Officieel: Peugeot 208

Gepost door Carfanatic 
Total Loss
Meest verkochte merk in Maart in NL, gaat idd heel slecht met Opel eye rolling smiley
(..)
Wilde ook de Polo er nog bijzetten maar gezien de belachelijkheid van dat ding heb ik die maar weggelaten.

Als we toch verkoopcijfers erbij gaan halen... eye rolling smiley

De 208 ziet er zo in het wild best aardig uit.
Maar ik vraag me af of het een serieuze bedreiging gaat zijn voor de Polo BM.
Total Loss
i4S
Total Loss
i4S
Total Loss
Gisteren even de prijslijsten van deze auto bekeken en naar mijn mening slaan ze wat betreft de diesels de plank volledig mis. De eco versie heef slechts 68 pk en een 0-100 sprint waar je een kalender voor nodig hebt en de 1.6 HDi is gewoon veel en veel te duur vergeleken met concurrenten. Bij de benzine versies hebben ze het een stuk beter voor elkaar maar op diesel gebied moet je dus echt niet bij deze 208 zijn.

Niet alles draait om de prijswinking smiley de 208 heeft genoeg andere kwaliteiten.

Dan ben ik wel heel benieuwd naar die zogenaamde "andere kwaliteiten". Zet voor de grap de 1.6HDI met 92 pk naast een Corsa 1.3 CDTi of Clio 1.5 DCi.
De laatste 2 komen op iets van 17.500 en de 208 zit op 20.000.
Gewoon een veel te groot prijsverschil in deze klasse lijkt mij. Zoals gezegd zitten ze wat de benzine versies betreft een stuk beter maar wat diesels betreft is het zo op het eerste gezicht niet zo best.

Uiterlijk, rijkwaliteiten, tablet bediening interieur, wil je nog meer horen?

Waarom trouwens steeds Opel erbij halen? Die zijn nou niet echt het voorbeeld van een goed draaiend merk...

Meest verkochte merk in Maart in NL, gaat idd heel slecht met Opel eye rolling smiley Bovendien haal ik toch ook de Clio erbij of lees je daar overheen ? Wilde ook de Polo er nog bijzetten maar gezien de belachelijkheid van dat ding heb ik die maar weggelaten.

Nederlandse verkoopcijfers van een maand waarin ze een pasr uitschieters hebben... Dat is idd echt iets waar een merk op draait. Lees de nieuwsberichten er maar op na, ze maken gewoon geen winst (zou jij toch moeten weten...) Polo belachelijk? Niet meer of minder dan een lelijke Corsa hoorwinking smiley
t is een aardige auto, maar niet echt bijzonder. de DS3 is mooier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2012 18:54 door SuzukiSwift.
SuzukiSwift
de DS3 is mooier.

Misschien wel, maar die heb je niet als 5-deurs!
C3, maar de nieuwe Clio kan nog wel eens met de eer vandoor gaan in dit segment.
Dat zou een mooie franse strijd worden, tussen de Renault Clio en de Peugeot 208.smiling smiley
Vanmiddag even bij een Peugeot dealer geweest, heb de 208 van binnen en buiten bekeken, leuke auto om te zien.thumbs up
Ook mooi dat de 208 weer wat compacter is geworden ten opzichte van de 207, heb ook nog wat folders meegenomen.
Wanneer komen de diesel varianten beschikbaar zoals de 1.6 ehdi? Ik ben gisteren naar de dealer geweest, maar daar heb ik alleen gevraagd naar de benzine modellen. Achteraf bleek dat met 50.000km per jaar een diesel toch voordeliger is.
Ik blijf het bijzonder opmerkelijk vinden dat PSA er niet in slaagt om de normale diesels met 14% te leveren. Renault lukt het met een klasse groter, dus zo moeilijk is het niet.
Vandaag voor het eerst in de 208 gezeten.

Vind het een erg mooie auto geworden, ziet er fris uit, mooie details, helemaal super. Afwerking was ook erg goed, net als de bouwkwaliteit.

