Bentley Flying Spur

Gepost door JP2010 
Bentley Flying Spur
19-02-2013 14:25

Stijlvol: Bentley Flying Spur

door Bart Oostvogels
AMSTERDAM -
Geen Continental Flying Spur, maar simpelweg Flying Spur. Naar die naam luistert voortaan de luxueuze limousine. De eerste foto's zijn inmiddels op internet verschenen.

Sjieker, rustiger
Zo op het eerste gezicht hebben de designers van Bentley gekozen voor een wat rustiger, sjieker ontwerp. Aan de voorzijde zijn forse roosters geplaatst. De achterzijde is rustiger wat betreft design en heeft twee forse achterlichtunits, een chromen sierstrip en twee immense uitlaatstukken. Op het gebied van luxe kom je in de Flying Spur niets te kort. Het interieur is zowel voor de bestuurder als de passagiers heel vermakelijk. Je neemt plaats in luxueuze zetels en kunt, indien je achterin zit, genieten van diverse diensten.
Bentley geeft spoedig meer details vrij over de nieuwe Flying Spur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2013 14:28 door JP2010.
dit is jammer. dashboard lijkt vrijwel hetzelfde.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2013 14:37 door Carfanatic.
Die ondergrille is mi wat te prominent aanwezig. Jammer, want verder heb ik weinig op het ontwerp aan te merken...
Re: Bentley Flying Spur
19-02-2013 14:35
Alle verandering is wennen. Ik wilde in eerste instantie gaan commenten dat de achterkant minder bijzonder was geworden. Dat is hij misschien ook wel, maar voor een Bentley is dat niet verkeerd en ik weet zeker dat ik hem na niet al te lange tijd ga kunnen waarderen.
MWH
Alle verandering is wennen. Ik wilde in eerste instantie gaan commenten dat de achterkant minder bijzonder was geworden. Dat is hij misschien ook wel, maar voor een Bentley is dat niet verkeerd en ik weet zeker dat ik hem na niet al te lange tijd ga kunnen waarderen.

+1 thumbs up smiling smiley
Lekker no-nonsense limousine! thumbs up
Uhm, de achterkant is imo niet bepaald mooi op zijn zachtst gezegd. Misschien dat het went, maar het lijkt erop dat ze sinds de Mulsanne een beetje de weg kwijt zijn...

Rolls Royce is dan toch een stuk beter bezig, de Ghost is absoluut prachtig en ook statig. Dat kan je van deze mega-VW niet zeggen...
19-02-2013 14:42
Niet verkeerd! Dat het dash amper verandert is, vind ik alleen maar een plus, want dat vond ik aan de Continental serie eigenlijk het mooist.
Ondanks dat ik de achterkant wat te massief vind, vind ik 'm verder prachtig! Zeer geslaagd thumbs up
A110-50
Uhm, de achterkant is imo niet bepaald mooi op zijn zachtst gezegd. Misschien dat het went, maar het lijkt erop dat ze sinds de Mulsanne een beetje de weg kwijt zijn...

Rolls Royce is dan toch een stuk beter bezig, de Ghost is absoluut prachtig en ook statig. Dat kan je van deze mega-VW niet zeggen...
Ik vind de Rolls dan weer net overdone.
Ik kan deze wel waarderen.
De Continental Flying Spur vond ik een lelijke auto. Die achterkant was het ergste. Nu is ie een stuk opgeknapt. Maar ik vind het nog steeds geen beauty. De RR Ghost is zoveel stoerder, dikker en fraaier. Op die veel te grote buitenspiegels na smiling smiley.
Wéér zo'n nietszeggende Bentley, zoals er onder Volkswagen alleen nog maar nietszeggende Bentleys zijn ontwikkeld thumbs down
Grootste fout is de veel te korte motorkap in verhouding tot de rest. Daardoor heeft deze Bentley het profiel en de verhoudingen van een Passat of Pheaton. Er is maar één absoluut statussymbool overgebleven in de automobiele top, en dat is Rolls Royce.
19-02-2013 17:22
Even wennen. De Continental Flying Spur miste mijns inziens karakter, de nieuwe lijkt door meer welvingen wat eigenzinniger. Op met name deze foto vind ik de proporties twijfelachtig. Nog even wachten op meer beeldmateriaal.
Achterkant vind ik nog niet meteen mooi. Voor de rest een prachtige auto.
ik schrok een beetje van de achterkant. erg wennen. verder wel mooi maar die golving aan de zijkanten staan niet. past totaal niet bij de andere lijnen
Ik vind de achterkant juist gedurfd en apart! Ziet er goed uit.
Ach, we hadden al een Golf Plus en nu ook een Phaeton Plus big smile smiley

Achterlichten hebben wel een overeenkomst met de Falcon.
A110-50

Geheel eens! De Brooklands uit 2008/09 was nog top!
19-02-2013 23:52
Phaeton W12
A110-50

Geheel eens! De Brooklands uit 2008/09 was nog top!

Sinds de Mulsanne? Naar mijn mening zijn ze juist met de Mulsanne weer op de goede weg, na die duidelijke uber-VW's en Arnage-afgeleiden (introductie '98..) die ervoor kwamen. Weer een echte Bentley. Monument van een auto.

Jammer dat ze het interieur van de Flying Spur niet wat meer 'des Bentley's' hebben gemaakt. Verder vind ik de facelift wel goed gelukt.
Bentley ging van het pad af toen ze met de Continental GT kwamen. De hele achterzijde van de CGT is te lomp met die rare bollingen. Helaas heeft deze Flying Spur dat nu ook. Nee, ik vind het geen mooie auto sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2013 23:58 door Phaeton W12.
20-02-2013 00:27
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Vind de CGT vooral een Phaeton Coupe en geen echte Bentley. Aan de andere kant, deze auto heeft Bentley geen windeieren gelegd. Iets dat ze waarschijnlijk heel erg nodig hadden én ze bovendien wellicht de mogelijkheid heeft gegeven om iets moois als de Mulsanne op de weg te zetten.

A110 zei echter dat Bentley sinds de Mulsanne de weg kwijt is. Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Dit zijn de ware Bentleys, Brooklands 2008 en Continental T, waardige opvolgers van de Eight/Mulsanne uit de jaren 80/90.

cool smiley

Een 4-deurs equivalent levert alleen Rolls Royce. Deze nieuwe Flying Spur lijkt meer op een veredelde Phaeton, met dien verstande dat de Phaeton een stuk mooier is. Zo is het gedeelte achter de achterwielen niet mooi, doet me denken aan een Skoda Superb.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2013 01:40 door Phaeton W12.
Zo kunnen we wel mooi zien dat de welving op de flanken een verwijzing naar eerdere Bentleys is smiling smiley
Wat een geweldig fraaie auto.

10 x mooier dan een statige RR.
Al rijdend toch wel een fraaie auto geworden. Klik hier
06-03-2013 23:06
Live @ Autosalon van Genève:

Meer foto's: [auto-presse.de]
MWH
thumbs up
alleen al voor het gaas zal ik hem laten staan..

Motorkap veel te kort, daardoor de verhoudingen van een VW Passat (of Audi A8, VW Pheaton, whatever...) en geen statige limo wat een Bentley hoort te zijn.

Zo hoort het:

De kont is wel aardig, maar de rest is maar saai. Vooral het interieur ademt vw-sfeer. Mist een beetje de exclusieve uitstraling.
@ Rearwheel driver: ben het helemaal met je eens, de neus is in verhouding te kort voor deze enorme auto; had de vorige ook al last van. De Ghost laat inderdaad zien hoe het wel moet, nu graag nog met kleinere spiegels en iets elegantere, kleinere deurgrepen.
Maar... die Continental Flying Spur was er toch pas net? Wordt die dan nu al vervangen?
21-03-2013 21:21

Bentley prijst Flying Spur op 279.100 euro
Autonieuws • 21 maart 2013 • Tekst: Bob Kroese

Bentley heeft de prijs van de nieuwe Flying Spur vastgesteld op 279.100 euro. Dat lijkt een hoop geld en dat is het ook, maar het nieuwe model is 24.000 euro goedkoper dan de auto die hij vervangt.

De prijs van de nieuwe Flying Spur is bekend. De nieuwe toplimousine van Bentley mag voor 279.100 euro de showroom in Leusden verlaten. Dankzij de lagere CO2-uitstoot kost het nieuwe model ongeveer de waarde van een Volkswagen Golf minder dan zijn voorganger, die nog de toevoeging Continental in zijn naam heeft staan. De nieuwe heet kortweg Flying Spur.

De Flying Spur is uiteraard rijk uitgerust. Een greep uit de lekkernijen: 19 inch lichtmetalen wielen, elektrisch bedienbare zonneschermen achter, uitgebreid infotainmentsysteem met 8 inch beeldscherm en afstandsbediening voor de achterpassagiers, leder zover het oog reikt - zelfs op het plafond, veertienvoudig elektrisch verstelbare stoelen, achtkanaals versterker en multizone airconditioning. Later volgt er nog een sportief getinte Mulliner-uitvoering.

Aan power geen gebrek, de Bentley wordt aangedreven door een 6,0 liter twaalfcilinder met 625 pk en 800 Nm. Dat is goed voor een acceleratie van 0 tot 100 km/u in slechts 4,6 seconden en een topsnelheid van 320 km/u. Je moet wel het brandstofverbruik van in het gunstigste geval 14,7 l/100 km (1 op 6,8) voor lief nemen. Gelukkig kan je met de benzinetank van 90 liter even vooruit. De Flying Spur staat in juli in de showroom.

Bron: [www.autokopen.nl]

Harm78
Maar... die Continental Flying Spur was er toch pas net? Wordt die dan nu al vervangen?

De introductie was 8 jaar geleden op het Autosalon van Genève. Misschien in de war met de Mulsanne?
Wat heeft dat iets belachelijks zeg, met zo'n dure auto door zo'n buurt rijden.
Te lange kont en te grote vooroverhang waardoor het model en profil onevenwichtig oogt; je ziet er duidelijk een verlengde coupe in terug. Daarbij is het gaas in de grille en ondergrille van plastic, en dat bij een Bentley van een paar ton. thumbs down
PSA-rules
... Daarbij is het gaas in de grille en ondergrille van plastic, en dat bij een Bentley van een paar ton. thumbs down

Tja, het is natuurlijk allemaal van Volkswagen, en die houden ervan om elke cent eraf te schrapen voor een beetje meer winst.
Is dat echt van plastiek? Kan t me haast niet voorstellen...
Wat mij opvalt is de gordel, is dit zo'n bestuurder die de gordel erin klikt maar er net voor gaat zitten zodat er geen irritante piepjes waar te nemen zijn?
01-11-2013 21:13
PSA-rules
Te lange kont en te grote vooroverhang waardoor het model en profil onevenwichtig oogt; je ziet er duidelijk een verlengde coupe in terug. Daarbij is het gaas in de grille en ondergrille van plastic, en dat bij een Bentley van een paar ton. thumbs down

+1. De neus had 20 cm langer moeten zijn en de voorwielen verder naar voren, dan was dit een waardige limo geweest. Zo zagen Bentleys er voor het VAG-tijdperk ook uit. Dit model is Bentley-onwaardig, had beter als nieuwe Volkswagen Pheaton uitgebracht kunnen worden.
JP2010
Is dat echt van plastiek? Kan t me haast niet voorstellen...

Kon het ook niet geloven, maar het is toch echt zo.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep