Het grote BMW E39 topic !

Gepost door AFW 
Bob.
Nog een maagdelijke kilometerstand trouwens AFW, onze 323 is het afgelopen weekend al de 110.000 km gepasseerd.

Is die van jullie ook een oudje, probleempje met onze auto is inmiddels opgelost, geen rammeltje te horen, slingersteurnen vervangen staat op de bon, het zal wel, was niet duur en bij een bmw service centrum uitgevoerd.
smiling smileyHee e39 fans, mijn vader rijdt een 530dA High Exetuve touring.Die heeft lekker veel vermogen en is snel zat. Hij heeft een M-sportonderstel en dat rijdt fantastisch.
Zou je een e39 2,5 6 cil met een km stand boven de 250k moeten kopen of is dit niet verstandig?
Guck mal! 528i

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2009 20:49 door Loupster.
BMW= gewoon beter
smiling smileyHee e39 fans, mijn vader rijdt een 530dA High Exetuve touring.Die heeft lekker veel vermogen en is snel zat. Hij heeft een M-sportonderstel en dat rijdt fantastisch.

Zeg je vader maar dat die BMW kan rijden over water. De E39 is namelijk door God ontworpen.
Loupster
BMW= gewoon beter

Zeg je vader maar dat die BMW kan rijden over water. De E39 is namelijk door God ontworpen.

Ha, die Loupster;

Dan heeft Hij daar in ieder geval beter werk mee geleverd dan met die andere grote schepping van Hem.... winking smiley
De onze na een beetje sneeuw driften.big smile smiley 525iA btw.

Hallo ik ben toe aan nieuwe ruitenwissertjes, iemand nog een tip welke ik het beste kan kopen en waar, ik zit ook tegen een beschadigde ruitenwisserarm aan te kijken(is een beetje kaal hier en daar) wat zou dat kosten om die te vervangen?
Hier mijn bijdrage aan dit topic. Dit is mijn 530dA exe uit 1999. De kleur is Biarritz blauw en ik heb 'm aangeschaft met 247.000 km. op de teller. Inmiddels heb ik hem op 200 km. na aan de 3 ton. Behalve enkele gewone slijtagedelen nog geen onkosten gehad.

Helaas wel een aanrijdinkje zodat mijn nummerplaat vr nog vervangen moet worden.

Ik zal ook even een nieuw 'mijn auto' topic aanmaken, want ik kan mijn vorige niet meer vinden.
De e39 is echt door Hem geschapen. Het blijft nog steeds een mooie auto.

Hier is nog een leuk filmpje van een M5 e39 in Top Gear tegen een Jaguar XJR.

[www.youtube.com]
raikkinen mooie wagen !!

Inmiddels al nieuwe wissers op de auto, dat is zon verschil thumbs up, bedankt voor alle tips!
Nog iemand hier die het onderhoud zelf doet, bv in een doe het zelf garage, mijn vraag aan diegene is het een beetje te doen, mij lijkt het wel te doen een olie wissel met filter een paar bougies enz, bij de bmw dealer ben je al snel 600 euro kwijt, lijkt me dus dat er vast mensen zijn die het zelf doen(weet je meteen ook zeker dat het (goed) gebeurt.
Hallo iedereen,

Eindelijk.. Eindelijk heb ik een BMW e39 aangeschaft! een 520i automaat uit 1999 om precies te zijn.
Hij heeft 174.650km op de teller staan en hij loopt als een zonnetje, ik heb een donker groen metallic exemplaar en het oogt heerlijk!

Echter, ik heb een probleempje....

Ik heb last van een electrische storing, soms wil de radio/cd het niet doen, en claxoneert hij ook niet meer, dit kan binnen 5min weer werken of na een half uurtje.. erg vreemd.
Garage zei dat het vervangen van het contactslot de oplossing zou kunnen zijn? en anders uitlezen?
Graag wat advies van iemand die er meer van af weet!

Met vriendelijke groet,

Joyrider
Ha, die Joyrider;

Onlangs las ik soortgelijke verhalen van een E39-rijder. Die kreeg de tip om de boel spanningsloos te maken en zo het hele electrische systeem min of meer te resetten. De klachten:

Auto heeft maand stil gestaan omdat ik in Amerika zat. Na paar straten bemerkte ik opeens dat mijn richtingaanwijzers het niet meer deden. Snel bij een garage zekeringen gehaald. Oh...en ook navi/radio was dood.
Zekeringen waren het niet. Het is waarschijnlijk een relais/onderdeel wat in het stuurhuis zit. Wat namelijk niet werkt zijn;
Navi/Radio
Pijltjes Links Recht en Alarmlichten op console.
En...al het geluid. Dus geen belletje meer als de lampen aanstaan. Geen klik klik klik als richting aanwijzer aangaat. Geen piep piep piep meer als je achteruit rijdt.
Tot overmaat van "ramp" klinkt de motor nu ook als die van een dikke diesel. Bij stationair schommelt ie en volgens mij ook wat minder vermogen.
Dit is volgens mij niet de beroemde "Limbmode" maar iets anders.

En na de tip:

Tadaaaaaa
Het werkt.
Accu los koppelen en +en- minuutje tegen elkaar aan houden.
PERFECT! Ben zo BLIJIJIJIJIJIJIJIJIJIJ
Wel heel raar dat er niks in het echte handboek over staat. Service manual. Of...we hebben het niet gezien.
Soort...CTRL Alt Del?
O manoman. Ben zo blij.
Ahh kijk eens aan! dat ga ik proberen, overgens heb ik een vreemde oplossing voor het probleem....

Toevallig las ik op een bmw forum dat iemand hetzelfde probleem had, hij zei ook dat zijn make up spiegel lampjes niet meer werkte..
Ik stapte in de auto en had weer dezelfde ''storing'', mijn vriendin probeerde toevallig de make up spiegel en wat gebeurt er tot mijn verbazing?
DE BOEL WERKT WEER?!

Vanochtend weer geen radio, wanneer ik claxoneer gaat de binnenverlichting aan enz enz. Dus ik de make up spiegeltjes open klappen, en ja hoor.... alles werkt?

Echt heel bizar, maar het werkt :P

ik hou jullie wel op de hoogte!
Leuk om te lezen dat er zoveel E 39 liefhebbers zijn !
Ook ik heb met mijn 520i electronica problemen.
Misschien dat de voorgaande tips een oplossing bieden.

Gr. Freak
ik lees hier nou dat er wat elektronische problemen zijn met e39's. Is dat een veel voorkomend probleem bij deze wagens? Wat zijn trouwens nog meer aandachtspunten waar je op moet letten bij aanschaf en wat zijn verder problemen die zich wel eens voordoen bij de e39?

Ik heb ook wel eens iets gehoord over problemen met het koelsysteem, in hoeverre is dit waar?
Hhmm, die electronicaproblemen heb ik nooit gehad met de E39, ook de koeling heeft bij mij tot 310.000 km probleemloos gefunctioneerd.

Typische kwaal is wel de pixeluitval in de dashboarddisplays. Ander zwak punt is de wielophanging. Draagarmpjes sneuvelen vaker dan je zou verwachten.
Hallo iedereen,

Heb iemand gesproken die ik goed ken die hetzelfde probleem had als ik, soms doet de auto wazig... zonneklepje open en alles werkt weer.. ? heel bizar :P.
Gelukkig heb ik nu al een week geen storingen meer gehad, en hoor van meer e39 rijders dat dit een kwaaltje is, maar verder geen kwaad kan!

Verder is het echt een top auto, wat een genot is het elke dag weer om er in te mogen rijden!

Joyrider
Ik zoek voor mij facelift E39 (model 2001) zwarte stootstrips (zonder chroom), met ruimte voor parkeersensoren.
Weet iemand een winkel / webshop hiervoor?
Alvast bedankt!

Groeten
Ik vind zo'n e39 wel mooi maar deze mooier:
Hoi,

kan iemand me zeggen welk type stuur in mijn BMW past?

Ik zie er genoeg staan maar weet niet welk type ik moet aanschaffen.

Heb er nu een hoes overheen gedaan omdat het leer helemaal beschadigd is..

Is geen mltf stuur..

Dus 'gewoon' met alleen de airbag.

Een 523 E39 uit '96

Alvast bedankt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2009 11:39 door J_J.
Ha, die J_J;

Misschien is dit wat voor je?
Thanks Hans,

ben bezig met het 1 en ander winking smiley

grtz,

Joe.
Afgelopen week een E39 (2002-10) gekocht !!

In de vrij zeldzame kleur Schiefergrun Metallic met bijpassend licht leder (sportstoelen) met ook een vleugje groen. Dit zou nooit mijn keuze uit de folder zijn geweest. Maar toen ik hem zag, klopte het allemaal perfect bij elkaar. Een hele chique combinatie met donker hout en zwarte vloerbedekking.

Moet hem nog wel importeren (en de rest-BPM voldoen), maar dat is meegecalculeerd.

Raar maar waar, is ie voorzien van een cassette-speler ! En zelfs een houdertje voor cassettebandjes !!!. Graag zou ik dit veranderen in een cd-speler (met wisselaar?). Heeft iemand hier ervaring met deze materie?

Een paar foto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2009 23:59 door SL-500.
Volgens mij moet de CD speler makkelijk te monteren zijn, mijn broer rijd sinds kort met een e39 528iA ook met cassette speler.
De voorbereiding voor de CD wisselaar ligt er al, en de cassette speler moet volgens mij zo om te wisselen zijn met een CD Speler.
Gister heb ik toevallig bij mijn broer de cassette speler eruit gehad om een Dension Gateway 300 aan te sluiten. Het was in eerste instantie moeilijk, tot wij de goede site vonden om de cassette speler eruit te halen.

P.S. Mooie kleur trouwens zegcool smiley
en de velgen vind ik ook een van de mooiere types,
Veel plezier ermee in ieder geval!

Grtzz SpeeDZoR
Gaaf dat dit topic ook nog steeds in beweging is!
Ik zal ook nog even wat foto's plaatsen van de 528iA van mijn broer.

Het gaat dus om een 528iA Executive van 07-1996 in het Oxfortgrn metallic met 247000km op de teller!
Deze auto heeft dus niet stil gestaan, maar is technisch nog in perfecte staat.

@ SpeeDZoR:

Bedankt voor je complimenten!

De 528i van je broer ziet er keurig uit! Mooi "opgefrist" met elementen van latere versies !

Maandag naar de keuring, ben benieuwd. Kan niet wachten totdat ik kentekenplaten kan laten maken.
Het is een 530D met 92.000 km op de teller..... dealer onderhouden. Eerste eigenaar: BMW fabriek Munchen. Dat is volgens mij ook de reden dat deze bijna alle opties heeft. De meest bijzondere opties: sportstoelen met leer in de kleur steingrun, niveauregeling op de achteras, dubbel glas en stuurverwarming ! Na 8 maanden is hij doorverkocht aan een mevrouw (geb. 1942) uit Kleve, hier vlak over de grens die er tot een paar weken geleden in gereden heeft. Vervolgens heeft ze hem bij de officiele BMW delaer in Bocholt ingeruild voor een wat kleinere. Vervolgens heb ik hem daar gekocht met alle garanties er op aan eraan.
Hier staan een aantal tips als je een E39 hebt, er staan leuke en handige dingen.
bijvoorbeeld ook hoe je dus je cassette speler omzet naar een cd spelerwinking smiley

[www.bmwtips.com]
Die 528iA is mooi van kleur zeker! Alleen zonde van die facelift koplampen thumbs down
Wat hebben jullie tegen die facelift koplampen? Die maken de auto alleen maar mooier.... Ik vind het een hele nette wagen, met name die velgen en de facelift koplampen zijn super thumbs up! En de kleur is ook erg netjes smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2009 19:50 door HackeZ.
Ik vind de facelift koplampen ook mooi maar dan op het gefacelifte model, ik vind het een beetje de boel voor de gek houden om een oude uitvoering er jonger op proberen te maken, alsof je dus een duurdere hebt dan je eigenlijk kan betalen zeg maar.

Net nog spot ik een helemaal uitgebouwde e60, ik met me vrouw in discussie of het nou een echte M5 was, was moeilijk te zien hij reed net een paar autos schuin voor ons, onze conclusie was dat is echt geen M5, en kijken we net op de rdw site is het een 520i met brulpijp grinning smiley

Het voorbeeld hierboven is net zoiets, je koopt een 520 ga dan niet proberen om stoer te doen en er een M5 van te maken, ten eerste vernachel je een mooie 520, en ten tweede neem je niemand in de maling, achter je kenteken schuild de waarheid !

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2009 20:09 door AFW.

Die van ons, er staat nu 107.000 op de teller, het is trouwens een heerlijke vakantie auto!
Ja BMW's zijn prima auto's om lange afstanden mee te rijden. En die facelift koplampen, vind ik toch iets heel anders dan een 520 op een M5 te laten lijken. Het maakt een BMW alleen maar mooier. En het zijn maar kleine veranderingen wat niet te vergelijken is met een 520 op een M5 te laten lijken.
AFW ik ben het niet helemaal met je eens, ik ben het wel met je eens dat je niet een 520i moet gaan pimpen om het op een M5 te laten lijken, dat is inderdaad iemand voor de gek houden. dit heeft echter niks te maken met een oude 5 serie kopen en dan te gaan doen of het een nieuwere is. De Facelift lampen geven gewoon een veel vlotter uiterlijk dan de orriginele lampen.

daarnaast vind ik het ook geen vergelijk om een 520i e60 die op een M5 lijkt te gaan vergelijken met een 528i e39 die op een facelift lijkt?
Misschien maak ik een rare vergelijking maar ik vind toch dat ik wel een punt heb, ok misschien moeten wij ooit ook voor de facelift gaan omdat er een koplamp kapot gaat oid, daar is dan niks aan te doen, maar als ik nu kijk naar onze auto dan vind ik het perfect staan met die grote orange knippers erop.

Ach het moraal van het verhaal is dus dat je kan tunen, maar dan wel met enige smaak en stijl, zo heb ik ook een e39 gespot met lexus achtige achterlampen big smile smiley, zal eens kijken of ik daar een plaatje van kan schieten!
nut smiley dat kan ook:P

maar ik vind dit een vorm van netter maken met de orriginele onderdelenwinking smiley

Die oude zijn ook mooi, maar vind de facelift koplampen toch wel een mooie update aan een BMW, die een BMW er een stuk frisser / nieuwer uit laten zien smiling smiley
Ja ik vind de 1 niet mooier dan de ander, die facelift vind ik zoizo ook mooier met een orange stip erin zeg maar, het is anders als de prefacelift helemaal ondoorzichtig zijn geworden, dan frist het de auto wel helemaal opthumbs up!

Ik ben nog zo gek dat als ik nieuwe nodig heb ik eerst ga proberen een paar nette pre facelift te scoren, mooist is dan nog new old stock.
Tja, smaken verschillen inderdaad.

Mijn mening is dat het mooist is, als de auto (model voor 2001) volledig origineel is of volledig facelift. Dan past het allemaal bij elkaar.

Een 520 M5 vind ik ook het mooist als het compleet is gedaan en niet alleen de wielen of een enkele spoiler. Dan neem je een ander wellicht in de maling, maar het hoort wel allemaal vwb uiterlijk bij elkaar. Wat mij persoonlijk het meest zou storen is wellicht dat de buitenkant fantastisch uitziet, motorisch lekker (want 170pk rijdt ook goed, maar (veel) minder snel dan M5), maar mogelijk van binnen helemaal niets anders gedaan en dus niet passend bij het exterieur. Als het alleen al lederen interieur heeft, pimpt het ook van binnen al.

Ieder voor zich dan maar.
He, leuk! Mijn vader heeft er 3 gehad, een 528i van voor de facelift, een 530i van na de facelift die helaas total loss onder een vrachtwagen aan zijn eind is gekomen, en een M5 van voor de facelift.

Wat een geweldige auto's waren dat. Ik mis die M5 nog steeds. sad smiley
Ja die e39 zijn echt sjieke wagens en zeker voor die tijd big smile smiley. Vind het persoonlijk nog steeds de mooiste serie van alle BMW's. Een E39 M5 is mijn droomwagen big smile smiley en daar ga ik zeker ooit eens naar zoeken smiling smiley
AFW

Die van ons, er staat nu 107.000 op de teller, het is trouwens een heerlijke vakantie auto!

Mooie strakke auto ! Hele nette kleur ook !

Alleen......waarom van die opplak-bumper-hoek-bescherm-dingen ???? Zonde !

Wellicht een idee om ook eens op marktplaats te kijken. Een setje nette originele aluminium E39 velgen (15"winking smiley kom je soms onder de 100,- tegen ! Dat zal hem helemaal "afmaken".
Ja die hoek plak gevallen, is gewoon noodzakelijk kwaad, en nog rijden ze er tegen aan, lijkt wel hoe voorzichtiger je word hoe vaker er iets gebeurd met de auto nut smiley, gelukkig staat ie nu wel altijd lekker in een garage waar niemand in kan komen.

Ik kijk ook regelmatig op marktplaats enzo, maar ik weet het nu niet zeker meer of ik er wel wat aan ga doen, die doppies erop ben ik nu zo gewend aan, hij valt nu met schone doppen meer op dan velgen met vaak stoeprandschade, ik vind het nu wel netjes eigenlijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2009 20:13 door AFW.
Hallo, ik ben "bijna" in het bezit van mijn moeders e39 530 D, ik rijd nu nog beschaafd rond in mijn bmw e36 316 I sedan.

Nou heb ik een beetje een algemene vraag. mijn moeder heeft M spiegels op haar e39 gekocht. maar toch vind ik de originele spiegels veel mooier. gelukkig hebben we die nog in de schuur. en daar vanaf, de spiegels zijn zeer slecht gespoten. ik vind de kleur niet echt overeen komen, en de verf laat ook al los! ze heeft ze aangeschaft bij HL automotive. heeft iemand ervaring met die zaak?

maar ik vind het zelf nog moeilijk hoor kan maar geen keuze maken welke erop moeten. ( dillema he)

dan nog een kleine algemene vraag. welke velgen zijn het populairst onder de e39? ik wil geen uitgepimpte tuning halfords fluor rotzooi eronder. daarmee haal je zon mooie BMW helemaal onderuit, mijn eerste keuze gaat uit naar de alpina's dat vind ik echt de mooiste velgen.

Hier is een link naar een youtube filmpje van mijn moeders e39, en mijn e36.

Mijn e36: [www.youtube.com]

moeders e39: [www.youtube.com]

ik hoop dat jullie het wat vinden, ik heb in ieder geval veel mooie e39's gezien en ben blij dat er meer hobbyisten zijn die er verstand van hebben

greets Roy
black5er
dan nog een kleine algemene vraag. welke velgen zijn het populairst onder de e39?

Nou, deze natuurlijk.winking smiley 15" en met 205/65 Michelin Energy Savers. Ik zweef over de weg in mijn E39 523i.

Die wieldoppen vind ik altijd bijzonder netjes staan onder een pre-facelift E39. Ik zou ze niet vervangen door lichtmetaal. Is de E39 facelift eigenlijk ook nog leverbaar geweest met wieldoppen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep