| Leuk wagentje en niet lelijk, maar hij kan niet op tegen de 8C qua uiterlijk.
|
 | Leuke "mini-Ferrari" 
|
 | Leuk autootje! Ben benieuwd wat ie moet gaan kosten. Zal wel vergelijkbaar zijn met een Cayman. Sommige details vind ik wel wat minder zoals de gigantische spiegels of de losse lampjes in de koplampunit. Waarom ze over die laatste geen plastic kapjes gedaan hebben...? Is een stuk makkelijker om de vliegen vanaf te poetsen. Trouwens zie ik ook geen koplampsproeiers (niet belangrijk overigens) maar wel xenon. En die oranje reflectors zijn hopelijk alleen voor de amerikaanse markt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2013 10:54 door dickey.
|
 | En het interieur uit het scooptopic:
|
 | Quote JW01 (vanaf een Appel)
Leuk wagentje en niet lelijk, maar hij kan niet op tegen de 8C qua uiterlijk.
Ook niet qua prijs, gewicht, motorisering, verbruik enz. Is de appel zo zuur?
|
 | Ik geef gewoon mijn mening...
|
 | Heb verhalen gelezen over 65k, is wel flink aan de prijs voor een Alfa. Ben benieuwd wie het voor dit kekke karretje over heeft.
|
 | Hijs fijn. Interieur nog even afwachten.
|
 | Tja hoe kan je iets als dit (als niet Alfa-fan) nu niet mooi vinden, hoe ik ook mijn best doe...
|
 | Door die kitserige ledlampjes lijkt hij wel op een puisterige puber.
|
 | Quote AW
Alfa Romeo belooft een pk/gewichtsverhouding van 4 kilo per pk,
Dan is 'ie inderdaad behoorlijk licht en / of ze hebben dat blok (235pk in Giulietta) flink gekieteld. Bij 1200 kilo en 300 pk zit je op die verhouding.
|
 | Mooier is er niet en zal er de komende jaren ook niet zijn.
|
 | Ik bedenk me net dat hij ook wel wat weg heeft van een Lancia Stratos, alleen dan wat afgeronder. Vooral van de zijkant gezien en van achteren.
|
 | Het ontwerp ansich is schitterend, sommige details zoals de ledjes en de digitale klokkenwinkel vind ik echter afbreuk doen.
|
 | Mist helaas het stoere dat andere Alfadesigns zo mooi maakt. Dit lijkt meer op een speelgoedautootje.
|
 | Prachtige auto! Verbaas me een beetje over de 'verraste' mensen. De auto verschilt amper van de conceptcar, die al jaren zowat elke beurs over gaat. Wat is er dan zo anders/verrassend ineens?
|
 | Persoonlijk kom ik weinig in de concept afdeling en ik loop ook niet alle beurzen af. Maar wie is er allemaal "verrast" dan? Bovendien kan het ook verrassend zijn dat het niet verrassend is, d.w.z. de definitieve versie wijkt amper af van de concept.
|
 | wie zegt dat men verrast is? ik ben zelf alleen maar teleurgesteld dat ze niet de koplampen hebben gebruikt van de concept

|
 | Inderdaad, en de spiegels.
|
 | En de voorruit. Die lijkt op de concept veel kleiner.
|
 | Quote De Schaduw
Quote AW
Alfa Romeo belooft een pk/gewichtsverhouding van 4 kilo per pk,
Dan is 'ie inderdaad behoorlijk licht en / of ze hebben dat blok (235pk in Giulietta) flink gekieteld. Bij 1200 kilo en 300 pk zit je op die verhouding.
Bij 250 pk en 1000 á 1050 kg zit je ook op die verhouding..
|
 | Bij 235pk en 940kg ook.
|
 | Het schijnt dat er 240 pk wordt verwacht, en dat betekent dus een gewicht van net onder de 1000 kg. Ze gaan er het eerste jaar 2500 van bouwen, waarvan er 1000 naar de VS gaan, 500 elders en 1000 naar Europese landen. Benieuwd hoeveel dat er dan worden voor Nederland (traditioneel relatief een van Alfa's beste exportlanden).
|
 | Ik kan me echt niet inbeelden dat ze een dergelijke auto anno 2013 onder de 1200kg krijgen... Aan Alfa om het tegendeel te bewijzen, maar zelfs Lotus haalde dat de laatste jaren met de Elise niet meer.
|
 | Weten we zeker dat het écht geen Lotus Elise is met een Alfa-sausje? Zoiets als de Opel Speedster van een jaartje of 10 terug? Ik vind het ding wel héél veel weghebben van een Elise. Dat was bij de concept al, en dat is niet minder geworden.
Alfa is een mooi merk, maar deze valt me tegen. Ik had meer creatief Italiaans design verwacht.
|
 | Die witte lijkt een sportievere versie met het spoilerlipje aan de achterkant en de luchtinlaten naast de koplampen.
Ook leuk dat ie lekker plat is door de middenmotor. Tegenwoordig hebben alle auto's met de motor voorin een onzettend dikke neus. Dit is een verademing.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2013 22:36 door dickey.
|
 | Wel jammer dat die lelijke oranje reflectoren opzij ook op de Europese versie zitten.
|
 | [youtube.com]
Schitterend. Wel nog wat twijfel over de koplampen en dan met name de led verlichting. Ze lijken een beetje op wimpers, vind ik 
|
 | Echt een gave Alfa, eindelijk weer. Ik heb net eens naar de Jaguar F en Porsche Cayman gekeken, die wegen respectievelijk bijna 1300 en 1600 kilo. Toch een USP voor de Alfa zo. Maar wellicht te hardcore voor een grote doelgroep? Alhoewel, Lotus bestaat ook al jaren en mikt op een gelijkaardig publiek.
|
 | Heel jammer dat er straks tóch ergens een lompe kentekenplaat op dat fraaie Alfa-neusje zal moeten komen. Helaas lijkt Alfa daar bij de ontwikkeling van de auto's niet echt rekening mee te houden 
|
 | Alweer een Alfa Romeo die ik in het grijs abnormaal mooi vind, haast mooier dan een rode en veel mooier dan zo'n 'semi-hippe witte'. Prachtige auto verder.
Grappig dat je dat zegt over dat kenteken, Rearwheel Driver. Mijn teerbeminde zei laatst nog geen nieuwe Alfa te hoeven door die asymmetrische neus. Ik vind het juist fantastisch! Hopelijk krijgt de 4C zo'n klein plaatje.
|
|