Officieel: Peugeot 208

Gepost door Carfanatic 
Waarom zijn er twee topic over de 208? Volgens mij kunnen ze wel samengevoegd worden, toch?
Dat filmpje zal niet op tv komen, hooguit het laatste stukste.
is wel erg lang.

En wat joep83 zegt, het topic in scoops kan eigenlijk dicht of samengevoegt worden met dit topic.
@ Peugeot Gek:

Hoe gek ben jij eigenlijk? Op het merk bedoel ik natuurlijk!
Als je daar je nickname op baseert lijkt mij dat best wel duidelijk.

Overigens, ik ben ook Peug-ek dus je verkeerd in goed gezelschap winking smiley

Grt Rick
Same here smiling smiley

Er komt niks anders dan een Peugeot op de oprit (wat mij betreft (vriendin boeit het allemaal niet, de auto moet gewoon blauw zijn) dan en als we een oprit hebben). Nu staat de blauwe leeuw op de parkeerplaats...
peugeot gek
En wat joep83 zegt, het topic in scoops kan eigenlijk dicht of samengevoegt worden met dit topic.

Dat topic in scoops kan gewoon open blijven voor eventuele andere varianten van de 208 zoals een SW.
Er moeten wel rare dingen gaan gebeuren voordat ik ga overstappen op een ander merk.
Heb tot nu toe nog geen problemen met mijn peug gehad.
en elk merk kan je problemen hebben.
Ben nu 21 en toen de 206 uitkwam was ik 8 jaar. Daarna is peugeot met de 206 WRC gaan rijden bij rally's
Toen heb ik gezegd dat ik een 206 wilde hebben.
Het is overigens een 207 RC geworden, die vervangen gaat worden door een 208 GTI.

En ook de 908 hdi fap heb ik altijd mooier gevonden dan de audi's bij Le Mans.

Maar weer ontopic:

Van mij mag de GTI concept met vlag op de grille zo in productie genomen.
wat een prachtige auto.

groeten, wesley
Met uitzondering van het instrumentenpaneel vind ik de rode accenten niet mooi; had van mij mooi geborsteld aluminium mogen zijn.drinking smiley
die rode accenten op het dash hoeven voor mij ook niet zo.
aan de buitenkant vindt ik het prachtig die rode streep in de velgen en de rode peugeot letters.
die rode ring op het stuur moet wel blijven, geeft toch een racy look.
Die rode accenten vind juist heel goed kunnen. Geborsteld aluminium is te gewoontjes geworden.

Het rood past goed bij het met alcantara beklede dash!
Van mij hoeft dat rode ook absoluut niet, het randje bij de tellers gaat nog wel maar de rest is too much.

Heb zelf echt helemaal niets met rood en in een interieur van een auto hoeft het van mij al helemaal niet.

Alleen al daarom zou ik bijvoorbeeld nooit een Corsa Gsi kopen, die is namelijk alleen geleverd met gedeeltelijk rode bekleding en dan hoeft het van mij niet meer.

Als de gekleurde randjes altijd in de kleur van de buitenkant komen is het weer een ander verhaal en maakt het niet zo heel veel uit, bij een blauwe zou je dan blauwe randjes krijgen, bij een grijze grijze, etc. Maar als ze altijd rood zouden zijn valt zo'n auto voor mij gelijk af !
Live @ Salon van Genève:

Meer foto's: [www.carview.co.jp] / [www.carview.co.jp] / [www.carview.co.jp]
Peugeot stand: [www.omniauto.it]
Meer foto's: [www.auto.cz]
Gewoon een gaaf karretje!thumbs up
De remschijven bij de GTI concept lijken wel wat klein.

Mogen wel een maatje groter zijn.

groeten, wesley
Ik vind het dashboard eerder 'gek' -alsin funky, out-of-the-box- ogen dan mooi. Daar sta ik niet direct negatief tegenover, maar als ik deze foto zie dan ben ik niet direct heel erg overtuigd. De enorme naad (en rand daarboven) boven de stuurkolom vind ik nou niet bepaald mooi...

Ik ben bij de Sneak Preview geweest (overigens erg leuk). De 208 heeft mij nog niet overtuigd. Ik weet niet zo goed wat ik er nog van moet denken.
Voor wat betreft de 14% e-HDi geldt hetzelfde verhaal als bij de C3/DS3.
JP2010
Ik vind het dashboard eerder 'gek' -alsin funky, out-of-the-box- ogen dan mooi. Daar sta ik niet direct negatief tegenover, maar als ik deze foto zie dan ben ik niet direct heel erg overtuigd. De enorme naad (en rand daarboven) boven de stuurkolom vind ik nou niet bepaald mooi...

Tsja, het plastic is nou eenmaal niet meebewegend. Het stuur staat hier volgens mij wel erg laag...
Zijn er al ergens interieur foto's te zien van de 208 GTI concept.
En daarmee bedoek ik eigenlijk foto's van de stoelen en achterbank.

Zijn het weer van de semi race kuipjes als in de 206 en 207 RC of worden het gewone sportstoelen
zoals ook in de clio RS en polo GTI zitten.

Van mij mogen ze er overigens ook kuipjes in zetten zoals de corsa en astra OPC.

Ik ben ook bij de sneakpreview geweest,
Vindt hem van buiten heel mooi, en toen ik er even heb ingezeten en de stoel en stuur goed had gezet.
Kon het stuur nog 1 cm naar boven.
Ik kon de meters goed aflezen met mijn 1,83, maar voor kleinere mensen kan het een probleem worden.

Zorgen dat ik een kleine vriendin krijg, heb ik een goede reden dat ze niet in mijn auto mag rijdenbig smile smiley

Ik ga wel voor een GTI.

groeten, wesley
peugeot gek
Vindt hem van buiten heel mooi, en toen ik er even heb ingezeten en de stoel en stuur goed had gezet.
Kon het stuur nog 1 cm naar boven.
Ik kon de meters goed aflezen met mijn 1,83, maar voor kleinere mensen kan het een probleem worden.

groeten, wesley

Het is de bedoeling dat je het stuur juist in een lage positie zet, zodat je er goed overheen kan kijken. Omdat het een heel klein stuur is, kan dat prima. Als je erin rijdt is het even wennen, maar mede door het directe stuurgedrag is het wel erg fijn, bijna kart-achtig. Zeker met de 115 pk diesel was het een lekkere combi : heel veel trekkracht, lekker stil en heerlijk wendbaar, vond m alleen icm de optie grote velgen wat straf afgeveerd.

Door het hooggeplaatste instrumentenpaneel maakt de fabrikant het mogelijk om voor een relatief grote variëteit aan lengte van bestuurders toch een goed overzicht te bieden. Zet je het stuur te hoog, dan loop je de kans dat het onderste deel van de tellers niet goed te zien is.
Ik vrees met grote vrezen voor dat stuur en de afleesbaarheid van de instrumenten. Als lang persoon moet je met het stuur op schoot gaan zitten wil je die tellers goed zien, ben benieuwd hoe deze constructie het in het echie houdt.
Total Loss
Ik vrees met grote vrezen voor dat stuur en de afleesbaarheid van de instrumenten. Als lang persoon moet je met het stuur op schoot gaan zitten wil je die tellers goed zien, ben benieuwd hoe deze constructie het in het echie houdt.

Probeer het maar eens, ik had met m'n 1.95 m nergens last van en het stuur zat zeker niet "op schoot"
[videos.tf1.fr]

Kart-achtige stuur is top.
Dash is prima leesbaar.
Heeft een geslaagd, modern design.
Rijker uitgerust en desondanks goedkoper dan Clio en Polo.

Minpunt (zet u schrap) : (nog) geen automaat leverbaar

Proefrit met de dame die 't aankondigt lijkt mij 'supèr'winking smiley
Peugeot Sport is al flink bezig met de 208 rallye auto's!
Nog wat live foto's van de 5-deurs 208 waar we nog niet zoveel van hebben gezien:

(Bron: Omniauto en Auto.cz)

Buyers in the UK have always taken small Peugeots to their hearts. Models like the 205, 206 and 207 have sold in their thousands thanks to a combination of good looks, lively road manners and great value for money.

But they’ve never felt very upmarket – which is where the new 208 should score. Learning lessons from the larger 508, it’s meant to be much more grown up, with a cabin that promises to rival premium-badged cars like the Audi A1.

First impressions? Peugeot has created another very pretty supermini. If you remember the SR1 concept car from the 2010 Geneva Motor Show, you’ll see its influence in the front grille, headlights – which have LED running lights – and the bold line on the doors.

The 208 is slightly smaller than the 207, but with the same wheelbase and redesigned seats it’s a bit more spacious, while the boot has grown by 15 litres to 285 litres. The interior is superb. With a tactile mix of metal, leather and piano black plastics, it’s a really upmarket environment that beats a Ford Fiesta and is worthy of comparison with the Audi A1 and the VW Polo.

Our Allure-trimmed test car had dual-zone air-con, a USB port for MP3 players, cruise control and a great a seven-inch touchscreen display, which incorporates Bluetooth and a series of bespoke apps, including a petrol station locator and another that directs you to the nearest Michelin-starred restaurant.

Perhaps the most controversial element of the cabin, though, is its raised dials, which sit higher on the dashboard. This is meant to make them easier to read, but with the steering adjusted for a driver over 6ft tall and one around 5ft 8in, the wheel obscured the bottom half of the dials on both occasions.

Apart from a slightly high seat, the driving position is generally okay as the steering wheel adjusts for reach and rake, although you can find yourself peering round the windscreen pillars to line the car up when cornering or at T-junctions.

We’ve already tested both the 92bhp 1.6-litre e-HDi diesel and the top-spec 155bhp 1.6 turbo petrol – now it’s the turn of the expected best seller, the 120bhp normally aspirated 1.6-litre petrol, hooked up to a five-speed manual gearbox.

With a claimed 0-62mph time of just under 10 seconds, the engine isn’t full of shove, but it’s got enough power for most buyers. What it lacks is the kind of low rev urge we’ve been used to from small capacity turbos such as the VW Polo 1.2 TSI and, with peak torque of 160Nm not arriving until 4,250rpm, the engine needs revving hard when overtaking.

Sadly it’s not particularly smooth and can get quite noisy at high revs. On the motorway, there’s not much wind or road noise, but the engine desperately needs a sixth gear – 70mph in fifth has it spinning at a boomy 3,500rpm. The gearbox also has a loose, vague shift and a long throw.

There’s good news when it comes to fuel economy with Peugeot claiming almost 50mpg despite the lack of a stop-start system and, although CO2 emissions of 134g/km are nothing to write home about these days, they are a match for the similarly priced and just as powerful Ford Fiesta 1.6 Zetec S.

Where the 208 isn’t a match for the Fiesta is the way it rides and handles. Peugeot says it has given the 208 a smaller steering wheel to give it a sporty feel – but we reckon it needs to do more than that. Yes, the car certainly darts into bends, but the steering is quite light and doesn’t have much feedback.

What’s more, even though our test car weighed a staggering 165kg less than its predecessor, an unresolved suspension set-up tempered its extra agility. There’s quite a lot of body roll and while the ride is quite firm yet compliant over large undulations, the springs and dampers don’t cope with bumps very well – you can feel and hear the thud over a pothole much more than you can in the 208’s rivals.

Which is a bit of a shame. The 208 is great to look at, has a fantastic cabin and remains great value for money. For those reasons alone, it’ll continue to be a hit with UK buyers. But it could have been even better.

[www.autoexpress.co.uk]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2012 14:59 door JP2010.
Las 'm vanmorgen, die test.

www.autocar.co.uk heeft de 208 eveneens gereden.
En ja, ook zij zijn enthousiast.

[www.autocar.co.uk]
Ook bij autocar wijzen ze op de zichtbaarheid van de klokken...
JP2010

inderdaad, de klokken zijn zichtbaar ...
JP2010

Krijg nou wat, vanmorgen stond DEZE [www.autoexpress.co.uk] 208 test in de Autoexpress. Deze heeft 4 sterren, de jouwe 3 (wel erg magertjes trouwens voor een auto die toch niet 2 sterren 'slechter' zal zijn dan een Fiesta)

nog een Brits review: [www.whatcar.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2012 20:18 door rickm.
rickm
JP2010

inderdaad, de klokken zijn zichtbaar ...

Naja, ze noemen eerder de bestuurderspositie.
Grappig trouwens dat de Fransen de eerste zijn die touch tablets in dit segment invoeren. Vraag me af wie er nog een bedaagde Polo wil als er veel modernere concurrenten zijn...
i4S
Vraag me af wie er nog een bedaagde Polo wil als er veel modernere concurrenten zijn...

Een embleem doet wonderen!winking smiley
i4S
Vraag me af wie er nog een bedaagde Polo wil als er veel modernere concurrenten zijn...
.

Het is toch "Das Auto"
i4S
Grappig trouwens dat de Fransen de eerste zijn die touch tablets in dit segment invoeren. Vraag me af wie er nog een bedaagde Polo wil als er veel modernere concurrenten zijn...

Ik vind een polo best een mooie wagen hoor. Maar waarom moet je nou per se een polo in dit verhaal betrekken?
JP2010
i4S

Ik vind een polo best een mooie wagen hoor. Maar waarom moet je nou per se een polo in dit verhaal betrekken?

Is maar een voorbeeld hoorwinking smiley De Polo is nou niet het meest moderne en sierlijke ontwerp, vandaar.
i4S

De shit voor de Fransen is dat zij vaak met 'nouveauté's' komen, maar VW er met de buit van door gaat.
Heb mede daarom sympathie voor Frans blik - winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2012 11:01 door rickm.
Duidelijk is in ieder geval dat de 208 in de eerste tests er erg goed uit naar voren komt: het design bevalt, zowel van binnen als van buiten; de kwaliteit klopt en het rijden is goed, hoewel misschien nog een beetje fijnstemming van de afstelling goed zou zijn.
Als ik die GTi van hierboven zie, dan denk ik: hebbe, hebbe, hebbe big smile smiley
Mwa in de autoexpress zijn ze niet super tevreden over de wrgligging en in beide reviews wordt de bestuurderspositie aangestipt alsin niet super positief...
JP2010
Mwa in de autoexpress zijn ze niet super tevreden over de wrgligging en in beide reviews wordt de bestuurderspositie aangestipt alsin niet super positief...

Los van een vreemde nastoot op dwarsrichels die de meeste Peu's sinds een jaar of 10 kenmerkt - belachelijk feit als je er bij stil staat - liggen alle leeuwen uit Sochaux prima op de weg.

Maar de chauvinistische Britten kwijlen nu eenmaal bij het weggedrag van hun eigen hedendaagse Fords.
JP2010

In de ene test geven ze 3, in de andere 4 sterren. Zo zie je maar hoe "objectief" het allemaal is.
Daarnaast, quote:

"The driving position is spot-on.."

"But by the standards of most of today’s superminis, it’s a fine balance of ride, handling and performance."

Het gaat er dus maar om, waar je de nadruk op wilt leggen. Jij bent duidelijk niet gecharmeerd van de 208 en legt daarom de nadruk op punten die een autojournalist als minpunt bestempeld. Ik, en gelukkig vele anderen met mij, zijn wel erg gecharmeerd van de 208 en wijzen daarom op het merendeel van de tests waarin de auto er erg goed uit naar voren komt.
Ik ga voor een GTI over een jaar of 2, dan ben ik 23 jaar en wordt de verzekering toch een stuk goedkoper.

Ik denk dat peugeot flink zijn best aan het doen is om de 208 GTI een echte opvolger voor de 205 GTI te maken.
En weer de beste B-segment Hot-hatch wil hebben.
Misschien kunnen het vermogen nog opschroeven tot 211 pk van de Mini JCW.

Wanneer komt een autoweek test van de 208?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2012 13:43 door peugeot gek.
PSA-rules
JP2010

In de ene test geven ze 3, in de andere 4 sterren. Zo zie je maar hoe "objectief" het allemaal is.
Daarnaast, quote:

"But by the standards of most of today’s superminis, it’s a fine balance of ride, handling and performance."

Het gaat er dus maar om, waar je de nadruk op wilt leggen. Jij bent duidelijk niet gecharmeerd van de 208 en legt daarom de nadruk op punten die een autojournalist als minpunt bestempeld. Ik, en gelukkig vele anderen met mij, zijn wel erg gecharmeerd van de 208 en wijzen daarom op het merendeel van de tests waarin de auto er erg goed uit naar voren komt.

Ah, ik zie het al, kritiek is niet gewenst in dit peugeot topic. Jammer.
Zo'n GTI is erg gaaf.thumbs up
JP2010
PSA-rules
JP2010

Daarnaast, quote:

Ah, ik zie het al, kritiek is niet gewenst in dit peugeot topic. Jammer.

Gaan we hier nu pielen op de vierkante millimeter over wat de een of andere Britse doerak schrijft?
Maakt echt totaal geen indruk, en heeft evenmin enig effect of het onafwendbare: de 208 wordt een verkoopklapper!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2012 22:32 door rickm.
Toch best een leuk model, zeker als 5-deurs! Alleen dat instrumentarium...

Wederom een rijtest waarin de 208 erg goed uit de verf komt:

Autovisie thumbs up
i4S

Dat is niet zo moeilijk, iedereen die kwaliteit wil.
Gisterenavond stond mijn zoon met zijn Peugeot weer stil langs de A12.
Dit weekend eens kijken of een VW dealer zo gek is om dat onding in te ruilen.
osx
i4S

Dat is niet zo moeilijk, iedereen die kwaliteit wil.
Gisterenavond stond mijn zoon met zijn Peugeot weer stil langs de A12.
Dit weekend eens kijken of een VW dealer zo gek is om dat onding in te ruilen.

met welk model, welke kilometerstand en welke onderhoudshistorie?

vaak geven mensen de auto op de schuld terwijl hij bijna of niet onderhoud heeft gehad!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep