CitroŽn Jumpy/Peugeot Expert/Fiat Scudo facelift

Gepost door D-C 
Nieuwe neus voor Peugeot Partner en Expert Tepee
2 februari 2012

Peugeot steekt de Partner Tepee en Expert Tepee in het nieuw. Met een nieuwe neus en schonere motoren kunnen de Ďpersonenbusjesí er weer even tegenaan.

Het zal je niet verbazen: ook de vernieuwde Partner en Expert Tepee debuteren op de autosalon van GenŤve in maart, zoals bijna elk model dat deze dagen wordt voorgesteld. De Partner Tepee en Expert Tepee, zoals de personenauto-uitvoeringen van de Partner en Expert heten, hebben een nieuw gezicht en schonere motoren.

Peugeot belooft schonere motoren. Op de Partner is voortaan een start/stop-systeem voortaan leverbaar, waardoor de CO2-uitstoot zakt tot 125 g/km Ė volgens Peugeot de laagste in dit segment. Ook bij de Expert Tepee een lagere CO2-uitstoot: 172 g/km voor de 2.0 HDi met 163 pk, die bovendien leverbaar wordt een zestraps automaat. In het voorjaar verschijnen de vernieuwde Ďbusjesí op de markt.

Bron: [www.autokopen.nl]

Ook CitroŽn-busjes vernieuwd
2 februari 2012

Na Peugeot kondigt CitroŽn haar vernieuwde Ďpersonenbusjesí aan. De Berlingo Multispace en Jumpy Multispace zijn weer bij de tijd dankzij een bescheiden facelift.

CitroŽn vernieuwt in een moeite twee modellen. De Berlingo Multispace ťn de Jumpy Multispace Ė plus hun bestelbroertjes Ė krijgen een make-over. De wijzigingen zijn niet al te schokkend.

Voor de Jumpy heeft CitroŽn een nieuwe Exclusive-uitvoering samengesteld. Deze heeft onder andere 16 inch lichtmetalen wielen, privacy glass achter en parkeersensoren. Over motorische wijzigingen zegt CitroŽn niets, maar Peugeot kondigde in het persbericht van de twee zustermodellen aan dat de CO2-uitstoot wordt verlaagd, onder andere door de toevoeging van een start-stop systeem.

Bron: [www.autokopen.nl]

















De Fiat Scudo volgt binnenkort waarschijnlijk.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2013 06:37 door D-C.
Ik zie bij de CitroŽn eigenlijk nauwelijks verschil.
Wat is eigenlijk het platform dat voor de huidige Jumpy/Expert wordt gebruikt?
Is dat hetzelfde als voor de oude Jumpy/Expert (generatie 1995), of een opgerekt platform van de Berlingo/Partner?
Quote
---GT---
Wat is eigenlijk het platform dat voor de huidige Jumpy/Expert wordt gebruikt?
Is dat hetzelfde als voor de oude Jumpy/Expert (generatie 1995), of een opgerekt platform van de Berlingo/Partner?

Het platform van de oude Jumpy/Expert/Scudo. De 807/C8/Ulysse II/Phedra heeft ook het onderstel van de 806/Evasion/Ulysse/Zeta.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Het platform van de oude Jumpy/Expert/Scudo. De 807/C8/Ulysse II/Phedra heeft ook het onderstel van de 806/Evasion/Ulysse/Zeta.

Bedankt voor de info. Weet ik beter hoe ik de auto moet plaatsen.
De huidige Berlingo is een stuk groter geworden dan zijn voorganger, maar de laadruimte is hetzelfde gebleven. Alleen de neus is veel langer geworden.
Datzelfde zal bij de Jumpy en Expert dan ook wel zijn gebeurd: dat de laadruimte niet groter is geworden.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2012 00:00 door ---GT---.
Nieuwe neus voor Partner en Expert

In de haven van Zeebrugge presenteerde Peugeot gisteren de vernieuwde Partner en Expert. Ook bedrijfsauto's ontkomen tegenwoordig niet meer aan een facelift, ze lopen vanaf nu dus weer netjes in de pas met de personenmodellen.

Waar bedrijfsautoís vroeger vooral functioneel moesten zijn, is er tegenwoordig ook ruimte voor comfortverhogende zaken en er wordt zelfs nagedacht over de vormgeving. Niet zo gek dus dat Peugeot er voor wil zorgen dat hun bedrijfswagens dezelfde uitstraling hebben als de personenautoís. Wie de nieuwe neus van zowel de Partner als de grotere Expert bekijkt, ziet dus duidelijk trekken van de 208 en 508. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de overhangende lip onderaan de motorkap, waar de merknaam onder is geschreven. Maar alleen al aan de koplampen zou je kunnen zien met welk merk je van doen hebt.
Daarmee heb je eigenlijk het grootste nieuws ook wel te pakken, want over het succes van de beide bedrijfsautoís heeft Peugeot weinig klachten. Sterker nog, naar eigen zeggen zijn de autoís in hun marktsegment de grootste stijger, dus is het voornamelijk een kwestie van meer opties toevoegen. Voor de Partner betekent dat een schonere motor in de vorm van een 1.6 e-HDi met 90 pk, voorzien van een start/stop-systeem. Eventueel is die ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde handbak, waarmee de CO2-uitstoot daalt naar 123 gram per kilometer. Dat betekent dus een lager brandstofverbruik, iets wat voor bedrijven met een groot aantal bestelautoís in de vloot al snel een aanzienlijke besparing kan betekenen.

Automaat
Grootste nieuws bij de Expert is de toevoeging van een automatische versnellingsbak. In tegenstelling tot de Partner is dit wel een echte automaat, de zesbak wordt alleen leverbaar op de 2.0 HDi met 160 pk. Verder biedt Peugeot voortaan op beide autoís optioneel zaken als bochtverlichting en een gefixeerde snelheidsbegrenzer. Die laatste wordt door de dealer geprogrammeerd op 90, 100, 110 of 130 kilometer per uur en voorkomt dat de auto harder kan dan die snelheid, zonder dat de chauffeur er invloed op heeft.
Peugeot breidt bovendien de ondersteuning voor bedrijfswagens op de Nederlandse markt uit. Op dit moment zijn er 24 Peugeot Professional Centers in Nederland en aan het einde van dit jaar moeten dat er 27 worden. Deze dealers zijn gespecialiseerd in bedrijfsautoís en verzorgen naast verkoop ook mogelijkheden tot op- en ombouw, bijvoorbeeld tot pick-up of koelwagen. Ook vierwielaandrijving kan op verzoek geregeld worden, evenals een dubbele cabine. Daarnaast hebben de Peugeot Professional Centers verruimde openingstijden, een 24-uurs service en passend vervangend vervoer, zodat ondernemers zo goed mogelijk op weg gehouden kunnen worden.
Peugeot start al op korte termijn met de levering van de nieuwe Partner en Expert. De kleine bestelauto is er vanaf Ä 10.895 exclusief belastingen, terwijl de Expert begint bij Ä 15.445. Beide modellen kunnen vanaf nu besteld worden, voor de zomer worden ze geleverd. Zoals voorheen blijft de Partner leverbaar in twee lengtematen met een laadruimte tussen 3,3 en 3,7 kubieke meter, terwijl de Expert daarnaast ook in twee verschillende hoogtes verkrijgbaar is met een laadruimte van 5 tot 7 kubieke meter.







autoweek.nl
Nog een oud stuurwiel op de foto. Vaag.
Ah, ik dacht al.

Ik zag er 2 weken geleden al een paar rijden in Keulen en ik dacht: "hť, is hij gefacelift?"

Ja dus. Wel raar dat hij gisteren zogenaamd voorgesteld werd terwijl hij al gewoon rondreed...
Quote

Fiat Scudo gaat fris het nieuwe modeljaar in
Autonieuws ē 14 juni 2013 ē Tekst: Bob Kroese

Fiat stuurt de Scudo met enkele aanpassingen fris het nieuwe modeljaar in. De middelgrote bestelauto krijgt een nieuwe grille, betere uitrusting en een luxueuzer ogend dashboard.

Fiat voert enkele kleine aanpassingen door aan de Scudo. Zowel de personen- als bedrijfswagenversie krijgt een nieuwe grille, in dezelfde stijl als grote broer Ducato die heeft. Het dashboard is nu donkergrijs van kleur, wat voor een luxueuzere uitstraling zorgt. Voor de personenvervoerversies heeft Fiat bovendien chromen sierstrips en een nieuwe stoelbekleding ontworpen.

De uitrusting van de SX-uitvoering is op een hoger niveau gebracht. Onder andere Bluetooth, cruise control en parkeersensoren zijn nu onderdeel van de meest luxe besteluitvoering. Fiat meldt ook nog dat de personenversie, die bijvoorbeeld voor een shuttleservice ingezet kan worden, een luxere uitstraling heeft gekregen.

De mogelijkheden zijn verder onveranderd, dat betekent dat er twee wielbases zijn, twee verschillende lengtes, een verhoogde uitvoering en een platformchassis waarop je bijvoorbeeld een pick-up laadbak kunt laten zetten. Er zijn drie MultiJet dieselmotoren, met 90, 130 en 165 pk. De netto catalogusprijs exclusief btw en BPM begint bij 14.650 euro.









Bron: [www.autokopen.nl]
Het zou kunnen dat deze Fiat de laatste 3 maanden de best verkopende besteller in ..... FR was.
Dus beter dan zijn Franse stalgenoten.

Dumpprijzen wellicht de reden??
Zal eens checken en vooral dubbelchecken om welke bedrijfs Fiat het precies gaat - aha, ik zie het, het is niet de Scudo, maar de Ducato. ;-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2013 14:39 door rickm.
Nee, dat was zijn grote broer, de Ducato.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep