de mopar muscle en pony car topic

Gepost door charger 
Kan nog gekker, iets later kwamen ze met een 4-deurs concept.

AMC AMX/4 (1970)

OTOTAAL

--herstel--
Ik zie net dat het een knappe PhotoShop is....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2007 16:11 door ototaal.
Is verwijderd..........!!!!!!!!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2007 23:57 door htmmer.
spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out Wellis waar geen mopar maar tegenwoordig onder het dak van chrysler
spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out De AMC Javelin en de AMC AMX .

AMC AMX.

Deze met Pierre Cardin Bekleding.

AMX 3

AMX 3

AMX 2

Spreekt voor zich denk ik !!!!!!!!!!!

www.amcjavelin.nl
De AMC AMX en Javelin zijn ook erg gaaf, maar ik vraag me af welke sneller is, de AMX of de Javelin.smiling smiley
spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outDe AMX was van 1968 tot 1970
een two seater en had een kortere
wielbasis dan de Javelin en deze was sneller
dan de Javelin.
Van 1971 tot 1974 werd het een javelin ,of Javelin SST
of Javelin AMX op dit model werd het embleem javelin weggelaten
en slechts het AMX Embleem gebruikt deze had ook een iets hogere
Motorkap en deze was van kunststof .
Ze hadden wel dezelfde wielbasis maar een ander dashboard .

Bij een AMX Waren de Tellers afgewerkt met silver ook kwam dit terug in de deur panelen.

Bij Javelin was dit anders zie foto.

Voor meer foto,s kijk op de site onder het kopje Dave,s gallery

www.amcjavelin.nl
Overigens zie ik af en toe weleens een AMC staan, alleen geen AMX of Javelin, maar een Gremlin.smiling smiley
Plymouth Duster in general lee kleuren:

[auto.marktplaats.nl]

smiling smiley
Een paar weken geleden een mopar boek besteld en vandaag opgehaald, dit boek is het:

smiling smiley
Een wel erg goedkope Chevrolet Camaro van 1969:

[auto.marktplaats.nl]

Zal vast een addertje onder het gras zitten.eye rolling smileyOf een typefout.grinning smiley
Advertentie is inmiddels verwijderd, adverteerder zal er vast inmiddels achter gekomen zijn dat 4500 euro wel erg goedkoop was.grinning smiley
Dikke Dodge Challenger:

[auto.marktplaats.nl]
Hey Charger,

Die advertenties met die goedkope muscle cars zijn allemaal scam's. Is een poging iemand op te lichten. Vaak staan dezelfde auto's op ebay in de USA te koop voor het tienvoudige. Zelfs de zelfde foto's worden gebruikt.

Je krijgt dan een instructie het geld over te maken aan de verscheper en de auto wordt dan zogenaamd bij je huis afgeleverd, NOT. Gevolg: jij je geld kwijt en iemand anders ermee vandoor.
Dat iemand daar nog intrapt trouwens. Een beetje onderzoek en je weet dat die prijzen niet kloppen.

Ik heb trouwens zelf ook een 1969 Chevrolet Camaro.
Een 1969 Camaro, erg gaaf!thumbs up
Jammer dat er zulke praktijken plaatsvinden, 4500 klinkt voor een dergelijke auto wel erg ongeloofwaardig, inderdaad apart dat er mensen zijn die daar in trappen, een goede jaren 60 camaro zal denk ik nog wel tussen de 20 en 30.000 euro moeten opbrengen, en misschien nog wel meer als het een zeldzaam exemplaar is.
Ik hoop zelf ooit nog eens een amerikaanse auto te hebben, het liefst een 1969 Dodge Charger of een 1969 Plymouth Road Runner,of een andere Mopar, maar die zijn helaas ook niet erg goedkoop.sad smiley
Je hebt een mooie maar dure smaak. Een vriend van me heeft een 1969 Dodge Charger met een 440 erin.

Wat je tegenwoordig in de USA natuurlijk hebt is het uitpluizen van de originele set-up zoals deze de fabriek heeft verlaten. Er kunnen duizenden Chargers, Road Runners of Camaro's in een bepaald jaar geproduceerd zijn, maar juist een bepaalde kleur, optie pakket of combinatie van opties kunnen een auto uniek maken. En daar maken die Amerikanen elkaar helemaal gek mee en drijft de prijzen op.

Om even mijn auto als voorbeeld te nemen, bepaalde 69 Camaro's brengen al $500.000,- op.
Vooral de echte Yenko Camaro's, C.O.P.O.'s en ZL-1 427cid aluminium block uitvoeringen.

Hier in Nederland is dat gelukkig wat minder maar voor een populaire muscle car betaal je al gauw
Ä 20.000,-.

Ik heb trouwens nog een muscle car: een 1970 Oldsmobile Cutlass S Rallye350, begint ook in waarde te stijgen in de USA grinning smiley
Als er bij mij ooit een amerikaanse auto komt, dan wordt het misschien eerder een Chevrolet El Camino of Camaro, of een Pontiac Firebird van halverwege de jaren 70.
Of een Plymouth Duster, om bij de mopars te blijven.smiling smiley
Nadeel is alleen dat ik niet echt technisch ben.grinning smiley
Nieuwe Dodge Challenger op marktplaats:

[auto.marktplaats.nl]
Deze is ook gaaf, een Ford Mustang Mach1:

[auto.marktplaats.nl]
Nooit dit topic gezien, dus ik had wat in te halen. Damn, ik vind die Amerikaanse bakken zo vet.

Een klein stukje van mijn Hot Wheels: allemaal 2008 modellen. De rest zit geordend in dozen.

Waar liggen trouwens voor jullie de criteria of een auto wel of geen Muscle Car is? En zijn auto's als een Buick Grand National, Oldsmobile Toronado of een Corvette ook Muscle Cars?
F400GT
Waar liggen trouwens voor jullie de criteria of een auto wel of geen Muscle Car is?

Een Muscle Car is meestal een auto met V8 HEMI uitgevoerd en Ram-Air ..............................
Wel iets zeggen waarmee je jezelf niet voor aap zet.
Een van de vele aspecten waardoor Muscle Cars dermate popualair zijn is natuurlijk hun optreden in films en TV-series. Om het topic te verlevendigen graag plaatjes hiervan! thumbs up
Ferrari 400GT
Wel iets zeggen waarmee je jezelf niet voor aap zet.

Als jij dan niet van die stomme vragen stelt waarmee je jezelf voor schut zet...............

'The Dukes of Hazzard' Daisy Duke: Road Runner (of was het een GTX).

Coronet Super Bee in Nip/Tuck

Zo zijn er nog veel meer: The Bandit in een '78 Trans Am 6.6L, Bullitt in een Mustang...

PLAATJES!!!!
Ford torino Cobra Fastback

Dodge Charger 383 Magnum:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2009 21:07 door Enzo Dizono.
Dodge Charger 'General Lee'..............

Ferrari 400GT
Nooit dit topic gezien, dus ik had wat in te halen. Damn, ik vind die Amerikaanse bakken zo vet.

Een klein stukje van mijn Hot Wheels: allemaal 2008 modellen. De rest zit geordend in dozen.

Waar liggen trouwens voor jullie de criteria of een auto wel of geen Muscle Car is? En zijn auto's als een Buick Grand National, Oldsmobile Toronado of een Corvette ook Muscle Cars?

Mooie verzameling.thumbs up
Chevrolet Corvette wordt volgens mij net als de Ford Mustang, Pontiac Firebird en Chevrolet Camaro een pony car genoemd.smiling smiley
Ik vind een Corvette teveel een 'scene' op zich en bovendien is het ook teveel een sportwagen voor een Muscle Car.
cool smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2009 17:34 door Redline.
Er zijn ook Australische Muscle Cars!?

El Camino/Ranchero op z'n kiwi's. thumbs up
Grand National met 307 Oldsmobile V8.

Een El Camino is ook erg gaaf, een neef van mij heeft een 1976er El Camino gehad.smiling smiley
.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2009 19:48 door PCR.
Leuk, een dode hoek recht voor jecool smiley

Wel het topic hoog houden, mensen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep