Het grote BMW Baur TC Topic!

Gepost door Baur 
Jouw velgen lijken trouwens deze te zijn:

BBS-velgen van 6J breed.

Gr Jeroen
Ja dat klopt ik heb hem pas 3 weken maar ben er zeer blij mee.
Het is een fijne wagen het is inmiddels mijn 7e BMW waarvan de eerste 6 cylinder en cabrio.
Heb me rot gezocht naar Baur informatie maar ik heb nog weinig serieuse site's gevonden.
Maar bedankt tot dusver en ik hou dit forum wel eens in de gaten.
Gert,

Wat wil je weten? Want ik weet best wel watwinking smiley

Gr Jeroen
Ik had destijds een universiteitsprof, gewezen Belgisch minister, die - we spreken over het gezegende jaar 1981-1982 - met een zilvergrijze Baur reed ... ik vermoed zonder typeaanduiding, want die weet ik niet meer (en ik weet wel nog hoeveel punten hij mijn destijds gaf op m'n examen).
@BRG; enkele of dubbele koplampen? Daaraan kun je iig zien of het een 6-pitter is of niet.

En hij kwam op de eerste pagina al kort langs: de Kohl-Coupe. Hier wat recente plaatjes:

En hij gaat grondig te werk!!

De oude B-stijl

Eruit!

Nieuw erin!

En de dorpel ook.

Dit wordt domweg 1 van de beste E30's die er is!

Gr Jeroen
Jeroen,
Ik zou bijvoorbeeld willen weten of de kleur op de auto origineel is en of de blauwe cabriokap origineel is.
Ik las ergens dat je aan de hand van nummers zulke dingen na kon gaan klopt dat???
En het produktieaantal van de 323???

Gert
Hoi Gert,

Klopt, ik heb de productielijsten van Baur. Aan de hand van het Baur-nummer (bij motorkapsluiting te vinden) of chassisnummer kan ik opduikelen welke kleur de wagen origineel had, het dak en het interieur. En meestal ook nog waar hij is geleverd (binnen Duitsland bij welke garage/particulier, bij export naar welk land).

Productie-aantal van de 323i is 1659 stuks. In totaal zijn er 4595 E21 Baur gemaakt.

Als ik er vanuit mag gaan dat jouw wagen Polaris-grijs is en een blauw dak; 13 stuks gebouwd. 2 met stoff marineblau, 2 kunstleder pacific, overige stoff pacific.

Gr Jeroen
stiekem wil ik eigenlijk ook wel een baur als eerste auto, jeroen, je steekt me aan!
Ik wil die zilvergrijze van eerste eigenaar wel hebben, die is pas spotte smiling smiley
LOL, je moet zo'n ding niet gaan rijden omdat ik erin rij hebig smile smiley

@Barri; maar dan is dat ding niet meer van de eerste eigenaarthumbs down

Overigens zijn er bij de club enkele leden die hun E21 Baur al sinds nieuw hebben!

Gr Jeroen

@Barri; maar dan is dat ding niet meer van de eerste eigenaar
Dat zal over een jaar of 10 a 20 toch niet meer zo zijn denk ik, dus laat mij er nu maar van genieten winking smiley
Das waar...waar wacht je nog opwinking smiley Die Golf MP op en op zoek naar een leuke Baurbig smile smiley

Gr Jeroen
Nee, de Golf gaat niet weg! Daar krijg ik nooit voor wat ie waard is! Dus die blijft. Baur erbij dan maar? Nee, da's nog te duur... sad smiley
@Gert, gefeliciteerd met je 323ithumbs up
het productie aantal staat 1 of 2 pagina's terug al vermeld.

Gr. Michel
Ik ben nog zoekende maar de vakantie komt er denk eerst tussendoor.Ik ga naar Italie en dacht daar ook nog een beetje rond te kijken. Maar ze weten de prijzen daar ook wel te vragen zeg....
Die Kohl E30 was toch al aardig rot zo te zienthumbs down Maar het wordt wel weer een unieke auto!
Idd, daar was nog wel wat aan te klussen zeg maar. Wat plaatjes van vandaag:

Gr Jeroen
Vandaag gezien; 37-RZ-ZF

BMW 320i rood, maar nu is iew champagnekleur.
Zeker brrrr, waarschijnlijk een oosterbuur?
Over brrrr;

De eigenaar heeft vroeguh teveel SF-films gekeken en dacht die spoilers maak ik van triplex.
@VQ6; wel apart dat dat ding op kenteken een 320i is. Zou namelijk een 320 zonder injectie moeten zijn. Prutser@rdw?smiling bouncing smiley

Die vleugeldeur-Baur is trouwens ook eens op een Baur-meeting gekomen. Op zich vind ik de vleugeldeuren bets gelukt, de Audi 100 achterlichten zijn ook nog niet eens zo gek. Maar die "skirts" zien er idd niet uit.

Gr Jeroen
De TV01ZJ is overigens niet rood, zwart of grijs maar donkergroen. Ik zag 'm gister weer rijden, nu strak voor mijn neus langs smiling smiley
Okť, maar weer eens aangepastwinking smiley

Vanavond trouwens weer nieuwe update excel bestand + alle wagens weer terug te vinden in html-versiebig smile smiley

Gr Jeroen
Hoi Baur fans,

Is er nog iemand die 1 of 2 blauwe portiervakjes overheeft? en hier misschien vanaf wil?

Gert
Hey Hallo,

Ik heb afgelopen week een BMW Baur TC 316 voor mijn verjaardag gehad big smile smiley (ik ben de 12e pas jarig maar ok winking smiley ) Het kenteken staat ook al in de lijst zag ik big smile smiley

Heel cool topic en ik heb een hoop kunnen lezen en leren, want als Honda Freak begonnen en vader als grootste BMW Freak weet ik nog niet veel over de Baur.

Had wel een vraag, weet iemand of er nog ergens in Nederland stoelen uit de Colorline te krijgen zijn? Ik moet namelijk nog mijn stoelen en mijn achterbank in het blauw leer hebben.

Mijn autootje is trouwens alpina weiss.

Groetjes xxx Kaatje
alvast gefeliciteerd, das nog eens een kadootje voot kaatje.

smileys with beer
ja ben er ook super blij mee! Mja mijn Crxje is ook mijn alles big smile smiley Hoop ooit ook nog een 325i cabrio te hebben, maar dat is voor later big smile smiley

Mensen in de buurt van Rotterdam die een Baur rijden?
OK, een vrouw die weet wat ze wilt, helemaal top, evenals je auto-keuze.
Heb ooit ook nog getwijfeld voor een CRX (vond mijn meissie ook zo leuk), tis toen een Peugeot 309GTi geworden.

Maar nu wordt je langzaamaan BMW-minded?
een beetje winking smiley mja mijn hart blijft bij Honda big smile smiley Heb me meteen ook even voorgesteld hier op het forum, met mijn andere auto's erbij big smile smiley
Stel je auto('s) even voor op "Mijn Auto"

winking smiley

Hmmm, te laat.
Dat had je al gedaan, excusez moi big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2007 15:34 door VQ6.
Welkom Kaatje! Blijkbaar is het een goed idee van mij geweest om een Baur-topic te beginnen, want zoveel Baur-rijders als in de laatste weken heb ik nog nooit ontmoet (behalve dan bij de Baur-club in Duitsland).

Mag ik gokken welk kenteken jouw Baur heeft? TV-VN-39 of PJ-91-LX. Eťn van die denk ik. De kleur is trouwens Alpinweiss. Alpina is die BMW-tuner (ahum, autoproducent eigenlijk...).

Zou ik van jou het Baur-nummer mogen hebben? Dan kan ik dit in mijn register er bij zetten, en tevens jou wat meer vertellen over je Baurbig smile smiley

Colorline bestaat (iig bij de E30 BMW's) trouwens niet. En als je net zo'n blauw als in die vleugeldeur-Baur willen hebben, zul je toch echt zelf in de weer moeten gaan.

De blauwe bekleding die vroeger in de E30's werden gemonteerd werden, hadden allemaal als typenaam "Pacifik" meegekregen. Dus had je stof, kunstleder en leer Pacifik.

Gr Jeroen
PJ-91-LX zal het wel zijnwinking smiley

Die heeft nog een hele tijd te koop gestaan.

Gr Jeroen
@Gert: ik heb je vraag voor de blauwe portiervakken in Duitsland bij de BMW 3-er Club op het forum gezet. Daar is een grotere kans dat iemand zoiets heeft liggen. Als ik iets hoor zal ik het hier neerzetten.

Gr Jeroen
OK Jeroen, bedankt voor de moeite en eh zou het mogelijk zijn dat je mij de produktielijst van Baur mailt of vraag ik nu te veel???

En Kaatje ook gefeliciteerd met de nieuw aanwinst en hopelijk wordt je er net zo blij mee als ik.

Gertje
Hoi Gert,

Helaas mag ik dat niet doen. De productielijsten zijn namelijk bezit van de Baur-club. Een clublid is hier maanden mee bezig geweest om dit alles in excel te krijgen. Daarom willen ze niet alle gegevens "rondstrooien".

Maar als je me een mailtje stuurt (JMJanssen1985@hotmail.com) kan ik wel wat gegevens over jouw eigen wagen opzoeken. Moet je wel even Baur-nummer of laatste 7 cijfers van chassisnummer doorgeven.

Gr Jeroen
Hoe kunnen jullie nou raden welke auto van mij is?? Of ben ik nou zo blond dat ik het over het hoofd heb gezien? Het is idd die ja big smile smiley

Maar het interieur is echt net een half jaar geleden of zo helemaal vernieuwd. De deurpanelen zijn in het donkerblauw leer, en de vloeren enzo is in het donkerblauw stof. Graag wil ik de stoelen en de achterbank ook in die kleur. Dan moet dat dus pacific zijn denk ik he?

Welk nummer wil je weten? Dan zoek ik het even voor je op!
Als het zo uitziet in jouw auto, dan is het Pacific
Kaatje: ik hou de verschillende verkoopsites goed in de gaten wat zoal te koop staat. En dan geef je aan dat je een witte 316 van '86 hebt. Een blik in mijn register leerde mij dat TV-VN-39 en PJ-91-LX daaraan voldeden en recent te koop werden aangeboden. Controleer je dan vervolgens bij de rdw wanneer deze wagens op naam zijn gezet, zie je dat TV-VN-39 sinds 25-8-1998 bij zijn baasje is, en PJ-91-LX pas geleden, 21-6, is overgeschreven.

Het Baur-nummer is trouwens het nummer wat Baur aan de wagen gaf. Bij de E30 zijn ze begonnen met tellen bij 40000.

Hier zie je het plaatje van JJ-RF-59, oftewel 40369. Een zeer vroeg exemplaar dus. Het plaatje zit onder de verklikker voor de interieurverlichting, bij de bestuurdersdeur. De laatste 2 cijfers, 13, geven aan welk dak op de auto werd gemonteerd. 13 geeft aan een Sonnenland zwart dak.

Gr Jeroen
Als baur fan volg ik dit topic ook al een tijdje vanaf de zijlijn dus nu ook maar eens een post van mij smiling smiley

dit is de baur die ik nu heb:

ben al jaren baur fan en heb er al verschillende gehad. Deze moet op den duur ook weer het veld ruimen bij mij als ik een mooie 6 cilinder tegen kom cool smiley
Das een hele mooie BMWE30. Helemaal origineel met de originele fabrieks lm's.
Dat zijn toch niet de TRX-velgen toch. Idd jammer dat het geen zescilinder is.
nee het zijn 15" kruisspaakvelgen smiling smiley

gelukkig wel, die TRX banden zijn onbetaalbaar nut smiley
Ja, ik las hier op het forum al iets van 400 euro per stuk!!!
das niet leuk meer. Wat zit er voor blok in, 318i?
Hť Martijn! Ook hier thumbs up

Die velgen van Kaatje zijn trouwens niet de gebruikelijk kruisspaak hoor. Zijn een bepaald type aftermarket, zie (zag) je wel vaker op E30, Golf, Kadett enzo. [EDIT] Ow, jullie hadden het over de velgen van 18-DF-SR...

En die TRX-jes zijn idd duur, laatste keer dat ik ze Łberhaupt te koop zag, waren ze 350 euro per stuk.

Gr Jeroen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2007 14:47 door Baur.
Ik vind de wielen op de auto van Kaatje minder, hij staat er ook een beetje raar op zo.
Zal wel komen door het weiland. Zijn denk ik geen originele BBSjes. Gauw op zoek naar Alpina's.
@ Dirk: Ja dat is mijn interieur. Alleen de stoelen hebben een bruinere kleur (geen blauw erin volgens mij)Maar ik wil de stoelen dus ook in die kleur blauw en dan van leer. Weet iemand waar ik ze kan halen of heeft iemand ze nog? Dan hoor ik het graag!!!

Er komen onder die van mij nog andere velgen, handig als de baur de zelfde steek heeft als de crx winking smiley big smile smiley

@ Baur: Ik zal strax eens kijken voor het nummer!
VQ6 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, ik las hier op het forum al iets van 400 euro
> per stuk!!!
> das niet leuk meer. Wat zit er voor blok in, 318i?

is idd een 318i smiling smiley opzich best lekkere motor alleen heb altijd (dichte 2-deurs) 6-cilinders gehad en dat is toch wel lekkerder, dat geluid cool smiley

@ jeroen; ja ook hier smiling smiley had mezelf al tijden geleden aangemeld hier kwam ik net achter big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2007 15:39 door BMWE30.
Ik heb een E21 318i gehad, en een 323i. Vooral van die laatste heb ik veel spijt, dat die kort gereden is.
@ Kaatje: Pacifik-blau lederen stoelen voor een E30 zul je niet gauw tegenkomen. Meeste lederen stoelen in een E30 zijn zwart. Trouwens, stoelen met stoffen blauwe bekleding (zoals op de foto in de E30 van m'n vader) wordt ook niet al te veel aangeboden op internet. Ik zou zeggen, gewoon blijven zoeken en kijk ook eens op ebay.de, daar vind je de meeste E30 spullen. Succes
Hmm, als er oorspronkelijk blauwe bekleding in je auto zat, Kaatje, dan was het kunstleder. Er zijn namelijk 4 witte 316's gemaakt met Pacifik bekleding, allemaal kunstleder. Dit zijn de Baur-nummers van die wagens: 43308, 43402, 46399 en 47259. Aparte is dat 46399 pas na de eerste toelating van jouw auto werd gemaakt, en 43xxx zijn een stuk ouder.

Gr Jeroen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2007 16:24 door Baur.
Ik weet niet of het oorspronkelijk erin zat.... ik weet wel dat het net nieuw is. Dus misschien heeft die persoon het erin laten zetten. Dus eigenlijk als ik ze zou willen hebben, dan zou ik ze zelf moeten laten maken?? sad smiley

Ik heb nog niet naar het nummer gekeken, we moesten de auto eerst goed rijdend krijgen en daar zijn we tot vannacht mee bezig geweest. Als nou het weer eens beter wordt big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep