Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want autoweek.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk. Wilt u een uitzondering maken voor autoweek.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Het Formule 1 spelletje 2017: Australië, Melbourne

Gepost door Ivanov 
En we zijn weer los! Komend weekeind begint het Formule 1 seizoen 2017 met veel nieuwe regels. Maar gaan de regels ervoor zorgen dat alles omgegooid wordt of zullen het de reguliere teams weer de dienst uitmaken? Uit de wintertests valt meestal weinig te lezen want niemand weet welk programma de teams draaien. Maar, Ferrari en Mercedes zijn in ieder geval betrouwbaar en lijken ook snel. McLaren... tja... ze flirten met Mercedes over de levering van powerunits en het meeste aantal ronden dat een McLaren aan één stuk reed is 11. Denk eraan in verband met de bonusvraag.

Dus... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. Ik heb drie bonusvragen, allen met betrekking tot onze vrienden van McLaren. 1) Gaat een McLaren in Q2 terecht komen. Manor is er niet meer en of de quali aangepast gaat worden weet ik nog niet, maar een Q1, Q2 en Q3 zal er weer zijn. 2) Gaat er een McLaren de race uitrijden. Maakt niet uit wie. 3) Welke McLaren rijder komt het verst? Alonso of Vandoorne. Mocht het zo zijn dat beide rijders de race uitrijden/geklasseerd worden, dan geldt de hoogste positie.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via Facebook en via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp! Echter is er een foutmelding bij de simkaart, al doet Whatsapp het weer wel. Denk er dus aan. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is! Denken jullie ook allemaal aan de jokeroptie! Deze kun je bij een race inzetten om je punten te verdubbelen. Geef dit door voor de start van de kwalificatie en je mag je inzet aanpassen tot de start van die sessie. Verander je van plan en wil je hem toch niet inzetten? Dat kan, maar geef het voor de start van de kwalificatiesessie door.

Daarnaast is er een toevoeging. De eerste voorspelling die je doet is meteen jouw standaardvoorspelling. Wil je een andere voorspelling als standaard instellen? Tuurlijk kan dat, maar meldt het dan wel even.

En wie wonnen hier in het verleden?
1985	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1986	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1987	Gerhard Berger	Oos	Ferrari Turbo
1988	Alain Prost	Fra	McLaren-Honda Turbo
1989	Thierry Boutsen	Bel	Williams-Renault
1990	Nelson Piquet	Bra	Benetton-Ford
1991	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Honda
1992	Gerhard Berger	Oos	McLaren-Honda
1993	Ayrton Senna da Silva	Bra	McLaren-Ford
1994	Nigel Mansell	GB	Williams-Renault
1995	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1996	Damon Hill	GB	Williams-Renault
1997	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Eddie Irvine	GB	Ferrari
2000	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2001	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2004	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2005	Giancarlo Fisichella	Ita	Renault
2006	Fernando Alonso	Spa	Renault
2007	Kimi Räikkönen	Fin	Ferrari
2008	Lewis Hamilton	GB	McLaren-Mercedes Benz
2009	Jenson Button	GB	BrawnGP-Mercedes Benz
2010	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2011	Sebastian Vettel	Dui	Red Bull Racing-Renault
2012	Jenson Button	GB	McLaren-Mercedes Benz
2013	Kimi Räikkönen	Fin	Lotus-Renault
2014	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2015	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2016	Nico Rosberg	Dui	Mercedes

Succes!
En ik gooi meteen de mijne erin!

Quali:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Verstappen
5. Räikkönen
6. Ricciardo
7. Massa
8. Perez

Race:
1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Vettel
5. Räikkönen
6. Ricciardo
7. Perez
8. Massa

Bonus 1:Nee. Bonus 2: Nee. Bonus 3: Vandoorne.
Bonus 1. Nee 2. Ja 3. Alonso

Quali

1. Hamilton
2. Ricciardo
3. Bottas
4. Verstappen
5. Vettel
6. Raikonnen
7. Massa
8. Perez

race

1. Ricciardo
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Bottas
5. Vettel
6. Raikonnen
7. Massa
8. Perez
Bonus 1: Ja
Bonus 2: Ja
Bonus 3: Alonso

Quali:
1 - Hamilton
2 - Vettel
3 - Bottas
4 - Ricciardo
5 - Verstappen
6 - Raikonnen
7 - Perez
8 - Hulkenberg

Race:
1 - Hamilton
2 - Ricciardo
3 - Bottas
4 - Vettel
5 - Verstappen
6 - Raikonnen
7 - Hulkenberg
8 - Alonso
Kwalificatie:
1 - Hamilton.
2 - Bottas.
3 - Vettel.
4 - Raikonnen.
5 - Ricciardo.
6 - Verstappen.
7 - Perez.
8 - Hulkenberg.

Race:
= startopstelling.

Bonus: nee, nee en Alonso.
Ik wil graag een vaste verwachting doorgeven voor het geval dat ik niet in staat ben een verwachting te doen:
startopstelling is laatste vrije training
race-uitslag is startopstelling.

Bonus deze week:nee,ja,Alonso.

Startopstelling:
1.Hamilton
2.Vettel
3.Ricciardo
4.Verstappen
5.Bottas
6.Rakkonen
7.Perez
8.Hulkenberg
Mijn standaardvoorspelling voor dit seizoen is:

Startopstelling = laatste vrije training
Race-uitslag = startopstelling
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.