Het meeslepende AppieGrens Tagora-sentimententopic
 | volgens mij gaat deze niet door de bumper ik zal de volgende keer wel kijken.
|
 | Ik kreeg net een telefoontje van medeforummer Tagora dat zijn blauwe Talbot Tagora is uitverkoren om als enige Franse auto deel te nemen aan het concours d'élégance tijdens het evenement Forever Young op 20 mei. Dat vormt waanzinnig goede PR voor de Tagora!!! 
|
 | Ik heb het ook gehoord, erg gaaf!! 2 Tagora's op een youngtimerevent!
|
 | En twee Galants!
|
 | Galant gebeuren dat evenement! 
|
 | Vanaf 21 mei schieten de marktwaardes van Tagora met sprongen omhoog. Ik ga me alvast voorbereiden op verkoop. 
|
 | Quote grensrijder
Vanaf 21 mei schieten de marktwaardes van Tagora met sprongen omhoog. Ik ga me alvast voorbereiden op verkoop. 
Rijd je een beetje voorzichtig de komende dagen, met die dollartekens in je ogen?
|
 | Inderdaad goede PR voor de Tagora! Heb je van al dat geld al een vakantie geboekt naar een tropisch oord grensrijder? 
|
 | De JJ-28-PK is weer glansrijk door de APK gekomen! (APK tot 01-06-2013)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2012 18:23 door Tagora.
|
 | Recentelijk de Heineken ontvoering op DVD gekeken. Afgaande op het aantal keren dat ik daar een Tagora in die film zag was het een mateloos populaire auto in zijn tijd.
WOF 
|
 | Quote Tagora
De JJ-28-PK is weer glansrijk door de APK gekomen! (APK tot 01-06-2013) 
Zo vol in de zon lijkt hij nog bleker. 
|
 | Quote grensrijder
Quote Tagora
De JJ-28-PK is weer glansrijk door de APK gekomen! (APK tot 01-06-2013)
Zo vol in de zon lijkt hij nog bleker. 
Ik zie ook een deuk. Eigenlijk zou deze auto in twee kleuren grijs veel mooier zijn.
|
 | Die van die pony's uit Noord-Sleen?
|
 | Die vat ik even niet... 
|
 | Quote grensrijder
Die vat ik even niet... 
Henk Bleker fokt als hobby pony's. Toen ik onlangs een foto postte van het EMWeekend van de pony's van de buren merkte ik daarom op dat Henk Bleker onze buurman was.
|
 | Oh jee
een politicus die pony's houdt, waar heb ik dat vaker gehoord?
|
 | Ondertussen weet ik voor de liefhebber nog een Tagora te staan die in 1996 rijdend is weggezet in een schuur en sindsdien niet meer gedraaid heeft. Wel vliegroest op de liggende delen, maar het betreft een zeldzame 2.2 GLS Automaat met airco, cruise control en SX-wielen. Hij moet 750 euro kosten, zo vertelde de eigenaar mij.
|
 | Er ligt weer nieuwe Tagora-publiciteit in het verschiet! Vandaag contact gehad met de redactie van Auto Motor Youngtimer. Men gaat op mijn aanraden een artikel wijden aan de smetteloze blauwe GLS van onze medeforummer 'Tagora'. De ster van het model blijft maar rijzende!!!
|
 | @Grens is dat een origineel NL Tagora, die sinds '96 stil staat? Dan is het werkelijk zeldzaam!
|
 | Yep, een origineel Nederlandse. Het kenteken begint met JH.
|
 | Heb je de banden al laten vervangen?
|
 | Quote grensrijder
Heb je de banden al laten vervangen?
Ben er nog druk mee bezig maar gaat wel gebeuren hoor.
|
 | Quote Tagora
Quote grensrijder
Heb je de banden al laten vervangen?
Ben er nog druk mee bezig maar gaat wel gebeuren hoor.
Als je er druk mee bezig bent, gebeurt het toch al?
|
 | Hij kan toch ook druk bezig zijn met de voorbereiding?
|
 | zou die voorste Tagora een DT zijn of een GL? Ik zie geen rechter buitenspiegel, vandaar mijn twijfel :P
|
 | DT, op de zijkant staat 'Turbo D'.
|
 | Een GL had geen stootstrips, of die moeten er achteraf op gezet zijn.
|
 | Ik zag zojuist dat de rode Tagora die jarenlang bij De L'est te koop heeft gestaan is verkocht. Is daar binnen de Tagora-kringen meer over bekend?
|
 | Ja Nico, daar heb ik wat over gelezen. Volgens mij verkocht aan een Belg, een meneer Bekaert. Dus niet meer op NL kenteken denk ik.
Zie daartoe een reactie op een review van de Tagora door de bewuste persoon: (gepost 04.06.2012)
Groetjes uit Vlaanderen, Simca-Chrysler-Talbot, daarvan heb ik ook enkele wagens versleten. 2x 1100 Spécial, 1x 1100 VF2, 1x 1100 VF3, 1x Chrysler 2L, 1x 1308 GT, 1x Solara SX en nu een Tagora GLS 2.2L. Deze laatste is dus PUUR nostalgie. De Tagora komt van bij Garage De L' Est en zij hebben hem verleden week in Meise komen afleveren. Koetswerk OK, binnenkant... redelijk wat werk, onderstel schijnt OK maar ik ga toch een Dinitrolachtige behandeling laten doen. Mechanisch schijnt alles te werken. Nu nog het gelijkvormigheidsattest vastkrijgen ( via Peugeot dealer St anna Motors te Grimbergen ), de douane een bezoekje brengen en dan naar de keuring in Londerzeel. Ter info, onderdelen heb ik via Garage Clement in Frankrijk kunnen krijgen, achterlichten etc. Tot spoedig.
En dan te bedenken dat deze auto 5950 Euro moest kosten!
|
 | Jammer dat hij het land weer heeft verlaten, maar Auvergne en De L'est hebben er in ieder geval lekker aan verdiend.
|
 | De oudste bekende Tagora van Nederland staat te koop. De laatste tenaamstelling was in 1996.

|
 | Die heeft al vaker te koop gestaan. Ik ben hem nog eens samen met medeforummer Arogat gaan bekijken. De staat viel behoorlijk tegen. Toen vroeg men 2500 euro.
|
 | Quote grensrijder
Ondertussen weet ik voor de liefhebber nog een Tagora te staan die in 1996 rijdend is weggezet in een schuur en sindsdien niet meer gedraaid heeft. Wel vliegroest op de liggende delen, maar het betreft een zeldzame 2.2 GLS Automaat met airco, cruise control en SX-wielen. Hij moet 750 euro kosten, zo vertelde de eigenaar mij.
Hoi Grensrijder,
Waar staat deze auto enne zou jij mij het kenteken ervan eens willen mailen? Alvast bedankt! Simcat
|
 | Die auto staat in Sint Maarten, een dorpje in Noord-Holland. Ik heb er verder geen kenteken van. De letter-cijfercombinatie kun je in de advertentie zien.
|
 | Quote grensrijder
Die auto staat in Sint Maarten, een dorpje in Noord-Holland. Ik heb er verder geen kenteken van. De letter-cijfercombinatie kun je in de advertentie zien.
Lopen hier geen twee Tagora's door elkaar heen? Degene van de advertentie staat in Sint Maarten, is een 2.6 SX en moet 1800 euro kosten; degene waar Simcat naar vraagt kost 750 euro en is een 2.2. Het lijkt me sterk dat die ook in Sint Maarten staat, of hij moet haast wel van dezelfde eigenaar zijn. Om me er maar even mee te bemoeien..
|
 | Hmm 2 Tagora's in één Noord-Hollands dorp te koop in 2012, dat zou wel erg toevalig zijn. In ieder geval ken ik geen Tagora met "JH" vooraan in het kenteken. Maar goed, Grensrijder praat wel over een héél andere prijs voor die vermeende GLS met automaatbak, cruisecontrole, airco en SX-velgen, namelijk 750 Euro. Dat is nogal een verschil met degvoor de SX gevraagde 1800 Euro. Wellicht dat Grensrijder meer te weten kan komen omtrent die Tagora aldaar voor 750. Dat zou een mooie aanwinst zijn voor het Tagoraregister van de Simca Automobiel Club Nederland immers kopm je niet elke dag meer een originele, Nederlandse, Tagora tegen. Wel stuitte ik laatst eindelijk weer eens op een originele, Nederlandse, Matra-Sports M530. Die wagen kende ik nog niet.
Overigens weet ik zeker dat de HJ-35-KB bij lange na niet de oudste Tagora in ons land is. Wisten jullie trouwens dat al op 16 december 1980 (!) s'werelds eerste kenteken werd afgegeven voor een Tagora. Natuurlijk, hoe kan het ook anders was dat in Frankrijk. Deze, nog steeds in Frankrijk bestaande wagen werd notabene vorig jaar voor niet te veel geld in Frankrijk aangeboden. Het was puur toeval dat ik van de verkoper vernam dat het om die auto ging. Ik moet nog ergens het chassisnummer van die auto hebben. Wie weet duikt hij ooit op in Nederland... Simcat.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-07-2012 08:01 door Simcat.
|
 | Oh, wacht even, je reageert op een post van honderd jaar terug. Ik weet niet wat die auto voor kenteken had. Iets met JH. Volgens mij doel jij met die Franse auto op het preproductiemodel dat op de Salon van Parijs stond, die gekke 2.2 SX.
|
 | Yep, die was het. De auto is aldus op 16 december 1980 op kenteken gezet en daarmee is de era Tagora officieël begonnen. Laatste exemplaren zijn zelfs in 1984 verkocht w.o. ook in ons land. De Tagora is dus nèt 4 jaar lang op het toneel geweest. Véél te kort natuurlijk... Als SX zijn er slechts 26 van verkocht in die periode. Simcat
|
 | Welnee, er zijn ongeveer 1200 SX'en verkocht.
|
 | Quote grensrijder
Welnee, er zijn ongeveer 1200 SX'en verkocht.
Hoi Grensrijder, ik bedoel in Nederland. In Nederland waren het er om precies te zijn 27. Simcat
|
 | Overigens, grensrijder, weet jij hoet het zit met de chassisnummercoderingen van de Tagora's? Iedere uitvoering heeft een appart gecodeerd chassisnummer gehad. Ik heb even de registers van de club niet bij de hand maar een SX had weer een andere chassisnummercodering dan een GL of GLS en volgens mij had een automaatuitvoering wéér een apparte codering. Hadden de voertuigen met airco eender in welke uitvoering soms ook weer een andere chassisnummercodering? Wat weet jij nog meer van aantallen inzake de Tagora-modellen? Klinkt erg interessant dat er zo'n 1200 SX-en zijn gemaakt. Dat lijkt mij een aannemelijk aantal. Simcat
|
 | Er zijn er 19.389 gebouwd, waarvan in...
1980: 145 1981: 15.368 1982: 2566 1983: 1310
|
 | Ja, die had ik ook gezien. Lijkt me op het eerste gezicht niet duur. Maar ik hoef zo'n stinkdiesel niet.
|
 | Unieke meeting voor de Solara en Tagora rijders! (Midden Frankrijk) 29 en 30 september 2012 in prachtige omgeving.

|
 | 
Vandaag nog even gereden in de Tagora.
|
 | Voorzien van verse TRX-en? 
|
|