Volkswagen Golf VII

Gepost door JP2010 
gisteren besteld.

1.4 TSI BlueMiotion Technology
140 pk 6-versnellingen

Tungsten Silver
Alcantara Global, titaanzwart
Vier deuren inclusief elektrische ramen achter
Zondertype-aanduiding
65% lichtabsorberend glas achter (dit is 35% bij bestellen)
Spiegel pakket
Boordcomputer 'Premium'
Panorama schuifdak
18"Lichtmetalen velgen 'Durban' met banden 225/40 R 18
Sportonderstel
Bi-Xenon plus verlichting
Radiosysteem Composition Media'

Rij auto prive..ben 3 weken geleden in parijs geweest. golf is echt sterk verbeterd en ziet er top uit in het echt.
Volkswagen GOLF VI
gisteren besteld.

140 pk 6-versnellingen

Tungsten Silver
Zondertype-aanduiding
Spiegel pakket
Boordcomputer 'Premium'
Panorama schuifdak
Sportonderstel

Rij auto prive..ben 3 weken geleden in parijs geweest. golf is echt sterk verbeterd en ziet er top uit in het echt.

Mooie config. Wat ruil je daarvoor in?
Ik gok dit:
Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline

En daarvoor ook een Golf VI in bezit (zie profiel). Duidelijk een Golf liefhebber! Mooie config.
Inderdaad een mooie config.

Vandaag de Golf 7 kunnen bekijken. Ik kan bevestigen dat het navi systeem uit meerdere delen bestaat. De media ingangen zitten in het dashboard kastje, dus ook de CD drive. Ipod aansluiting zit voor de versnelling pook, zeg maar in de vroegere asbak plaats. Was de navi media edition. Ziet er al prima uit, scherm grote ongeveer gelijk aan huidige RNS310 maar wel fraaiere graphics. Of deze ook handsensor optie heeft weer ik eigenlijk niet, iig niet opgemerkt toen ik ermee aan het spelen was.
Verder toch weer een hele knappe auto geworden. Hoewel een Trendline, vond ik het interieur al zeer fraai. Met name stuurwiel is een stap vooruit en dashboard in algemeen. Stoelen in de tendline zaten al behoorlijk. Twijfels bij de handgrepen, gaven een klein kraakje bij deur dicht trekken. Ook fraai alle binnen verlichting is wit, niet langer rood. Ruime winst achter is er, maar niet zo schokkend als ik las. De auto was in de kleur Night Blue, wel heel donker blauw nog een stuk donkerder dan de bekende Shadow Blue van de Golf 6 en huidige Polo.

Ik denk nu aan de volgende config:

Golf VII 1.2 TSI Highline 5 deurs
Pacific Blue of Tungsten Silver
Elec ramen achter
Executive pakket
Ergonomische sportstoelen
Glazen Panorama dak
17" Dijon incl sport onderstel

€28.055,00
Mijn gewenste config:

Golf VII 1.4 TSI Highline 122pk 7-DSG 5-drs.
Pacific Blue
Electrische ramen achter
Executive pakket
Lane Assist & Dynamic Light Assist
Ergonomische sportstoelen vóór
Achteruitrijcamera
17" Geneva
Sportonderstel
Xenon Plus
Spraakbediening

V40 heeft ook mijn interesse, alleen kom ik dan uit op een T4 met Powershift. Als ik dan een gelijkaardige uitrusting wil als bovenstaand dan kom ik op een hogere prijs uit ... :-(
Ik denk dat ik op zeer korte termijn de volgende configuratie ga bestellen:

Golf VII 1.4 TSI 122pk Highline
5-deurs
Oryx white
Executive (twijfel nog over Plus)
Xenon Plus
Panoramadak
18" Durban wielen met sportonderstel
Ergonomische sportstoelen met stoelverwarming en massagefunctie (maar stiekem voor de mooiere bekleding)
Spiegelpakket
Keyless entry
Parkeersensoren voor en achter
Donkergetinte ramen achter

Twijfelpunten zijn nog Driving Profiles, Lane Assist en de Executive Plus upgrade. Ben er al wel uit dat ik het geld eerder in extra spulletjes stop, dan in de 140pk motor.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2012 23:33 door Mark S..
Wat een non-info al die configs grinning smiley
.........zijn er ook foto's van de golf 7 met de gewone ipv de xenon lampen?...ik vind die ietwat kleine xenonlensen in de unit zelf wat klein tov van de gehele voorkant...het oogt niet dik...wat iel...veel foto's op internet zelfs de testen op youtube is allemaal xenon...zelfs in brochure nix geen voorkant met gewone units..dan maar wachten tot in de showroom...
tinusw
.........zijn er ook foto's van de golf 7 met de gewone ipv de xenon lampen?...ik vind die ietwat kleine xenonlensen in de unit zelf wat klein tov van de gehele voorkant...het oogt niet dik...wat iel...veel foto's op internet zelfs de testen op youtube is allemaal xenon...zelfs in brochure nix geen voorkant met gewone units..dan maar wachten tot in de showroom...

Je kunt de Golf 7 al bezichtigen in de showroom van de Koning, Rotterdam.

In Rotterdam hebben zij een Trendline en Comfortline staan. In Capelle aan den IJssel staat een rijk uitgeruste Highline.
Voor de Friezen, zoals ik, is dit een leuke kans om de Golf VII op korte termijn te bekijken:
[actie.bourguignon.nl]

In het mooie nieuwe Fries Museum.
nielsvrn
tinusw

Je kunt de Golf 7 al bezichtigen in de showroom van de Koning, Rotterdam.

In Rotterdam hebben zij een Trendline en Comfortline staan. In Capelle aan den IJssel staat een rijk uitgeruste Highline.

..thanx voor de tip...maar heb het geluk gehad dat ik 2 weken geleden in Zwolle al de 7 heb mogen zien...en vorige week in Emmen...smiling smiley...allebei zonder xenon..dus al een beetje kunnen zien wat t veschil nu s...maar wil gewoon ff fotos zien via internet...maar zal zelf volgende week foto's maken als k proefrit ga maken...ben gewoon nog niet uit of ik xenon doe..
afgelopen weekend ook de stoute schoenen aangetrokken

ook de nieuwe golf 7 besteld in de configuratie

vw golf 7 highline 150 pk 2.0 dsl 6 versn. hand deep black pearl 4 deurs

wat opties erop
65% getint glas achter
spiegel pakket
alarm plus
boordcomputer premium
vermoeidheidsherkenning
achteruitrijcamera
pdc voor en achter
ergonomische sport stoelen
17 inch dijon incl. sportonderstel
panorama schuifdak
multifunc. lederen stuurwiel
executive plus pakket
multimedia aansluitbox
elektrische ramen achter
navigatie discover pro
xenon plus

inruil hierop vw GTD 2010 als ik hier maar geen spijt van krijg
..... zonder proef te rijden? Zo op papier kan ik eigenlijk niet zeggen of dit een stap hoger is dan de GTD die je hebt. Wel dikke config in ieder geval! Lease of particulier trouwens?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2012 14:22 door Pjedroo.
Het is mij opgevallen dat de driver assistance pack niet in Nederland wordt aangeboden?!!

- ACC adaptive cruise control
- “Front Assist” surroundings monitoring system met City Emergency Braking function
- Bi-xenon koplampen met LED daytime running lights en bochtverlichting
- “Dynamic Light Assist” dynamische koplampen
- Light and sight pack
- “Lane Assist” rijstrookwaarschuwing
- Anti-diefstal systeem “Plus”
- Verkeersbordendetectie

Voor een pakketprijs van 1.690 euro. In Duitsland, UK en volgens mij ook België is deze pack wel beschikbaar.
Pjedroo
..... zonder proef te rijden? Zo op papier kan ik eigenlijk niet zeggen of dit een stap hoger is dan de GTD die je hebt. Wel dikke config in ieder geval! Lease of particulier trouwens?

gedeelte financieel lease en gedeelte zelf betalen 50/50 zakelijk
ja proefrijden gaat nu eenmaal niet
kwa moter wel wat minder maar daarvoor een hoop luxe en uitstraling terug
In de loop van 2013 komt wss de VII GTD. Had je daar niet beter op kunnen wachten? Overigens geen straf natuurlijk zoals je 'm hebt besteld.
willem H
In de loop van 2013 komt wss de VII GTD. Had je daar niet beter op kunnen wachten? Overigens geen straf natuurlijk zoals je 'm hebt besteld.

konden mij bij de dealer nog niet vertelen of er wel een gtd kwam vandaar en ik kreeg nu zo'n hoge inruil prijs voor de gtd vandaar
Nomizz
Officiële prijslijst staat op de VW site.

Iemand ervaring met een subwoofer bij je reservewiel? is dat het geld waard?

Nee, ding wordt achteraf door de dealer ingebouwd en de subwoofer is 2x zo duur als wanneer je die los zou kopen. Kan je beter bij een audio inbouw bedrijf een dikkere/betere subwoofer in laten bouwen voor hetzelfde geld.
Re: Volkswagen Golf VII
23-10-2012 09:34
willem H
In de loop van 2013 komt wss de VII GTD. Had je daar niet beter op kunnen wachten?

Doe ik ook een beetje... enorme gok....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2012 16:02 door CoolC.
Net de comfortline gezien bij mijn dealer, was er helaas niet kaopt van..............wel van de navi, die was wel fraai, was weliswaar de standaard navi(zonder de 64Gb dus) maar was wel erg fraai.
Hij bestaat inderdaad uit meerdere delen;

Wat vond je dan niet mooi/goed Ron?
Vond dit geen topper;

Nee jongens, ik kan niet zeggen dat ik erg hebberig word bij het zien van de foto's.sad smiley
23-10-2012 22:12
Zijn dat 15" velgen?

De kleur is denk ik Tungsten Silver?
ligt ook een beetje aan de kleur en uitvoering van de golf hier werd ik dus wel happy van

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2012 22:30 door BLACK GTD.
WolksVagen
Volkswagen GOLF VI
gisteren besteld.

140 pk 6-versnellingen

Tungsten Silver
Zondertype-aanduiding
Spiegel pakket
Boordcomputer 'Premium'
Panorama schuifdak
Sportonderstel

Mooie config. Wat ruil je daarvoor in?

Een golf VI
1.4 tsi 160 pk highline
Dan ga je er toch juist op achteruit?
Heb de golf VII
Ook gezien in het echt in het tungsten silver als highline uitvoering met dak en getinte ramen en 18"inch durban velgen moet zeggen dat ziet er erg mooi uit. de golf hier boven, de tungsten silvere doet mij ook weinig.
BLACK GTD
ligt ook een beetje aan de kleur en uitvoering van de golf hier werd ik dus wel happy van

Niet een beetje maar heel erg. Een Golf is standaard niet zo volledig dus je moet er aardig wat instoppen om er een lekkere auto van te maken. Die zilveren comfortline is echt zo'n Golf waar je er per dag 20 van ziet rijden. Kleur heeft hij dan ook niet mee maar deze uitvoering is straks wel de uitvoering waar heel veel van verkocht gaan worden, helaas.
A110-50
Dan ga je er toch juist op achteruit?

Qua pk's een paar bedoel je.. misschien is de rest van de configuratie wel veel dikker dan zijn vorige Golf VI.
24-10-2012 09:43
Golf6GTi/Ron
Vond dit geen topper;

Hoop wel dat hiermee wel het probleem van de regen die vanaf de vooruit loopt verholpen is.....

Is trouwens net de vorige Golf VI Highline als je hem zo bekijkt confused smiley
Hmm, ja die zwarte is idd al wat beter. Maar toch........volgende week maar eens gaan kijken irl.
@ BLACK GTD

Waar staat deze?
Ik zou graag het pana dak in real life willen zien ook vanwege mogelijk verlies aan hoofdruimte.
en heeft iemand een idee waar ik een Pacific Blue kan bekijken? De kleur staat veel op de foto maar komt iedere keer anders over.

EDIT; al gevonden dankzij de pic van het navi systeem. van Mossel Waalwijk dus smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2012 19:22 door DreCube.
DreCube
@ BLACK GTD

Waar staat deze?:
Ik zou graag het pana dak in real life willen zien ook vanwege mogelijk verlies aan hoofdruimte.
en heeft iemand een idee waar ik een Pacific Blue kan bekijken? De kleur staat veel op de foto maar komt iedere keer anders over.

EDIT; al gevonden dankzij de pic van het navi systeem. van Mossel Waalwijk dus smileys with beer

toch makkelijk zo'n grote navidrinking smileydrinking smiley

bij van den udenhout in den bosch staat er ook 1 met een panoramadak ook een zwarte highline

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2012 21:44 door BLACK GTD.
Wie weet of je al ergens bij een dealer kan proefrijden in de 7.
Vanaf 3 november kan er gereden worden. Dat is de officiële introductie datum.
Na wat overdenkingen toch weer een Golf laten bestellen... Rijdt goed, heerlijke automaat, goede stoelen en het blijft toch een van de goedkoopste in de lease. Eerste keer dat ik een auto bestel zonder een proefrit gemaakt te hebben, dat doe ik pas volgende week.

Golf VII 1.4 TSI 140pk DSG Highline
Sunset Red en flink gevulde optielijst. met oa
- executive plus pakket,
- adaptive cruise control,
- spiegelpakket,
- 17" Dijon velgen,
- 4 deuren met elek. ramen,
- ergonimische sportstoelen,
- xenon verlichting,
- pdc,
- keyless entry,
- multifunkioneel stuurwiel met tiptronic
- achteruit rijcamera.

Ook nog gekeken naar de Alfa Romeo Giuletta, Ford Focus en BMW 1.

Nu wachten tot de VII geleverd wordt. Rij nu een zwarte Golf VI 1.4TSI DSG Highline.
Ondanks de keuze voor een vergelijkbare auto toch respect dat je de kleur helemaal om durft te gooien winking smiley Bestellen zonder proef te rijden is denk ik in een Golf niet een hele riskante keuze want het zal niet minder rijden dan de vorige, eerder beter.
BLACK GTD

De motorkap-belijning is prachtig maar de aansluiting tussen de achterlichten is te triest voor woorden.
anno 1965
BLACK GTD

De motorkap-belijning is prachtig maar de aansluiting tussen de achterlichten is te triest voor woorden.

duhhhh....achterklep is gewoon niet goed dicht gedaan...
tinusw

Nou...daar lijken de naden mij toch weer iets te smal voor. Een achterklep valt helemaal in het slot, of niet. En als het er dan zo uitziet, dan is die klep nog niet helemaal goed afgehangen.

Overigen doet het front zo nogal aan de Jetta denken imho. Afijn voorlopig vind ik het optisch nog steeds een enorme teleurstelling, misschien dat een ontmoeting IRL beter stemt. Ik heb de VI altijd een mooie bak gevonden.
tinusw

Nou Tinus dat dacht ik niet.. want de onderste rand van de lamp sluit wel aan op dat van de klep. Volgens mij zit deze gewoon goed dicht.

@Van Puffelen
Kan me niet voorstellen dat hij in het echt minder mooi overkomt dan de VI. Ik ga waarschijnlijk volgende week vrijdag de VII bekijken in Leeuwarden.
Pjedroo
tinusw

Nou Tinus dat dacht ik niet.. want de onderste rand van de lamp sluit wel aan op dat van de klep. Volgens mij zit deze gewoon goed dicht.

@Van Puffelen
Kan me niet voorstellen dat hij in het echt minder mooi overkomt dan de VI. Ik ga waarschijnlijk volgende week vrijdag de VII bekijken in Leeuwarden.

ik kan je verzekeren dat de achterklep niet goed in het slot is gevallen met dichtdoen..de poetser zal nog wel bezig geweest zijn met de auto enz...heb t ook wel s als ik mijn achterklep dichtdoe...dan gooi je net niet hard genoeg dicht..maar ik heb de 7 al aantal keren in het echt gezien en op het eerste gezicht weinig verschil met de 6..totdat je op details gaat letten...tuurlijk kan vw geen radicaal andere golf neerzetten..ze gaan voor safe..dat is denk ik ook hun succes met al hun golf modellen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2012 13:29 door tinusw.
25-10-2012 14:55
Is er al iemand met meer duidelijkheid over de achterwielophanging? <140 pk zou een andere achteras krijgen volgens sommige geluiden. Ik heb daarover echter nog niets officieels gelezen...
tinusw
ik kan je verzekeren dat de achterklep niet goed in het slot is gevallen met dichtdoen..de poetser zal nog wel bezig geweest zijn met de auto enz...heb t ook wel s als ik mijn achterklep dichtdoe...dan gooi je net niet hard genoeg dicht.

Hmm volgens mij heb je toch gelijk. Hier is het goed:

25-10-2012 15:10
Ik denk dat dat ook te maken heeft met de hoek waarin de foto is gemaakt/optisch bedrog. Dat, samen met de kleur, kan een millimeter verschil enorm benadrukken.
25-10-2012 16:28
Ook bij die rode zie ik een duidelijk verschil; de lampen aan de buitenkant zijn 1 a 2 mm minder 'hoog'.

Mooi te zien dat iemand een rode heeft besteld overigens. Eindelijk een beetje kleur! thumbs up
Barri
Ook bij die rode zie ik een duidelijk verschil; de lampen aan de buitenkant zijn 1 a 2 mm minder 'hoog'.

Mooi te zien dat iemand een rode heeft besteld overigens. Eindelijk een beetje kleur! thumbs up

tsjaa...met een loep een achterkant inspecteren...tongue sticking out smiley...volgens mij zie ik ook sinaasappel effect in de rode lak...smiling bouncing smiley
tinusw
anno 1965
BLACK GTD

Onder loopt de naad wel gelijk dus ik denk dat de klep dicht zit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2012 11:36 door anno 1965.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep