Samsung SM5 [facelift] (KR)

Gepost door Daewoo-Chevrolet 
De nieuwe Renault Safrane Inside

Afgelopen vrijdag kon Autointernationaal.nl u de eerste afbeeldingen tonen van de nieuwe SM5 van Samsung Motors, de Zuid Koreaanse dochter van Renault. En hier ziet u de interieurfoto's. Het model zal de gekloonde Nissan Teana aflossen en is gebaseerd op Renaultís eigen Laguna. In vergelijking met de liftback (en Estate uitvoering) beschikt de SM5 over een langere wielbasis, want Zuid Koreaanse zakenmannen zijn dol op uitbesteding van de stuurwerkzaamheden aan een chauffeur en op veel beenruimte achterin. Reken op een as afstand van 2,82 in plaats van 2,756 meter. Daarmee krijgt Samsung een volwaardig alternatief voor de nieuwe Hyundai Sonata en de in Zuid Korea relatief populaire Toyota Camry in handen.

Voor Europa is de extra interieurruimte ook goed nieuws, want Renault zal het model bij ons gaan verkopen als Safrane, oftewel de recht toe, recht aan opvolger voor de Vel Satis waarvan de productie inmiddels in beŽindigd. Vermoedelijk kunnen we oktober volgend jaar, op de autosalon van Parijs, kennismaken met de auto die voor Renault de honneurs in het topsegment waar gaat nemen. Een echt spannende auto wordt dat niet, maar de Safrane (4,90 x 1,81 x 1,45 meter) wordt waarschijnlijk niet krapper of minder comfortabel dan een Volvo S80. Een daarmee kunnen de Fransen prima uit de voeten, vooral omdat Peugeot de 607 (4,90 x 1,80 x 1,44 meter) geen rechtstreekse opvolger gaat geven en de CitroŽn C6 zich klaar mag maken voor zijn laatste reis richting museum.

Samsung Motors bouwt voor Renault ook de Koleos. Met dit model zal de nieuwe Safrane de motorenlijn gaan delen, hetgeen een atmosferische 2.5 4 cilinder benzinemotor betekent en een 2.0 dCi van 150 of 175 pk. Ook kunnen we een 2,0 liter benzineversie verwachten. Een 6-traps automaat wordt standaard en ook in andere opzichten kunnen we bij de grote Renault rekenen op een ĎZuid Koreaans completeí uitrusting.

Bron: [www.autointernationaal.nl]

Bron: [news.auto.cz]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2012 20:10 door Daewoo-Chevrolet.
Huidige SM5:

Huidige SM7 (met een andere voor- en achterkant en 2.3 V6 24V en 3.5 V6 24V motoren i.p.v. de 2.0 16V uit de SM5):

In o.a. het Midden-Oosten en Mexico wordt de huidige SM5 al als Renault Safrane verkocht:

Niet bijzonder. Nette auto.
Lijkt niet op een Renault. Dus als hij hier verkocht gaat worden als Renault, zal hij net zo goed verkopen als de Koleos. Denk ik.
Maar als is het een echte Renault, dan nog koopt de europeaan een duitse auto uit dat segment. Dus wat maakt het eigenlijk ook uit?

Wat wel leuk is... Al die knopjes op de bestuurdersstoel winking smiley
Voor Renault is het natuurlijk minder duur en risicovol als het de Safrane uit Zuid-Korea betrekt. Immers, de Samsung SM5 verkoopt tůch wel (zo is Samsung in Zuid-Korea al groter dan Daewoo!). Voor zo'n traditionele grote sedan zal zeker in Frankrijk altijd wel een markt blijven. Zeker nu de Peugeot 607 binnenkort verdwijnt en geen opvolger krijgt. De Safrane zal ongetwijfeld veel goedkoper worden dan de CitroŽn C6, zodat de Safrane weinig van de Franse concurrenten heeft te duchten. Ik denk dat de Safrane eerder gaat concurreren met de Skoda Superb of de Ford Mondeo sedan (in Ghia-uitvoering).
De Safrane krijgt natuurlijk wel nog een andere grille dan de Samsung SM5, immers de Renault Koleos heeft ook een andere grille dan de Samsung QM5 en hetzelfde geldt voor de Renault Fluence ten opzichte van de Samsung SM3.
Wat een lelijk hok. Ik hoop dat Renault nog heel wat plastic gaat aanpassen voordat zij hun naam er aan gaan geven.
Mooie auto, die Safrane.

