Renault Megane 2012 - Deel 2

Gepost door GrolschRoyce 
Autobase

Helaas is de mijne ook vertraagd... sad smiley Eerste opgave was dat ik kon rijden in Week 22. Dat werd later Week 20, daarna Week 22, vervolgens weer Week 21... Maar helaas we zitten in Week 22 en de dealer heeft de auto nog niet... Dus deze week rijden gaat niet lukken... crying smilie

Weet niet het bij jouw ook zo is maar mijn Megane staat al een week in Antwerpen. De dealer kwam met het verhaal van type goedkeuring van de RDW en dat daarom eea vertraagd is. Verwachting is eind deze week bij dealer, vertraging zou 5 werkdagen zijn in het geval dat RDW zich ermee bemoeid. Ach, twas leuk geweest als ik op mijn verjaardag mocht rijden (5 juni), dan word het maar een verlaat cadeautje......
Nitro76

Vers van de pers. Coupe bose!
eindelijk. Nog even de kentekenplaten erop en een wasbeurtje en (me)gaaaaaaaaan!!!

Let je er goed op dat er geen vogelpoep is ingebrand op de motorkap?
Mantaray
R vd B
Net na het tanken even een rondje over de parkeerplaats gemaakt bij de dealer. En het staat er ontzettend vol met Meganes, klaar voor aflevering:

Helaas was de witte estate GT-line die er ook nog stond geen Blanc Nacre en had hij geen Xenon... Helaas niet mijn bolide dus.

Hmmz ik zie Plenum velgen, ben toch blij dat ik de Shuss krijg op mijn Megane. HAd eigenlijk de SD velgen moeten hebben maar ook hiermee blij dat het Shuss word. Als de auto stil staat vind ik de SD velgen mooi maar als de auto rijd lijkt het net of er winterbanden onder zitten........persoonlijk gevoel is dat natuurlijk he ;-)

Dat zijn geen Plenum velgen maar volgens mij een van de 16" velgen voor de goedkoopste versies.
@Marcelca

Ik denk dat je veel mensen een plezier doet als je inderdaad het typenummer doorgeeft. Alvast bedankt!
JMF
Mantaray
R vd B
Net na het tanken even een rondje over de parkeerplaats gemaakt bij de dealer. En het staat er ontzettend vol met Meganes, klaar voor aflevering:

Helaas was de witte estate GT-line die er ook nog stond geen Blanc Nacre en had hij geen Xenon... Helaas niet mijn bolide dus.

Hmmz ik zie Plenum velgen, ben toch blij dat ik de Shuss krijg op mijn Megane. HAd eigenlijk de SD velgen moeten hebben maar ook hiermee blij dat het Shuss word. Als de auto stil staat vind ik de SD velgen mooi maar als de auto rijd lijkt het net of er winterbanden onder zitten........persoonlijk gevoel is dat natuurlijk he ;-)

Dat zijn geen Plenum velgen maar volgens mij een van de 16" velgen voor de goedkoopste versies.

zijn zelfs wieldoppen, kijk maar eens goed
Ik word wel benieuwd van al die variabele hoogtes, ik heb zelf een vaste trekhaak van Jaeger besteld 13 polig weet iemand hier de hoogte van ?

Misschien handig om een lijstje te maken per merk vast of afneembaar en de hoogte als die van mij ook zo laag is laat ik het nu nog wijzigen.
GSX 1.4 R
Ik word wel benieuwd van al die variabele hoogtes, ik heb zelf een vaste trekhaak van Jaeger besteld 13 polig weet iemand hier de hoogte van ?

Misschien handig om een lijstje te maken per merk vast of afneembaar en de hoogte als die van mij ook zo laag is laat ik het nu nog wijzigen.

kijk even op pagina hiervoor, mijn trekhaak die er nu onder zit (gt line) onbeladen 42cm hoog. De vorige 36 cm. (zie voorgaande foto's)
Mantaray
R vd B

In de openingspost staat een link naar de brochure, daar staat duidelijk de Surround "16 velgen. Plenum vind ik een stuk mooier (persoonlijk), die zien er zo uit:

Ik had ook eerst de originele Renault trekhaak ( Siar ) en kwam geen drempel meer over. Ik heb deze weer laten verwijderen. Maar mijn garage kon of wilde geen alternatief aanbieden of zoeken. Toen via internet een afspraak gemaakt bij Kwik Fit. Daar hebben ze er een Thule ondergezet en deze heeft een aanzienlijke hogere kogel en was ruim 350,- goedkoper dan de dealer. Ik ben wel een beetje klaar met mijn eigen dealer.
Mantaray
Autobase

Helaas is de mijne ook vertraagd... sad smiley Eerste opgave was dat ik kon rijden in Week 22. Dat werd later Week 20, daarna Week 22, vervolgens weer Week 21... Maar helaas we zitten in Week 22 en de dealer heeft de auto nog niet... Dus deze week rijden gaat niet lukken... crying smilie

Weet niet het bij jouw ook zo is maar mijn Megane staat al een week in Antwerpen. De dealer kwam met het verhaal van type goedkeuring van de RDW en dat daarom eea vertraagd is. Verwachting is eind deze week bij dealer, vertraging zou 5 werkdagen zijn in het geval dat RDW zich ermee bemoeid. Ach, twas leuk geweest als ik op mijn verjaardag mocht rijden (5 juni), dan word het maar een verlaat cadeautje......

Volgens mijn dealer staat de mijne in Zeebrugge op het terrein, maar hij durfde daar niet zijn hand voor in het vuur te steken. Hij klaagde over de slechte informatie vanaf Renault. (Hij had de dag ervoor een klant opgebeld dat zijn auto over 2 weken zou komen, en een uur later stond de auto voor de deur.. confused smiley )
tonmegane
@Marcelca

Ik denk dat je veel mensen een plezier doet als je inderdaad het typenummer doorgeeft. Alvast bedankt!

Heb even het boekje erbij gezocht

Merk : Thule
Type: 5231

Vaste kogel, kogel alleen te verwijderen door twee bouten los te halen ( vind ik te veel werk )

Megane grand tour 2003-2009

Megane estate 2009 ->

Bovenkant kogel 47 cm

Gt onderstel

Onbeladen

Je kan ook nog wel ergens een foto ervan vinden dat die om de bumper heen krult ipv twee rechte lijnen met hoeken

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2012 21:20 door marcelca.
hey joep 681111,

Kan het zijn dat ik je gespot heb in haarlem vrijdag rond een uur of 1 op de amsterdamse vaart?
Volgens mij zagen we elkaar. Ik in een estate bose gris cassiopee in tegengestelde richting.
Mooie auto van je trouwens en met die folie een heel stuk chiquer.

Hoi gebgeb,

Dat was ik niet dus dat moet een andere Meganerijder met smaak geweest zijn....
Ik moet bekennen dat ik al een paar keer naast een nieuwe Megane heb gestaan en mijn duim opgestoken heb. Het lijkt erop alsof we allemaal een beetje blij worden van onze auto's!

Hallo, dat was ik dus waarschijnlijk. Reed rond dat tijdstip inderdaad daar met de vorige week mieuw opgehaalde Megane GT Gris Platine!
Wat een bedrijf dat Renault.
3 precies dezelfde auto's besteld (ik en 2 collega's) op dezelfde dag.
1 is vandaag afgeleverd en de afleverdatum van de 2 anderen zijn nog onbekend.
Ze zouden vandaag moeten zijn binnengekomen bij de Dealer, maar nog niets hierover gehoord.

Ach ja.... Het kost ook bijna niets zo'n auto.
Niet raar natuurlijk dat je niet precies weet waar die is en wanneer die binnenkomt.
Ik had het idd mis, de plenums zien er behoorlijk anders uit, lijken een heeeeeel klein beetje op elkaar nut smiley

Maar nog vind ik de Shuss mooier................persoonlijk spinning smiley sticking its tongue out
Marcels
GSX 1.4 R

kijk even op pagina hiervoor, mijn trekhaak die er nu onder zit (gt line) onbeladen 42cm hoog. De vorige 36 cm. (zie voorgaande foto's)

Klopt had ik al gezien dankjewel .

Maar mijn vraag is wat is nu origineel > is de vaste trekhaak die ik heb besteld van Jaeger origineel ?
2Fresh
joep681111
@LeChevalier: Ik heb inderdaad alleen het randje tussen voorruit en dak beplakt. De voorruit is prima zoals ie is smiling smiley
De folie die ik heb is mijns inziens echter niet hoogglans genoeg en toch een beetje te huis tuin en keuken spul. Voor de volledigheid nog een keer de voor en na foto's:

Hoewel het er inderdaad veel beter uitziet, vond ik het inderdaad redelijk mat. Om beide glazen vlakken samen te trekken, heb je echt een superglanzend zwart stukje nodig. Ik heb de mijne gespoten met zwart en clear, maar ik vind het alsnog niet glanzend genoeg...

Foto's doen het niet....? Ben zo benieuwd!
GSX 1.4 R
Marcels
GSX 1.4 R

Maar mijn vraag is wat is nu origineel > is de vaste trekhaak die ik heb besteld van Jaeger origineel ?

Onder mijn GT-Line zit een afneembare Westfalia trekhaak, door de dealer gemonteerd. Dus wat is origineel? De hoogte is 43 cm onbelast (midden kogel). Ik heb er nog niet met de caravan mee kunnen rijden.
Wel heeft mijn dealer zich laten ontvallen dat er eerder problemen waren met een batch vaste trekhaken voor het 2012 model. Deze waren idd te laag en zijn retour Frankrijk gegaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2012 22:52 door fredd.
GSX 1.4 R
Marcels
GSX 1.4 R

Jaeger is het type stekkerdoos. Er bestaat ook nog een multicom west. / Beide trekhaken die je op de foto ziet zijn orgineel Renault, mijn laatste en huidige is het nieuwe type. Thule zoals marcelca heeft is een aftermarket trekhaak.

Mijn dealer had een Megane occasion staat met een thule, die kogel zat hoger maar wilde geen thule plaatsen. I.o.m. de importeur een orginele geplaatst.
Was ik al blij mee, op mijn leaseauto heeft deze leverende dealer de trekhaak met 0,00 fact. gezet. Dealer in mijn woonplaatst monteerd ook alleen nog deze haken.
Dat heeft errrggg lang geduurd (ik ben koploper in de levertijdenlijst!), maar aanstaande zaterdag mag ik 'm eindelijk halen! Aantal leverdagen is dan 169 (sinds 15 december)...Overigens klopt dit exact met de destijds opgegeven leverweek..nooit vervroegd (helaas) of verlaat (gelukkig)..cool smiley
Op de vorige thread stond iemand die de dimbare spiegel in combi met de visio liet plaatsen (kan 'm ff niet meer vinden)...is dat al gebeurd cq gelukt? Zoja, bij welke dealer, welke prijs (395?)...Ik wil 'm namelijk ook, maarja, "het kan niet"...
ik heb mezelf ook even op de lijst van google gezet :-) de enige met de kleur Bleu Majorelle??? hahahaha
Afgelopen zaterdag is mijn GT Line bij de dealer aangekomen, gisteren zou de dealer het kenteken aanvragen. Weten jullie hoe lang dit normaalgesproken duurt?

Besteld: Half januari
Specificaties:
GT Line Noir Etoile
Pack Introduction Bose / GT-Line
Pack Lumiere
Bose geluidssysteem
Bandenspanningscontrolesysteem
Bagagescheidingsnet
Automatische parkeerrem
Meesturende bi-Xenon verlichting
Kaart van geheel Europa
Elektrisch verwarmbare voorstoelen
Volwaardig reservewiel
Vaste trekhaak 13 polig
Sacrebleu
Afgelopen zaterdag is mijn GT Line bij de dealer aangekomen, gisteren zou de dealer het kenteken aanvragen. Weten jullie hoe lang dit normaalgesproken duurt?

Specificaties:
GT Line Noir Etoile
Pack Lumiere
Bose geluidssysteem
Bagagescheidingsnet
Automatische parkeerrem
Kaart van geheel Europa
Volwaardig reservewiel
Vaste trekhaak 13 polig

Normaal gesproken zal dit tot maximaal 5 werkdagen duren. Maar ik ken ook gevallen waar het in 2 dagen rond was. Ik zie jou auto nog niet in het document staan. [docs.google.com]
Sacrebleu

Specificaties:
GT Line Noir Etoile
Pack Lumiere
Bose geluidssysteem
Bagagescheidingsnet
Automatische parkeerrem
Kaart van geheel Europa
Volwaardig reservewiel
Vaste trekhaak 13 polig

Ik heb ergens gelezen dat de officieele doorlooptijd van de RDW voor het aanvragen van een kenteken 5 werkdagen is.
Bedankt voor de reacties, hopelijk wordt het snel geregeld. Ben n.l. zeer benieuwd!
Ik heb het Google Docs formulier ingevuld.
Afg vrijdag een Estate Bose besteld, in de kleur wit.

Aflevering ergens in augustus.

Vooraf wordt het onderste deel van de achterbumper, de spiegels en de dakrails ook wit meegespoten, extra kosten 480 excl.

Verder worden alle letters en stickers op de achterzijde verwijderd op het Renault logo na uiteraard, tevens luxe type kentekenplaten.

Is er een link naar het google gebeuren met de lijst beschikbaar overigens?

Ben verder nog op zoek naar een paar velgen voor mn winterbanden. Het moeten deze worden, de oude BOSE velgen.

Of heeft iemand nog een goed idee voor andere Renault velgen die goed zouden passen bij een compleet witte auto?
Geen idee ook overigens waar ik ze zou kunnen krijgen 2e hands (of nieuw)

Onderstaande velgen lijken me ook wel mooie staan onder een volledig witte Bose:

Verder ook direct een Renault Twingo Phase 2 besteld met airo velgen, eveneens wit met zwarte tinten en racestriping. Ook hier worden alle letters en stickers op de achterzijde verwijderd op het Renault logo na uiteraard, tevens luxe type kentekenplaten. Deze wordt al binnen 10 dagen geleverd, hebben een reeds bestaande auto welke 13 mei afgeleverd is genomen, besaarde 816 BPM en snelle levering. We wachten in spanning af hier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2012 09:48 door Icevrees.
Maui
Dat heeft errrggg lang geduurd (ik ben koploper in de levertijdenlijst!), maar aanstaande zaterdag mag ik 'm eindelijk halen! Aantal leverdagen is dan 169 (sinds 15 december)...Overigens klopt dit exact met de destijds opgegeven leverweek..nooit vervroegd (helaas) of verlaat (gelukkig)..cool smiley

Ik ga de koppositie van je overnemen met 2 dagen extra... 20 december 2011 is de order ingevoerd door de dealer (dus ik tel de tijd die het bij mijn werkgever en de LM heeft gekost nog niet eens mee) en volgende week zaterdag (9-6) mag ik de auto gaan ophalen smileys with beer. 171 dagen dus. Vrijdag eerst maar eens kijken of alles erop zit wat ik besteld heb. Kan ik ook eindelijk eens in een GT-Line zitten...
Ik weet niet als je daarmee zo blij zou moeten zijn, ik vind het meer een groot gebrek aan Renault zijn zijde

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2012 11:57 door Radiofreak.
Icevrees
Afg vrijdag een Estate Bose besteld, in de kleur wit.

Aflevering ergens in augustus.
Vooraf wordt het onderste deel van de achterbumper, de spiegels en de dakrails ook wit meegespoten, extra kosten 480 excl.
Verder worden alle letters en stickers op de achterzijde verwijderd op het Renault logo na uiteraard, tevens luxe type kentekenplaten.

Is er een link naar het google gebeuren met de lijst beschikbaar overigens?

Of heeft iemand nog een goed idee voor andere Renault velgen die goed zouden passen bij een compleet witte auto?

Link naar google doc (staat ook in openingspost): [docs.google.com]

Andere velgen word snel een dure hobby omdat je al snel op 18" terecht komt voor mooie velgen. De Interlagos Chrome Shadow van de Laguna bijvoorbeeld zijn erg mooi maar wel 18". Als je het er voor over hebt om 1000 euro in te leggen dan is dat een optie.

Zou je aub ook een foto kunnen posten van de auto als t'ie goed gespoten is? Kan ik 'm ook bij custom mods neerzetten in de openingspost. Ben ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet want ik ga zelf ook voor een witte. Ik zou persoonlijk de spiegels juist zwart maken en de kappen bij de mistlampen en de dakdragers ook. De handgrepen zou ik dan wel weer wit maken. Worden de handgrepen bij jou nog meegenomen?
KoeWie
Ze zouden vandaag moeten zijn binnengekomen bij de Dealer, maar nog niets hierover gehoord.

Niet raar natuurlijk dat je niet precies weet waar die is en wanneer die binnenkomt.

Dat is wel bijzonder (lees:slecht!). Volgens mij is het momenteel één grote chaos bij de centrale afdeling planning&control van Renault. Er is zo'n grote run op die Megane's! Die draaien in Q1 en Q2 denk ik al quit voor het hele jaar smiling smiley
Maui
Op de vorige thread stond iemand die de dimbare spiegel in combi met de visio liet plaatsen (kan 'm ff niet meer vinden)...is dat al gebeurd cq gelukt? Zoja, bij welke dealer, welke prijs (395?)...Ik wil 'm namelijk ook, maarja, "het kan niet"...

Ga even langs een andere dealer. Het 'kan' namelijk altijd, ook achteraf als dealeroptie!
Meegaan
Maui

Ik ga de koppositie van je overnemen met 2 dagen extra... 20 december 2011 is de order ingevoerd door de dealer (dus ik tel de tijd die het bij mijn werkgever en de LM heeft gekost nog niet eens mee) en volgende week zaterdag (9-6) mag ik de auto gaan ophalen smileys with beer. 171 dagen dus. Vrijdag eerst maar eens kijken of alles erop zit wat ik besteld heb. Kan ik ook eindelijk eens in een GT-Line zitten...

Verdorie, had ik nou maar niet m'n best gedaan die afspraak naar zaterdag te krijgen...haha...wat een rode lantaarn strijd zeg..

(overigens wordt er nog een standkachel ingebouwd, maar dat gebeurt niet bij deze dealer, dus eerst maar's een paar weken rijden!)
Hey ik maak nog altijd kan op de rode lantaarn hoor!! Heb nog niks vernomen van de dealer.
R vd B
Hey ik maak nog altijd kan op de rode lantaarn hoor!! Heb nog niks vernomen van de dealer.

Ja, wie besteld de auto dan ook op 2de kerstdag winking smiley
Ah dat is het hem geweest.... Nou goed hij is een dag later besteld uiteindelijk.
Yes, mn auto is besteld. Heb mijn gegevens toegevoegd. Volgens de leasemaatschappij wordt ie geleverd in week 34 (laat ik dan net jarig zijn, mooi cadeautje). Ben benieuwd...
Icevrees
Geen idee ook overigens waar ik ze zou kunnen krijgen 2e hands (of nieuw)

Ik ben zelf ook aan het kijken voor het geval dat ik geen BOSE velgen ga krijgen. Vond dit op zich wel een optie.

AEZ Excite Dark

Maar ik weet niet hoe de kwaliteit is van dergelijke after market velgen. Ik heb wellicht nog wel een setje Schuss in de aanbieding. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2012 14:17 door d_adriaans.
TimDG
Sinds donderdag rijd ik rond in mijn nieuwe Megane Grandtour Dynamique 110, de eerste 600km zit er op en ik heb reeds genoten...

Maar ik heb nog een praktisch vraagje, ik heb dit weekend ook de fietsendrager op de trekhaak gemonteerd, en bij het achteruit rijden begonnen de parkeersensoren de piepen...

Nu ik weet dat je deze via het menu kan uitschakelen maar ik dacht dat als er een stekker (van een fietsendrager of aanhanger) werd aangesloten dat de sensoren dan automatisch uitschakelden...

Of ben ik verkeerd?

Verschillende mensen met kennis van trekhaken hier op het forum, maar niemand die me hier mee kan helpen? smiling smiley

Daarnaast, ik zag net dat er op marktplaats.nl SD velgen te koop staan voor 600euro (incl zomerbanden), moest dit iemand interesseren...
TimDG
TimDG
Sinds donderdag rijd ik rond in mijn nieuwe Megane Grandtour Dynamique 110, de eerste 600km zit er op en ik heb reeds genoten...

Maar ik heb nog een praktisch vraagje, ik heb dit weekend ook de fietsendrager op de trekhaak gemonteerd, en bij het achteruit rijden begonnen de parkeersensoren de piepen...

Nu ik weet dat je deze via het menu kan uitschakelen maar ik dacht dat als er een stekker (van een fietsendrager of aanhanger) werd aangesloten dat de sensoren dan automatisch uitschakelden...

Of ben ik verkeerd?

Verschillende mensen met kennis van trekhaken hier op het forum, maar niemand die me hier mee kan helpen? smiling smiley

Daarnaast, ik zag net dat er op marktplaats.nl SD velgen te koop staan voor 600euro (incl zomerbanden), moest dit iemand interesseren...

De sensoren zouden moeten uitgaan, vorig weekend heb ik de caravan er achter gehad en toen gingen de sensoren uit. De camera blijft wel werken!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2012 15:55 door JGT.
Pjedroo
KoeWie

Dat is wel bijzonder (lees:slecht!). Volgens mij is het momenteel één grote chaos bij de centrale afdeling planning&control van Renault. Er is zo'n grote run op die Megane's! Die draaien in Q1 en Q2 denk ik al quit voor het hele jaar smiling smiley

Wat een ongelofelijke prutsers.
Nummer 2 is binnen en wordt volgende week dinsdag afgeleverd.
Waar nummer 3 is weet niemand.
Besteld 1e week januari.
Was al niet zo Renault minded, maar nu al helemaal niet meer.
KoeWie
Wat een ongelofelijke prutsers.
Nummer 2 is binnen en wordt volgende week dinsdag afgeleverd.
Waar nummer 3 is weet niemand.
Besteld 1e week januari.
Was al niet zo Renault minded, maar nu al helemaal niet meer.

Ach het is niet alleen bij Renault zo hoor. Collega heeft een Volvo C30 besteld en zou binnen komen in week 22 (deze week). Maar dealer geeft nu al aan week 23/24 maar kan nog met zekerheid zeggen dat hij er dan is. Maar....kenteken staat wel vóór 1 juli op naam, want anders vervalt de 14% bijtelling. Maar zou dus zo maar kunnen dat zijn C30 na 1 juli geleverd wordt.

Enige voordeel is dat de Volvo in Belgïe wordt geproduceerd en dus niet zo lang onderweg is als Megane.
Marcels
GSX 1.4 R
Marcels
GSX 1.4 R

Jaeger is het type stekkerdoos. Er bestaat ook nog een multicom west. / Beide trekhaken die je op de foto ziet zijn orgineel Renault, mijn laatste en huidige is het nieuwe type. Thule zoals marcelca heeft is een aftermarket trekhaak.

Mijn dealer had een Megane occasion staat met een thule, die kogel zat hoger maar wilde geen thule plaatsen. I.o.m. de importeur een orginele geplaatst.
Was ik al blij mee, op mijn leaseauto heeft deze leverende dealer de trekhaak met 0,00 fact. gezet. Dealer in mijn woonplaatst monteerd ook alleen nog deze haken.

Klopteye rolling smiley is idd de stekkerdoos stom.
Ga ik er maar vanuit dat de geleverde trekhaak een goede is met meer als 40 cm grondspeling.
Thanks!
Per toeval op dit forum gekomen maar kon het niet laten om ook ff een accountje aan te maken en mijn nieuwe speeltje hierop te vermelden smiling smiley

Coupe GT-Line dci 110
Kleur:Blanc Nacre
Pack Lumiere
Bose Systeem
Verwarmde Voorstoelen
Kaart Europa

Besteld op 18-5 / Indicatielevertijd week 39 crying smilie zucht

Zou iemand mij trouwens kunnen vertellen hoe ik op myrenault de status kan bijhouden want ik zou als het goed is binnen een week van bestellen een (order)nummer moeten krijgen wanneer dit mogelijk zou meoten zijn maar heb nog niks gehad/gehoord.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2012 17:14 door JEFFERZON.
Vandaag m'n Full option Megane Coupé mogen ophalen!

Wat een pracht plaatje! smiling bouncing smiley

Even een korte review (first thoughts):

Uiterlijk
-> Wat een super mooie bak, nog mooier als ik me had voorgesteld!
-> De zwarte velgen matchen heel erg goed met Blanc Nacré!

Multimedia
-> Afspelen via Bluetooth werkt als een zonnetje
-> Afspelen via USB werkt nog niet. Ik heb geprobeerd om mijn galaxy S2 als USB host te gebruiken. De telefoon wordt wel herkend, maar de player blijft crashen (rebooten). Wellicht heb ik teveel gegevens op mijn SD-Card staan. Dit ga ik later nog even uitvogelen.
-> De navigatie werkt erg fijn. Leuk dat je ook een coupé kan kiezen als weg indicator.

Motor
-> Heel erg stil (ik ben een polo bezine gewend)
-> Erg snel, zowel vanuit stiltant als op de snelweg

Overall
-> Keyless systeem werkt heel erg prettig. Gewoon de sleutel in de binnenzak en je hoeft je geen zorgen meer te maken over het openen en het op slot doen van je auto.
-> Ik mis opbergvakjes! Dit is misschien maar goed ook, want mijn vorige auto was altijd nogal een puinhoop.
-> Het opbergvak onder de middenarmsteun is nogal onhandig. Het is moeilijk om hier spullen in te stoppen of uit te halen.
-> De stoelen zitten erg prettig. Ik ben redelijk afgetraind, maar ik heb geen problemen met de stoelen.
-> Ook het panomara dak is voor mij geen probleem (lengte: 1m90)
-> Door het sportieve onderstel zijn bochten een genot! smiling bouncing smiley
Bryan88, geniet van je coupé. Wat een prachtauto is dat.
idd mooie bak, staat gaaf dat wit met zwarte velgenthumbs up
mooie wagen Bryan, kan niet wachten tot ik mijn eigen coupe op kan halen volgende week vrijdag big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2012 20:43 door LeChevalier.
Inmiddels een kleine 2500 kilometers erop zitten in de Megane Estate Bose edition (met Bose Luxe pakket, Lumiere, Xenon, trekhaak). Erg prettige kilometers. Een paar dingen verbazen me (of zijn niet goed):

- De zitting-sensor in de pasagiersstoel is errug gevoelig: als je een boek erop legt, mekkert hij al dat de gordel om moet. Is dat bij anderen ook zo? Erg irritant, want zowel ik als mijn vrouw hebben de neiging om een jas/tas/iets_anders op de stoel te leggen als je alleen rijdt. Kan nu dus niet (of je moet de gordel dichtdoen).

- De koplampsproeiers lijken niet te werken. Zou volgens de handleiding moeten werken wanneer je langer dan 1 seconden de voorruit sproeit (hendel naar je toe trekken). Maar de koplampen zijn na zo'n aktie nog kurkdroog (nog niet iemand buiten de auto laten controleren of de sproeiers wel naar buiten komen). Zou dat inderdaad op die manier moeten werken (of moet je nog iets anders erbij doen)?

- De subwoofer zit onder het voetengedeelte van de passagier. Dreunt behoorlijk door naar de voeten, zelfs als het volume niet al te hoog staat. Is die subwoofer af te regelen of aan/uit te schakelen?

- De electrische bestuurdersstoel kun je 3 presets meegeven (met een knopje op de zijkant van de stoel in te stellen). Van horen zeggen zou het ook met de keycard kunnen werken: dan ziet hij wie er instapt en stelt de stoel automatisch in. Heb dat laatste nog niet aan de praat kunnen krijgen.

Op zicht kleine dingetjes, maar als jullie er een antwoord op zouden weten ...
Bryan88
Vandaag m'n Full option Megane Coupé mogen ophalen!

Wat een pracht plaatje! smiling bouncing smiley

Even een korte review (first thoughts):

Uiterlijk
-> Wat een super mooie bak, nog mooier als ik me had voorgesteld!
-> De zwarte velgen matchen heel erg goed met Blanc Nacré!

Multimedia
-> Afspelen via Bluetooth werkt als een zonnetje
-> Afspelen via USB werkt nog niet. Ik heb geprobeerd om mijn galaxy S2 als USB host te gebruiken. De telefoon wordt wel herkend, maar de player blijft crashen (rebooten). Wellicht heb ik teveel gegevens op mijn SD-Card staan. Dit ga ik later nog even uitvogelen.
-> De navigatie werkt erg fijn. Leuk dat je ook een coupé kan kiezen als weg indicator.

Motor
-> Heel erg stil (ik ben een polo bezine gewend)
-> Erg snel, zowel vanuit stiltant als op de snelweg

Overall
-> Keyless systeem werkt heel erg prettig. Gewoon de sleutel in de binnenzak en je hoeft je geen zorgen meer te maken over het openen en het op slot doen van je auto.
-> Ik mis opbergvakjes! Dit is misschien maar goed ook, want mijn vorige auto was altijd nogal een puinhoop.
-> Het opbergvak onder de middenarmsteun is nogal onhandig. Het is moeilijk om hier spullen in te stoppen of uit te halen.
-> De stoelen zitten erg prettig. Ik ben redelijk afgetraind, maar ik heb geen problemen met de stoelen.
-> Ook het panomara dak is voor mij geen probleem (lengte: 1m90)
-> Door het sportieve onderstel zijn bochten een genot! smiling bouncing smiley

Mooi, mooi, mooi! Veel plezier ermee man.
Vandaag mail gehad van Renault Nederland:

<<Geachte meneer M,
Gefeliciteerd met uw keuze voor een nieuwe Renault. Wilt u optimaal profiteren van de mogelijkheden van Renault? Word gratis lid van My Renault. U kunt dan online het productieproces van uw auto volgen. Dit kunt u uiteraard ook als bestaand lid van My Renault.
Na de aanmelding kunt u eenvoudig uw bestelde auto volgen vanaf de fabriek. Login op My Renault en klik op "Mijn Auto". Klik daarna op "een auto toevoegen” en vul daarna het speciale ordernummer in. Gebruik hiervoor de volgende code: 00019900****.
Het ordernummer is door een technisch probleem later verstuurd. Indien u uw auto al in ontvangst heeft genomen, kunt u dit ordernummer niet meer gebruiken. U kunt deze e-mail dan als niet verzonden beschouwen.>>

Het ordernummer had ik al via het 0800 nr ontvangen maar nu dus ook nog eens officieel via de mail zoals beloofd.

@Bryan88 Gefeliciteerd, ziet er prachtig uit!

@JacoL de koplampsproeiers werken volgens mij alleen als de xenonverlichting brand. Tenminste bij m'n huidige Laguna met xenon is dit wel zo.
Deze discussie is gesloten.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep