| Wat leuk! Een soort geslaagde Ford C-Max. Vooral van achteren zijn de overeenkomsten treffend, hoewel ze al het lelijke van die Ford (en dat is veel) weg hebben genomen. Go Kia!
|
 | Keurig.
|
 | Veel keuriger kun je het tegenwoordig niet meer krijgen denk ik? Het ontwerp is mooi in balans, zonder dat er te schreeuwerige details aanzitten.
|
 | Mankeert helemaal niets aan! Keurig!
|
 | Minst sprankelende Kia in tijden, maar desondanks wel netjes. Nogal wat Venga-trekjes, het interieur doet me denken aan de SsangYong Korando. Ik zie liever een Zafira Tourer.
|
 | Ik had er iets meer van verwacht, maar ik vind het wel een mooie wagen. Het stuur vind ik daarentegen een beetje te 'druk'.
|
 | Quote Daewoo-Chevrolet
Minst sprankelende Kia in tijden, maar desondanks wel netjes.
Mee eens, maar volgens mij zijn mpv's het moeilijkst 'sprankelend' te krijgen. 
|
 | Nu nog afwachten wat er met de Hyundai ix30 gebeurt: komt 'ie nog, of blijft het een doodgeboren zustermodel? Kia heeft straks wel een lekker vers gamma 
Picanto Rio Venga Soul cee'd/pro_cee'd Carens Optima Sportage Sorento
|
 | Quote Daewoo-Chevrolet
Nu nog afwachten wat er met de Hyundai ix30 gebeurt: komt 'ie nog, of blijft het een doodgeboren zustermodel? Kia heeft straks wel een lekker vers gamma  Picanto Rio Venga Soul cee'd/pro_cee'd Carens Optima Sportage Sorento
En dan wordt het tijd dat Kia (en Hyundai) gaan komen met kleinere turbomotoren. Maar het gamma van Kia is absoluut up-to-date. En stuk voor stuk ook mooie auto's om te zien. De Koreanen hebben zeer snel geleerd.
Ik denk dat de Hyundai iX30 niet meer gaat komen. Hyundai was toch bezig met een nieuw design en misschien dat de iX30 daar niet meer in gaat passen. De i30 en i40 hebben het Fluidic Sculpture design en met de komst van de Santa Fe komt daar Storm Edge bij. Misschien dat Hyundai het daarom niet meer aandurft om de iX30 te brengen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2012 08:18 door Flipje1977.
|
 | Heeft in deze kleur ook wel iets weg van de Citroën DS5...
|
 | Quote Daewoo-Chevrolet
Heeft in deze kleur ook wel iets weg van de Citroën DS5...
Kia heeft de Opel Zafira Tourer, Citroën DS5 en Ford C-Max in de blender gegooid en zie hier; de Kia Carens. Maar ondanks dit is het een geslaagd design.
|
 | Ik vind hem erg saai en behoudend. Wat een lelijke velgen ook.
|
 | Kia is er met alle modellen in geslaagd om van een medelijden wekkend model te groeien naar een pracht auto. Deze Carens is daar imo geen uitzondering op. De oude Carens zou ik nog niet in gevonden willen worden maar deze mag zo in mijn garage. Ennuh Wie wil er nu nog een Touran ?
|
 | Quote CO2 (Goed Voor Bomen)
Kia is er met alle modellen in geslaagd om van een medelijden wekkend model te groeien naar een pracht auto. Deze Carens is daar imo geen uitzondering op. De oude Carens zou ik nog niet in gevonden willen worden maar deze mag zo in mijn garage.
De huidige Carens wordt nogal verpest door de vreemd oplopende raamlijn, want het front en de achterkant zijn wat mij betreft prima geslaagd en op die raamlijn na oogt de zijkant ook goed: een enorme vooruitgang ten opzichte van de eerste Carenzen die erg plastiekerig ogen.
Quote CO2 (Goed Voor Bomen) Ennuh Wie wil er nu nog een Touran ?
ANWB & politie 
|
 | Nou, over die touran, ik vind deze Kia nou ook niet bepaald god's geschenk uit de hemel hoor. Ik vind 'm zeker niet lelijk, maar ook niet supermooi. Kan me heel goed voorstellen dat men de touran boven deze kia verkiest.
|
 | Quote JP2010 Kan me heel goed voorstellen dat men de touran boven deze kia verkiest.
Voor particulieren kan ik het me niet zo goed voorstellen. De Touran is een ontwerp van bijna 10 jaar oud met een erg verouderd dashboard en ook nog eens duur. Het kan zijn dat mensen een Touran écht mooi vinden, maar ook dat kan ik me maar moeilijk indenken  Hoewel de betrouwbaarheidsreputatie van de Touran niet best is, heeft Volkswagen in technologisch opzicht haar zaakjes ook in dit oude model goed voor elkaar. Wel een beetje sneu voor concurrenten zoals de Opel Zafira. De eerste generatie Zafira verkocht in zijn nadagen beter dan de Touran, maar na twee facelifts verkoopt de Touran beter dan de Zafira na twee generaties. Maar ja, met de politieorders, orders van ANWB en de greep van Pon op de leasemarkt is de Touran al binnen.
Ik vind de Touran van vóór alle facelifts trouwens best een mooie auto. Gewoon een dik bussie met no nonsense vormgeving Sommige concurrenten zoals de Ford Grand C-MAX en (sinds de facelift) de Mazda5 zijn ook niet om aan te gluren.
|
 | Quote Daewoo-Chevrolet
bussie
Dat is idd de goede beschrijving voor een Touran. Net als een Golf een doos op wielen. Waar VW zoveel mogelijk moeite doet om vormeloze auto's te produceren, die alleen met de nodige dure accessoires nog iets voorstellen, doen andere merken tenminste wel hun best om zo'n bussie ook aantrekkelijk vorm te geven. Kia is daar imo in geslaagd.
|
 | Goed punt DC: "Wel een beetje sneu voor concurrenten zoals de Opel Zafira. De eerste generatie Zafira verkocht in zijn nadagen beter dan de Touran, maar na twee facelifts verkoopt de Touran beter dan de Zafira na twee generaties".
Kan er 's nacht amper door slapen.
Lijkt op Tourer, C-Max en.......DS5? Kan zijn. Ik zie de overeenkomsten wel met de Citroen.
Hoewel, wat mij bij de Carens niet snel zal overkomen gebeurde gisteren wel bij de zilveren 05-XFR-2. Nadat ik er voor, achter en naast had gereden spoedde ik mij naar huis, vergreep mij aan mijn brievenbus - alwaar de TAX dienst een aanslag/naheffing van E 4400 over 2009 in had geflikkerd, dank U - rende naar mijn wagenpark en dacht, kolere, die fraaie 05-XFR-2 MOET ik hebben. 
OT: leuke gezinsauto, die Carens. Alleen die naam, die had flashier gemogen.
|
 | In de grijze kleur vind ik hem een stuk mooier 
|
 | prima auto, niet te kek uiterlijk maar wel modern vormgegeven, 7 jaar garantie, en de prijs zal vast ook prima zijn. Dat is wat veel particulieren zoeken tegenwoordig
|
 | Benieuwd wanneer de uitvoeringen/prijzen bekend worden.
|
 | Ziet er echt prima uit! Beter dan veel Europese concurrenten.
|
 | 

Meer foto's: [www.bobaedream.co.kr]
Benzinemotoren
1,6 liter, 135 pk
Type Gamma Cilinderinhoud 1591 cm³ Aantal cilinders 4 Nokkenassen Dubbele boven liggende nokkenas Aantal kleppen per cilinder 4 Voeding Rechtstreekse benzine inspuiting (GDI) Vermogen 135 pk (99,0 kW) bij 6300 t/min Koppel 165 Nm bij 4850 t/min Boring x slag 77,0 x 85,4 mm Compressieverhouding 11
2,0 liter, 177 pk
Type Nu Cilinderinhoud 1999 cm³ Aantal cilinders 4 Nokkenassen Dubbele boven liggende nokkenas Aantal kleppen per cilinder 4 Voeding Rechtstreekse benzine inspuiting (GDI) Vermogen 177 pk (130,0 kW) bij 6300 t/min Koppel 211 Nm bij 4850 t/min Boring x slag 81,0 x 97,0 mm Compressieverhouding 11,5
Dieselmotoren
1,7 liter, 115 pk
Type U2 Cilinderinhoud 1685 cm³ Aantal cilinders 4 Nokkenassen Dubbele boven liggende nokkenas Aantal kleppen per cilinder 4 Voeding Rechtstreekse inspuiting, common rail Drukvoeding Turbolader met variabele geometrie Vermogen 115 pk (84,6 kW) bij 4000 t/min Koppel 260 Nm tussen 1500-2750 t/min Boring x slag 77,2 x 90,0 mm Compressieverhouding 17,0
1,7 liter, 136 pk
Type U2 Cilinderinhoud 1685 cm³ Aantal cilinders 4 Nokkenassen Dubbele boven liggende nokkenas Aantal kleppen per cilinder 4 Voeding Rechtstreekse inspuiting, common rail Drukvoeding Turbolader met variabele geometrie Vermogen 136 pk (100 kW) bij 4000 t/min Koppel 330 Nm tussen 1900-2750 t/min Boring x slag 77,2 x 90,0 mm Compressieverhouding 17,3
De CO2-uitstoot varieert van 118 tot 167 g/km.
Afmetingen
Koetswerk Totale lengte 4525 mm Totale breedte 1805 mm (zonder buitenspiegels) Totale hoogte 1610 mm (zonder dakrails) Wielbasis 2750 mm Spoor vooraan 1563 tot 1573 mm (afhankelijk van combinatie velgen/banden) Spoor achteraan 1576 tot 1586 mm (afhankelijk van combinatie velgen/banden) Vooroverhang 940 mm Achteroverhang 835 mm Grondspeling 151 mm Luchtweerstandscoëfficiënt 0,30
Binnenafmetingen Brandstoftank 58,0 L Bagageruimte 103 L achter 3de zetelrij, tot raam 492 L achter 2de zetelrij, tot raam 1667 L achter voorzetels, tot dak
Volledig persbericht: [www.automania.be]
|
 | In het KIA experience center in Breukelen staat al een Carens.
|
Kia Carens standaard met zeven zitplaatsen, vanaf 23.995 euro Autonieuws • 7 februari 2013 • Tekst: Bob Kroese
In april staat ‘ie in de showroom: de Kia Carens. De vanafprijs is nu bekend gemaakt en bedraagt 23.995 euro. De MPV wordt standaard met zeven zitplaatsen geleverd.
Kia zet de nieuwe Carens scherp in de markt. De kersverse MPV wisselt voor 23.995 euro van eigenaar. Voor dat bedrag overhandigt de dealer je de sleutels van een Carens 1.6 GDI met Comfort Pack.
De standaarduitrusting omvat led-dagrijverlichting, instelbare stuurbekrachtiging, radio/cd-speler met usb-aansluiting, cruise control en airconditioning. Bijzonder is dat Kia de auto altijd aflevert met zeven zitplaatsen.
Voor de vroege vogels heeft Kia de First Edition tijdelijk in de prijslijst staan. De uitrusting wordt aangevuld met lekkernijen als climate control, navigatiesysteem, Bluetooth en regensensor voor slechts 1.000 euro. De prijzen van de overige uitvoeringen volgen binnenkort.

Bron: [www.autokopen.nl]
|
 | Alle prijzen: [www.autoweek.nl]
1.6 GDi Comfort Pack 23.995 1.6 GDi First Edition 24.995 1.6 GDi Business Pack 27.995 1.6 GDi Super Pack 29.995 1.6 GDi Premium Pack 32.495 2.0 GDi First Edition 27.995 2.0 GDi Business Pack 30.995 2.0 GDi Super Pack 32.995 2.0 GDi Premium Pack 35.495 2.0 GDi Business Pack aut. 33.995 2.0 GDi Super Pack aut. 35.995 2.0 GDi Premium Pack aut. 38.495 1.7 CRDi 115 pk Comfort Pack 25.995 1.7 CRDi 115 pk First Edition 26.995 1.7 CRDi 115 pk Business Pack 29.995 1.7 CRDi 115 pk Super Pack 31.995 1.7 CRDi 115 pk Premium Pack 34.495 1.7 CRDi First Edition 27.995 1.7 CRDi Business Pack 30.995 1.7 CRDi Super Pack 32.995 1.7 CRDi Premium Pack 35.495 1.7 CRDi Business Pack aut. 33.995 1.7 CRDi Super Pack aut. 35.995 1.7 CRDi Premium Pack aut. 38.495
|
 | ook deze is vandaag gelost op me werk...morgen even netjes maken voor de showroom..... Deze auto is niet te vergelijken met het oude model...

Uploaded with ImageShack.us
|
 | best mooie auto al vind ik die voorbumper niet zo lekker. maar gezien de rijvideo van autoweek heeft hij niet echt sterke stroeven in huis
|
|