Het model wat vroeger bij ons leverbaar was, was een prima aanbieding.

Dus dan zal dit het ook wel zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2009 19:04 door dream on design.
Ik moet zeggen dat ik nog niet erg onder de indruk ben van dit model.
Ik betwijfel of dit de opvolger van mijn Vel Satis zal worden.
isla
Ik moet zeggen dat ik nog niet erg onder de indruk ben van dit model.
Ik betwijfel of dit de opvolger van mijn Vel Satis zal worden.

Volgens mij moet je hier ook helemaal niet een opvolger van een vel satis in zien hoor...
Echt een intens lelijk hok thumbs down
Ik geloof niet dat deze auto een 7 cm langere wielbasis heeft. Uit andere scoopfoto's blijkt dat de auto identieke deuren heeft als de Renault Laguna.
Meer een opvolger voor de oude R21 Berline dan voor de Safrane of Vel Satis naar mijn mening. De voorkant lijkt gek genoeg wel van een Saab. Hoe dan ook, een pottenbreker gaat het zeker niet worden in Europa.
Deze foto's lijken best OK De spypics laten en heel lelijke auto zien. Veel te kleine wielbasis met een enorme carrosserie thumbs down.
Dit kan nooit de Vel Satis opvolger worden. Die zal op de nieuwe SM7 gebaseerd moeten worden. Dit is een Laguna sedan die dus Safrane gaat heten.

Hij wordt al getest. Voorzien van nep achterlichten in de huidige SM5/ Safrane stijl. De nieuwe heeft achterlichten die goed passen in de Renault lijn. Alleen die chromen strip past daar niet bij.

@ BMdoubleyou: De bovenstaande foto's zijn oudere spy shots van de Samsung SM5/Renault Safrane. Daarnaast is dit niet zomaar een Laguna sedan, aangezien geen plaatwerkdeel gelijk is:

Daarnaast weet ik niet wat Samsung met de SM7 gaat doen. Of Renault houdt het huidige model, of Renault baseert de nieuwe SM7 op de nieuwe Nissan Teana, of Renault baseert de nieuwe SM7 op de nieuwe SM5 (zoals bij het huidige model die beide op de oude Nissan Teana zijn gebaseerd), of Samsung schrapt de SM7. De eerste twee opties lijken me niet aannemelijk, ik ga ervan uit dat de nieuwe SM7 of een SM5 wordt met een andere grille en achterkant zoals bij het huidige model.
Maar goed, met een andere grille zal deze SM5 hier waarschijnlijk verkocht gaan worden als Renault Safrane. Daarmee is het een indirecte opvolger van de Vel Satis, die met zijn crossoverontwerp net zoveel van de Safrane verschilde als van de SM5.
Renault maakt in Europa weinig kans met zo'n karakterloos model. De aanname dat het verdwijnen van de 607 en C6 het model succes oplevert is louter op theorie gebaseerd. Ook Fransen die in dit segment winkelen zijn niet ongevoelig voor status.
Ik heb nergens van succes gesproken, maar vooral in Frankrijk zal er een markt voor zijn. Renault zal zelf vast ook realistische (lees: lage) verkoopverwachtingen hebben van de Safrane. Maar blijkbaar ziet Renault het dus wel als een goede aanvulling op het huidige modellengamma, temeer omdat het door import vanuit Zuid-Korea minder snel onrendabel is. Mocht het succes tegenvallen, dan is dat dus niet zo'n enorm probleem.
Ik vind de SM5 ook tamelijk karakterloos, maar als Renault vergelijkbare prijzen vraagt als Skoda voor de Superb, ontwerptechnisch ook niet het toonbeeld van uitstraling en wťl succesvol (zo zijn er in Nederland dit jaar al 1.520 van verkocht, terwijl daar nog geen Combi bij zal zitten), dan moet Renault ook met de Safrane redelijke verkoopaantallen kunnen noteren.
Mijn 2 t.v's zijn Samsung;
Mijn computermonitor is Samsung;
Mijn mobieltje is een Samsung...

Hoeveel kost de Samsung SM5?
Even Gegoogled: [www.asiae.co.kr], Volgens mij staat hieronder de prijs van het huidige model.

Aanvullende specificaties en de bevriezing van de prijzen ...
A-rating bovenstaand model verkocht voor dezelfde prijs toets

Renault Samsung Motors was wonpeurayiseu zich te houden aan het beleid (CEO Jean-Marie wireuttije) ten slotte het voertuig betrokken was bij de prijsstelling matrix.

Renault Samsung SM5 SE, plus 3 dagen oud toegevoegd aanzienlijke mate bij aan de gewenste specificatie, maar de prijs is bijna hetzelfde SM5 SE Black ingevoerd. Ook aan de dezelfde prijs kunt u een cijfer boven SM5 gebeurtenissen zijn gaande. In feite is de inhahan Prijs gezegd.

De nieuwe SE bekleding zwart, zwart lederen zetels en zwart interieur, nieuwe ontwerp 16-inch aluminium wielen, zitting macht bestuurder en zijspiegels met reverse auto-out hoek aanpassing keonbinieonseu pakket (Convenience Package), een elektronische ruimte spiegel (ECM) toegepast en geavanceerde gemak, en de basis specificatie werd toegepast. Echter, de prijzen in de bestaande SM5 SE net ₩ 290.000 ( Ä170,94 ) plus de prijs goed is ₩ 22480000 ( Ä 13250.81 ) .

De meeste van de specificaties wordt toegepast over de top trim XE, vergeleken met een capaciteit van 2327 voertuigen daadwerkelijk zei de prijsverlagingen in de buurt van ₩ 800.000.

In Bovendien, tegen dezelfde prijs die u kunt een cijfer SM5 boven 'SM5 Gratis upgrade Event' zal ook lopen gelijktijdig. Het evenement op het einde is niet gespecificeerd, de prijs inhahan producten zullen vrijwel permanent.

Exclusieve specificatie LE Plus (₩ 25.430.000 ( Ä14989.68 ) ) en X Cluley Exclusieve LE (2415 gewonnen) kan worden gekocht tegen de prijs. Inhapok de maximale prijs is ongeveer 1,3 miljoen ( Ä7662.84 ) South Korean Won

Renault Samsung is de nieuwe release van vorig jaar zal worden getrimd, zei hij. Echter, de vraag nog steeds traag is in de eerste helft van de binnenlandse markt de mededinging wordt acute en Renault Samsung had net de gelederen van de lagere prijzen als gevolg aangemeld bij de binnenlandse prijzen beuraendeugan chiyeolhaejil zelfs nog lager worden verwacht om te concurreren.

Renault Samsung is een van de ambtenaren met betrekking tot deze "aanpassing van de bekleding, in plaats van de directe voordelen kostenbesparing voor klanten en uitgebreid uitgelegd afmetingen als de vraag," zei hij.

Nieuws woogyeonghui khwoo@asiae.co.kr
<&#9400; Asia Pacific Avond 'Aziatische economieŽn' (www.asiae.co.kr) herdruk Verspreid "
RENAULT SAFRANE IN ZíN DERDE LEVEN

De eerste generatie Renault Safrane kennen we uit de periode 1992 tot en met 2000 en daarna nam de bijzonder gevormde Vel Satis het stokje in de topklasse bij het Franse merk over. De naam Safrane dook vorig jaar weer op in diverse landen ver buiten Europa.

Daar levert Renault namelijk de Samsung SM5 met eigen logoís. De SM5 is in basis een grote Nissan die naar de wensen van vooral het Koreaanse publiek is aangepast. Deze Safrane II zal nooit naar Europa komen.

Maar nu heeft Samsung een nieuwe SM5, een auto die heel zichtbaar gebaseerd is op de huidige Renault Laguna. Dat is niet alleen te zien aan de uitsneden van de deuren, maar ook het dashboard en de inrichting die voor groot deel overeen komen. Tot aan de ventilatieroosters is de auto identiek.

Toch is het plaatwerk volledig afwijkend en lijkt deze SM5 sterk op de Renault Fluence, een sedan op Mťgane-basis. Niet vreemd, omdat de Fluence onder de naam Samsung SM3 ook in Korea wordt aangeboden. Door de langere overhang achter meet de SM5 4,885 meter in lengte.

Maar goed, het is rustig op de redactie, dus ga je eens even in Photoshop zitten klooien met logoís en naamplaatjes. En ziehier de derde generatie Renault Safrane. Komt ie naar Europa? Geen idee. Komt er een Renault-versie van. Niet onwaarschijnlijk, want toe we de foto die schuin van de achterkant is gemaakt groot op het scherm zette, bleek dit exemplaar gewoon Renault-logoís op de wielen te dragen!

Bron: [www.topgearmagazine.nl]
@ Nico94: Waarom plaats je foto's die al in groter formaat zijn geplaatst in dit topic?

Lengte ◊ breedte ◊ hoogte: 4885 ◊ 1830 ◊ 1490 mm
Wielbasis: 2760 mm
Massa leeg: 1470kg
Motor: 2.0L benzine
Type: 1,998 cc 4-cilinder in lijn DOHC CVTC
Maximaal vermogen: 104 kW/141 pk bij 6000 tpm
Transmissie: X-Tronic (CVT)
Bandenmaat voor/achter: 205/60R16 (optioneel 215/50R17)
Brandstofverbruik: 8,3 l/100 km (12.1km/l)

Bron: [www.global-autonews.com]
Daewoo-Chevrolet
@ BMdoubleyou: De bovenstaande foto's zijn oudere spy shots van de Samsung SM5/Renault Safrane. Daarnaast is dit niet zomaar een Laguna sedan, aangezien geen plaatwerkdeel gelijk is:

Daarnaast weet ik niet wat Samsung met de SM7 gaat doen. Of Renault houdt het huidige model, of Renault baseert de nieuwe SM7 op de nieuwe Nissan Teana, of Renault baseert de nieuwe SM7 op de nieuwe SM5 (zoals bij het huidige model die beide op de oude Nissan Teana zijn gebaseerd), of Samsung schrapt de SM7. De eerste twee opties lijken me niet aannemelijk, ik ga ervan uit dat de nieuwe SM7 of een SM5 wordt met een andere grille en achterkant zoals bij het huidige model.
Maar goed, met een andere grille zal deze SM5 hier waarschijnlijk verkocht gaan worden als Renault Safrane. Daarmee is het een indirecte opvolger van de Vel Satis, die met zijn crossoverontwerp net zoveel van de Safrane verschilde als van de SM5.

Mooi documentatiemateriaal dat duidelijk aantoont dat dit wťl de sedanversie van de Lagfuna is. Het plaatwerk mag dan gewijzigd zijn. De onderliggende structuur is duidelijk dezelfde (en ook het interieur blijkbaar). Dat blijkt duidelijk uit de vorm van de portieren, ook al loopt de Renaultgolf er niet over.
Een mooie auto vind ik het niet. De slechte 9≥-kopie die de voorzijde is, stoort me zelfs.thumbs down
Achterzijde en interieur prima.
Voorzijde en flank zozo.
Ziet er wel oke uit. Wel beetje jatwerk, motorkap ligging-Saab, achterkant heeft wat weg van de Sonata.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat het grootste merk ter wereld, na Google en misschien nog een paar, uitgerekend Renault als partner heeft.
Gelukkig gebruikt Renault steeds meer de knowhow van Nissan, zodat de kwaliteit niet meer zo Fransoos is als eerder.

Een merk als Samsung zou toch zelfstandig een superauto op de markt kunnen zetten?
Hun mobieltjes en LCD-schermen lenen ze ook niet van een ander.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2010 22:47 door ---GT---.
---GT---
Ik vind het eigenlijk wel raar dat het grootste merk ter wereld, na Google en misschien nog een paar, uitgerekend Renault als partner heeft.
Gelukkig gebruikt Renault steeds meer de knowhow van Nissan, zodat de kwaliteit niet meer zo Fransoos is als eerder.

Een merk als Samsung zou toch zelfstandig een superauto op de markt kunnen zetten?
Hun mobieltjes en LCD-schermen lenen ze ook niet van een ander.

Een dealernetwerk stichten is nog een aardig karwei, om maar een voorbeeld te noemen. Samsung kan zo veel sneller opereren in de automarkt.

Edit: een zin zonder persoonsvorm loopt wat slecht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2010 23:13 door den Voetstuk.
SMS 'ja ik wil' naar 0900-Samsung, of stel je eigen auto samen op Samsung.nl. Hoezo heb je een dealer-netwerk nodig?
Een merk als Samsung kan gewoon wat je wilt bij je voordeur zetten.
---GT---
SMS 'ja ik wil' naar 0900-Samsung, of stel je eigen auto samen op Samsung.nl. Hoezo heb je een dealer-netwerk nodig?
Een merk als Samsung kan gewoon wat je wilt bij je voordeur zetten.

De distributie van auto's dan? De marketing, vormgeving, eisen van cliŽnten, duurzaamheid van de producten, allemaal voorbeelden waar ze nog geen kennis van hebben (beter: hadden). Ik vind het niet gek dat Samsung een 'assistent' heeft gevraagd.
Voor de mobieltjes en platte schermen had Samsng toch ook geen partners nodig?
Een beetje research doen voordat je zomaar wat blaat zou misschien handig zijn:

Wikipedia
Het begon allemaal in 1994 toen Samsung en Nissan besloten om samen te gaan werken en een joint venture op te richtten; Samsung Motors Inc.. In 1995 begint het produceren dan echt met het in gebruik nemen van de productiefaciliteit in Busan (momenteel goed voor een jaarlijkse productie van 240.000 auto's) en al in 1997 gaat Samsung Motors internationaal na een grote financiŽle injectie van $ 2 miljard. Aangezien de Samsung Group uit vele vooruitstrevende onderdelen bestond, kon Samsung Motors hier goed gebruik van maken door de laatste technieken en materialen te gebruiken, die geproduceerd werden binnen het concern.

In 1998 keert het tij echter en bereikt de economische crisis ook Samsung. Na de geflopte introductie van de SM5 werd er binnen het concern gepraat over een mogelijke verkoop van Samsung Motors. De directie van de Samsung Group besluit uiteindelijk de autodivisie te verkopen en in 2000 koopt Renault 70% van de aandelen over van Samsung en worden de productieactiviteiten, van het tot Renault Samsung Motors omgevormde bedrijf, weer opgestart.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2010 10:52 door B. RS.
Mocht het op mij gericht zijn, je opmerking, mijn berichten zijn mijns inziens geheel in lijn met hoe de geschiedenis (aldus Wikipedia) van Samsung Motors is verlopen. Of het nu Renault of Nissan betreft doet niks eraan af.
Opmerking is op GT gericht hoor (Dat had je aan de tijden ook wel kunnen zientongue sticking out smiley)
Komisch dat de blauwe blokjes er niet van af zijn gehaald voor de foto's smiling bouncing smiley
Inderdaad een Laguna Sedan....

Als Renault slim is gaan ze dit op de markt zetten ipv de huidige want deze ziet er een stuk minder lelijk uit dan... Hij is ook niet bijzonder mooi overigens, maar altijd nog beter dan het huidige lelijke HOK!

[imghttp://img684.imageshack.us/img684/2914/newsm508.jpg[/img]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2010 03:45 door sunzio.
Ik moet toegeven, hij is eigenlijk best fraai geworden!
Facelift inderdaad. Super anoniem front, lijkt veel op de eveneens inwisselbare Aziatische Toyota Camry. Ik denk dat Samsung veel meer nodig heeft om weer terug op rails te komen: de verkoopcijfers van Samsung zijn de laatste jaren namelijk ingestort.

48 foto's: [www.global-autonews.com]
ik heb al continue problemen met hun telefoons....laat staan dat i ker in ga rijden... grinning smiley

Maar het ontwerp spreekt mij wel aan, is niet verkeerd voor een Chinese bak.
-MGM-
ik heb al continue problemen met hun telefoons....laat staan dat i ker in ga rijden... grinning smiley

Maar het ontwerp spreekt mij wel aan, is niet verkeerd voor een Chinese bak.

Goh man, jij hebt er echt verstand van...
Het heeft niks met de telefoons te maken, en komt ook niet uit China... Hoe kům je erbijnut smiley?

52 foto's: [www.global-autonews.com]

Renault heeft de Samsung SM5 nu uitgerust met een nieuwe 1.6 TCe motor met 140 kW/190 pk afkomstig van Nissan. De motor is gekoppeld aan de DCT versnellingsbak van GETRAG.
Deze zou in China redelijk verkopen denk ik dan.

Het is een sedan, oogt strak, zit dik in het chrome en lijkt erg compleet.
Een extra afzetmarkt moet welkom zijn want de Koreanen kopen zich suf aan Hyundai's maar hebben geen trek in een Samsung.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep