Formule 1 naar Sport1, Olav Mol blijft verslaggever (update 2-3)

Gepost door Carfanatic 
RTL stopt na dit seizoen met het uitzenden van de Formule 1. Dat heeft F1-commentator Olav Mol gezegd op Radio 538. Vanaf 2013 worden de grands prix uitgezonden op Sport1.

Sport1 gaat de races in ieder geval de komende drie seizoenen uitzenden. Of Mol mee verhuist van RTL naar Sport1, liet hij in het midden.

Apart abonnement
Voor de ontvangst van Sport1 moeten kijkers een apart abonnement afsluiten. Volgens Mol is de tijd voorbij dat Formule 1 op een open zender te zien is. De BBC zendt vanwege bezuinigingen sinds begin jaar slechts de helft van de races live uit.

Dit weekend vindt de laatste race van het seizoen plaats. Daarin wordt duidelijk of de Duitser Sebastian Vettel of de Spanjaard Fernando Alonso wereldkampioen wordt. Na de grand prix, in Brazilië, heeft Olav Mol naar eigen zeggen het commentaar verzorgd van 372 F1-races.
[nos.nl]

Jammer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2013 16:17 door Carfanatic.
Vriendelijk BRG...

Jammer eigenlijk, zo af en toe op een zondagochtend/middag de tv aan met wat heerlijke geluiden op de achtergrond was altijd leuk!
Zeker weten, de laatste jaren keek ik steeds minder, maar toch wel jammer.
Goed nieuws, als daarmee de reclames verdwijnen.. en er een betere 'show' voor terug komt, nou.. graag dan zelfs!
Wat gaat het kosten?
15 euro per maand.

Bij Ziggo...
Ach ik volg het al ruim 10 jaar niet meer.
Maar je kan het toch overal online kijken?
Jammer.
Dus om twintig races per jaar te kunnen zien, moet je 15 euro per maand gaan betalen.

De overige 98% van je abonnement krijg je dat spelletje met 22 man die tegen een balletje trappen. Leuk!

crying smilie
Onvermijdbaar helaas.

Ik ben wel zo'n grote liefhebber dat ik er voor zou willen betalen. Maar 15eu per maand zodat ik alleen de F1 en MotoGP kan zien én voor de rest alleen maar voetbal, tja daar heb ik ook niet zoveel trek in.

Zend RTL Duitsland het volgend jaar nog wel gewoon uit?
Zag bijna alle wedstrijden vanaf 1980 (!) live. Als er iemand liefhebber genoemd mag worden...
Probeer iets te verzinnen om die 15 euro te voorkomen, want die betaal ik echt niet. Daarvoor heb ik al genoeg races gezien. (waarvan de kwalificatie vroeger veel spannender is dan nu. Zelfs beter dan de race zelf...)
Ik denk dat er heel veel mensen (zoals ikzelf) zijn die een aantal wedstrijden kijkt maar er ook weer niet speciaal voor thuis blijft. En dus geen 15 Euro in de maand er voor gaan dokken.

Dit idee is gewoon waardeloos en achterhaald, doe dan pay per view...

Groetjes,
Jan

Ik denk dat er heel veel mensen (zoals ikzelf) zijn die een aantal wedstrijden kijkt maar er ook weer niet speciaal voor thuis blijft. En dus geen 15 Euro in de maand er voor gaan dokken.

Geldt ook voor "ondergetekende". Jammer, maar aan mij zijn ze een kijker kwijt. Niet dat dat ze veel zal interesseren, schat ik zo in. drinking smiley
Is er geen enkel kanaal dat die F1 uitzendt? Ik heb canaldigitaal, dat zijn zo'n beetje 800 kanalen, is daar niets te vinden? Niet dat de F1 mij verder iets interesseert verder, doe dan maar de WRC maar dat houdt helemaal op te bestaan, geloof ik.
De Schaduw

Geldt ook voor "ondergetekende". Jammer, maar aan mij zijn ze een kijker kwijt. Niet dat dat ze veel zal interesseren, schat ik zo in. drinking smiley

+1
Janneman
doe dan pay per view...

En waarom zou dat er niet zijn?
haarr
De Schaduw

En dus geen 15 Euro in de maand er voor gaan dokken.

+1

Same here.
Er is toch nog helemaal niets bekend over de tarieven? Als je nu voor €10,- Eredivisie kan kijken, zal je toch wel voor €5,- wel alle F1 wedstrijden kunnen kijken? Die markt is zo klein, dat kan geen €15,- kosten.
Hamer
Er is toch nog helemaal niets bekend over de tarieven? Als je nu voor €10,- Eredivisie kan kijken, zal je toch wel voor €5,- wel alle F1 wedstrijden kunnen kijken? Die markt is zo klein, dat kan geen €15,- kosten.

Eredivisie live kost €17 per maand
Sport 1 kost €15 per maand
Dit bij UPC

Vergeet overigens niet dat de F1 op voetbal na de meest bekeken (tv) sport in Europa is, dus de markt is zeker niet klein.
Boeien, het stond op de achtergrond wel eens aan, maar meestal was het zo saai dat ik na een paar rondjes mijn tijd wel weer beter ben gaan besteden. Ga er in elk geval niet voor betalen, geef mijn portie maar aan Fikkie.
WEC gaan kijken op motors tv. Begin jaren 90 de nek omgedraaid door een enne meneer eccelstone.
Begint nu gelukkig weer op de weg terug. F1 is er niet voor de fans WEC wel.
Ben nu 3 keer bij 24h le mans geweest en 1 keer bij spa 6h zeer toegankelijk en goedkoop.

Echt een aanrader vergeet F1.
Hamer
Er is toch nog helemaal niets bekend over de tarieven?

Doet wat mij betreft ook niet ter zake.
Nu gaan betalen voor iets dat ik jarenlang, en zelfs komend weekend nog, op een open zender kon/kan kijken, gaat mij wat te ver.

Als anderen wel willen gaan betalen, moeten ze dat vooral doen.
Zal ik in de gaten gaan houden. Bedankt voor de tip !
Ik heb de afgelopen 21 jaar geen race gemist, maar dit is wel een reden om principieel niet meer te (kunnen) kijken. No way dat ik ga betalen om met name dat stomme voetbal te kunnen kijken... Afwachten wat het gaat worden, maar als het niet meer te kijken is via het standaard abonnement dan houdt het op. Dan kijk ik wel via internet...

angry smily
Typisch Nederlands dit.. dat gezeik om 15x12=180,- per jaar voor 20 races, kwalificaties en vrije trainingen..
Wat dus neerkomt op 9,- per race..
Vervolgens kan je de race dan waarschijnlijk ook mee kijken met je Favo coureur.. geen reclames meer..

Ik vind het een verbetering en heb die 9,- per race er zeker voor over..
Maar zo te lezen ben ik nog maar een van de weinig echte F1 fans..
Blijf er ook voor thuis en kijk het altijd live, ongeacht het tijdstip..

Ps.
En wie weet ga ik dan ook het voetbal nog eens volgen.. Haha, er is toch nooit wat op de televee

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2012 13:33 door Rookworst.
En wie weet ga ik dan ook het voetbal nog eens volgen.. Haha, er is toch nooit wat op de televee

Lees eens een boek.
En voor de rest: Ja, de die-hard fan zal het er wellicht voor over hebben. Kan het op zich best wel betalen en vind het leuk om naar te kijken als ik thuis ben maar ga er gewoon niet voor betalen, punt. 't Wordt zowaar bijna een principiele kwestie. cool smiley
Niet echt een handige zet lijkt me, zeker niet in deze tijd, no way dat ik extra ga betalen om F1 te kunnen zien, lang geleden keek ik echt alles maar dat is de laatste jaren al een stuk minder. Denk niet dat dit een goede zet is voor de toekomst van F1, zeker niet als alles overal onder de decoder komt.
Voor alle populaire kijksporten gaat het die kant op, dus kon je eigenlijk ook verwachten voor de F1. Kan het mij voor RTL ook wel voorstellen. Moet je als 'algemene' zender zo veel betalen voor 1 sport? Tot dit jaar zond de BBC bijna alle belangrijke golftoernooien uit; zijn daar ook mee gestopt.

Ik heb Sport1 al, voor golf, tennis en ook veel voetbal.
Dan wordt aanstaand weekend mijn afscheidsweekend Formule 1 na 15 jaar kijken!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2012 14:05 door Elaste.
Tja, vroeger was alle TV gratis. Had je 3 netten. Kon je kiezen tussen Mies Bouwman, Sonja Barend en ander geklets. Livesport was er nauwelijks.

Nu krijg je alles op TV. Films van een paar jaar oud, alle sport, etc. En dat kost geld. Een omroep gaat niet meer heel veel uitzendrechten betalen voor iets dat maar door 5-10% van zijn kijkers wordt gewaardeerd. En als er om de 5 min. een reclameblok is begint ook iedereen te stuiteren. O.k., ik vind het ook wel prettig om iets gratis te krijgen, maar begrijp dat dat gewoon niet kan.
@Elaste,
En wat een 'cracker' gaat het worden?!!
Waarschijnlijk ook nog regen... SMULLEN,
haarr
De Schaduw

+1
+2

Door drukte ook niet altijd tijd om te kijken en/of er voor thuis te blijven.
Tsja, ik kan er niet wakker van liggen. Gelukkig zijn er nog meer zenders dan alleen RTL. Op Duitsland en de BBC wordt F1 ook uitgezonden; ik zie het probleem dan ook niet zo erg. En de echte fans zullen dan wel een abo nemen op een betaalzender.
meeuw
Tja, vroeger was alle TV gratis. Had je 3 netten. Kon je kiezen tussen Mies Bouwman, Sonja Barend en ander geklets. Livesport was er nauwelijks.

Nu krijg je alles op TV. Films van een paar jaar oud, alle sport, etc. En dat kost geld. Een omroep gaat niet meer heel veel uitzendrechten betalen voor iets dat maar door 5-10% van zijn kijkers wordt gewaardeerd. En als er om de 5 min. een reclameblok is begint ook iedereen te stuiteren. O.k., ik vind het ook wel prettig om iets gratis te krijgen, maar begrijp dat dat gewoon niet kan.

Dat betalen vind ik ook niet zo erg. Maar de verplichting bij alle aanbieders dat je een standaardpakket hebt en daar dik betaalde paketten bij kunt nemen vind ik niet kloppen. Want van die paketten zijn er vaak maar een paar zenders de moeite waard.

Ik zou het liefst gewoon zelf mijn zenderpakket samenstellen en gewoon ook per zender per maand betalen, zou toch moeten kunnen in deze moderne tijd smiling smiley
Als je idd € 15 per maand moet betalen om alleen naar de F1 te kijken is dat wel erg veel. En dan ook nog eens Eredivisie Live (iets van € 18 per maand) erbij!
Dat gaat afkicken worden voor mij. angry smily
Lekker op zondagmiddag uitbrakken met F1 aan en Kimi aanmoedigen...
meeuw
Tja, vroeger was alle TV gratis. Had je 3 netten.

En dan lag ook de kwaliteit van de programma's nog eens een stuk hoger!
RTL schrapt de Formule 1, maar behoudt programma's zoals 'Oh Oh Cherso' en alle aanverwante programma's..

Welke Duitse zender zendt momenteel F1 uit?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2012 18:36 door Davidoff.
Elaste
Dan wordt aanstaand weekend mijn afscheidsweekend Formule 1 na 15 jaar kijken!

Same here, maar dan voor Nederland. Als het echt niet anders kon deed ik de race opnemen. Maar om nu extra te gaan betalen. Kijk wel op RTL Television of de BBC.
Helaas heeft Rookworst wel een beetje gelijk...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2012 21:12 door Ivanov.
@Ivanov,

Is dat niet reclame maken voor 'illegale' sites, immers lopen daardoor de rechtmatige eigenaren inkomsten mis..
The BBC is going to cover every race in 2013. draadje sluiten dan maar?
Dat is goed nieuws ! Kan ik gratis blijven kijken...
Ja, dat deden ze dit jaar ook. Gaan ze volgend jaar wel weer alle races live laten zien of is het 50/50?
Alle races volgens de aankondiging na de race
BBC gaat volgens het commentaar gisteren (zonder Jake Humphrey) alle races live uitzenden...

Dikke plus voor de BBC dus. Ik keek de afgelopen seizoenen sowieso al op de BBC (beter commentaar, mooiere beelden in de voor- en nabeschouwing, meer toegankelijk naar coureurs en achtergrondinformatie en live op de grid aanwezig). Dus we kunnen we gewoon weer lekker voor gaan zitten. Goed bezig BBC!

Wat een briljante race gisteren als afsluiter van een geweldig seizoen! big smile smiley
Ik denk dat het voor de formule 1 in Nederland geen goede zaak is, minder mensen zullen er naar kijken,dus niet interessant voor sponsoren van op komende talenten, het is al zo moeilijk.

Ik ga zeker geen extra abonnement voor afsluiten, ook al volg ik de formule 1 al 32 jaar.
Dus denk ik dat de dagen voor Olaf Mol langzaam geteld zijn.
Je zal maar tig-miljoen moeten neerleggen om het voor een klein aantal abonees te mogen uitzenden, we blijven een klein landje.

Olaf Mol kan ik missen als kiespijn. Jammer voor de formule 1, zal het zeker missen.
Maar er zijn TV aanbieders die nog RTL (helaas Duitsland) aanbieden zonder dure extra onkosten bv Telfort.
Deze zijn maar op 1 ding gefocust, 3x raden ........ Juist deutschland uber alles.
Toch beter dan niets.
die tv aanbieder kan natuurlijk het beeld op zwart gooien, zoals ze bij italiaans/spaans voetbal ook doen.
CorZa
BBC gaat volgens het commentaar gisteren (zonder Jake Humphrey) alle races live uitzenden...

Dikke plus voor de BBC dus. Ik keek de afgelopen seizoenen sowieso al op de BBC (beter commentaar, mooiere beelden in de voor- en nabeschouwing, meer toegankelijk naar coureurs en achtergrondinformatie en live op de grid aanwezig). Dus we kunnen we gewoon weer lekker voor gaan zitten. Goed bezig BBC!

Wat een briljante race gisteren als afsluiter van een geweldig seizoen! big smile smiley

Je vergeet dat Lee McKenzie er gewoon stukken beter uitziet dan Allard Kalff...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep