline dat je hem voor de tweede keer hier laat zien?..
|
Ik ben niet van plan hem ooit te verkopen.
Goedzo! Jullie hebben hem toch van af nieuw?
|
 | @Enzo Ferrari: de eerste keer heb ik 'm een paar minuten daarna weer weggehaald. Bovendien stond hij toen nog niet voor deur. 
|
 | Is zover ik het weet ook het enige merk met een hothatch die een trainingcentrum heeft op Nurburgring.
En dan nog Manuel Reuter achter het stuur.
|
 | Een Nurburgring Opel, over marketing gesproken...
|
 | Opel test al ruim veertig jaar al haar modellen uitvoerig op de Nürburgring voordat ze in productie gaan, dus van mij mogen ze. 
|
 | jeust Schreef: ------------------------------------------------------- > Ik ben niet van plan hem ooit te verkopen. > Goedzo! Jullie hebben hem toch van af nieuw?
Jup!
|
 | cassiopeia Schreef: -------------------------------------------------------> > Een R107 of een R129 is verhoudingsgewijs helemaal > niet zo veel waard en zal dat ook niet worden. Ze > zijn daarvoor te lang gebouwd en er zijn er teveel > van overgebleven. > Anders was dat bij hun voorgangers van de > bouwserie 113 (Pagode), 121 (190SL) en, uiteraard, > de 198 (300SL). > Momenteel is een goede 450 SEL 6.9 (W116) al een > stuk meer waard dan een 450 SL (R107).
Erg goede exemplaren van de R107, met minder dan 100.000km, staan te koop voor ruim EUR 30.000. De duurste die ik weet had een vraagprijs van EUR 42,5k. Dat redt in beginsel geen enkele W126 of W116. Het is bijna een feit van algemene bekendheid dat sportwagens (coupe's/cabrio's) waardevaster zijn dan een 4-deurs limousine. Mercedes is op die stelregel geen uitzondering.
|
 | Redline Schreef: ------------------------------------------------------- > Opel test al ruim veertig jaar al haar modellen > uitvoerig op de Nürburgring voordat ze in > productie gaan, dus van mij mogen ze. 
Waarom er zo mee te koop gaan lopen?
Vanochtend was er trouwens wel een leuk programma bij Discovery Channel. Heb jammer genoeg enkel het laatste stuk gezien dat ging o.a. over de BMW 2002 Turbo. Over hoe dat die motoren ook in de racerij gebruikt werden en dergelijke. Vaak hadden die blokken al zo'n 100.000 km ervaring.
|
Jup!
Niet meer weg doen die bak. Gewoon op naar de miljoen!
|
 | Quote Enzo Ferrari
Waarom er zo mee te koop gaan lopen?
Volkswagen heeft een Golf GTI Edition 30, Renault een Mégane RS R26, dan kan Opel natuurlijk niet achterblijven. Dat zou wel eens de echte reden kunnen zijn. Opel noemt zelf de klasse-overwinning van de Astra OPC én het feit dat Opel al sinds de jaren zestig met prototypes over de Nordschleife jakkert als reden voor de Nürburgring Edition van de Astra OPC.
Quote Enzo Ferrari Vanochtend was er trouwens wel een leuk programma bij Discovery Channel. Heb jammer genoeg enkel het laatste stuk gezien dat ging o.a. over de BMW 2002 Turbo. Over hoe dat die motoren ook in de racerij gebruikt werden en dergelijke. Vaak hadden die blokken al zo'n 100.000 km ervaring.
Klopt, die blokken met ervaring waren 'harder' (de samenstelling van het metaal was door het gebruik sterker dan die van nieuwe blokken). Voordat zo'n blok werd gebruikt voor de racerij, zette ze 'm eerst ook een tijdje buiten in de regen en besprenkelden ze 'm met urine (...).
|
 | Redline Schreef: ------------------------------------------------------- > Voordat zo'n > blok werd gebruikt voor de racerij, zette ze 'm > eerst ook een tijdje buiten in de regen en > besprenkelden ze 'm met urine (...).
Klopt ja, dat werd er inderdaad ook bij verteld...
|
 | Zeker weer een herhaling van een programma dat ik ooit heb gezien. 
|
Momenteel is een goede 450 SEL 6.9 (W116) al een > stuk meer waard dan een 450 SL (R107).
een 450 SEL 6.9 met 21k op de teller (zoals die 300 SL voor 42,5) kost met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een sloot méér dan 42,5. Maar dat is dan ook de uitzondering die de regel bevestigd; verder is een R107 altijd duurder dan een vergelijkbare W116 of W126.
|
 | Amen. Welterusten, Cardozo!, welterusten Redline, Enzo, Jeust, Weide, Phaeton W12, RRD & JPeG.
|
 | Cardozo! Schreef: ------------------------------------------------------- Maar dat is dan ook de uitzondering die de regel > bevestigd; verder is een R107 altijd duurder dan > een vergelijkbare W116 of W126.
Dat zeg ik cassiopeia is in de ban van uitzonderingsgevallen en is het zicht op de realiteit verloren.
|
 | Ik ga ook pitten, truste iedereen.
Afsluiter.

|
 | Ik zeg niks!
|
 | Dat wordt mooi dromen, Enzo.
Welterusten Enzo Dizono en Redline!
|
 | Mafze, Phaeton W12!
|
 | Redline Schreef: ------------------------------------------------------- > Zeker weer een herhaling van een programma dat ik ooit heb gezien.
Even in de TV gids gekeken, en de naam van het programma was: Massive engines: Racing cars. Die naam zegt je dan wel wat denk..
|
 | Quote belastatusblauw Jij je zin.
Zoals het hoort.
Quote JPeG Dan zal zilvergrijs ook wel mogen;
Neen. Te standaard.
FocusRS
|
 | Ja, op de één of andere manier blijven dat soort charmante details altijd in de mensenhersenen hangen..
|
 | Het word een beetje wit voor mijn ogen.................
|
 | Je ziet het licht aan het einde van de Citroën-tunnel?
Ik ben een weekendje naar Niedersachsen, fijn weekend allemaal!
|
 | Quote AMG Je ziet het licht aan het einde van de Citroën-tunnel?
Ja, het was zwart en van BMW........................
Fijn weekend gewenst..............
|
 | Onder het mom van: Deze hebben we in 30 topics Teutonia nog niet voorbij zien komen:

Schamen de BMW-fielen zich een beetje voor deze leuke kleine auto???
|
 | Die is écht weleens een keer voorbij gekomen!..
|
 | yvoke Schreef: ------------------------------------------------------- > misschien
Daar slaat de twijfel al toe..
|
 | Hoezo een mooie foto.

|
 | Inderdaad een prachtige plaat. Mark Nauta kan er wat van! Als ik ooit een fotogenieke auto bezit, zou ik ook wel een shoot bij/met hem willen.
|
 | @Yvoke is een Isetta leuk. Het is dan ook een door bmw in licentie gebouwde italiaanse auto
|
 | Mijn Teutonia-verblijf was weer lekker autorijk.

0-200 in 17.3 seconden: Roger that!
|
 | @F400GT, ja de mijne ook, buiten verwachting uiteraard..................
|
 | Lotus Carlton Waar zijn jullie heen geweest met vakantie?
|
 | Kijk eens aan, eindelijk heeft Vath een verderler in NL; [www.500e.nl]
|
 | Wij zaten in het Schwalm-Eder-Kreis. Op alle kentekens stonden onderstaande eerste twee letters:

|
Deze discussie is gesloten.  | |  |