Mitsubishi Lancer facelift

Gepost door D-C 
Mitsubishi wil de komende jaren een inhaalslag maken op de Chinese markt. Twee jaar geleden sloot het daarom een JV met GAC, dat inmiddels eigenaar was geworden van Changfeng. Changfeng produceert al jarenlang Pajero's van Mitsubishi (jaren '90 model). Het eerste wapenfeit van GAC Mitsubishi is inmiddels een feit: de ASX is in productie. In de eerste helft van 2013 volgt de Pajero Sport/Challenger en in de tweede helft de Mirage.
Ondertussen heeft Mitsubishi nog een joint venture lopen: Soueast Mitsubishi. Soueast Mitsubishi produceert een aantal Taiwanese Mitsubishi modellen. Anders dan in Taiwan heeft Mitsubishi in China een zeer zwakke marktpositie. Het enige model dat tot nu toe in redelijke aantallen wordt verkocht is de Lancer EX, ofwel de huidige Lancer.
De Lancer EX heeft op Auto Guangzhou een facelift gekregen en is er nu net als in Taiwan met twee verschillende front- en achterkantontwerpen, ook de interieurs wijken af.

Lancer EX met design gelijk aan de recent vernieuwde Taiwanese Lancer Fortis:

Lancer EX met design gelijk aan de Taiwanese Lancer iO

Prototype voor een facelift van de jet-fighter Lancer EX:

218 foto's: [photo.bitauto.com]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2015 10:54 door D-C.
Die Jetfighter heeft een stuk meer karakter en eigen identiteit. Vond de Sportback een leuk ding! Alleen dat interieur: keihard jaren 80 plastic. Niet te doen.
Met betrekking tot die blauwe: hoe maak je van een herkenbare auto in een handomdraai een grijze muis? Hier is de transformatie erg geslaagd!spinning smiley sticking its tongue out
Dus dan zijn er binnenkort drie versies van de Lancer EX die er allemaal verschillend uitzien - maar dezelfde typenaam dragen? nut smiley
De nieuwe Lancer-serie is nu leverbaar in China:

Lancer Fortis

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Lancer EX in twee versies:

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Bizar, die 'geamputeerde' Jet Fighter-grille. Het is nu, na zes jaar tijd, wel dringend tijd voor een opvolger. Hopelijk probeert Mitsubishi er voor de verandering iets moois en inspirerends van te maken, want daar schort het de laatste tijd nogal aan bij Mitsubishi...
Is het nou echt altijd bewolkt in China?
Inderdaad best een gedateerd uiterlijk, maar van binnen valt het me zeker mee. Sterker, ik vind het nog best fraai zo.
Lancer EX Future @ Auto China Beijing:

Meer foto's: [auto.163.com]

Oogt een stuk frisser zo!
Frisser? Ik vind 'm er juist gedateerder uitzien.
Mitsubishi gaat voor het wereldrecord aantal verschillende neuzen op hetzelfde model, vandaar dat de Lancer Fortis en Lancer iO in Taiwan zijn vernieuwd:

Bron: [terranismo.wordpress.com]
Als je heel vluchtig kijkt, heeft die Lancer Fortis wel weer wat van de Galant gekregen. winking smiley In elk geval goed om te zien dat ze voorzichtig afscheid nemen van de Jetfightergrille.
Mitsubishi heeft de vernieuwde Lancer gepresenteerd en heeft nu een verchroomde rand rond de grille. Er zijn nog geen beelden van de vernieuwde Sportback, de enige in Nederland verkrijgbare carrosserievariant. Een opvolger van de Lancer komt er wel, echter zou Mitsubishi in eerste instantie die auto baseren op de volgende Renault Fluence, maar de deal met Renault is stukgelopen. Dat betekent dat de Lancer een eigen ontwikkeling wordt, dus zijn opvolger hoeven we niet binnen drie jaar te verwachten... Voor modeljaar 2016 zijn de Ralliart en Evo geschrapt.

gedateerd, net als asx. aan de andere kant is het wel veel auto voor €18k en met 5 jaar garantie.
Meer foto's inclusief de voor Nederland relevante Sportback:

Bron: [www.motoring.com.au] / [www.caradvice.com.au]
Het wordt nu toch echt wel een suffe auto. Tijd voor een grondige vernieuwing.
der Magistrat
Het wordt nu toch echt wel een suffe auto. Tijd voor een grondige vernieuwing.

De auto is allang over datum, maar ja. De deal met Renault is stukgelopen en Mitsubishi heeft geen opvolger in ontwikkeling. Het huidige model blijft zolang er vraag naar is, daarna verdwijnt de auto hoogstwaarschijnlijk.
Het model is nog steeds niet om aan te zien, maar die facelift komt als geroepen. Gauw weg met die achterlijke Jetfighter-neus. Dit oogt als een beter geheel.
Verkoopt Mitsubishi eigenlijk nog auto's in Nederland, buiten de Outlander? Dat ruimtesterretje zie ik heel soms nog wel, maar verder...
De Lancer en met name de sedan, vind ik de enige Mitsubishi waarop de originele jetfighter neus goed staat.
Natuurlijk in de EVO variant, maar b.v. ook in de "instyle" variant, vind ik het nog steeds een fraaie auto, één van de beter geproportioneerde sedan modellen in deze klasse. Helaas vond het Mitsubishi het nodig die variant voor de Nederlandse markt helemaal te schrappen ten faveure van de in mijn ogen veel minder mooie sportback.
En nu weer een nieuwe neus? Ik heb in het verleden al genoeg woorden vuilgemaakt aan facelifts en verkeerde neuzen bij Mitsubishi.
Een van de meeste nutteloze automerken op aarde, of in ieder geval in Europa
Re: Mitsubishi Lancer facelift
20-12-2015 14:59
Die facelift gaat de Lancer niet echt meer helpen, denk ik. En waar het de Space Star weer bij de tijd bracht, maakt het de Lancer alleen maar suffer.
Rob0032
Het model is nog steeds niet om aan te zien, maar die facelift komt als geroepen. Gauw weg met die achterlijke Jetfighter-neus. Dit oogt als een beter geheel.
Verkoopt Mitsubishi eigenlijk nog auto's in Nederland, buiten de Outlander? Dat ruimtesterretje zie ik heel soms nog wel, maar verder...

De Outlander, Space Star en ASX doen het goed, de rest lijkt meer overbodige showroomvulling.

Januari t/m november personen- en bedrijfsauto's:
Outlander    5.715
Space Star   3.049
ASX          1.740
Lancer         110
L200            15
Pajero          10
i-MiEV           8
Op het autosalon van Brussel stond de sedan te shinen. Het is inderdaad veel auto voor 18 mille. Ik kan alleen niks vinden op de Belgische (en Nederlandse) site van Mitsubishi? Alleen het oude model is te vinden. Komt de Sports Back uberhaupt nog naar Nederland?
Jamiro
Op het autosalon van Brussel stond de sedan te shinen.
confused smiley
Is in Nederland het werkwoord 'stralen' niet gekend?
iDS
Jamiro
confused smiley

Dat is uit de gratie man. Je moet met je tijd meegaan.
Tsja, tegenwoordig hebben we het over "bettelen". De kinderen zijn ingewisseld voor "kids" en Mitsubishi "struggelt" (of is het struggled) met de juiste neus voor zijn modellen. Brrrr, al die "@#$%&" engelse termen.
Wie gaat zo'n Lancer kopen? De Spacestar kan het niet winnen van de concurrentie. De ASX is al een tijdje over zijn houdbaarheidsdatum heen. De Outlander PHEV loopt op zijn laatste benen qua belastingvoordelen en heeft er veel concurrentie bijgekregen. Ik deel mijn mening met MC W: Mitsubishi doet er helaas niet meer toe. Het was ooit een mooi merk, maar dan zie ik liever Daihatsu terugkomen.
der Magistrat
iDS
Jamiro
confused smiley

Dat is uit de gratie man.

Out of date bedoel je?grinning smiley

Zo nog even de Lancer bekeken, klaar om in te dutten!
Ik zou meteen naar de Skoda-dealer rennen voor een Octavia. Die is mooier, ruimer en beter in alles, behalve onverwoestbaarheid. Maar ook dat laatste valt wel mee. Liever acht jaar doen met een fraaie auto, dan tien jaar met een krap, gedateerd hok.
---GT---
Wie gaat zo'n Lancer kopen? De Spacestar kan het niet winnen van de concurrentie. De ASX is al een tijdje over zijn houdbaarheidsdatum heen. De Outlander PHEV loopt op zijn laatste benen qua belastingvoordelen en heeft er veel concurrentie bijgekregen. Ik deel mijn mening met MC W: Mitsubishi doet er helaas niet meer toe. Het was ooit een mooi merk, maar dan zie ik liever Daihatsu terugkomen.

Tja, wie zal het zeggen... verkopen 2015 +27%, totaal in Europa ruim 174.000 auto's.

Verkoopstijging per model (van Poolse website):
1. Outlander: 52.294 egz. (w tym 30.873 Outlander PHEV) => + 35%
2. ASX: 46.940 egz. => + 28%
3. Space Star/Mirage + Attrage: 38.488 egz. (w tym 32.577 Space Star / Mirage) => + 24%
4. L200: 22.251 egz. (w tym 8.662 nowej 5 serii) => + 21%
5. Pajero/Montero/Shogun: 8.101 egz. => + 25%

Top 10 Europese landen:
Sprzedaz w roku kalendarzowym 2015 - Top 10 rynków europejskich

1. Niemcy: 35.894 samochodów + 44%
2. Wielka Brytania 31.649 samochodów + 39%
3. Izrael 15.861 samochodów + 21%
4. Holandia 14.030 samochodów + 16%
5. Hiszpania 9.711 samochodów + 58%
6. Szwecja 7.412 samochodów + 28%
7. Norwegia 6.660 samochodów + 14%
8. Francja 5.869 samochodów + 15%
9. Wlochy 5.373 samochodów + 26%
10. Turcja 5.282 samochodów - 3%

(Wlochy=Italië). Kennelijk telt Israël ook als Europees land. Logisch, want ze doen ook mee aan het Eurovisie Songfestival...
Lekker in Oost-Europa en Israel laten. Hier in West-Europa hebben we betere alternatieven.
Ik zou wel eens een test op punten willen zien tussen een Lancer en iets moderns als een Mazda3 sedan en een ruime Octavia. Waar zou de Lancer nog punten kunnen halen?
---GT---
Lekker in Oost-Europa en Israel laten. Hier in West-Europa hebben we betere alternatieven.

Nou weet ik, uit ervaring , dat Pools een lastige taal is, maar:
Niemcy = Duitsland
Wielka Brytania = Groot-Brittannië
Holandia = Nederland
Hiszpania = Spanje
Szwecja = Zweden
Norwegia = Noorwegen
Francja = Frankrijk
Wlochy = Italië

Wat bedoel je nou met "Lekker in Oost-Europa (en Israel) laten"?
Ik zie in het lijstje alleen maar dikke plussen in West-Europese landen, met uitzondering van Israel.
Ik zou zeggen, lekker in andere landen laten.
Jazzik

Ik zie in het lijstje alleen maar dikke plussen in West-Europese landen, met uitzondering van Israel.

Prima, ik zie die plussen niet op de weg. Blijft mijn punt van de puntentest: waarom zou je een Lancer willen kopen, ten koste van de betere, ruimere en modernere concurrentie? Is er een geheim wat de Lancer toch interessant maakt? Dat zou zo'n test kunnen uitwijzen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.