Officieel: Opel Cascada

Gepost door Wouter82 

Opel Cascada: meer dan een Astra Cabrio

De Opel Astra TwinTop heeft een opvolger gekregen: de Cascada. Of eigenlijk moeten we zeggen: 'indirecte opvolger'. De Cascada is namelijk meer dan gewoon weer een Astra Cabrio. In plaats daarvan gaat de Cascada deel uitmaken van de top van het Opel-gamma. De lengte van 4,70 meter en de breedte van 1,84 meter wijken bijvoorbeeld beduidend af van die van de Astra TwinTop. Die auto was 4,48 meter lang en 1,76 meter breed. Een ander verschil: de Astra TwinTop had een stalen klapdak, maar de Cascada heeft gewoon een stoffen kap. De stof is akoestisch en thermisch geïsoleerd met een speciaal polyestervlies tussen de buitenste laag en de binnenbekleding. Een elektrohydraulisch mechanisme, dat met een schakelaar tussen de voorste stoelen geactiveerd wordt, opent het dak in 17 seconden bij een rijsnelheid tot 50 km/h. De Cascada heeft de HiPerStrut-voorwielophanging, die we al kennen van onder meer de Astra GTC en de Insignia. Ook een zeer stijve carrosserie met hoge kwaliteit staal en het FlexRide-systeem moeten ervoor zorgen dat de Cascada een echte 'rijdersauto' wordt. De bagageruimte van de cabrio heeft een inhoud van 280 liter met het dak open. Met gesloten kap groeit de laadruimte naar 350 liter. De Cascada heeft een achterbank die in de verhouding 50:50 in delen neerklapbaar is.

Nieuwe 1.6 Turbo
Het motorengamma trapt af met de bekende 1,4-liter turbobenzinemotor. Deze levert 140 pk en 220 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De dieseloptie is ook een oude bekende: een 2.0 CDTI met een vermogen van 165 pk en 380 Nm koppel (in het geval van overboost). De diesel is verkrijgbaar met een handgeschakelde zesbak of een automaat. De Cascada komt ook beschikbaar met de nieuwe 1,6-liter SIDI turbobenzinemotor. In dit geval gaat het om de variant met een vermogen van 170 pk. Het maximumkoppel is bij gebruik van de overboostfunctie 280 Nm. Ook hier kan de klant kiezen uit een handgeschakelde zesbak of een automatische transmissie. De Opel Cascada komt begin 2013 op de markt. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2012 09:28 door Wouter82.
Mooie auto. En na de Mokka en Adam vind ik deze naam best te pruimen, al doet het mij denken aan een foute nachtclub...
Hoera, zou de klapdakrage over gaan?
Mooie auto hoor.
Inderdaad een fraaie auto!thumbs up
Niks mis mee met deze Opel..
Wat een grote kast achter de binnenspiegel.......eye popping smiley
Met gesloten dak (en zo zie je ze toch het meest) niet meteen de mooiste...

Deze is met dak dicht juist wel heel goed te pruimen, deze foto is vanuit een beetje rare hoge hoek genomen. De eerdere foto's met het dak dicht lieten juist zien dat de lijn wel heel erg goed klopt.
Eén van de meest geslaagde vierzits cabriolets. Maar een Golf Cabrio is toch tijdlozer smiling bouncing smiley
Ik ben benieuwd naar de prijzen. Concurrerende CC's hebben in een vergelijkbaar gemotoriseerde uitvoering vanafprijzen van tussen de 35.5k en 38.5k.
Na de verschrikkelijke Adam en Mokka weer een mooie Opel. Lijkt een beetje een budget 6-serie (dat is een compliment!)
Die glimmende strip achterop hadden ze voor mij mogen weglaten, maar ziet er verder goed uit thumbs up

De oude Astra cabrio vond ik er ook goed uitzien.
Erg mooie cabrio, hopelijk lekker geprijsd.

British Racing Green
Met gesloten dak (en zo zie je ze toch het meest) niet meteen de mooiste...
Ik vind het er juist wel geslaagd uitzien, beter dan het cc-dak van zijn voorganger.
Mooie auto. Kan niet anders zeggen.
Mijn eerste gedachte: WOW! En die naam vind ik ook zeer geslaagd. thumbs up
Wow, echt mooi!!!

en nu moeten ze ophouden met mooie autos ontwikkelen want ik wil niet dat opel een van mijn favo merken wordt...
Oke. Nou. Hier gaat-ie dan. In de categorie "nooit gedacht dat ik mezelf dit ooit zou horen zeggen":

Opel, gefeliciteerd. Wát een schitterende wagen hebben jullie ontworpen. Die zou ik best willen hebben.

Dat ik dat ooit over een Opel zou zeggen spinning smiley sticking its tongue out
De Astra GTC/OPC vind ik één van de mooiste auto's van dit moment en de overige drie carrosserievarianten van de Astra, de Insignia sedan/hatchback en Zafira Tourer vind ik al zeer geslaagd, dus wat mij betreft is het geen toevalstreffer van Opel.
Jazzzo
Insignia hatchback?

Da's de Insignia met vijf deuren. Niet met een typische hatchback-vorm zoals een Astra, maar een zogenaamde liftback zoals Toyota dergelijke modellen noemde. De nieuwe Mondeo is er ook weer als sedan en hatchback die optisch weinig van elkaar verschillen.
Dat heet gewoon een station
Jazzzo

Nee. Bij een estate loop de achterruit veel minder schuin dan bij een liftback.
Jazzzo

nut smiley Meen je dit?

Je hebt de Insignia sedan, hatchback en station...
Owja, was in de war met iets anderstongue sticking out smiley
^^ Vooral een enorme foto..

Valt we dan wel op hoe bol de neus is...
Duitse prijzen: [www.opel.de]

1.4 Turbo 88 kW/120 pk Edition € 25.945
1.4 Turbo 88 kW/120 pk Innovation € 29.545
1.4 Turbo ecoFLEX 103 kW/140 pk Edition € 27.000
1.4 Turbo ecoFLEX 103 kW/140 pk Innovation € 30.600
1.6 SIDI Turbo ecoFLEX 125 kW/170 pk Edition € 28.245
1.6 SIDI Turbo ecoFLEX 125 kW/170 pk Innovation € 31.845
1.6 SIDI Turbo automaat 125 kW/170 pk Edition € 29.540
1.6 SIDI Turbo automaat 125 kW/170 pk Innovation € 33.140
2.0 CDTI ecoFLEX 121 kW/165 pk Edition € 29.805
2.0 CDTI ecoFLEX 121 kW/165 pk Innovation € 33.405
2.0 CDTI automaat 121 kW/165 pk Edition € 31.100
2.0 CDTI automaat 121 kW/165 pk Innovation € 34.700
2.0 BiTurbo CDTI ecoFLEX 143 kW/195 pk Edition € 32.555
2.0 BiTurbo CDTI ecoFLEX 143 kW/195 pk Innovation € 36.155
Hieronder de kleuren en verschillende velgen en een klein idee van interieurs.

Verder nu eindelijk alle gegevens van de 1.6 SIDI en moet zeggen dat het er niet verkeerd uitziet.

Exact dezelfde uitstoot als de 1.4T maar wel + 30 pk ( wordt dus 170 ) en + 60 Nm ( wordt dus 260 Nm ).

Zie wel dat het maximale koppel maar kort aanwezig is, tussen 1600 en 3200 toeren, dan een hele tijd niks en bij 6000 toeren pas het max. aantal pk's, dus ff afwachten hoe het koppel verloop in de praktijk uitpakt.

Kleuren

Velgen

Bekleding / Interieur

Prachtige wagen! Jammer alleen van die enorme, lompe, ouderwets aandoende automatenhendel en de wieldoppen...
In 2012 35 van verkocht in Duitsland. Weinig.
rickm

Voor een niet leverbaar model niet eens zo slecht...
Dat zijn gewoon persauto's of dealerregistraties.
rickm

Toen ik dat zag was ik juist erg onder de indruk, auto is nog helemaal niet te koop maar toch staan er blijkbaar opeens een zooi op kenteken.

Oftewel wat D-C ook al aangeeft.

De Duitsers fantaseren zelfs al over een Cascada Coupé.

AUTOZEITUNG
Schitterende auto! Lekker dik ook, maar niet plomp. Doet u mij maar een blauwe (achtste kleur), met de vijfde velgen en het onderste interieur.
Die kleuren, om somber van te worden, Opel heeft kennelijk geen hoge verkoopverwachtingen van dit model.
Volgens mij bestaan er, ook in Duitsland, toch heel wat meer frisse en sprankelende kleuren dan die waaruit er nu gekozen kan worden.
Rob076
Schitterende auto! Lekker dik ook, maar niet plomp. Doet u mij maar een blauwe (achtste kleur), met de vijfde velgen en het onderste interieur.

Mee eens. Een bloedje mooie Opel.
Zo'n beetje het summum van wat Opel de laatste 5 jaar op het asfalt losliet.

Haal het logo eraf, kwak deze Cascada in een 'dubbelblind randomized' consumententestgebeuren met BMW's, Audi's, Infiniti's en MB's en de helft kiest 'blind' voor deze schitterende Opel.

Thumbs up voor dit GM designteam.thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2013 22:48 door rickm.
Rob076

Volgens de Duitse configurator kan je die blauwe kleur niet combineren met het onderste interieur.....waarom? Geen idee.
wat een geweldig mooie auto! Ben benieuwdt naar de eerste rijtesten

Opel Cascada heeft een prijs

De dooi heeft ingezet, een waterig zonnetje prikt door het wolkendek; de lente hangt voorzichtig in de lucht. Een mooi moment voor Opel om de prijzen van z’n nieuwe cabriolet, de Cascada, bekend te maken. De Opel Cascada is de geestelijk opvolger van de Astra TwinTop maar Opel zet z'n nieuwe cabrio hoger in de markt – een van de redenen dat de typenaam Astra werd geschrapt ten faveure van de nieuwe naam Cascada. De prijslijst begint bij 34.395 euro voor de Cascada met 1,4-liter turbomotor van 140 pk. De 170 pk sterke 1.6 Turbo wisselt voor 37.295 euro van eigenaar. Dieselen kan ook, in dit geval met de 2.0 CDTI Ecoflex van 165 pk. Aan deze versie heeft Opel een prijs van gekoppeld van 40.695 euro.

Kort na de introductie van de Cascada komt er nog een dikkere diesel beschikbaar, de 195 pk sterke 2.0 BiTurbo CDTI. Een handgeschakelde zesbak is standaard, een Active Select zestrapsautomaat optioneel bij de 1.6 Turbo (meerprijs 3.600 euro) en 2.0 CDTI (meerprijs 5.000 euro). Een start/stop-systeem is standaard bij de handgeschakelde versies.

Opel levert de Cascada alleen met het duurste uitrustingsniveau Cosmo. Standaard zijn onder andere 18-inch lichtmetalen wielen, een met Morrocana-leer bekleed instrumentenpaneel, een met leer bekleed stuurwiel, Park Pilot en een elektrisch bedienbare stoffen kap, die (mits stilstaand) ook met de afstandsbediening kan worden geopend en gesloten. Optioneel zijn onder meer adaptieve verlichting AFL (1.295 euro), FlexRide-sportonderstel (1.100 euro), ergonomische sportstoelen (695 euro) en Opel Eye-camera onder de binnenspiegel (495 euro).

De klant kan kiezen uit tien verschillende carrosseriekleuren en drie verschillende kleuren voor de softtop. Opel biedt aan de binnenkant de keuze uit drie verschillende mogelijkheden voor uitrusting en afwerking, waarvan twee versies met leer.

De Opel Cascada staat vanaf april bij de Nederlandse dealers.
[www.autoweek.nl]
Niet misselijk die vanafprijs, maar ook wel redelijk denk ik.
Wat zit er voor rare grote draaiknop voor de versnellingspookeye popping smiley?

A110-50
Wat zit er voor rare grote draaiknop voor de versnellingspookeye popping smiley?

Draaiknop eye rolling smiley , wat dacht je van een 12 volt aansluiting spinning smiley sticking its tongue out
Nou, die zijn doorgaans wat kleiner/beter weggewerkt dan dit... 12V aansluitingen die ik ken hebben meestal een kleiner klepje oid.
A110-50
Nou, die zijn doorgaans wat kleiner/beter weggewerkt dan dit... 12V aansluitingen die ik ken hebben meestal een kleiner klepje oid.

Wat doet dat rare eivormige afdek kapje daar achter die versnellingspook ?

Kortom, wederom een totaal vage reden voor A110-50 om Opel maar af te kunnen kraken, tsja je moet blijkbaar toch iets verzinnen, beetje jammer dat notabene een auto die jullie zelf hebben ( toch ? ) eenzelfde zo niet nog veel lelijkere oplossing voor hetzelfde heeft. eye rolling smiley
Total Loss
A110-50

Wat doet dat rare eivormige afdek kapje daar achter die versnellingspook ?

Kortom, wederom een totaal vage reden voor A110-50 om Opel maar af te kunnen kraken, tsja je moet blijkbaar toch iets verzinnen, beetje jammer dat notabene een auto die jullie zelf hebben ( toch ? ) eenzelfde zo niet nog veel lelijkere oplossing voor hetzelfde heeft. eye rolling smiley

Ik vraag me gewoon af wat dat ding is. Niks meer, niks minder. Waar kraak ik precies af dan?eye rolling smiley
Bij de Clio is het klepje toch echt een stuk kleiner, en ook duidelijk als 12V aansluiting te herkennen. Waarom je die erbij haalt is mij een raadsel overigens. Je oude hobby 'op de man spelen' weer opgepakt?
Neuh, doe niet aan op de man spelen. Hou me wel bezig met het gezegde "wie de bal kaatst kan hem terugverwachten". Jij wist niet wat het was, dat kan, dan komt het antwoord wat het wel is en dan moet je er toch nog even perse commentaar opgeven. Ik weet dat jullie net een nieuwe Clio hebben dus ik denk hoe mooi en prachtig zullen ze het dan bij de Clio wel niet opgelost hebben en wat blijkt gewoon bijna exact hetzelfde. Conclusie die ik dan neem is dat je gewoon loopt te zoeken om iets te mopperen te hebben ( want het is een Opel ) terwijl jullie eigen auto auto notabene dezelfde oplossing heeft, was je nog niet opgevallen ofzo ? nut smiley

Maar verder goede vrienden hoor, je mag de Cascade niks vinden maar kom dan met goede redenen en niet met zoiets als dit winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep