Officieel: Mazda CX-5

Gepost door Wouter82 

Officieel: CX-5 is Mazda-mijlpaal

Het grote Mazda-nieuws van dit najaar is de nieuwe CX-5. De auto vormt een mijlpaal voor Mazda, en dat is niet alleen omdat het merk met de CX-5 een nieuw segment betreedt.
De CX-5 is namelijk de eerste Europese productie-Mazda die profiteert van de bijzondere SkyActiv-techniek, die het verbruik aanzienlijk beperkt. Er komen in Europa twee motoren beschikbaar: een 2,0-liter benzinemotor en een 2,2-liter turbodiesel. Voor die laatste motor streeft Mazda naar een CO2-uitstoot van minder dan 120 g/km.
Daarnaast is de nieuweling de eerste Mazda die ontworpen is met de nieuwe designtaal ‘Kodo’. De Shinari en Minagi Concept lieten eerder al een voorproefje van de ontwerpstijl zien. Kodo kenmerkt zich volgens Mazda door ‘een prominente nieuwe voorzijde met een brutaler familiegezicht en een dynamische styling, die vitaliteit en lenigheid uitstraalt’.
De Mazda CX-5 debuteert op 13 september op de persdag van de IAA in Frankfurt. Het andere Mazda-nieuws op de IAA is de licht gefacelifte 3. Vanaf begin 2012 introduceert het Japanse merk de CX-5 op de diverse mondiale markten.
[www.autoweek.nl]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2011 10:46 door Wouter82.
Ziet er sportief en laag uit voor een SUV! De Nissan Qashqai is in Europa één van de grootste nieuwe hits van de laatste 10 jaar, Mitsubishi staat dankzij de ASX weer terug op de kaart: met de CX-5 moet Mazda weer terrein kunnen winnen en dat is nodig ook, want het merk wordt steeds verder in de marge gedrukt. Benzinemotor met 20% bijtelling, mogelijk ook de dieselvariant: dit wordt een verkooptopper. Mooi interieur ook dat me aan de Audi Q5 doet denken.
Ik hoop voor Mazda dat dit model een succes wordt, dat hebben ze wel nodig hier in NL.
Mach1
Ik hoop voor Mazda dat dit model een succes wordt, dat hebben ze wel nodig hier in NL.

Ik hoop op een 'duurzame' opleving, want op Lada na is er geen merk dat zoveel terrein heeft verloren in ons land: [www.autoweek.nl]
Een van de mooiste Mazda's in jaren (wat mij betreft), leuke aanvulling voor het wegennet.
Ik ben benieuwd of degenen die een negatief woord lieten vallen over de grote grilles van tegenwoordig consequent zijn en dat bij deze ook doen.....

Mooie wagen en zo te zien leverbaar met automaat en diesel. Dat was het probleem bij de CX 7
gearhead
Ik ben benieuwd of degenen die een negatief woord lieten vallen over de grote grilles van tegenwoordig consequent zijn en dat bij deze ook doen.....

Mooie wagen en zo te zien leverbaar met automaat en diesel. Dat was het probleem bij de CX 7

De grille is typisch Mazda, maar dan wat groter. Sinds Peugeot zijn de grilles wat groter geworden, ja... Ook Audi die net als Peugeot in 2004 met de singleframegrilles begon, maar dat is weer een heel ander soort grille.
Ik denk dat het probleem van de CX-7 niet zozeer zit in de diesel automaat (niet in ons land tenminste), hier zijn we de laatste tijd vooral gek op SUV's met een (basis) benzinemotor en die heeft de Mazda niet, louter een zeer krachtige maar ook onzuinige en daardoor dure 2.3 Turbo. Jammer dat Mazda de 2.5 met 163 pk hier niet levert zoals in Canada.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2011 11:46 door Daewoo-Chevrolet.
Dat Mazda terrein verloren heeft komt door het niet leveren wat hier populair is.
Diesel met automaat? Downsizing? Ruime keuze? Hoogwaardig interieur? Stationwagon in B/C segment?
Allemaal nee.
Ff de prijs afwachten. Gaat die onder de Qashqai prijzen dan kan het wat worden.
Maar mensen zijn de weg naar de Mazda dealer wel vergeten cool smiley
En in de vaak gecombineerde Hyundai-Mazda dealer komen ze dan ook nog de populaire IX-35 tegen.
@Co2

Hoezo geen station in het C-Segment, hoe zou jij de Mazda 3 dan omschrijven?
Antigoon
@Co2

Hoezo geen station in het C-Segment, hoe zou jij de Mazda 3 dan omschrijven?

hatchback/sedan, maar geen station.
Mwa, qua vorm en kofferbakgroote zou je het ook anders kunnen bekijken... De achterkant staat nagenoeg rechtop en hij is ook langer dan de gemiddelde hatchback. Zet het ding gewoon eens naast een Audi A3 Sportwagon en trek je eigen conclusie welke van de 2 de Station en welke de Hatchback is zonder op het naamplaatje te kijken...
Vind het neusje niet slecht maar vind de koplampen ietwat lomp getekend. Die van het concept zijn net even iets scherper getekend wat ik mooier vind staan:

Ben benieuwd naar de achterkant!
Antigoon
Mwa, qua vorm en kofferbakgroote zou je het ook anders kunnen bekijken... De achterkant staat nagenoeg rechtop en hij is ook langer dan de gemiddelde hatchback. Zet het ding gewoon eens naast een Audi A3 Sportwagon en trek je eigen conclusie welke van de 2 de Station en welke de Hatchback is zonder op het naamplaatje te kijken...

Zijn allebei hatchbacks, de A3 heet trouwens ook Sportback, een station heet Avant bij Audi. Met de beste wil zie ik in beide auto's echt geen stationwagens.
Welke mijlpaal is er nu bereikt? Misschien dat AW heeft in het woordenboek moet kijken wat 'mijlpaal' betekent, want zo slaat het nergens op.

Verder wel een leuke auto. Niet verkeerd, maar zeker niet meer dan dat. Mazda's zijn best wel nietszeggend de laatste jaren (erg inwisselbare modellen) en missen USP'en. Ze rijden goed, zijn niet extreem betrouwbaar (roestende 2, 6) en ook niet bepaald goedkoop. Wat dat betreft zijn er gewoon betere alternatieven te koop. Ik benieuwd naar de prijzen ervan. Zo rond de Sportage maken ze nog best wat kans, maar als je al wat hoger gaat zitten dan zijn die weer snel verkeken lijkt me. Maar ja, als ze de diesel in een lager bijtellingstarief krijgen dan kan Mazda zomaar goud in handen hebben.

En de Mazda3 een station?! Euh.... nee.
Ik vind de auto van op deze foto's wel geslaagd ogen. Ben wel benieuwd naar de achterkant eigenlijk, vind de huidige Mazda3 en 6 nogal lelijke achterlichten hebben.
nack
Ik vind de auto van op deze foto's wel geslaagd ogen. Ben wel benieuwd naar de achterkant eigenlijk, vind de huidige Mazda3 en 6 nogal lelijke achterlichten hebben.

De 6 heeft mijns inziens wel mooie achterlichten, die van de 3 puilen iets teveel uit en zijn misschien iets te schuin geplaatst. Ik vind vooral de achterruit van de 3 lelijk. Leuk dat de vijfhoekige vorm van de grille terugkomt in de achterruit, maar ik vind het er maar vreemd uitzien. Liever een achterruit die de hele achterklep bedekt en min of meer recht is aan de onderkant.

Deze foto komt uit de scooptopic:

Ik zie uitpuilende achterlichten zoals de 3, maar veel kleiner horizontaler gepositioneerd. Wél een normale achterruit.
Ziet er inderdaad naar uit dat de achterlichten meer weghebben van de 3 dan bijvoorbeeld de CX-7. Zou ik jammer vinden.
nack

Ben ik met je eens! Ik vind dat vooral doordat ze asymmetrisch zijn. Erg ouderwets, terwijl de achterlichten an sich niet eens zo lelijk zijn.
Jammer dat er weer zo'n suf stijltje in het achterportierraam zit.
Bij een sedan staat dat maar zodra er een 3e zijruit is geen gezicht imho.
"Jammer dat er weer zo'n suf stijltje in het achterportierraam zit."
Nog altijd beter dan die nepachterruitjes van de DS4 want ramen die niet eens open kunnen, dat is helemaal belachelijk in 2011.
Qua ontwerp wel geslaagd lekker vlot alleen de zwarte strip bovenaan de grille oogt ietwat raar, ben ook wel benieuwd naar de achterkant.
De oplossing qua navigatie is niet zo geslaagd.
Het verdiepte van de navigatie komt een beetje goedkoop over en ja ik weet dat andere merken dat ook hebben.
Re: Officieel: Mazda CX-5
03-08-2011 22:36
Tommie
Nog altijd beter dan die nepachterruitjes van de DS4 want ramen die niet eens open kunnen, dat is helemaal belachelijk in 2011. (...)

Met de klimaatregeling waar veel moderne auto's mee zijn uitgerust, zijn ramen die open kunnen helemaal niet zo noodzakelijk meer. In 1980 was het belachelijk als ze niet open konden, maar nu is het gewoon een afweging van wat een fabrikant zwaarder laat wegen: esthetiek of praktische mogelijkheden. Mazda - en vrijwel iedere andere autofabrikant - kiest hier duidelijk voor dat laatste.
Dashboard is dat door VW ontworpen? Net zo saai en somber. En lijkt die navi niet op de alom gejatte RNS'en?
Dat zijn goede reviews. Heel erg positieve berichten!

Ik ben benieuwd of onze Autoweek net zo positief is. Ik kijk nu al uit naar een vergelijkende test met deze CX5 en z'n directe concurrenten (Tiguan, Sportage, IX35, RAV4, Freelander, etc...). Ik ben beschikbaar voor deze multitest Autoweek! spinning smiley sticking its tongue out

Lijkt me een hele stap voorwaarts van Mazda. Voorbode van wat we kunnen verwachten in de toekomst van het merk (nieuwe 6, etc)?
De achterzijde ziet er gelukkig ook goed uit!
Ziet er goed uit, nu hopen dat hij goed in de bijtellingscategorie valt. En dat de Mazda-dealer weer gevonden gaat worden.
CO2, ja op de RNS zitten ook 2 draaiknoppen en een scherm.
blackvolvo
Ziet er goed uit, nu hopen dat hij goed in de bijtellingscategorie valt. En dat de Mazda-dealer weer gevonden gaat worden.

De benzine in ieder geval wel. De CO2-uitstoot bedraagt 139 g/km voor de 2.0 met 165 pk. Dus tot 1 juli 2012 valt 'ie in de juiste categorie, iets wat verder alleen de Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai en Mini Countryman met 1.6 liter motoren lukt, naast de Lexus RX 450h.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-08-2011 21:04 door Daewoo-Chevrolet.
Persvideo gecamoufleerde CX-5

Nadat gisteren al een stortvloed aan rijtesten online kwamen heeft Mazda vandaag zelf maar een bericht met informatie en foto's de deur uitgestuurd. Er zit tevens een video bij. De belangrijkste informatie:

• De modellen met de SKYACTIV-G 2.0 liter benzinemotor beschikken over een compressieverhouding van 14,0 : 1, de hoogste ter wereld. Het 4-2-1 uitlaatsysteem levert de motor uitzonderlijk veel koppel vanaf lage snelheden, waardoor de acceleratie nauwkeurig overeenkomt met de intentie van de bestuurder. Modellen die zijn uitgerust met deze motor combineren een laag brandstofverbruik met een nauwkeurige respons en een lineair rijgevoel van hoge kwaliteit. De motor levert maximaal 210 Nm koppel bij 4.000 t/min en maximaal 121 kW bij 6.000 t/min.

- SKYACTIV-MT FWD voor Europa. Rusland krijgt een minder krachtige variant met SKYACTIV-Drive 4WD. Dit model heeft 17" velgne.

• De SKYACTIV-D 2.2 liter dieselmotor beschikt over een compressieverhouding van 14,0 : 1, de laagste ter wereld voor een dieselmotor. Ook beschikt hij over een zeer efficiënte tweetrapsturbo die een pittige en lineaire acceleratie en een spannende rijdynamiek biedt die conventionele dieselauto’s ver voorbij streeft. Het brandstofverbruik is ook uitstekend voor een compacte SUV, met lage uitstootcijfers die voldoen aan de Euro6-emissienorm, zonder gebruik te maken van NOx-nabehandelingssystemen. De motor is in twee varianten leverbaar. De High Power levert maximaal 420 Nm koppel bij 2.000 t/min en maximaal 129 kW bij 4.500 t/min. De Standard Power levert maximaal 380 Nm koppel bij 1.800-2.600 t/min en maximaal 110 kW bij 4.500 t/min.

- SKYACTIV-MT 4WD en SKYACTIV-Drive 4WD voor de HP variant. Beiden met 19". De SP zal naar verwachting met FWD en 17" komen.

• Mazda’s start-stop-systeem, i-stop, is leverbaar op de CX-5 in combinatie met zowel de SKYACTIV-G als SKYACTIV-D. Voorheen was het systeem alleen leverbaar in combinatie met benzinemotoren. Dankzij een nieuw, geavanceerder managementsysteem schakelt i-stop de motor vaker uit, wat het brandstofverbruik verder verlaagt.

• Een scala aan nieuwe, hypermoderne opties is leverbaar, inclusief groot licht controle (HBC), Smart City Brake Support (SCBS), Lane Departure Warning (LDW) en Rear Vehicle Monitoring System (RVM).

Bron: [www.mazda-madness.nl]
Mazda CX-5 in detail

De Mazda CX-5 is officieel ontdaan van zijn doek. Tegelijk maakte de Japanse autofabrikant alle specificaties van diens nieuwe crossover bekend, en deze zullen de aandacht van met name de zakelijke rijder trekken. En dat van kampeerders, want de CX-5 trekt met gemak 1.800 kg.

Lang heeft Mazda moeten toekijken, maar nu eindelijk hebben ook zij een model in het populaire segment van de compacte crossover. Er wordt veel van de CX-5 verwacht, niet in de laatste plaats vanwege het feit dat de CX-5 de eerste Mazda is voorzien van de designtaal “Kodo”, maar vooral omdat de auto SkyActiv herbergt, Mazda’s uithangbord van nieuwe, milieubesparende technieken die in alle lagen van de auto zijn te vinden. Extra interessant voor Nederland is dat de Mazda CX-5 daardoor in aanmerking komt voor 20% bijtelling. De eerste in z’n klasse.

Cheetah
(Natuurlijke) bewegingen en stromingen van allerlei aard hebben de afgelopen jaren als inspiratiebron gediend bij de ontwerpen van Mazda en dat is met het nieuwe Kodo ‘Soul of Motion’ design niet anders geweest. Ditmaal dienden niet verschillende natuurverschijnselen als inspiratiebron, maar de dierenwereld. Volgens Chief Designer Masashi Nakayama moest de CX-5 vitaliteit en lenigheid uitstralen en daarin hebben de ontwerpers vooral gekeken naar beelden van het snelste landdier ter wereld, de jachtluipaard. Dat heeft zich volgens Mazda laten vertalen naar het atletische, gespierde design van de CX-5 waarbij het front – het nieuwe familiegezicht van Mazda – een krachtige eerste indruk maakt. De wielkasten zijn prominent aangezet om het atletische koetswerk extra te benadrukken.

Interieur
Binnenin staat de bestuurder centraal. Comfort en kwaliteit gelden volgens Mazda voor alle inzittenden. Zo zijn voor het instrumentenpaneel en de deurbekleding nieuwe, zachte materialen gebruikt, en zijn elementen die het meest aangeraakt worden, zoals de spaken van het stuur en de
deurgrepen, voorzien van een satijnchroom behandeling voor extra duurzaamheid.
De wielbasis van de CX-5 meet 2,70 meter en dat moet voldoende zijn om genoeg (been)ruimte te bieden aan vijf personen. De beenruimte achter is met 997 mm volgens Mazda zelfs de grootste in z’n klasse. Aan bagageruimte wordt normaliter 500 liter geboden en dat is inclusief de extra opbergruimte onder de (vlakke) laadvloer. De CX-5 is uitgerust met een in delen neer te klappen achterbank (40:20:40) en dat kan eventueel ‘op afstand’ via de daarvoor bestemde hendels achterin. Het bewaren van kleinere voorwerpen kan gewoon in de cockpit; er zijn diverse opbergplekken, zoal in de middenconsole, het dashboard en de deurpanelen (groot genoeg zijn voor 1-liter flessen).

Features
Voor de CX-5 ontwikkelde Mazda een nieuwe HMI (Human Interface) dat gebruiksvriendelijk is. Bovenop de middenconsole bevindt zich een 5,8 inch kleuren touchscreen dat de functies van het infotainmentsysteem weergeeft. Optioneel is er een navigatiesysteem verkrijgbaar dat gebruik maakt van TomTom-software. Daarnaast is er de mogelijkheid externe muziekdragers en GSM’s aan te sluiten via USB of Bluetooth. Een surround sound audiosysteem met aparte subwoofer van Bose (standaard op de GT-M) is er voor de bovengemiddelde muziekliefhebber.

Veiligheid
Aan veiligheid biedt de CX-5 enkele voor Mazda nieuwe features. Zo is Smart City Brake Support nieuw dat via een radargestuurd systeem frontale botsingen bij lage snelheden (tot 30 km/h) voorkomt door automatisch te remmen. En het verbeterde Rear Vehicle Monitoring System waarschuwt voortaan al vanaf 30 km/h voor achteropkomend verkeer. Ook Lane Departure Warning en Grootlicht Controle is beschikbaar op de CX-5.
 
Dynamische prestaties
SkyActiv is van toepassing op alle technische lagen van de CX-5. De CX-5 beschikt over nieuw ontwikkelde veerpoten vóór en een multilink-layout achter. Ze moeten bijdragen aan een licht en lineair stuurgevoel bij lage en normale snelheden en uitstekende stabiliteit bij hogere snelheden. Speciale schokdempers achter verzekeren comfort, ook op slecht wegdek. De stuurbekrachtiging van de Mazda CX-5 is adaptief; bij lage en normale snelheden is de stuurbekrachtiging respectievelijk zwaar en licht. Ondertussen zouden rijgeluiden tot een minimum beperkt zijn door het nieuwe, stijvere chassis dat niet alleen stiller is, maar ook minder gevoelig is voor trillingen. Een stil interieur is het gevolg, aldus Mazda.

Unieke compressieverhouding
Aan de basis van SkyActiv staan uiteraard de motoren. Die zijn allemaal nieuw en bovendien uniek door hun bijzondere compressieverhouding van 14:1; voor een benzinemotor is dit extreem hoog en voor een dieselblok juist gigantische laag. Mazda is tot op heden de enige autofabrikant die hier zich aan durft te wagen zonder naar eigen zeggen in te leveren op betrouwbaarheid.

Motorengamma
Voor de CX-5 levert Mazda vier motoren die ieder uitgerust kunnen worden met een handgeschakelde 6-bak of een zestraps automaat, en sommige daarvan zijn verkrijgbaar als 4WD-versie. De basismotor is de 2.0 SkyActiv-G, een benzinemotor met 165 pk en 210 Nm (2WD) en 160 pk en 208 Nm indien alle vier de wielen worden aangedreven. Als verbruik geeft Mazda voor deze motor (als 2WD met automaat en i-start/stop) een gemiddelde op van 6,0 l/km, gecombineerd met een CO2-uitstoot van 139 g/km. Dat betekent in Nederland een A-label (ook in 2012) en zakelijk gezien een bijtelling van 20%.
De 2.2 SkyActiv-D(iesel) met tweetraps turbocharger is nog indrukwekkender. De standaardversie levert 150 pk en 380 Nm terwijl het theoretische verbruik niet meer bedraagt dan 4,5 l/100 km. Helaas zit met 119 g/km een lagere bijtelling er niet in. Desondanks is de CX-5 zeer schoon voor een crossover. De ‘High Power’ diesel, die al voldoet aan de Euro6-norm, levert 175 pk en liefst 420 Nm koppel.

De prijslijst moet nog volgen, maar toch meer weten over de nieuwe Mazda CX-5? Eerder al maakten we uitgebreid met de bijzondere SkyActiv-techniek van Mazda. Lees hier hoe Mazda het bestaande heeft verbeterd en een nieuwe mijlpaal in de autoindustrie heeft bereikt.

Bron: [www.autowereld.com]

Meer foto's: [www.omniauto.it]

Mazda CX-5: zeer belangrijk model

Knalblauw is ‘ie: de nieuwe Mazda CX-5 op de autoshow van Frankfurt. De belangrijkste auto van Mazda in jaren.

Het grootste nieuws van Mazda in Frankfurt heet CX-5. Voor Mazda is dit een zeer belangrijk model omdat het de eerste auto is met een geheel nieuwe generatie SkyActiv-techniek, die de toon zet voor alle toekomstige Mazda’s.

Mazda zet de CX-5 neer in een opvallende, felblauwe kleur. Die kleur staat de auto goed want verder is de SUV beschaafd vormgegeven. Wel helemaal Mazda, dus met een sportief tintje en een trotse, rechtopstaande grille.

Het belangrijkste nieuws voor Mazda is dat de 2.0 benzinemotor met 165 pk een A-label krijgt en bovendien in de 20 procent bijtellingsklasse valt. De 2.2 diesel mist met een CO2-waarde van 119 g/km deze gunstige bijtellingsklasse net. Toch boekt Mazda op dit gebied grote vooruitgang en de (verkoop)verwachtingen van het merk zijn dan ook hoog.

De prijzen worden later bekend gemaakt maar de woordvoerder van Mazda wil wel kwijt dat ‘de prijzen zullen starten rond de 26.000 euro‘. Vanaf 1 november is de nieuwe CX-5 te bestellen. De komst van de CX-5 betekent overigens niet het einde voor de CX-7 en CX-9, die blijven gewoon in het assortiment.

Meer foto's: [www.autokopen.nl]
Voorkant is stoer, achterkant mij iets te droevig.
Weet iemand wat het gewicht van de CX-5 wordt met de 2.0 benzinemotor?

Gisteren deze auto ook eens gaan bekijken in Frankfurt, eigenlijk was ie van alle kanten mooi! Een vanafprijs van 26.000 euro met een 165pk motor erin en 20% bijtelling klinkt eigenlijk erg goed! Zowel voorin als achterin was de auto ook ruim genoeg voor mijn 1.90, deze gaan we eens goed in de gaten houden de komende tijd..
Ben ook wel enthousiast over deze auto. Interieur was kwalitatief ook dik in orde. Mooi zacht materiaal. Zat ook prima. Ga deze ook in de gaten houden.
Ik vind 'm errug mooi; ik hoop dat de benzine met 4wd en automaat hier leverbaar wordt.
Mooi? Nee, ik vind het net een Mazda3 die veel schade heeft opgelopen.
Als een carosseriebouwer vroeger zo'n auto zou moeten afleveren, zou hij het over moeten doen. En dan met veel minder deuken en kreukels. winking smiley
Prachtige auto! Ziet er gewoon aan alle kanten goed uit. Bij de IX35/Sportage/QQ heb ik altijd zoiets van mooi, maarre.........
laten we idd hopen op AWD en Automaat in de benzine uitvoeringen.
rjk45
Prachtige auto! Ziet er gewoon aan alle kanten goed uit. Bij de IX35/Sportage/QQ heb ik altijd zoiets van mooi, maarre.........
laten we idd hopen op AWD en Automaat in de benzine uitvoeringen.

vergeet niet dat de QQ alweer ca 4/5 jaar op de markt is..

erg geslaagde wagen dit! Misschien wel iets voor mijn vader als opvolger van de Qashqai..
jorisvo
vergeet niet dat de QQ alweer ca 4/5 jaar op de markt is..

Al zou je dat niet zeggen, blijft een sterk en tijdloos ontwerp.
Ik denk dat de CX-5 in ons land zomaar voor een verkoopverdubbeling kan gaan zorgen. De Nissann Qashqai en Hyundai ix35 verkopen zonder bijtellingsvriendelijke uitvoering net zo goed als alle Mazda's bij elkaar! Sowieso verkoopt Hyundai tegenwoordig 5.4 keer zo goed als Mazda, geeft wel aan dat er iets heel erg is misgegaan bij dat merk om de Nederlandse/Europese consument te verleiden.
---GT---
Als een carosseriebouwer vroeger zo'n auto zou moeten afleveren, zou hij het over moeten doen. En dan met veel minder deuken en kreukels. winking smiley

Helemaal niet.
Ziet er gewoon erg goed uit. Ik denk echt dat dit een verkoopknaller gaat worden, hij heeft imo alles. Mooi stoer design, ruim, goede motor met 20% bijtelling.
Joël D.
Ik denk echt dat dit een verkoopknaller gaat worden, hij heeft imo alles. Mooi stoer design, ruim, goede motor met 20% bijtelling.
Ik weet zeker van niet: kopers zijn de weg naar de Mazda showroom helemaal vergeten. Het marktaandeel is laag en daalt nog steeds.
Jammer. Alles beter dan wat er nu het meest verkocht wordt.
20% categorie halen met een auto die niet de meest gunstige vorm heeft (lijkt me toch wat hogere CW waarde dan een prius of ampera) is bijzonder knap. Dan moet het toch een hele zuinige motor zijn want die platte neus zal aardig wat wind vangen.

Ik hou hem ook in de gaten als potentiële volgende auto. Hoop alleen wel dat het wat strakker stuurt dan de ix35/sportage.
qoute: B-1 nul nul Ik hou hem ook in de gaten als potentiële volgende auto. Hoop alleen wel dat het wat strakker stuurt dan de ix35/sportage

Ja en dan ook nog eens hopen dat er geen 10 maanden levertijd op zit zoal bij de IX35
Dat ie goed stuurt hoef je niet aan te twijfelen. Dat zit bij Mazda wel goed ook bij een hogere auto. Hebben ze onlangs nog bewezen met de Mazda5.
Levertijd zal wel meevallen bij Mazda verkoopaantallen, maar er zit wel een bootreis vanuit Japan bij als ie niet op voorraad staat. In dat geval zal de levertijd ook wel zeker 4 maanden zijn.
Uit de Mazda nieuwsbrief:

Prijsindicatie benzineversies
Inmiddels is bekend dat het instapmodel van de Mazda CX-5 met een 2.0-liter benzinemotor (121 kW/165 pk) voor een prijs net onder de € 26.000,- aangeboden wordt. Het trekgewicht bedraagt 1.800 kg en met een CO2-uitstoot van 139 g/km vallen de benzineversies in de bijtellingscategorie van 20% bij zakelijk gebruik.

Aantrekkelijke Business Edition
Speciaal voor de zakelijk rijder introduceren wij een speciale Business Edition. Deze zeer aantrekkelijke versie kost nog geen € 30.000,- en is uitgerust met tal van veiligheidssystemen, zoals Mazda’s – door Euro NCAP bekroonde – dodehoekdetectie-systeem RVM, City Safety en Lane Departure Warning. Natuurlijk ontbreken de lichtmetalen velgen niet, evenmin als voorzieningen als Hill-Launch Assist, zelfdimmende bi-xenonkoplampen, sleutelloze toegang en een geďntegreerd navigatiesysteem met TomTom-technologie.
Business Edition klinkt erg goed, minder dan 30k voor een mooie wagen met redelijk wat opties zo te zien, ben heel benieuwd wat ie in de lease gaat doen.. laat 1 November maar komen!

Filmpje van de nieuwe Mazda : [www.youtube.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2011 10:25 door denada.
Ga hem straks ook even bekijken....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep