Officieel: Peugeot iOn, CitroŽn C Zero (=Mitsubishi i MiEV)

Gepost door Carfanatic 


Quote

Peugeot, the pioneer and 1st worldwide manufacturer of electric vehicles will be launching the ion at the end of 2010. Its performance and 130 km operating range is obtained in particular due to the use of lithium-ion batteries, which will provide an efficient response to the challenges of urban mobility and respect for the environment.

With the ion, which will be presented to the world for the 1st time at the Frankfurt Motor Show, Peugeot is incorporating the latest automotive edition into its model range.

With the 106 produced between 1995 and 2003, Peugeot, the pioneer in electric vehicles, remains to this day the manufacturer having sold the most ďzero-emissionsĒ cars in the world.

Supported by this history, the Lion Brand intends to continue as a major player in the new market of electric vehicles. Therefore, from the end of 2010, Peugeot will be amongst the first to launch a new all-electric vehicle in Europe: the ion.

From launch, this electric vehicle developed in cooperation with Mitsubishi Motor Company (MMC), is aimed at both retail and fleet customers (authorities, local organisations and large companies, etc.) due its specifications which are particularly suited for use in an urban environment. Lithium-ion batteries rechargeable in six hours and 80% recharged within thirty minutes

The town will therefore be the favourite playground of the ion. With four doors and four seats, a length of 3.48 m and a turning circle of 4.50 m, this all-electric Peugeot vehicle will develop a maximum power output of 47 kW (64 bhp) and a torque of 180 Nm, thus offering reliable levels of performance (maximum speed of 130 km/h). Equipped with a totally comfortable operating range (130 km standard European cycle), the lithium-ion car batteries are rechargeable in six hours using a conventional
220 V socket or recharged to 80% capacity within thirty minutes, thanks to its fast charging system.

These specifications allow this ďzero-emissionĒ city car to offer a good level of versatility, comparable in performance and comfort to a small conventional combustion engine vehicle.

Its respect for the environment par excellence, its compact size, safety and simple operation will be its best, but by no means only attributes. In fact, onboard it will also include some innovative services, thanks in particular to the ďlocalised communication unitĒ. This unit not only authorises the emergency call system for which Peugeot is a leader in terms of deployment throughout Europe (location of vehicles at the time of an accident and triggering the dispatch of suitable emergency services) but also authorises data transfer (battery status, distance covered, distance to travel before maintenance is due, etc.) thus providing assistance in the business management of fleet vehicles.

geen eigen design, erg jammer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2009 18:48 door Carfanatic.
Wanneer gaat Peugeot weer eens zelf een auto ontwikkelen (107, Ion, 4007), alles lijkt voortaan uit Japan te komen ipv Frankrijk.
Wel goed voor de kwaliteit, maar niet voor de merkidentiteit...
Lijkt het net een beetje de goede kant op te gaan bij Peugeot komen ze met dit hok...
Opzich is de i een leuk vormgegeven wagentje, maar het design is zo duidelijk on-Peugeot dat het logo nogal misplaatst zal ogen.winking smiley
107 = C1 = Aygo
4007 = C-Crosser = Outlander
807 = C8 = Phedra (= Ulysse)
Bipper = Nemo = Qubo?
Sowieso alle bestelbusjes samen met Fiat.
Motoren samen met Ford en BMW.

De term samenwerking kennen ze wel binnen PSA. Al heeft Mitsubishi volgens mij het meest gedaan bij dit autootje.
Jammer dat alleen het logo moet laten zien dat het een Peugeot is voor de rest, we zullen het wel zien nut smiley
Quote
nack
107 = C1 = Aygo
4007 = C-Crosser = Outlander
807 = C8 = Phedra (= Ulysse)
Bipper = Nemo = Qubo?
Sowieso alle bestelbusjes samen met Fiat.
Motoren samen met Ford en BMW.

De term samenwerking kennen ze wel binnen PSA. Al heeft Mitsubishi volgens mij het meest gedaan bij dit autootje.
Bestelbusjes zijn niet allemaal samen met Fiat. De Berlingo/Partner zijn van PSA alleen (zonder Fiat dus). De Bipper/Nemo en Expert/Jumpy zijn Fiat-ontwerpen, de Boxer/Jumper is een PSA-ontwerp.
Ford heeft de PSA-motoren slechts afgenomen (bij gebrek aan goede eigen dieseltechniek). Met BMW is er wel een samenwerking geweest. Met Mitsubishi wordt er misschien wel een alliantie gevormd.
Inderdaad, dit ontwerp is natuurlijk niet herkenbaar als Peugeot. Misschien zetten ze er wel de voorkant van de 107 op.crying smilie
En het ding heet dus niet 008, zoals in het andere topic zo stellig werd beweerd... Of is iOn stiekem nog de concept-naam?
Kleine correctie... Elaste..

Boxer/Jumper zijn Fiats. De Jumpy/Expert zijn PSA's.

Over de overige producten...
-De drieling (c1, Augo en 107) is echt product van 2 concerns.
-De Outlander/4007/C-crosser is inderdaad meer een Mitsubishi. Echter de 2.2 HDi is echt zo PSA als maar kan. Het VW blok gaat ook verdwijnen in de toekomst

over de motoren..

tja...
-de HDi's zijn toch echt PSA producten. Ford heeft betaald!
- de VTI's en THP zijn doorontwikkelingen van de TU motoren. Maar BMW heeft de inspuittechniek ontwikkeld (gasklep)...



Is trouwens wel grappig die Ion. De naam Ion komt eigenlijk van een conceptauto uit de jaren 90. De 107 is namelijk de productieversie van dit concept.

Quote
Ami
Kleine correctie... Elaste..


over de motoren..

tja...
-de HDi's zijn toch echt PSA producten. Ford heeft betaald!
- de VTI's en THP zijn doorontwikkelingen van de TU motoren. Maar BMW heeft de inspuittechniek ontwikkeld (gasklep)...

Kleine correctie over de HDis:
. PSA had de verantwoordelijkheid over de ontwikkeling van de 1.6 en 2.0 (de laatste is een doorontwikkeling van het oude blok met de kop van de 2.2 HDi).
. Ford had de leiding over de ontwikkeling van de 2.7 HDi (de doorontwikkeling ervan tot 3.0: geen idee)
. In de tweede fase van het contract was PSA verantwoordleijk voor de 2.2 HDi voor personenwagens (opnieuw een doorontwikkeling van een bestaand blok) terwijl Ford de 2.2 versie voor lichte vrachtwagens heeft ineengeknutseld.

Bron: persberichten over de overeenkomsten op de website van PSA.
Officieel: CitroŽn C Zero

Het zat er aan te komen: na Peugeot i-mievt ook CitroŽn lekker mee. De elektrische CitroŽn gaat als C Zero door het leven.

De kleine C Zero heeft een elektromotor aan boord met een vermogen van 47 kW. Het maximumkoppel bedraagt 180 Nm. De motor laat zín krachten los op de achterwielen. Het pakket lithium-ion accuís bevindt zich in het midden van de auto. De accuís zijn via een 220V-stopcontact in zes uur op te laden, maar wie haast heeft kan in een half uur het pakket voor 80 procent opladen. De topsnelheid van de C Zero is 130 kilometer per uur; 100 kilometer per uur staat na 15 seconden op de klok. De actieradius bedraagt 130 kilometer.
De lengte van de C Zero is 3,48 meter en de wielbasis bedraagt 2,55 meter. De elektrische CitroŽn heeft vier volwaardige zitplaatsen aan boord en een bagageruimte van 166 liter. Stuurbekrachtiging, ABS, ESP, elektrische raambediening, zes airbags en airconditioning behoren tot de standaarduitrusting.
De C Zero komt in het laatste kwartaal van 2010 op de markt. Dan heeft CitroŽn ook de Berlingo Electrique in het gamma om de liefhebber van elektrische mobiliteit te bedienen. Volgend jaar komt het Franse merk bovendien met een tweede generatie van het start-/stopsysteem. In 2011 komt de DS5 op de markt, een chique full hybrid.



Bron: [www.autoweek.nl]

Een eigen topic onwaardig, nietwaar? CitroŽn monteert niet eens een andere grille, het enige verschil is dat CitroŽn verzuimt de grille in carrosseriekleur te spuiten. Gemiste kans naar mijn mening dat PSA de auto onder twee merknamen gaat verkopen en dat nog wel met zů weinig onderscheid. Doe mij trouwens de i-MiEV maar, aangezien dat het origineel is gun ik Mitsubishi het succes.
Hij heeft wel een beetje de voorkant van de nieuwe C3, maar is inderdaad niet erg herkenbaar als CitroŽn, maar dat is de C-Crosser ook niet.
Het motorklepje is ook verschillend gestanst. Maar inderdaad alle credits voor Mitsubishi.
Peugeot iOn













Should I buy one?
This isnít a straightforward decision, and not merely because Peugeot has yet to announce a price for the iOn. Right now, Mitsubishi is offering its i-MiEV at a lease rate of £350 per month (including VAT) in a trial in the West Midlands being run by the government.

Thatís a very hefty price for a city car, but not so bad when you consider its minimal running costs and the potential subsidies that it might eventually attract. But thereís no question that being an early adopter of one of these machines - be it a Peugeot, Mitsubishi or Citroen - is going to cost you more than youíd normally pay for a city car.

Thereís the availability of charging points to consider, too. That said, if you are easily able to charge a car at home and work, then an iOn will look a lot more viable.

In the end the decision depends greatly on price, and it will be intriguing to see which of Peugeot, Mitsubishi and Citroen can offer the best deal on this car.

Complete rij-impressie: [www.autocar.co.uk]
De achterkant verschilt met hoe de Peugeot op de IAA stond. Nu hebben ze die "meer in lijn" (ahum) gebracht met de 5008.
De voorkant past met enige fantasie nog wel een beetje in de lijn van de 107, maar de achterkant en vooral het interieur passen helemaal niet bij Peugeot. Ik zou hem in ieder geval nooit kopen.
Goed dat ze zich ook op electrische auto's storten maar ik vind dit gewoon geen Peugeot. Ze hadden 'm meer een eigen gezicht moeten geven. Hopelijk komt er snel een nieuw model wat dan door PSA en Mitsubishi samen ontwikkeld wordt. Dan gaat er miss. wat van het aziatische af...

Is het niet mogelijk een 107 helemaal electrisch te maken? Achterbank er uit en hoppa... accus er in. Volgens mij zitten er toch niet heel vaak 4 personen in een Aygo/C1/107...
Citroen C-Zero

French firm re-badges Mitsubishi to get its first electric model. Is it a hit on UK roads?









Rating:

FIRST OPINION
Anyone who is expecting Citroenís first electric motor to be a revolution will be disappointed. However, the C-ZERO does exactly what it says on the tin: itís a zero-emissions city car that has enough punch for town driving. Itís well equipped and will seat four in relative comfort and safety, too. Only the high asking price, expected to be around £25,000, is a disappointment. But for the local authorities and fleets Citroen is primarily targeting, that shouldnít be too much of a turn-off.

Complete rij-impressie: [www.autoexpress.co.uk]
CitroŽn C-Zero live @ Autosalon Brussel:







Bronnen: [www.autofans.be], [www.auto55.be] & [www.autozine.nl]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2010 15:22 door Daewoo-Chevrolet.
Wat een zenuw banner thumbs down

CitroŽn heeft de mooiste lampen donker voor en achter licht en Peugeot de mooiste velgen op de IAA
Ik weet niet hoe ik over deze nieuweling moet denken. Ik moet maar eerst in het echt zien. Op de foto lijkt hij vrij smal te zijn. Dus een koekblik op wielen.
Quote
Fiat Rider
Op de foto lijkt hij vrij smal te zijn. Dus een koekblik op wielen.

Aangezien het afgeleiden van de Mitsubishi i-MiEV zijn, zijn het wat betreft maten KEI cars. Zulke auto's hebben in Japan allerlei (belasting)voordelen. De motor mag dan niet groter zijn dan 660 cc (zoals de Mitsubishi i zonder EV motor ook heeft), maximale lengte niet boven de 3395 mm en de breedte mag niet meer dan 1475 mm bedragen.
De zenuwbanner is trouwens verwijderd winking smiley
Nou, ze ogen goed.

Maar ja, duidelijk niet echt Peugeot of Citroen, de designkenmerken komen immers niet echt terug.
Wat overigens niet verwonderlijk is, maar okee.
Miss. bij het volgende model. Net zoals de nieuwe 3-ling... die krijgen alle 3 meer een eigen gezicht.
CitroŽn C-Zero iets over 35.000 euro

CitroŽn wil 35.165 euro hebben voor de elektrische C-Zero, een afgeleide van de Mitsubishi i MiEV.

Dat is dus exclusief BPM, want voor de CO2-emissie rekent de wetgever met nul gram en dus is de C-Zero vrijgesteld. Bestellen kan vanaf dit najaar, en de C-Zero zou dan rond de jaarwisseling bij de dealer moeten zijn. De prijs is niet mals, zeker niet als je die vergelijkt met de veel ruimere Nissan Leaf. CitroŽn levert de C-Zero in elk geval 'fully loaded', met bluetooth, audio, mistlampen, lichtmetalen wielen, leer op het stuur en climate control.

Van Mitsubishi (i-MiEV) en Peugeot (iOn) is nog geen prijsstelling bekend. Peugeot heeft wel een leaseprijs van 500 euro per maand genoemd.

Bron: [www.zerauto.nl]

Ter vergelijking: een Nissan Leaf kost Ä 32.839. Je kunt ook 4 CitroŽn C1's kopen voor dat bedrag.
Ik heb er al een in het wild gezien. Op zaterdag ben ik hem van dichtbij gaan bekijken.

Pracht ding, mooi interieur.













Ik vind hem best mooi, we hebben hem vorige week in Breukelen mogen bewonderen. Optisch vind ik hem wat aan de smalle kant.
Paar weken terug met de Peugeot gereden, aparte ervaring! Niks mis meewinking smiley
vr 23 mrt 2012, 10:36
CitroŽn C-Zero bijna vijfduizend euro goedkoper

AMSTERDAM - De volledig elektrische C-Zero van CitroŽn wordt 4.850 euro goedkoper. Volgens het Franse merk is de prijsdaling het gevolg van lage productiekosten en ontwikkelingen in de markt.

De compacte auto staat nu voor 24.700 euro exclusief btw bij de dealer. Daarvoor krijgt u een stadsauto met een 64 pk/180 Nm sterke elektromotor. De opgegeven actieradius bedraagt ongeveer 130 kilometer.

Daarnaast is CitroŽn de samenwerking aangegaan met The New Motion. Hierdoor kunnen kopers van een C-Zero kiezen voor twee pakketten: een gratis pakket dat toegang biedt tot een publieke laadpaal en een maand gratis snelladen. En een betaald pakket met een eigen laadpunt en drie maanden snelladen.

Bron: [www.telegraaf.nl]

Nog steeds veel te duur, Ä 29.393 inclusief BTW (helaas hebben Peugeot en CitroŽn er in Nederland een handje van om misleidende prijzen weer te geven).
ma 02 apr 2012, 14:06
Na CitroŽn C-Zero ook Peugeot iOn goedkoper

AMSTERDAM - Peugeot komt met een prijsverlaging voor de iOn. Eerder was het de C-Zero (identiek aan elkaar) van CitroŽn die in prijs werd verlaagd.

De volledig elektrisch aangedreven iOn is 4.850 euro goedkoper geworden. Daarmee komt de vanafprijs te liggen bij 29.395 euro inclusief btw. Ter vergelijking: van CitroŽn mag de C-Zero de showroom voor een bedrag van 24.700 euro verlaten, maar dat bedrag is exclusief btw, dus tel daar de btw weer bij op en je komt nagenoeg uit op hetzelfde bedrag.

EN MITSUBISHI DAN?

De C-Zero, iOn en Mitsubishi i-MiEV vormen samen een drietal. Laatstgenoemde zal voor zover bekend nog niet in prijs worden verlaagd. Mitsubishi onderzoekt daarvoor nog de markt. Het drietal beschikt altijd over een 64 pk/180 Nm sterke elektromotor. Daarmee kan een afstand van ongeveer 130 kilometer worden afgelegd.

Bron: [www.telegraaf.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep