Foto's uit de oude doos

Gepost door Baur 
Ik zou zeggen een Peugeot J7.
Een Ford A, ergens in de USA, oktober 1940.

In een fotoalbum van de familie gevonden...

Een Fordje (althans, dat stond erbij - foto uit 1947)

CitroŽn Traction Avant (de auto had veel panne aldus de onderschriften, foto uit 1951)

Opel Olympia (foto uit 1954)

En een foto, weliswaar genomen in Bretagne, die me een erg Louis de FunŤs gevoel gaf, met die 2CV's (nee, het zijn geen nonnen - foto uit 1957).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2010 19:27 door Dennis_zw.
929V6
Ook leuk:

Hee, da's toevallig! Die Fulvia Zagato met dat kenteken heb ik medio 2006 uit een druivenkas in het Westland (bij Den Haag) getrokken. De auto had daar vanaf ongeveer 1980 vochtig gestaan en van de carrosserie was dus weinig meer over. Gevalletje schuurvondst dus winking smiley De auto is toen door mij verkocht aan iemand die zo'n auto aan het restaureren was, de ramen en het interieur waren nog bruikbaar, de rest was eigenlijk rijp voor het oudijzer sad smiley

Da's zeker toevallig! Wel erg jammer dat ie zo is geŽindigd.sad smiley In elk geval is hij dicht bij huis gebleven, want de foto komt van de Haagse beeldbank.
Nog eentje vergeten, Peugeot 403, foto uit 1961.

Hee, en au, die Fulvia...
Mijn vader was in de jaren '60 een fanatieke rallye-rijder, vooral als navigator. Hij was piloot bij de Koninklijke Luchtmacht en had aardig wat topografische kennis wat dus goed van pas kwam. Ze hebben best wel wat gewonnen in hun klasse: Kemphanenrally, Eindhoven-Luik-Eindhoven en nog wat. Hier een paar foto's uit mijn oude doos.

VW Kever 1200 in de Ardennen tijdens SLS-Rallye (Scheveningen - Luxemburg - Scheveningen) Ik vind dit nog steeds een briljante foto

VW Ponton 1500 tijdens SLS-rallye

Fiat 1500

Volvo 123 GT tijdens Eindhoven - Luik - Eindhoven (mooie bak was dat!)

BMW 1600 tijdens Horneland-rallye (denk ik)
Michiel260E
929V6
Ook leuk:

Hee, da's toevallig! Die Fulvia Zagato met dat kenteken heb ik medio 2006 uit een druivenkas in het Westland (bij Den Haag) getrokken. De auto had daar vanaf ongeveer 1980 vochtig gestaan en van de carrosserie was dus weinig meer over. Gevalletje schuurvondst dus winking smiley De auto is toen door mij verkocht aan iemand die zo'n auto aan het restaureren was, de ramen en het interieur waren nog bruikbaar, de rest was eigenlijk rijp voor het oudijzer sad smiley
Dat zijn leuke toevalligheden. Wel jammer dat de auto de tand des tijds niet heeft doorstaan, maar z'n lot is wel bekend en die is minder roemloos (want er zijn foto's en een stukje historie bewaard gebleven) dan van de meeste auto's die als schroot eindigen.
@VroemGTI : Haha, een rallye Kever met ragtop. Dat kon toen blijkbaar nog thumbs up.
the Fox
Michiel260E
929V6
Ook leuk:

Dat zijn leuke toevalligheden. Wel jammer dat de auto de tand des tijds niet heeft doorstaan, maar z'n lot is wel bekend en die is minder roemloos (want er zijn foto's en een stukje historie bewaard gebleven) dan van de meeste auto's die als schroot eindigen.

Inderdaad, en bovendien weten we dat ook een aantal onderdelen hergebruikt zijn, dus helemaal verdwenen is hij niet smiling smiley
@the Fox: Sterker nog, je kon er ook mee winnen. Snelheid was niet de belangrijkste factor maar navigeren en regelmatigheid. Daar was die ouwe erg goed in.
VroemGTI
Mijn vader was in de jaren '60 een fanatieke rallye-rijder, vooral als navigator. Hij was piloot bij de Koninklijke Luchtmacht en had aardig wat topografische kennis wat dus goed van pas kwam. Ze hebben best wel wat gewonnen in hun klasse: Kemphanenrally, Eindhoven-Luik-Eindhoven en nog wat. Hier een paar foto's uit mijn oude doos.

VW Kever 1200 in de Ardennen tijdens SLS-Rallye (Scheveningen - Luxemburg - Scheveningen) Ik vind dit nog steeds een briljante foto

VW Ponton 1500 tijdens SLS-rallye

Fiat 1500

Volvo 123 GT tijdens Eindhoven - Luik - Eindhoven (mooie bak was dat!)

BMW 1600 tijdens Horneland-rallye (denk ik)

Mooie foto's zijn dat. Mijn Opa heeft destijds ook aan veel van dezelfde rallyes meegedaan. Hier met zijn Saab:

In de garage heeft hij nog veel van de bordjes hangen. oa ook van de Eindhoven - Luik - Eindhoven en Horneland-rally:

Mooie rallyfoto's! thumbs up
Allemaal geweldige foto's, behalve rally ook van het kamperen !
Leuke reacties, bedankt thumbs up En RenaultF1, ik zal eens in de fotoboeken kijken, want daar zitten ook de uitslagen en de deelnemers bij. Die Saab moet wel te vinden zijn. Ik heb ook nog 2 verzilverde kemphanen thuis. Was de wisseltrofee, maar omdat ze 3 jaar achtereen hadden gewonnen, mochten ze deze meenemen. En ik heb ook nog zo'n 100 van die bordjes in de schuur. Mocht je opa er eentje van de Tulpenrallye hebben waar het tulpje er bovenuit steekt, dan heb je een verzamelaars-object.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2010 14:33 door VroemGTI.
VroemGTI
Leuke reacties, bedankt thumbs up En RenaultF1, ik zal eens in de fotoboeken kijken, want daar zitten ook de uitslagen en de deelnemers bij. Die Saab moet wel te vinden zijn. Ik heb ook nog 2 verzilverde kemphanen thuis. Was de wisseltrofee, maar omdat ze 3 jaar achtereen hadden gewonnen, mochten ze deze meenemen. En ik heb ook nog zo'n 100 van die bordjes in de schuur. Mocht je opa er eentje van de Tulpenrallye hebben waar het tulpje er bovenuit steekt, dan heb je een verzamelaars-object.

Troffees heb ik bij mijn opa nooit gezien, maar het zou leuk zijn als je laat weten hoe hij het toen deed. De volgende keer dat ik weer bij mijn opa en oma ben zal ik zeker ff op zoek gaan naar een bordje met een tulpje die er bovenuit steektsmileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2010 15:11 door RenaultF1.
@RenaultF1: Je hebt een pb.
Gave rallyfoto's!

Erg jammer van de Fulvia, maar voor dat type heeft-ie het nog best lang uitgehouden...
Tweemaal een FWD, 1927.

XBXG
Tweemaal een FWD, 1927.
Mooie foto's. Goede kwaliteit ook nog voor uit die tijd.
En ik maar denken dat FWD voor Front Wheel Drive staat, aangezien RWD voor Rear Wheel Drive staatnut smiley Lekker verwarrend iig...
RenaultF1
XBXG
Tweemaal een FWD, 1927.
Mooie foto's. Goede kwaliteit ook nog voor uit die tijd.
En ik maar denken dat FWD voor Front Wheel Drive staat, aangezien RWD voor Rear Wheel Drive staatnut smiley Lekker verwarrend iig...

Front Wheel Drive was toen nog niet uitgevonden... drinking smiley
"February 12, 1908. Montague Roberts in Times Square driving the Thomas Flyer at the start of the New York to Paris automobile race 100 years ago today. Five months later the car rolled into Paris and won, with considerable drama along the way.

"Lelouvier and driver in the Werner car, February 1908, at the start of the New York to Paris automobile race. The course was from Times Square to the Eiffel Tower via Alaska and Siberia."

"February 12, 1908. "Scarfoglio and companions in Zust car, New York," at the start of the New York to Paris automobile race of 1908, in which the contestants drove west across the continent to San Francisco, continued to Alaska by ship, took a steamer across the Bering Strait and continued the land journey in Siberia."

Vanmorgen bij het lokale kringloopcentrum een geweldige uitvergrote pocket 110 foto gekocht van een straatbeeld in Amsterdam. Ik moet nog achterhalen waar het precies is, de foto is zo omstreeks 1972 gemaakt.
Afmeting is zo ongeveer A1 formaat

Links de Keizersgracht, gezien vanaf de Vijzelstraat. Het grote gebouw dat je ziet is De Bazel.
Mooi! thumbs up Behalve de auto's en de trams is er echt bar weinig veranderd daar. De Bazel is tegenwoordig de behuizing van het Stadsarchief, dus een openbaar gebouw, het is echt het bezoeken waard, want het is schitterend!
Precies, het is het gebouw van het de Nederlandse Handels Maatschappij smiling smiley
Er staan nu ook wat meer bomen langs de gracht zag ik. Als ik nog 'ns in A'dam ben maar eens binnen lopen.
Prachtige foto! Heel toevallig ben ik vandaag in dat prachtige gebouw geweest.
Dennis_zw
929V6
Front Wheel Drive was toen nog niet uitgevonden...

De eerste auto die voorwielaandrijving had, is de in Oostenrijk gebouwde Gršf & Stift uit 1895.

De smiley stond er niet voor niets bij...
Een Cadillac in Washington, 1926.

Cavi di Lavagna, ItaliŽ, juni 1971.

Middelbeers Doornboomstraat
Een destijds (ca begin jaren 70)

En een september 2010
Leuk die foto van de Bazel. Ik stap altijd bij die halte uit (die nu aan de andere kant van de kruising is) omdat mijn school hier 1 straat achter zit. Ik loop dus elke vrijdag ochtend om dit betreffende hoekje heen smiling smiley
Een Reo Mountaineer uit 1906, bezig tijdens een leuk ritje: New York - San Francisco -New York.

Leuk die oude wegwijzers in Middelbeers. Nog leuker is de boom midden op de vluchtheuvel, die zo te zien ook wel een keertje geraakt is...

Vreemd dat de linker bebouwing op de nieuwe foto al oud lijkt, maar op de oude foto totaal anders is.

edit: en de camping is er nog steeds.smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2010 20:03 door 929V6.

De paar huisjes en de kerk staan er nog, de Esso pomp is nu een kioskje, de brug een o-vonde (o.i.d.) en het kanaal ingedamt.
En Klazinaveen heet tegenwoordig Klazienaveen.
Was dit al bekend? Een Picasa-album met heel veel foto's van oud Rotterdam:
[picasaweb.google.com]

Bijvoorbeeld:

Woow.. een Tatra! Nouja, wat er van over was
Oeh, wat zonde van die prachtige Tatra!! crying smilie
Ik kreeg vandaag een CD met oude foto's van oops en ooms.

Deze foto van mijn opa is genomen in 1943, en werkte jaren voor de firma Bendien als chauffeur.
Bendien is een oude textiel fabrikant uit almelo, zie google.

Paar vraagjes:

Wat voor auto is het?
En wat is dat op het dak en op de voorbumper met die pijpen??

Ik zit maar te turen, maar kom er niet uit..

Op het dak, extra transportruimte?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2010 01:32 door Niels(furious).
Op het dak/voorbumper plek voor een grote gastank, waarmee ze in de oorlog rondreden omdat er geen benzine te krijgen was.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2010 07:25 door Dennis_zw.
De auto is een Nash Ambassador van 1935.

Een Reo Mountaineer uit 1906, bezig tijdens een leuk ritje: New York - San Francisco -New York.

Hij kwam aan in een behoorlijk verwoest San Francisco, ivm de aardbeving die toen pas had plaatsgevonden.
Foto uit het stadsarchief Den Bosch:

Daar loopt komende week ivm de week van de geschiedenis een tentoonstelling over de firma BA Jansen, pionier van het automobilisme in Nederland, in de boeken ook bekend als "autofabrikant"
Ik kan helaas niet naar die tentoonstelling angry smily
Dennis_zw
Op het dak/voorbumper plek voor een grote gastank, waarmee ze in de oorlog rondreden omdat er geen benzine te krijgen was.

Gastank op dak, en die pijpen op de bumper zullen dan een soort warmtewisselaar zijn? Zeg maar, voorloper van de verdamper?

@929V6, thx voor de info.. smiling smiley

Februari 1964, ergens in Rotterdam. Het gekke is, dat als je de Mini in 2010 ergens zou zien staan, je er niet naar omkijkt omdat je het heel gewoon straatbeeld vindt, maar als je de Lancia, Fiat of Saab ziet, je wel even kijkt omdat die 'geschiedenis zijn'.

Gezichten onzichtbaar gemaakt omdat er een bekende van me bij is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep