Olav Mol, oproep op pagina 4!

Gepost door impreza WRX 
Re: Olav Mol
10-09-2008 19:37
Goh, wat zijn jullie weer slim bezig zeg.

Als je luisterd naar Olav Mol, dan weet je dat hij een raceliefhebber is. Hij wil acties zien. En als die toevallig van Hamilton zijn. Vergeet Canada niet: " Massa ramt hem ertussen alsof het een Formule Fordje is." Olav Mol is gewoon fan van racecoureurs.

Ten tweede: Als jullie zo zitten te klagen doen jullie toch het geluid uit? Mol is een half jaar van huis om met veel passie en een beetje humor commentaar te leveren. Die man gooit er in anderhalf uur zoveel energie eruit, dat je heel Amsterdam er een maand op kan draaien. Anders ga je toch gewoon naar de Belg? Die zijn met zijn tweeen en zijn ook twee keer zo saai. Maken jullie je echt zo druk over die paar fouten?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2008 19:11 door Ferrari Master.
11-09-2008 10:37
Ik niet...Hij ziet in zijn hokje de gewone monitor, dat is het beeld dat wij ook hebben, hij heeft een beeldscherm staan met de live timing(ik ook), hij kijkt naar buiten op de baan, hij heeft ongetwijfeld een schermpje met buienradar en dan moet hij ook nog alles zien? En er zijn momenten dat ik liever het laatste nieuws hoor omdat er niks op de baan gebeurt.
14-09-2008 14:24
Hmm, juist Ollie, mag dat van Massa? Natuurlijk, hij rijdt in een Ferrari in Italië...
14-09-2008 19:15
Massa stak toen net een chicane een beetje af om iemand in te halen.
24-09-2008 14:55
Ivanov Schreef:
-------------------------------------------------------
> Massa stak toen net een chicane een beetje af om
> iemand in te halen.

Hou op zeg,de straf voor Hamilton is volledig terecht
Hopelijk word de Mc Laren ook een keer goed gecontroleerd vooral
de software want ik heb zwaar mijn twijfels aan die auto
24-09-2008 17:22
Meschien is het een idee om iemand naast Olav te zetten die de beelden wel in de gaten houd en die het spelletje wel volledig begrijpt. Dan kan die persoon ingrijpen wanneer Olav weer eens wat compleet over het hoofd ziet en kan hij worden afgeremt in zijn soms hele vreemde ideeen over racen.
Mochten ze bij RTL iemand zoeken ik kan denk ik wel een aantal weekenden per jaar vrij maken.
26-09-2008 21:05
Het duel Raikkonen-Hamilton met commentaar van Olav Mol:

[nl.youtube.com]

Wel leuk die reactie van Olav Mol toen Raikkonen er kort na Hamilton er af spinde.big smile smiley
26-03-2009 12:12
Gisteren bij RTL Boulevard kwam het bericht dat het wederom slecht gaat met de vrouw van Olav sad smiley

Olav Mol doet dit weekend weer het commentaar bij de eerste wedstrijd van de Formule 1. Voor Olav een moeilijke beslissing aangezien zijn vrouw momenteel erg ziek is.

De vrouw van Olav, Marjon, vecht momenteel tegen kanker. Ze heeft net drie weken in het ziekenhuis gelegen en mocht woensdag weer naar huis. Olav hoopt dat dit de bodem van het putje was en dat het vanaf nu weer beter gaat.

Bron: RTL Boulevard

Sterkte Olav & Familie !!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2009 12:13 door Meike.
26-03-2009 12:43
jeetje, dat is niet niks.
het moet zwaar voor hem zijn om nu naar melbourne te gaan, hoewel het misschien ook wel even een mooie afleiding is.

ook al zal hij het waarschijnlijk niet lezen: sterkte olav en familie!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2009 12:44 door VARLN1991.
26-03-2009 18:13
Idem, veel sterkte
28-03-2009 18:18
Als het echt zo slecht gaat met je vrouw reis je toch niet
naar Australie?
Dan blijf je haar steunen,ik weet niet wat ik hier van denken moet.
28-03-2009 18:20
Naja, als je ontslagen wordt uit het ziekenhuis is het wel een teken dat het naar omstandigheden een stuk beter gaat. Hij zal het een en ander echt wel tegen elkaar afgewogen hebben smiling smiley
05-04-2009 13:17
Het was weer raak vandaag met Mol,hij heeft ook weer een duidelijke voorkeur voor een coureur Lewis genaamd
Bijna het zelfde verhaal als toen met Mika Hakkinen beetje overdreven allemaal
We kunnen hem beter Olaf Excuse Mol gaan noemen want dat heeft hij vandaag wel 26 keer gezegd
Om maar te zwijgen hoe vaak hij hulde zegt ..................
05-04-2009 13:42
Nou, ik zapte tussen de reclames door even naar de BBC, hai wat zijn dat stijve harken. Ik heb vaak dta ik iets "eerder" zie dan olav mol.. maar vind het een prima commentator. Foutje moet kunnen, vind hem enthausiast ... alleen "het venijn zit`m in de staart" heb ik gemist vandaag.
05-04-2009 13:43
Ik ergerde me meer aan het woordje "tombola" big smile smiley
05-04-2009 18:21
Nou, wees blij met Olaf, stel je voor dat Allard Kalff het moet doen. Bij de A1 kan hij het al niet bijhouden.
05-04-2009 18:46
Kallf kon het bij de samenvatting tijdens de race niet bijhoudenbig smile smiley

Leuk weer dat iedereen weer commentaar heeft op Olav, zonder te bedenken wat die man allemaal moet bijhouden. Jullie zijn niet verplicht om te kijken naar RTL GP. Als je feiloos commentaar wilt, kijk dan lekker naar de Belg.
05-04-2009 21:24
Ferrari Master
Kallf kon het bij de samenvatting tijdens de race niet bijhoudenbig smile smiley

Leuk weer dat iedereen weer commentaar heeft op Olav, zonder te bedenken wat die man allemaal moet bijhouden. Jullie zijn niet verplicht om te kijken naar RTL GP. Als je feiloos commentaar wilt, kijk dan lekker naar de Belg.

thumbs upJij snapt hetsmileys with beer Altijd maar weer dat gezeik over Ollie. Ik heb hem meerdere keren ontmoet en hij is een ongelooflijke race freak.
Ik hoop dan ook dat hij het nog jaren gaat doen..Hulde
07-04-2009 19:20
En dan die verhalen over wie er hoeveel brandstof heeft getankt en wie welke ronde een pitsstop maakt
en het mooie is dat het bijna nooit uitkomt wat hij voorspelt,lullen als Brugman dus!
19-04-2009 10:25
Hallo allemaal,

Ik ben hier voor 't eerst.
Ik heb mij geregisteerd, omdat ik mijn ergernis kwijt wil over het commentaar van Olav Mol bij de GP1 van China.
Ik ben niet zo'n ingewijde in deze sport, maar kijk er wel eens naar.
Vanaf het moment van kijken vanochtend naar deze race valt mij ineens op, dat ik veel mis in het commentaar, dat Mol geeft.
Ik zie voortdurend beelden verspringen van situaties van rijdende auto's, waarvan ik niet kan zien, wie wie is.
En waar, op welke plaats dus, zij rijden.
Ik zou dan graag vaak bij die beelden begeleidend commentaar willen horen, wie daar rijdt (kleur auto, voor, achter, links, rechts, boven, onder enz.).
Dat doet Mol niet.
Hij praat vaak over allerlei feitjes en visies,op het nivo van complete ingewijden, alsof ie zit te babbelen met deskundigen van zijn nivo.
Of dat ie eigenlijk met zichzelf zit te babbelen.
Hij zit eigenlijk teveel in de huid van de geïnteresseerde kijker.
Dat hoort niet, als commentator ben je in dienst van de kijker, niet in dienst van je eigen interesses.
Hij slaat geen brug naar de gewone kijker, zoals ik.
Het is net of je naar een voetbalwedstrijd zit te kijken, maar de commentator amper aangeeft, wie nu weer de bal heeft.

ik vind het dus geen goede commentator.

vriendelijke groeten,
Mist

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2009 10:36 door Mist.
19-04-2009 10:39
Maar..mijn 'probleem' is al ongeveer opgelost.
Hoe?
Het (duo)commentaar op België is wat ik zocht.
En miste bij Mol.
In wezen professioneler, want met bewustzijn, dat de KIJKER voorop staat, niet de commentator.
Dus voor mij geen zender RTL7 meer aan, als ik de GP wil kijken, maar België.angry smily
19-04-2009 12:03
Als je de Engelse taal machtig bent, probeer anders de BBC. Ik kijk al niet eens meer naar RTL. Mol is wat mij betreft nog wel het minste probleem. De reclame om de ronde werd me teveel.
19-04-2009 12:11
Ik kan Engels redelijk verstaan, maar veel vreemde (vaak technische) woorden zullen dan weer langs mij heengaan.
Plus, zo ligt in mijn herinnering, hebben die Engelse commetatoren zo'n krakend Cockney-dialect?
Of geldt dat meer bij voetbalwedstrijden enz.
Dan zijn de Belgen lekker rustig, maar toch zeer enthousiast en kundig genoeg.
Een voor mij goede mengeling van dienstbaar commentaar, kundigehid, en enthousiasme.
Zonder die 'neiging tot narcisme' en in wezen beroepsdeformatie, waar veel sportcommentatoren aan lijken te lijden, zoals ook Mol.

De reclame is m/i niet 'om de ronde', maar wel regelmatig. Met gelukkig een klein scherm van hoe het verder gaat.
Is ook wel nadelig voor 't kijkgenot, maar vond ik niet zo erg verder.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2009 12:14 door Mist.
19-04-2009 12:58
Bij de BBC geven ze in het voorprogramma ook steeds uitleg over een aantal aspecten van de F1. Werkt prima in mijn ogen.
21-04-2009 12:30
@Mist: het commentaar van Olav Mol IS ook bedoeld voor de raceliefhebber. Hij geeft veel achtergrondinfo. Maar ook ik ben geswitched naar de BBC. Vooral het voorprogramma vind ik beter. Plus de co-commentators Davis Coulthard, Eddie Jordan en Martin Brundle. Met hun verleden in de F1 krijgen ze veel meer te horen dan de gemiddelde reporter aan info krijgt.
Een jaar of 10-12 gold dat ook voor Allard Kalff. Hij kende toen nog zeer veel renners omdat hij samen met hen had geraced. En Johnny Herbert is nog steeds een goede vriend. Wie? Johnny Herbert, oud F1 rijder. En dat is meteen het probleem. Olav en Allard hebben niet meer die nauwe band met de nieuwe generatie rijders. Worden ze te oud?

Overigens zijn we nog gezegend met Olav. Kijk eens naar RTL Duitsland of als je met vakantie bent in Italië naar Rai.
21-04-2009 13:15
Ik vind Mol de beste commentator die er is! Zodra hij ophoudt met de F1, stop ik met kijken.

Ik moet er niet aan denken dat Kalff of erger nog: die van Rally report (Frank verhoeven?) het commentaar gaat doen. Kalff is vaak te laat, mist tactisch inzicht en loopt vaak achter de feiten aan (heb soms het idee dat ie gewoon niet weet waar ie over praat en zomaar wat doet).

Het enthousiasme (lees Passie) waarmee Mol al jaar in jaar uit z'n commentaar geeft straalt er vanaf. Die man verdient een lintje!thumbs up

En ik vind het fijn dat ie niet bij elk nieuw shot zegt wie we nu in beeld zien, dan moet je de race maar volgen, dan zie je vanzelf wie wie is. V.w.b. reclames: daar heb ik geen last van. Ik schakel 20 mins later in, en spoel de reclames elke keer door..smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2009 13:18 door plieshout.
21-04-2009 13:51
Ik vind Olav Mol lang niet slecht en juist datgene waar Mist zich aan ergert vind ik nou zo interessant. En ja, ik ben dan iemand die wat bekender is met de F1.

Ik vind overigens het commentaar bij de MotoGP op RTL7 ook enorm goed, die jongens zitten soms echt gewoon te springen op hun stoel lijkt het. Frank Verhoeven van Rally Report vind ik ook zo slecht nog niet.

Over Allard Kalff kan ik geen goed woord schrijven, dus dat commentaar laat ik wel achterwege.
08-06-2009 08:48
Het was weer bar slecht gister met wederom de woorden
dat het vernijn in de staart zou zitten!
Eigenlijk te gek voor woorden dat ze hem naar elke GP sturen
laat hem gewoon in de studio commentaar geven net zoals de BBC
en de Belgen dat scheelt klauwen met geld!
08-06-2009 13:45
Je bent niet verplicht om naar RTL te kijken hoor.
08-06-2009 15:56
impreza WRX
Het was weer bar slecht gister met wederom de woorden
dat het vernijn in de staart zou zitten!
Eigenlijk te gek voor woorden dat ze hem naar elke GP sturen
laat hem gewoon in de studio commentaar geven net zoals de BBC
en de Belgen dat scheelt klauwen met geld!

Ahum,

de BBC is op locatie aanwezig! Met veel meer mensen dan onze RTL7. Beide race-commentators zijn dus ook daadwerkelijk aanwezig op het cicuit.

Alleen bij de Belg zitten zie gewoon "thuis".

Je zou eens moeten zien hoeveel volk de BBC op het circuit heeft lopen. je wordt er dol van!
11-06-2009 22:09
De BBC heeft daar Eddie Jordan, Martin Brundle, David Coulthard(ex teambaas, ex-coureur, ex-coureur, allemaal F1) Jonathan Legard, Leigh McEnzy(hoe je het ook schrijft), Ted nogwat met de strategie-informatie en de main presenter...Zend RTL nog steeds F1 uit? Ik zou het niet weten, ik kijk alleen nog maar BBC.
12-06-2009 20:42
Olav Mol weet mijns inziens ook de saaie races nog te verheffen tot een spektakel. En hij mist inderdaad wel eens iets, so what. Het is en blijft een mens. Ik luister regelmatig naar het Duitse commentaar bij de F1 races, maar dat vind ik zo ontzettend veel saaier. Nuchtere analyses van dingen die ik ook zie. Van Olav vind ik dat hij op een interessante manier zijn enthousiasme over kan laten slaan op de kijker, iets dat voor mij de race een stuk leuker maakt.

Maar zoveel mensen zoveel meningen; ook ik zie wel eens wat eerder/anders/beter dan hij. Ik stoor me er niet zo aan. En als je je wel stoort, heb je altijd nog de Belgische TV smiling smiley
24-06-2009 00:00
Ik heb Olav nog eens geholpen met kartbandjes omleggen. Kreeg ie niet voor elkaar...grinning smileygrinning smiley

Ontopic: Olav mist jammergenoeg wel eens wat. En dat hij helemaal hoteldebotel is van Vettel.. Daar weet ik wel een reden voor! Maar ja in Nederland zitten we er nou eenmaal aan Olav vast. Overigens kijk ik veel liever de Italiaanse verslaggeving. Helaas kan ik die (nog) niet ontvangen met Digitenne!
24-06-2009 00:09
Ik switch naar de BBC zodra de reclame begint. De BBC geeft wel veel meer informatie en géén reclameonderbrekingen.
Toch moet ik wel zeggen dat Olav wel kleur aan een wedstrijd kan geven. Hij zit de laatste tijd wel vaak mis. Haalt courreurs door elkaar etc...
Hij hoort wel een beetje bij de F1 vind ik. Als ze in Nederland er nu een goed programma omheen bouwen, zonder reclame en zeker ZONDER Allard Kalff, dan kan het best wel wat worden. Een goede presentator erop en niet die pipo's die het afgelopen seizoen hebben geprobeerd de indruk te wekken dat ze wat van de F1 weten.
24-06-2009 07:46
Olav was op zijn best wanneer hij Allard in de pitstraat had. Dan kon hij zich volledig concentreren op datgene wat op de baan gebeurde en was Allard bezig met wat daarnaast gebeurde.
24-06-2009 08:35
Ik ben een groot Olav en Allard fan. Beiden zijn echt professionals die op een leuke en enthousiaste manier verslag kunnen doen.

Olav vertelt (herhaalt) af en toe het verhaal van Trulli:
- Waarom Trulli ontslagen was bij Benetton: halverwege de race valt Trulli in slaap, laat zijn rondetijden inzakken, mist alle scherpte en laat zich inhalen.
- De 'Trulli-train': met zijn middenklassertje kwalificeert hij zich uitstekend, maar in de race houdt hij de top niet bij en ontstaat er een opstopping achter hem.

Ik vind dit wel een beetje vergelijkbaar Olav:
- Olav wordt halverwege de race minder scherp, mist tal van acties op de baan, vergist zich in coureurs, is verzonken in andere zaken, etc.
- De 'Olav-train': begint enthousiast aan de race (-weekend!), maar houdt het tempo niet bij qua verslaggeving en wordt tijdens de race RUIM ingehaald door de BBC. BBC ziet elke movement en abonimaliteit en komt direct met analyses. Zelfs de Belg doet niet voor onder wat verslaggeving (feiten, acties op de baan) betreft. Olavs tempo zakt in. Vooral halverwege het seizoen.

Kun je wel enthousiast en professioneel zijn, maar de verslaggeving moet wel goed en direct zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2009 08:37 door Elaste.
24-06-2009 09:19
Die vergelijkingen met de Belg en de Beeb gaan natuurlijk mank, want Olav zit in zijn eentje overal op te letten. Bij die andere zenders zitten ze met zijn 2 of met een heel team.
24-06-2009 23:51
Allard Kalf is een irritante zak (die overigens ook jaloers is op het succes van andere Nederlandse courreurs waar hij ook niet aan kan tippen) die alleen maar commentaar heeft op rijders. Daarnaast probeert hij erg populair over te komen wat hem niet lukt. Olav zijn vorige sidekick was 1000x beter en veel méér geinformeerd. Ben zijn naam ff kwijt. Was het niet Jack Plooij? Die grote kerel bedoel ik. Hij was ook populair bij courreurs die altijd tijd voor hem maakten.
25-06-2009 11:28
Plooij ja, maar Jack moest hard werken om bij de coureurs in goede aarde te vallen. Iedereen vond hem irritant in het begin. Allard had al een hele kennissenkring opgebouwd in de paddock zeg maar. Jack Plooij was leuker, maar Allard had meer parate kennis.
27-06-2009 17:58
Ik zie Jack Plooij nu bij het Autosportprogramma van SBS. Wat is die waardeloos aan het presenteren! Niet gewoon alleen maar slecht, maar ook veel slechter dan hij in zijn "ollie" tijd gedaan heeft.

Jack maakte wel redelijk vlot vrienden met zijn tandartskunsten trouwens...
Olav Mol
27-01-2010 18:05
Dinsdagnacht is de vrouw van Olav Mol overleden ze was ongeneeselijk ziek.
Heel veel sterkte Olav met dit zware verlies.
27-01-2010 18:11
Sterkte voor Olav, de kinderen en de familie, idd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2010 19:39 door JPeG.
27-01-2010 18:21
Ojee, dat is vervelend!
Ik wens Olav en familie veel sterkte toe, ze kunnen het gebruiken.

Olav (serieus waar...)
27-01-2010 19:21
Laten we het gesprek over Olav Mol in één topic houden.

Yellow Cab
Autoweek-moderator
20-02-2010 18:44
Rechten Formule 1 nog drie jaar bij RTL
Onduidelijk over positie Mol
[20-02-2010] RTL 7 heeft ook voor de komende drie seizoenen de rechten bemachtigd om Formule 1 te mogen uitzenden. De onderhandelingen met FOM, dat de rechten beheert, zijn met goed gevolg afgerond.

Even afwachten of Mol er in 2010 bij is.Het is nog onduidelijk of Olav Mol de beelden van commentaar blijft voorzien. RTL houdt zich hierover vooralsnog op de vlakte, Mol zelf geeft op zijn weblog niks prijs. “RTL blijft Formule 1 doen. Goed bericht, denk ik.”

Peter Lubbers houdt het bij enkele algemene woorden, waarvan de quote dat 'Formule 1 voor RTL een parel aan de kroon is', de meest opvallende is. Over de rolverdeling vertelt de zenderdirecteur RTL7 niks.

Nieuw is dat de uitzendingen vanaf half maart, wanneer in Bahrein de eerste Grand Prix wordt verreden, de uitzendingen terug te kijken zijn via internet.

bron:formule1.nl
20-02-2010 20:15
Oh, echt? Don't care. Sinds vorig jaar kijk ik naar de BBC die gelukkig de rechten weer terug hebben. Capabele mensen met diepe kennis van zaken en een netwerk dat bijna eng is(Eddie Jordan die letterlijk mensen uit een pitbox of motorhome trekt) en vooral : GEEN RECLAME!!!
20-02-2010 21:02
En anders is er nog de VRT, niet altijd de beste verslaggeving, maar wederom reclamevrij.
Ik denk trouwens inderdaad dat het rtl veel kijkcijfers heeft gekost, de van hoge kwaliteit zijnde uitzendingen van de BBC, ik kijk er het liefst naar,ik zap dan meestal wel tussen de bbc en de vrt als er een onderwerp in de voorbeschouwing niet interessant is, dan is er wat afwisseling.

Maar goed, het commentaar van Brundle is natuurlijk ook perfect in orde.
21-02-2010 16:14
Tja. Niet echt boeiend. De BBC-crew levert beter werk af. Géén reclames, een goede voorbeschouwing, én goed commentaar. Het enige écht goede van de RTL-uitzendingen is het gedeelte in de voorbeschouwing waarin Olav de veranderingen in de onderdelen laat zien. Ook dat stukje waarin hij op zoek ging naar de meest aparte/vreemde/handige/unieke gereedschappen vond ik wel leuk. Maar ja, dat is niet genoeg om mij naar RTL te lokken. Ik zet straks gewoon de BBC weer op.
14-03-2010 18:28
Ik kijk sinds vorig seizoen ook naar de Beeb voor mijn F1 races.
Brundle, Jordan en Coulthard weten waar ze het over hebben en hebben nog de connecties om overal achter te komen.
Al merk je wel een beetje dat Coulthard altijd nog een beetje een fanboy is van het Red Bull team, maar dat mag de pret niet drukken.
Vandaag weer een prachtig voorbeeld toen Vettel zijn Red Bull wat vermogen miste.
Brundle wist meteen te melden dat het best wel eens een uitlaatprobleem kon zijn vanwege een nieuw radicaal ontwerp van Adrian Newey.
Later werd door radioverkeer ook duidelijk dat die ook het geval was en dat er daardoor vermogen miste.
Ik gun Olav het allerbeste, maar iedere 15 minuten een reclameblok trek ik echt niet, daarnaast is de BBC in HD te zien en dat is ook heel erg mooi meegenomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep