Het Formule 1 spelletje 2012 : Suzuka, Japan
 | En BAM, het gaat los. Nou ja, het Silly Season is go! Lewis Hamilton opent het bal, maar wat gaat er nu met Tooned gebeuren? Sergio Perez, onderdeel van het Ferrari opleidingsprogramma, tekent voor meerdere jaren bij McLaren. Gaan we nu Speedy Gonzalez bij de professor en Jenson zien? Mercedes rijdt dus volgens jaar met Hamilton en diens maatje Rosberg. McLaren met Jenson Button en misschien het grootste talent dat op dit moment in de F1 zit, Sergio Perez. Red Bull heeft Webber en Vettel al een tijd geleden bevestigd en dus is het Ferrari. Volgens de berichten staan er drie rijders in de rij voor het stoeltje van Massa. Felipe zelf, Nico Hülkenberg en Mercedes protege, Paul di Resta. Dus gaan we nu kruislings huppelen?
Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. . En de bonusvraag, tja. Wat deze keer te verzinnen? Nee, ik weet even niets dus deze keer geen bonusvraag.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com) en via SMS naar 0615-550333. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is! Denken jullie ook allemaal aan de jokeroptie! Deze kun je bij een race inzetten om je punten te verdubbelen. Geef dit door voor de start van de kwalificatie en je mag je inzet aanpassen tot de start van die sessie. Verander je van plan en wil je hem toch niet inzetten? Dat kan, maar geef het voor de start van de kwalificatiesessie door.
De Heilige BBC deze race niet uit, ik moet zelf zaterdag werken maar gelukkig is de quali om 7.00u in de ochtend en kan ik die dus voor dat ik naar mijn werk ga kijken. Sluiten kan niet dus telt de servertijd weer. 7.00u en 8.00u(voor de race) is te laat, 6.59u en 7.59u is goed.
Succes!
En wie wonnen er allemaal in het verleden?
1976 Mario Andretti USA Lotus-Ford
1977 James Hunt GB McLaren-Ford
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987 Gerhard Berger Oos Ferrari Turbo
1988 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda Turbo
1989 Alessandro Nannini Ita Benetton-Ford
1990 Nelson Piquet Bra Benetton-Ford
1991 Gerhard Berger Oos McLaren-Honda
1992 Riccardo Patrese Ita Williams-Renault
1993 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Ford
1994 Damon Hill GB Williams-Renault
1995 Michael Schumacher Dui Benetton-Renault
1996 Damon Hill GB Williams-Renault
1997 Michael Schumacher Dui Ferrari
1998 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
1999 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
2000 Michael Schumacher Dui Ferrari
2001 Michael Schumacher Dui Ferrari
2002 Michael Schumacher Dui Ferrari
2003 Rubens Barrichello Bra Ferrari
2004 Michael Schumacher Dui Ferrari
2005 Kimi Räikkönen Fin McLaren-Mercedes Benz
2006 Fernando Alonso Spa Renault
2007 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes Benz
2008 Fernando Alonso Spa Renault
2009 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2010 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2011 Jenson Button GB McLaren-Mercedes Benz
|
 | Kwalificatie:
1. Hamilton; 2. Button; 3. Alonso; 4. Raikkonen; 5. Vettel; 6. Webber; 7. Grosjean; 8. Rosberg.
bonus: geen, jammer 
|
 | Ik lees op veel plaatsen dat Button aan een nieuwe versnellingsbak is gegaan en dus vijf plaatsen teruggaat op de startgrid.
|
 | bedankt. dan wordt dit mijn voorspelling:
Kwalificatie:
1. Hamilton; 2. Alonso; 3. Raikkonen; 4. Vettel; 5. Webber; 6. Grosjean; 7. Rosberg; 8. Button.
|
 | Kwalificatie:
1.Hamilton. 2.Vettel. 3.Alonso. 4.Webber. 5.Raikkonen. 6.Grosjean. 7.Rosberg. 8.Massa.
|
 | Ik weet al wel mijn gewenste raceuitslag:
1. Hamilton 2. Räikkönen 3. Massa 4. Vettel 5. Senna 10. Kovalainen DNF : Alonso, Maldonado...
Ach, we dromen fijn verder.
|
 | 1. Hamilton 2. Alonso 3. Vettel 4. Massa 5. Perez 5. Webber 7. Button 8. Raikkonen
Bonus: droom lekker verder
|
 | Kwalificatie
1. Hamilton 2. Vettel 3. Webber 4. Alonso 5. Räikkönen 6. Button 7. Massa 8. Schumacher
|
 | Race
1. Hamilton 2. Vettel 3. Alonso 4. Button 5. Räikkönen 6. Webber 7. Massa 8. Schumacher
|
 | Kwalificatie
1. Hamilton 2. Vettel 3. Webber 4. Alonso 5. Hülkenberg 6. Massa 7. Button 8. Perez
|
 | kwali:
1. Vettel 2. Hamilton 3. Webber 4. Alonso 5. Raikkonen 6. Massa 7. Button 8. Rosberg
|
 | Hier mijn verwachting voor de kwalificatie. 1 hamilton 2 vettel 3 hulkenberg 4 webber 5 alonso 6 grosjean 7 massa 8 raikkonen.
|
 | Mijn quali voorspelling
1. Hamilton 2. Vettel 3. Webber 4. Alonso 5. Räikkönen 6. Massa 7. Button 8. Grosjean
Ik zie dat er mensen zijn die Schumacher op plek 8 zetten. Schumi gaat 10 plaatsen terug op de startopstelling. Straf naar aanleiding van de crash met Vergne in Singapore.
|
 | tja, er zijn er ook die vergeten dat Button 5 plaatsen achteruit wordt gezet....
|
 | kwalificatie: 1.Webber 2.Hamilton 3.Vettel 4.Alonso 5.Grosjean 6.Button 7.Raikonen 8.Massa
|
 | kwalificatie:
1. Vettel 2. Hamilton 3. Alonso 4. Grosjean 5. Hulkenberg 6. Perez 7. Rosberg 8. Raikonen
|
 | 1. Vettel 2. Halimton 3. Button 4. Alosno 5. Raikkionen 6. Webber 7. Perez 8. Grosjean
Rob
|
 | Kwalificatie:
1. Vettel 2. Hamilton 3. Webber 4. Alonso 5. Massa 6. Perez 7. Grosjean 8. Hülkenberg
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2012 06:36 door Clocala.
|
 | Mijn quali voorspelling, aangepast en al.
1. Vettel 2. Hamilton 3. Webber 4. Alonso 5. Räikkönen 6. Massa 7. Button 8. Grosjean
Ik zie dat er mensen zijn die Schumacher op plek 8 zetten. Schumi gaat 10 plaatsen terug op de startopstelling. Straf naar aanleiding van de crash met Vergne in Singapore. Jenson Button gaat 5 plaatsen terug vanwege een nieuwe versnellingsbak.
|
 | Ik zie dat mijn tablet de inzending niet goed gedaan heeft  Heb gelukkig een jaarinzending gedaan. Neem aan dat die gewoon staat toch?
Dan wil ik alleen de race even aanpassen naar:
1: Button 2: Vettel 3: Webber 4: Hamilton 5: Grosjean 6: Raikkonen 7: Perez 8: Alonso
|
 | Race:
1. vettel 2. webber 3. alonso 4. button 5. perez 6. hamilton 7. raikkonen 8. Kobayashi
|
 | Race:
1. Vettel 2. Webber 3. Alonso 4. Button 5. Räikkönen 6. Kobayashi 7. Hamilton 8. Massa
|
 | Race:
1. Vettel 2. Webber 3. Alonso 4. Button 5. Hamilton 6. Räikkönen 7. Perez 8. Massa
|
 | Wat griep al niet met je doet hele kwali vergeten pfff
De race dan maar:
1. Raikkonen 2. Vettel 3. Alonso 4. Button 5. Grosjean 6. Rosberg 7. Kobayashi 8. Perez
|
 | race: 1.Vettel 2.Hamilton 3.Button 4.Webber 5.Alonso 6.Kobayashi 7.Grosjean 8.Perez
|
 | Vanmorgen te laat wakker om een kwalificatievoorspelling te maken. Hopelijk is mijn standaardvoorspelling goed voor wat punten.
Race:
1. Vettel 2. Kobayashi 3. Grosjean 4. Perez 5. Alonso 6. Button 7. Hamilton 8. Raikkonen
|
 | Mijn voorspelling :
1. Vettel 2. Perez 3. Grosjean 4. Kobayashi 5. Alonso 6. Hamilton 7. di Resta 8. Senna
Dit wordt een race van de jonkies, met Vettel, Hamilton en eigenlijk vooral Alonso als "bejaarden" met hun bakken aan ervaring.
|
 | Race:
1. Vettel 2. Webber 3. Grosjean 4. Kobayashi 5. Alonso 6. Perez 7. Button 8. Hamilton
|
 | Race:
1.Vettel. 2.Webber. 3.Grosjean. 4.Alonso. 5.Kobayashi. 6.Button. 7.Hamilton. 8.Perez.
|
 | Race:
1. Vettel. 2. Webber. 3. Button. 4. Hamilton. 5. Kobayashi. 6. Alonso. 7. Perez. 8. Raikkonen.
|
 | Mijn verwachting voor de race. 1 vettel 2 button 3 hamilton 4 alonso 5 webber 6 perez 7 grosjean 8 raikkonen
|
 | Race:
1. Vettel 2. Webber 3. Grosjean 4. Alonso 5. Perez 6. Button 7. Raikonen 8. Kobayshi
|
 | Race:
1. Vettel 2. Webber 3. Button 4. Alonso 5. Grosjean 6. Hamilton 7. Perez 8. Raikonnen
Ben benieuwd.. Het gaat volgens mij wel een interessante race worden 
|
 | Slecht gescoord zeg!
Race; 1. Vettel 2. Webber 3. Perez 4. Button 5. Kobayashi 6. Alonso 7. Raikkonen 8. Grosjean
Rob
|
 | JaJAJAJA! Alonso out!
|
 | NeeNEENEE! Die had 7e moeten worden! 
|
 | Wat wen sukkel is grosjean weer! benieuwd of het bij de drive through blijft na de wedstrijd
|
 | Quote zonder Matra, met BMW
Wat wen sukkel is grosjean weer! benieuwd of het bij de drive through blijft na de wedstrijd
Ja, doordat ze een drive-through gegeven hebben kunnen ze niet nog iets anders doen. Als ze dat hadden gewild, hadden ze het tot na de racefinish moeten uitstellen. Maar, mooie race met mooi podium met drie blije mensen en eindelijk eens geen onderzoeken die nog lopen... Ik kan gaan rekenen.
|
 | Vrees dat het niet goed is qua punten. Maar ja, Alonso er al af in de 1e bocht kan je meteen de voorspelling overboord zetten.
|
|