| Quote Daewoo-Chevrolet
Santana PS-10 Anibal  Iveco Massif  Santana PS-10 Corto  Iveco Campagnola 
Hier gat de Badge-Engineering niet op, Santana begon als tegenhanger v/d bekende LR 90/110, daar het niet de voeten aan de grond kon krijgen in nederland en de rest, heeft IVECO het merk overgenomen en er de naam MASSIF aangegeven voor de klasse
|
 | Het record wordt toch wel gevestigd door de Opel Corsa B.
Die werd oa. gevoerd door de merken Opel, Vauxhall, Chevrolet, Holden en nog wat meer.
|
 | Je foto's doen het niet, Frans/Flipje.
|
 | GMC ENvoy en Isuzu Ascender zijn onderdeel van meer badges ---
Chevrolet Trailblazer Buick Rainier Oldmobile Bravada Saab 9-7X
volgens mij mis ik er nog eentje - dacht dat het om 7 klonen ging. De Oldsmobile werd eigenlijk vervangen door de Saab 9-7X - produktie capaciteit benutten toen Oldsmobile als merk de nek werd omgedraaid.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2009 22:44 door amaranth.
|
 | Quote amaranth GMC ENvoy en Isuzu Ascender zijn onderdeel van meer badges ---
Chevrolet Trailblazer Buick Rainier Oldmobile Bravada Saab 9-7X
volgens mij mis ik er nog eentje - dacht dat het om 7 klonen ging. De Oldsmobile werd eigenlijk vervangen door de Saab 9-7X - produktie capaciteit benutten toen Oldsmobile als merk de nek werd omgedraaid.
Met badge engineering bedoel ik dat er op de logo's en grille na nauwelijks verschillen zijn, zoals de Envoy en Ascender. De overige 4 modellen hebben een totaal andere carrosserie, maar daarbinnen is wel weer badge engineering te vinden: de Oldsmobile Bravada, Buick Rainier en Saab 9-7X hebben een vrijwel identieke carrosserie. Overigens is de Buick Rainier eerder de opvolger van de Bravada: 'Introduced for 2004 to replace the Oldsmobile Bravada'. De Chevrolet TrailBlazer heeft een eigen carrosserie.
|
 | De GMC Rascal en Suzuki Super Carry werden ook nog verkocht in Engeland als Bedford Rascal.

|
 | En de Isuzu WF/Midi-serie (herinnert u zich deze nog...) werd o.a. in Engeland en Portugal verkocht als Bedford Seta.

Bedford leverde verder nog onder eigen naam besteluitvoeringen van de Vauxhall Astra (D- en E-Kadett) en Isuzu-pickups (KB-serie).
|
 | -
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2009 14:12 door Shady.
|
 | @ D. Elzinga:
The Formosa concern took over the Sanfu's manufacturing plant in March 2000, where Renault and Isuzu cars were assembled in 1983-99. The newly established branch of Formosa Automobile Corp. bought a license from Daewoo for Magnus production. The vehicle, christened the Formosa FPG1, was first presented in summer 2000 and has been produced since February 2001 under the Magnus name. It is available with either a 2.0-liter 148 hp or 2.5-liter engine. In March 2002, the Matiz II, equipped with 796-ccm 51 hp or 995-ccm units, was launched. The company plans to start the production of an electric FPG2 vehicle.
Bron: World of Cars worldwide car catalogue 2005/2006.
Overigens heette Taiwan vroeger Formosa ("Mooi eiland" in het Portugees).
|
 | Bedankt voor de informatie. Is er al iets bekend over die electrische FPG2?
|
 | Ik dacht dat de Audi 50/Volkswagen Polo door Bertone was ontworpen.
|
 | Quote Daewoo-Chevrolet
Ik dacht dat de Audi 50/Volkswagen Polo door Bertone was ontworpen.
Ziet het eruit als een poging tot een DeLorean? Zo niet, dan is het niet van Bertone.  Michelotti had nog gekund, maar het is toch ItalDesign, die ook de Seat Ibiza II en afgeleiden hebben ontworpen.
|
 | @ ---GT---: De Audi 50 lijkt meer op een DeLorean dan je dacht, hoor 
|
 | Weer wat bijgeleerd en wel grappig: de gelijkenis AUdi 50/80, VW Polo/Passat is immers erg groot, maar Giugiaro komt dan ook uit de Bertonestal
|
 | Ik kwam er zo een op vakantie tegen:

|
 | Die stond al op de eerste pagina.
|
 | Als je goed kijkt zie je dat dat niet zo is.
Bij bovenstaande is het het geval dat de Cordoba-facelift gerebadged is als Polo sedan, terwijl hier de Polo sedan geen gewijzigd Polofront kreeg. De Ibiza is trouwens ook ergens als Polo geleverd.
|
 | Dat klopt idd.
|
 | Blijft een leuk topic!
|
 | 
Chrysler Eagle Vista 1.5
|
 | De AMC Concord werd in Duitsland door de Daihatsu-importeur verkocht als Borgward Isabella:

Het artikel (1977) spreekt van een jaarlijks verwachte verkoop van 200 exemplaren, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat gebeurd is. Behalve een Borgward grilletje kreeg de auto ook striping aan de zijkant die de lijnen moesten uitbeelden van de oorspronkelijke Isabella.
|
 | @D. Elzinga
volgensmij was de Delta 600 bedoeld als een soort steuntje in de rug voor Saab, aangezien het niet te betalen was om een 'kleine auto' te ontwikkelen. Saab werkte op dat moment samen met Fiat/Lancia/Alfa in een project waar ondermeer de Lancia Thema vandaan gekomen is.
|
 | Mini-Puma

|
 | Een poging dit topic te reanimeren met een Chevrolet Viva.

|
 | Quote ginkelvanmichiel
@D. Elzinga
volgensmij was de Delta 600 bedoeld als een soort steuntje in de rug voor Saab, aangezien het niet te betalen was om een 'kleine auto' te ontwikkelen. Saab werkte op dat moment samen met Fiat/Lancia/Alfa in een project waar ondermeer de Lancia Thema vandaan gekomen is.
Ik zal het even in de boeken moeten nakijken, maar ik meen dat Lancia geen distributie had in de nordic markt. Onderdeel van de afspraak was dus om op deze manier Lancia daar naar binnen te fietsen. Saab heeft overigens bijgedragen aan de ontwikkeling van de Delta (zij het bescheiden)
|
 | Quote labrang
Quote ginkelvanmichiel
@D. Elzinga
Ik zal het even in de boeken moeten nakijken, maar ik meen dat Lancia geen distributie had in de nordic markt. Onderdeel van de afspraak was dus om op deze manier Lancia daar naar binnen te fietsen. Saab heeft overigens bijgedragen aan de ontwikkeling van de Delta (zij het bescheiden)
Dan ben ik benieuwd welk aandeel Saab daarin had. Spatlappen en koplampwissers? 
|
|