Ook zelf maar eens ervaren hoe de nieuwe opstelling van de klokken is; ben 1.81m, heb eerst de stoel op lengte ingesteld, daarna het stuur en toen alles goed stond, had ik prima zicht op alles. Dus voor mij werkt het prima; benieuwd hoe het bij iemand van andere lengte is, helaas was m'n vriendin niet mee crying smilie
PSA-rules
Vandaag voor het eerst in de 208 gezeten.

Vind het een erg mooie auto geworden, ziet er fris uit, mooie details, helemaal super. Afwerking was ook erg goed, net als de bouwkwaliteit.

Ook zelf maar eens ervaren hoe de nieuwe opstelling van de klokken is; ben 1.81m, heb eerst de stoel op lengte ingesteld, daarna het stuur en toen alles goed stond, had ik prima zicht op alles. Dus voor mij werkt het prima; benieuwd hoe het bij iemand van andere lengte is, helaas was m'n vriendin niet mee crying smilie

Ik heb een uitnodiging gekregen om 'm te gaan bezichtigen dit weekend. Ik ga daarom straks eens kijken hoe de tellers bij mij staan. Maar aangezien ik ongeveer dezelfde lengte heb, zal dat wel in orde zijn.
Ik heb recent een testrit gemaakt in een Acive 1.4 eHDI 2Tronic.

De 208 is eigenlijk een geperfectioneerde 207. Een evolutie dus, geen revolutie. Je ziet aan alles dat er een team ingenieurs bezig is geweest elk detail van de 207 nauwgezet te bekijken en verbeteren. Met als resultaat gewoon een hele goede wagen met veel slimmigheden, 150 kg lichter en lekkerder rijdend.

Wat de klokken betreft: met mijn 1,78m zat het stuur wel degelijk iets voor de klokken. Gelukkig alleen voor de middelste; dat is het multifunctionele display. Helaas staat daar tekst en dat is lastig lezen met je stuur ervoor. Het stuur zelf is erg klein, waardoor ik behoorlijk vaak 'misgreep' bij het doorgeven/overpakken in bochten. Maar dat is waarschijnlijk wennen.

Het interieur is verder mooi afgewerkt. Erg fijne stoelen. Afgezien van de klokken is het verder gewoon een evolutie van de 207, niets revolutionairs. Enige grote minpunt zijn de felwitte kappen aan de binnenzijde van de A- en B-stijl. Die hebben een hele nare witte kleur in plaats van subtiel crme of zoiets.

Het multimedia display ben ik eigenlijk wat kritisch over: ik vond hem wat ver naar achteren zitten: ik moest echt naar rechts kijken om hem te bedienen. Verder vond ik hem niet helder, alsof de beschermende folie er nog op zat. De interface is verder prima en makkelijk.

De 208 is 7cm korter dan de 207, met name door een kortere overhang aan de voorzijde. Het interieur is opvallend ruimer dan bij de 207. Ik had flink meer beenruimte achterin. Ook de kofferruimte schijnt wat dieper te zijn. Knap gevonden van de ingenieurs. Het schijnt te maken te hebben met een nieuwe manier van staal aan elkaar bevestigen: laseren in plaats van lassen, waardoor er een compactere kreukelzone gecreerd kon worden. Naast alle ingenieuze verbeteringen waaronder dunnere voorstoelen.

De 208 rijdt erg prettig! Het onderstel is verder verfijnd ten opzichte van de 207; iets minder nerveus en stug op korte oneffenheden. Hij voelt verder veel lichter aan en laat zich prettig rondsturen. De besturing is iets minder licht dan bij de 207; de 207 was iets te veel bekrachtigd vond ik altijd. Kortom, erg volwassen.

De 1.4 eHDI met 68pk voldoet prima. Het gemiddelde verbruik dat op de teller stond was 5,2. Officieel is dit 3,4. Ik denk dat 1 op 20-22 haalbaar moet zijn gemiddeld. De 2Tronic is bekend: schakelt ietwat traag, maar als je je voet even licht, blijft de schok achterwege en schakelt hij sneller. Verder is het leuk dat je met de pook en de flippers ook nog zelf kunt schakelen.

Kortom, echt een volwassen auto die het typische plezier van de Peugeot kleintjes weer terugbrengt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 16:32 door Elaste.
Typisch dat je het dashboard niet goed kon zien. Probeer nog eens dmv verstellen van stuur ( hoogte/diepte) en hoogte van de stoel je ideale positie te vinden. Misschien lijkt dat wat onnatuurlijk in het begin, als je er mee rijdt werkt eht uiteindelijk geniaal. Met jouw lengte zou het echt geen probleem moeten zijn om de juiste zitpositie te vinden !
Elaste
Ik heb recent een testrit gemaakt in een Acive 1.4 eHDI 2Tronic.

De 208 is eigenlijk een geperfectioneerde 207. Een evolutie dus, geen revolutie. Je ziet aan alles dat er een team ingenieurs bezig is geweest elk detail van de 207 nauwgezet te bekijken en verbeteren. Met als resultaat gewoon een hele goede wagen met veel slimmigheden, 150 kg lichter en lekkerder rijdend.

Daar mag je eens wat uitleg bij geven Elaste:
op de foto's is nits hetzelfde als bij de 207.
Ik weet niet hoe het met de wielbass/onerstel zit maar de lengte van de wagen is verminderd en tegelijkertijd is de binnenruimte toegenomen. Bovendien heeft hij ook goed wat gewicht ingeleverd. Dat doe je volgens mij niet zomaar met wat fijnschaven van een bestaand concept.
Wat bedoel je precies met niets hetzelfde? Uiteraard is niets hetzelfde qua vormgeving, het is een nieuw model. Maar verder niks revolutionairs; andere vormpjes en alles nog een keertje onder de loep genomen. Onderstel is ook hetzelfde, alleen wat verfijnder. Een flinke stap verder dus ten opzichte van de 207. Fijnschaven is trouwens wat anders, dan heb je het over een facelift neem ik aan?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 13:51 door Elaste.
Elaste
Wat bedoel je precies met niets hetzelfde? Uiteraard is niets hetzelfde qua vormgeving, het is een nieuw model. Maar verder niks revolutionairs; andere vormpjes en alles nog een keertje onder de loep genomen. Onderstel is ook hetzelfde, alleen wat verfijnder. Een flinke stap verder dus ten opzichte van de 207. Fijnschaven is trouwens wat anders, dan heb je het over een facelift neem ik aan?

Dit is duidelijker n correcter:
. een flinke stap verder dan de 207
. fijnschaven is wat jij schreef (maar misschien niet bedoelde)
elaste
elk detail van de 207 nauwgezet te bekijken en verbeteren
. en toch niet onbelangrijk:

Uiteraard is niets hetzelfde qua vormgeving, het is een nieuw model
Het blijft een hatchback maar voor het overige toch grondig verschillend van de 207, ook binnenin (en misschien is 'revolutie' hier wel op zijn plaats). Dit een evolutie van de 207 noemen, doet de geleverde inspanning te kort. Ook al is het onderstel misschien hetzelfde, de ontwerpfilosofie is op een aantal punten toch serieus verschillend, ook motorisch blijft niet alles bij het oude. Ook al lijk je positief over de wagen, het komt toch niet echt zo enthousiast over.
iDS
Dit is duidelijker n correcter:
. een flinke stap verder dan de 207
. fijnschaven is wat jij schreef (maar misschien niet bedoelde)

Een flinke stap verder is toch een evolutie?
Ik schreef nergens 'fijnschaven' volgens mij. Maar bedankt dat je het nu correct vindt confused smiley.

iDS
Ook al lijk je positief over de wagen, het komt toch niet echt zo enthousiast over.
Het is gewoon een geperfectioneerde 207. Een hele goede wagen dus. Het design en de techniek zijn niet revolutionair anders, maar een logische volgende en verbeterde stap. Ik vind het dashboard bijvoorbeeld niet moderner of zo. Het is een hoekerige variant van wat de 207 ook al had. Alleen dan nu met de klokken naar boven verplaats en een touchscreen. Geen mega ander ontwerp, zoals je tussen andere generaties wel ziet (205>206>207). En nee, dat spreekt mijn uitspraak dat "niets hetzelfde is" niet tegen..

En voor jouw gemoedsrust: ik ben enthousiast over de 208. Zo beter nut smiley ?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 22:56 door Elaste.
Verkeerd gepost

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 23:40 door Gilletti.
Gilletti
Wat een geneuzel hier zeg.
Dit is het Fransrijderstopic, daar hoef je niet alles te onderbouwen of uit te leggen.
Hier zeggen we dingen ook wel eens gewoon op gevoel. grinning smiley

Heb de 208 nog niet in het echt gezien. Ben inmiddels wat meer ruimte gewend.
Hoewel ik die 2008 concept trouwens best gaaf vind. thumbs up

Dat is het nietwinking smiley
i4S
Gilletti
Wat een geneuzel hier zeg.
Dit is het Fransrijderstopic, daar hoef je niet alles te onderbouwen of uit te leggen.
Hier zeggen we dingen ook wel eens gewoon op gevoel. grinning smiley

Heb de 208 nog niet in het echt gezien. Ben inmiddels wat meer ruimte gewend.
Hoewel ik die 2008 concept trouwens best gaaf vind. thumbs up

Dat is het nietwinking smiley

Onwijs strak & gaaf karretje, die 2008 C
Klopt van/aan alle kanten. Uniek.
Doen PSA - wordt een hit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2012 10:53 door rickm.
Ah, meneer de glad-stijker smiling smiley
Elaste
Het is gewoon een geperfectioneerde 207. Een hele goede wagen dus. Het design en de techniek zijn niet revolutionair anders, maar een logische volgende en verbeterde stap. Ik vind het dashboard bijvoorbeeld niet moderner of zo. Het is een hoekerige variant van wat de 207 ook al had. Alleen dan nu met de klokken naar boven verplaats en een touchscreen. Geen mega ander ontwerp, zoals je tussen andere generaties wel ziet (205>206>207). En nee, dat spreekt mijn uitspraak dat "niets hetzelfde is" niet tegen..

OK, de ventilatiemonden komen niet uit het plafond en het stuur staat nog steeds pal voor de bestuurder maar 'geen mega ander ontwerp', 'hoekiger variant van wat de 207 ook al had' is fundamenteel niet waar. Er is minder verschil tussen de dashboards van de voorgaande generaties dan tussen 207 en 208: dat waren esthetische evoluties van een quasi identiek uitgangspunt. Bij de 208 is de positie van de instrumenten wel fundamenteel gewijzigd en ook de aanpak van het info-display is iets wat zwaar afwijkt van het gangbare.

Het design 'een logische volgende en verbeterde stap'?: meestal groeien wagens om meer interieurruimte te bieden (dat zou een logische stap zijn indien het een geperfectioneerde 207 zou zijn), deze 'krimpt en biedt desondanks meer interieurrruimte: zker een verbetering, niet zozeer een logische stap.
Revolutionair moet je het niet noemen maar met 'een logische volgende en verbeterde stap' doe je het werk van de ingenieurs gewoon te kort.
iDS
Bij de 208 is de positie van de instrumenten wel fundamenteel gewijzigd en ook de aanpak van het info-display is iets wat zwaar afwijkt van het gangbare.

Volgens mij schreef ik dat ook; deze twee zaken zijn wel innovaties. Verder is het dashboard gewoon een 'variant van'.

iDS
Het design 'een logische volgende en verbeterde stap'?: meestal groeien wagens om meer interieurruimte te bieden (dat zou een logische stap zijn indien het een geperfectioneerde 207 zou zijn), deze 'krimpt en biedt desondanks meer interieurrruimte: zker een verbetering, niet zozeer een logische stap.
Revolutionair moet je het niet noemen maar met 'een logische volgende en verbeterde stap' doe je het werk van de ingenieurs gewoon te kort.

Nou, het is ook een kwestie van willen lezen, zeg. Ik heb de indruk dat je mijn verhaal steeds wil aanpassen of als niet valide wil verklaren. Of moet ik de volgende keer voor jou met meer superlatieven gaan werken? Helpt dat? Als jij dit als een revolutionaire wagen wilt zien: prima! Ik zie het niet zo. Pff, wat is dit een autistisch gemierezeur zeg.

Ten overvloede: 1. Ik heb verschillende malen de ingenieurs geprezen. 2. Er zijn wel degelijk innovaties gebruikt, zoals het laseren van plaatdelen ipv lassen (waardoor ruimtewinst intern). 3. Ze hebben dus alles uit de kast getrokken om op inventieve wijze de 207 te verbeteren. Dus gebruikmakend van een bestaand concept/platform/techniek (daarom is het ook een evolutie, geen revolutie). 4. Er is niets mis met 'evolutie'; dat woord is geen diskwalificatie zoals jij suggereert. Een evolutie van iets heel goeds brengt iets zeer goeds voort. Over een evolutie kun je dus best enthousiast zijn!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2012 14:21 door Elaste.
In auto-motor-und-sport is de 208 getest tegen 6 anderen: net niet eerste geworden, maar de puntenverdeling is nog niet te lezen, dus het is lastig te zeggen maar ze vinden dat de Polo echt beter is. Daarnaast 5 punten verschil op een totaal van bijna 500.....dat maakt de 208 designtechnisch sowieso makkelijk goed :-)

Test AMS
PSA-rules
In auto-motor-und-sport is de 208 getest tegen 6 anderen: net niet eerste geworden, maar de puntenverdeling is nog niet te lezen, dus het is lastig te zeggen maar ze vinden dat de Polo echt beter is. Daarnaast 5 punten verschil op een totaal van bijna 500.....dat maakt de 208 designtechnisch sowieso makkelijk goed :-)

Test AMS

Mooi resultaat voor PSA - mede door de C3 op #3.
Die is in Duitsland vaak hekkesluiter.

3 punten minder - dan ben je in het land van 'Das Auto' ( teiltje LOL ) natuurlijk de morele winnaar.

Overigens won de Polo ook van de 208 in een vergelijkende test in ..... Frankrijk!
En dan noemt men de Fransen chauvinistsch winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2012 17:49 door rickm.
Afgelopen zaterdag een proefzit gedaan in de Peugeot 208. Stoel en stuur afgesteld zodat ik lekker zat. Voor mij zat het stuur niet in het zicht van de klokken. Het is wel opvallend hoe klein het stuur is. Niet erg op zich maar gewoon even wennen. Het was een zilvergrijze 3 deurs in de meest luxe Allure uitvoering. Deze had sportstoelen en die omvatten je echt als ware het een hand in een handschoen. Denk dat je met deze auto moeiteloos grote stukken kunt afleggen.
PS: Reactie in AMS van een DUITSER op de minieme winst van de DUITSE Polo op de 208:

"Der VW Polo setzt ein weiters Mal Mastbe. Der Top-Seller zeigt im Test keine Schwchen."
Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha! Hahahahahahahaha!

Hi-hi-hilarisch! grinning smiley
Afgelopen zaterdag mijn 208 opgehaald. Een witte 3 deurs Alure 1.6 met zwart lederen bekleding en JBL audio. Echt een plaatje zoals ie klaar stond.
Inmiddels zo'n 400km op de teller en het voelt goed. Erg veel binnenruimte (ik meet 1.98m) en de motor is vlot en zuinig. De boordcomputer geeft 6.5 liter / 100km, net zo zuinig als mijn vorige Fiesta 1.25 na 40.000 km...
Gefeliciteerd!! Mooie auto....thumbs upthumbs up Misschien een keertje foto's plaatsen??
Ben ook benieuwd naar een foto en heb je ook een panoramadak?
Nee geen panoramadak, wordt me te heet als de zon schijnt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2012 20:30 door juppum.
Gefeliciteerd!

Ik heb er nog geen enkele in het wild gezien, bedacht ik me net.
juppum
Nee geen panoramadak, wordt me te heet als de zon schijnt.

Je kunt hem dichtdoen hoor, ik heb hem overigens met panoradak besteld!
Wanneer komt de jouwe, speedtouch?
voiture
Wanneer komt de jouwe, speedtouch?

Juli a.s., de 1.2 wordt pas vanaf dan leverbaar (eind januari besteld).
O, nog even geduld dus!
voiture
O, nog even geduld dus!

Lukt prima met de fiets!
En je hebt de 107 toch nog?
voiture
En je hebt de 107 toch nog?

Nee hoor, ingeleverd, dat was de deal. Hij rijdt nu in Utrecht rond!
Mooie auto, zelfs in het wit big smile smiley. Veel plezier er mee thumbs up
Hij komt er ook voor al diegenen die Rally-aspiraties hebben:

208 R2 (bron: autoblog)
208 loopt qua verkoop al heel lekker in Frankrijk.
Op n aspect heeft de fabrikant zich echter verkeken: Er is veel meer vraag naar de 2 duurste uitvoeringen dan gepland.
Vandaag met m'n vriendin de 208 gaan bekijken; ze heeft ook eens proefgezeten met haar naar schatting 1.70m had ze prima zicht op de klokken. Ze was er ook helemaal weg van, dus we hebben het niet zo lang gemaakt, voor je weet teken je een koopcontract nut smiley spinning smiley sticking its tongue out
De verkoop van de 208 in NL gaat redelijk mijns inziens met 220 stuks.

o.a De 1.0, de 1.2 en de THP zijn nog niet leverbaar.
Daar zitten wel een flink aantal demo's tussen gok ik.
AnthonyRS
Daar zitten wel een flink aantal demo's tussen gok ik.

demo's of niet, who cares.........de 208 wordt (ook in NL ) een succes.
overigens wel benieuwd waar Renault mee komt, qua Clio.
't wordt leuk in dat segment.
Laatst ook een stukje gereden. Wat foto's:

Punten die mij opvielen:
- Voldoende trekkracht
- Enorm grote pook, lijkt wel een pookknop van een automaat.
- Kleine stuurtje
- Lekker stoelen
- Uitzicht tellerpaneel niet altijd even optimaal
- Ong. 2400 tpm bij 120 km/h
- Stil
- Zuinig
- Veel licht in het interieur

Struinde net door Appie.

Aardige test uitslag in dat blaadje Autoweek. Kennen jullie dat?
Best wel een tof periodiekje en gezien de TERECHTE winst van de 208 over de Polo, Fiesta etc beschikkend over zeer kundige journalisten. thumbs up
rickm
Struinde net door Appie.

Best wel een tof periodiekje en gezien de TERECHTE winst van de 208 over de Polo, Fiesta etc beschikkend over zeer kundige journalisten. thumbs up

Waar altijd van die semi-grappige posts? Maak gewoon je punt...
i4S
rickm
Struinde net door Appie.

Waar altijd van die semi-grappige posts? Maak gewoon je punt...

In veruit de meeste Europese autobladen veegt de Polo de vloer aan met de 208 hoewel de Polo toch al een heel stuk langer op de markt is. Waarschijnlijk omdat die 3 cilinder loopt als een diesel van voor de oorlog. En dan bedoel ik de eerste wereldoorlog. De verkopen van Peugeot zijn natuurlijk niet voor niets in april totaal ingestort. Alleen de 107 (gebouwd door Toyota) verkoopt nog een beetje. Het is zelfs nu al gedaan met de 5008.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep