Officieel: Opel Insignia

Gepost door jorisvo 
JBA
Ik heb nu inmiddels een bescheiden 1700km erop zitten met mijn 1.6t (woon 5km van werk en heb een kantoorbaan dus daar moet ik het niet van hebben winking smiley ) en tot op heden is mijn gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer 11.3liter op 100 (1:8,9). Ik zie weinig tot geen verbetering in het verbruik naar mate de km verstrijken. Ik moet wel zeggen dat veel van mijn km's korte ritjes zijn (5 tot 50) dus ernstig zuinig zijn deze ritjes niet echt.

Al met al valt het me toch nog steeds tegen en ik vroeg me af of de andere 1.6t rijders hier eens hun ervaringen willen melden met betrekking tot het verbruik.

Vervelend dat het verbruik zo hoog ligt.
Dat valt me toch wel heel erg tegen van zo'n moderne 'gedownsizede' motor.

Ik ben erg benieuwd naar het verbruik van jouw 1.6T als hij volledig is ingereden en naar de verbruiken van de 1.6 T's van de andere Insignia-eigenaren op dit forum.
Ik hoop voor je dat het verbruik in de toekomst nog verbeterd.
JBA
Ik heb nu inmiddels een bescheiden 1700km erop zitten met mijn 1.6t (woon 5km van werk en heb een kantoorbaan dus daar moet ik het niet van hebben winking smiley ) en tot op heden is mijn gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer 11.3liter op 100 (1:8,9). Ik zie weinig tot geen verbetering in het verbruik naar mate de km verstrijken. Ik moet wel zeggen dat veel van mijn km's korte ritjes zijn (5 tot 50) dus ernstig zuinig zijn deze ritjes niet echt.

Al met al valt het me toch nog steeds tegen en ik vroeg me af of de andere 1.6t rijders hier eens hun ervaringen willen melden met betrekking tot het verbruik.

1.000 km gereden verbruik 1:10 (10 liter op 100). Van alles wat gereden .... van 50 km/u tot 160 km/u. Woonwerk is 2 maal 50 km veelal 130 km/u in de 6e versnelling. Ik hoef de benzine gelukking zelf niet te betalen maar de beloofde 7,8 / 100 ga ik niet halen denk ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2009 07:48 door Marang73.
Ik rijd ook ergens tussen de 1 op 9 en 1 op 10 . 30 km woon werk verkeer. Wel vaak rustig en/of file rijden. Maar zuinig is ie absoluut niet. Mijn vorige auto was zuiniger (Toyota avensis 1.8).

7.8 is utopie.

Executive valt af omdat deze alleen zakelijk kan woren aangeschaft.
Dat is een veelgemaakte vergissing. De dealer moet je de Executive ook particulier kunnen aanbieden, echter zijn ze daar (op één of andere reden) niet zo happig op.

Wat betreft het verbruik van de 1.6T. Ik had zelf ook verwacht dat ie wat zuiniger zou zijn (1:12), anderzijds heb je wel dik 180pk. En die pk's moeten toch worden opgewekt. Of dat nu een turboloze 2.4 is of een 1.6 met Turbo.
Echter zijn er inderdaad concurrenten die het beter doen. Het verschil in verbruik met de 2.0T is dan ook klein, wat me wel tegen valt.

Wat me tevens is opgevallen is dat men in de persberichten tegelijk over de 1.6T en de 2.0 CDTI 190pk praatte, echter is deze laatste nog niet eens te configureren op de Opel-site, terwijl nu zelfs de 2.0 CDTI ECOFLEX erin staat.
(Jammer overigens dat de nieuwe 1.6T op gas niet in de Insignia wordt geleverd)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2009 08:36 door Astra F.

Dat is een veelgemaakte vergissing. De dealer moet je de Executive ook particulier kunnen aanbieden, echter zijn ze daar (op één of andere reden) niet zo happig op.

volgens mij kan een executive alleen zakelijk worden aangeschaft
Ben ik nog niet met je eens Joost. Deze pakketten zijn welliswaar samengesteld voor de zakelijke markt, en je zult standaard ook te horen krijgen dat ze niet verkocht worden aan particulieren...echter meen ik dat het bedrijf als je er ook staat je ze ook particulier moet aanbieden.
(Overigens wel vreemd dat deze uitrustingen niet in carbase staan, en je er ook geen revieuw op kunt schrijven aangezien het merendeel van de wagens in dit segment toch zakelijk bereden wordt)
Opel moet de Business en Executive modellen wettelijk ook aan de particulier kunnen leveren. Op het moment dat een Opel dealer een van deze modellen levert aan een particulier (zonder inschrijvingsnummer Kamer van Koophandel) dan wordt de marge voor de dealer 0%, de volledige dealermarge wordt in dit geval ingehouden door de importeur.

In dit geval is het voor deze particulier dus toch niet zo interessant om voor de Business of Executive te kiezen.
Opel Business en Executive modellen. Puur zakelijk.
In deze showroom vindt u de modellen waarvan een Business en/of Executive uitvoering bestaat. Dit betreft het speciale aanbod van Opel voor de zakelijke doelgroep. (Een inschrijvingsbewijs van de Kamer van Koophandel of een leaseopdracht is vereist.)

Uiteraard zijn ook alle "particuliere" modellen beschikbaar voor de zakelijke rijder. Klik hier voor de "particuliere" showroom op opel.nl.

De hele prijsopbouw is ook anders. Als je echt per se een executive wilt dan zal de eventuele inruil/korting weer heel laag uitvallen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2009 11:35 door AsconaGT.
Bentley Arnage
JBA

Ik ben erg benieuwd naar het verbruik van jouw 1.6T als hij volledig is ingereden en naar de verbruiken van de 1.6 T's van de andere Insignia-eigenaren op dit forum.

Dat verbruik is ronduit slecht van Opel. Mijn vader had een jaar of 5 terug een Mondeo station 2.5 V6 met 175pk. Met die auto haalde ik zonder moeite 1 op 10 en bij cruisen met de automaat was 1 op 12 ook geen uitzondering. Dat een moderne motor als de 1.6T dan dit soort cijfers haalt snap ik niet.

Ben heel benieuwd hoe mijn toekomstige 1.4 TSI straks gaat presteren in m'n A3 Sportback..voor m'n baas hoop ik niet dat die dit soort cijfers geeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2009 21:31 door Pjedroo.
Marang73
JBA

1.000 km gereden verbruik 1:10 (10 liter op 100). Van alles wat gereden .... van 50 km/u tot 160 km/u. Woonwerk is 2 maal 50 km veelal 130 km/u in de 6e versnelling. Ik hoef de benzine gelukking zelf niet te betalen maar de beloofde 7,8 / 100 ga ik niet halen denk ik.

Magdat
Ik rijd ook ergens tussen de 1 op 9 en 1 op 10 . 30 km woon werk verkeer. Wel vaak rustig en/of file rijden. Maar zuinig is ie absoluut niet. Mijn vorige auto was zuiniger (Toyota avensis 1.8).

7.8 is utopie.

Ik denk dat we met deze 3 "waarnemingen" wel al een heel eind een eindconclusie kunnen trekken en dat is dat het werkelijk gemiddelde idd zo rond de 1:10 ligt ipv de 1:13.

Nu krijg ik sterk de indruk dat de gegeven 1:8 voor stad gebruik wel aardig klopt maar dat het door Opel opgegeven gemiddelde zwaar onjuist naar boven getrokken wordt door het "buiten de bebouwde kom" verbruik van ca 1:15 wat hij nooit haalt. Dwz, ik haal die 1:15 wel, 80km p/u in de 6 zonder remmen en gas geven maar echt representatief lijkt me dat ook niet.

Voor zover ik weet is de 1.6t een door uitlaatgassen aangedreven turbo dus echt veel in verbruik zou die niet mogen kosten maar dat is slechts een aanname van iemand met weinig verstand van motoren. 1:10 vind ik iig een bijzonder slechte score...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2009 23:47 door JBA.
Insignia Sports Tourer op de AutoRAI:

En dan heb je juist van het meest interessante deel van de auto geen foto gemaakt?winking smiley
Ik heb op de autorai in de Insignia gezeten en moet zeggen dat ik met mijn lengte(2,05) voldoende ruimte had. Het enige nadeel was dat ik het stuur niet zo kon instellen dat het mijn uitzicht op de klokkenwinkel erachter niet belemmerde.
Hallo,

ik heb 27 december de Insignia besteld,bij een dealer in 040.

2.0 Turbo Sport
Technical grey

20 inch velgen
Infinity soundsystem
Lederen bekleding geperforeerd,sportstoelen,verwarmd,8 voudig electrisch verstelbaar.
Navi,telefoon bleutooth
Xenon verlichting met afl.
Alarm
Bandenspanningscontrole
Sensorpakket

De afleverdatum zou zijn 2 e week Maart.

Na 2 x een nieuwe datum van levering gehoord tehebben,lijkt het nu echt iets te worden.

Volgens de dealer word de auto laatste week van April bij de dealer verwacht.

Het zal tijd worden, 4 maanden wachten !!!!!

Maaaaaarrrrrr eerst nog maar eens zien en dan geloven.

Ps : is er iemand die een lijst heeft van compatible gsm toestellen icm de bluetooth ?????

Ik hou jullie op de hoogte.
Misschien is deze vraag een beetje vroeg maar ja je weet maar nooit.
Wie heeft er al ervaring met dakdrager/dakkoffer op de Insignia 4 deurs????
Kunnen universele dragers gebruikt worden????
Hoe is de koffer die ge-promoot wordt op de opel site????
Dank
Langbeest
Misschien is deze vraag een beetje vroeg maar ja je weet maar nooit.
Wie heeft er al ervaring met dakdrager/dakkoffer op de Insignia 4 deurs????
Kunnen universele dragers gebruikt worden????
Hoe is de koffer die ge-promoot wordt op de opel site????
Dank

Ik heb de originele Insignia dakdrager set besteld, maar er zijn ook sets van bijv. Thule leverbaar.
Zelf ben ik ook op zoek naar een dakkoffer. Meest voorkomende merken zij Thule, Hapro en Kamei.
Je hebt ook goedkopere soorten bij bijv. Halfords.

Op kieskeurig.nl staan gebruiker reviews.
Voor mij is het meest belangrijk dat ik tijdens het rijden niet merk dat er een box op het dak zit.
Ik vindt zelf de Thule Spirit 780 black glossy mooi, maar is niet de goedkoopste...
Mochten er tips zijn dan hoor ik dat ook graag.
Ik ben sinds afgelopen donderdag de trotse bezitter van een 2.O T ST. Op de snelweg (stuk van 50 kilometer) rijdt ik (nu al) 1 op 12 en gemiddeld over de afgelopen dagen (400 kilometer) heb ik 1 op 9,5 gereden. Niet verkeerd tot nu toe voor 220 PK......

Bentley Arnage
JBA

BriSan1978
Wat betreft telefoons:

* koppeling met mijn oude HTC S710 probleemloos

* vandaag een Iphone 3G en ook probleemloos. Ook alle contacten zichtbaar.

Morgen eens even puzzelen met de muziek via de Iphone.

Het usb verhaal valt erg tegen. Steeds opnieuw, en shuffle (random) is ook niet optimaal.

Ik had ook eerst problemen met mijn USB, nu heb ik een ander USB stickje en geen problemen meer.
Hij start elke keer gewoon, waar ik geëindigd was.
Hoornaar
Ik heb op 23 december een Insignia 2.0T Executive (5 deurs) besteld met de volgende optie's:

- Executive pakket 2
- Flexride
- AFL verlichting
- Quick heat
- Zonneschermen achter
- Alarm af fabriek

Maar ik zit nog steeds te wachten, hij is nog steeds niet binnen!!!

Heeft iemand een idee waarom het zoland duurt??

Ik wil nu eindelijk wel eens lekker rond gaan toeren!!

Hier de beloofde foto's!!!!

Sjieke bak hoor. En met deze motor stiekem ook nog eens supersnel thumbs up
Zow, echt een mooie wagen hoornaar!

Zwart, prachtige velgen, fijne motor (ben benieuwd naar verbruik en beleving van vermogen op voorwielen) en ook nog eens een prachtig interieur met de two-tone kleurstelling. Perfect!
Op www.autobild.de moet de Insignia ST 1.6T het opnemen tegen de Passat en Laguna GT.

De Insignia wordt nipt 2e. Vooral het onderstel en de 1.6T motor scoren geen punten in deze test. Wel opmerkelijk voor een nieuw ontwikkeld onderstel en een nieuwe motor.(en dan ook nog i.c.m. flexride)
Diezelfde conclusie trok Autoweek ook al.
In de AutoWeek is de Insignia hatchback 2.0 CDTI 160 pk trouwens onderuit gegaan tegen de Superb 2.0 TDI 170 pk, vanwege de mindere motor en de mindere hoeveelheid ruimte.
Oei; nu gaan we het krijgen: AW is van VW en het is allemaal een groot complot van VW tegen de boze buitenwereld.
@ Astra F; De Laguna wordt neem ik aan eerste?
Thema
Oei; nu gaan we het krijgen: AW is van VW en het is allemaal een groot complot van VW tegen de boze buitenwereld.

Alle andere respectabele autobladen trekken dezelfde conclusies hoor. Niet alleen AW.
Ik heb de Insignia ook nog geen test zien winnen inderdaad, alleen zo'n nietszeggende onzinverkiezing als de Auto van het Jaar. 't Is wel een verkoopsucces trouwens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2009 16:28 door La Troyes.
La Troyes schreef:
't Is wel een verkoopsucces trouwens

Had je anders verwacht dan?
Ik had niet verwacht dat het zo groot was dat Opel de productiecapaciteit moest opvoeren om aan de vraag te kunnen voldoen!
Net de levertijd van mijn Insignia doorgekregen........je wil het niet weten hoe lang ik nog moet wachten.
Besteld 1 maart
levering 1 juli
4 maanden levertijd dus het is een succes
Leuk al die testen, maar je moet het gewoon zelf ondervinden tijdens een proefrit en de conclusie trekken op basis wat jij belangrijk vind.
Ik heb in een Passat, 6, Mondeo, C5 en de Insignia gereden en voor mijzelf een goede overweging gemaakt. Het is een Insignia geworden, maar het had net zo goed een Passat of whatever kunnen zijn.
Je maakt pas de verkeerde keus wanneer je altijd doet wat andere vinden. Ga op je eigen gevoel af. Slechte auto's bestaan overigens niet meer. En met een auto van 150.000 EUR heb je niet de garantie dat je altijd zonder problemen rijd.
Langbeest
Net de levertijd van mijn Insignia doorgekregen........je wil het niet weten hoe lang ik nog moet wachten.
Besteld 1 maart
levering 1 juli

Sow, heb je 21 inch wielen????
Ik wil die test uit de autobild wel even neersabelen hoor.

Ze hebben de 1.6T Edition gezet tegenover de 2.0TFSI Comfortline.

Dus de goedkoopste Turbomotor van Opel tegen de duurste Turbomotor van VW.

Verder de goedkoopste versie van de Opel ( Edition ) tegenover de middelste versie van VW ( Comfortline ).

Prijsverschil zal in NL en DE wellicht ander liggen maar hier in NL heb je het dan al over een prijsverschil van Euro 5.600,00 tussen deze 2.

Dus of je vergelijkt de 2.0TFSI van VW met de 2.0T van Opel, of je zet de 1.8TFSI van VW tegenover de 1.6T van Opel, maar geen 2 liter tegen een 1.6 terwijl de 2 liter dik 5 mille duurder is, pak dan een gelijkwaardige 2 liter van Opel erbij om het vergelijk eerlijker te houden.

Deze test is dus best bullshit.

Nu jullie weer winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2009 16:52 door Total Loss.
RW1969
Langbeest
Besteld 1 maart
levering 1 juli

Nope gewoon een buissines uitvoering zonder toeters en bellen, misschien is de automaat een probleem.
Autobild schreef:
Für den Insignia 1.6 Turbo Sports Tourer "Edition" verlangt Opel einschließlich FlexRide-Fahrwerk 32175 Euro. Der VW Passat Variant 2.0 TSI. Mit Comfortline-Ausstattung, optionalen 17-Zoll-Rädern und DCC-Fahrwerk sind 33435 Euro fällig.

In Duitsland is de Passat dus €1260 duurder.

Is de "Edition" overigens niet een actiepakket?
Ik zou ook voor de 2.0 turbo gaan. In geen enkele test die ik tot nu toe heb gezien scoort de 1.6 goed. Het is een blok dat best wil als je 'm op z'n staart trapt, maar van enige manieren is dan geen sprake meer. Ik zou zeker een keer in de 1.6T gaan rijden en vergelijken met de 2.0T voordat ik de knoop zou doorhakken, als ik in de markt was voor een Insignia.

C70

Ik had niet verwacht dat het zo groot was dat Opel de productiecapaciteit moest opvoeren om aan de vraag te kunnen voldoen!

Wanneer ik een productieplanning van 20 auto's per dag maak kan ik ook snel schrijven dat ik de productie hoog moet opvoeren.
Als ik kijk naar de verkoopcijfers staat de Passat in dit segment nog met stip op de nr. 1 positie in de maandelijkse verkopen. Nu begrijp ik dat de levering van de Insignia pas net op gang komt....maar ik zou wel eens eerst willen weten wat de productiecapaciteit van bijv. de Passat is en dan die van de Insignia ernaast leggen.

In geen enkele test die ik tot nu toe heb gezien scoort de 1.6 goed.
Hier in dit topic is men er toch behoorlijk (op het verbruik na)over te spreken.
Jacksterr
Afgelopen week mijn nieuwe Insignia gekregen. Uitvoering 1.8 Business, met optiepakket DVD NAVI en leren bekleding.
Ben erg tevreden, ondanks goede berichten over de 1.6T. Momenteel zo'n 500 km op de teller. Verbruik staat op 9.6l/100km. Wisselende afstanden gereden.

Nadeel is wel dat het telefoonboek niet gesynchroniseerd wordt in het uhp systeem. Mijn gsm (Nokia N95 8 Gcool smiley werkt met blutetooth 2.0 en het systeem van UHP schijnt met versie 1.1 of 1.2 te werken. Resultaat is wel bellen en gebeld worden. Geluid overigens erg goed, maar geen zicht op telefoonboek.
Is bekend of Opel al met een update van software bezig is. Bluetooth 2.0 is er al best een tijd en voor een business uitvoering toch niet erg handig.

Onlangs contact gehad met de opel klantenservice en men schijnt met een update bezig te zijn!!
Maar ze wisten nog niet te vertellen wanneer deze gereed was.
@Astra F,

Ik pas zo maar even een quote over de 1.6T. Zo negatief lees je ze zelden:

"Dankzij de turbotechniek moet de relatief kleine 1.6 liter motor prima prestaties leveren, terwijl het verbruik laag zou blijven.

De praktijk geeft echter een ander beeld. In eerste instantie is de 1.6 liter motor inderdaad zeer zuinig (8 liter per 100 km is haalbaar) maar de prestaties zijn onder de maat. Om met de verkeersstroom mee te komen moet soms vol gas worden gegeven. Omdat regelmatig het uiterste wordt gevraagd, loopt het verbruik uiteindelijk toch op.

Bovendien verliest de Insignia de grandeur die deze auto juist zo aantrekkelijk maakt. De motor moet te hard werken om mee te komen en het superieure gevoel dat de andere uitvoeringen geven ontbreekt daarom."

C70
Kortom: de 1.6 en de 1.8 zijn te zwak, ook de 1.6 turbo is niet krachtig genoeg en bovendien te onzuinig, de 2.0 turbo en de 2.8 V6 turbo zijn te duur, de 2.0 CDTI 110 pk en 130 pk zijn te zwak, de 2.0 CDTI 160 pk scoort ondermaats in vergelijking tot diens concurrenten (zie test Superb 2.0 TDI 170 pk - Insignia 2.0 CDTI 160 pk en de rij-impressie op deze site met de Insignia) en de 2.0 CDTI 190 pk wordt te duur. eye rolling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2009 20:11 door La Troyes.
Slagertje
Hallo,

ik heb 27 december de Insignia besteld,bij een dealer in 040.

2.0 Turbo Sport
Technical grey

20 inch velgen
Infinity soundsystem
Lederen bekleding geperforeerd,sportstoelen,verwarmd,8 voudig electrisch verstelbaar.
Navi,telefoon bleutooth
Xenon verlichting met afl.
Alarm
Bandenspanningscontrole
Sensorpakket

De afleverdatum zou zijn 2 e week Maart.

Na 2 x een nieuwe datum van levering gehoord tehebben,lijkt het nu echt iets te worden.

Volgens de dealer word de auto laatste week van April bij de dealer verwacht.

Het zal tijd worden, 4 maanden wachten !!!!!

Maaaaaarrrrrr eerst nog maar eens zien en dan geloven.

Ps : is er iemand die een lijst heeft van compatible gsm toestellen icm de bluetooth ?????

Ik hou jullie op de hoogte.

dan zou die wel eens samen met de mijne op de vrachtauto kunnen staan. Mijne komt volgens de planning 24 april naar Eindhoven...
Heb alleen niet zo lang hoeven te wachten, hij is pas half maart besteld smiling smiley
Maar goed, wat je zegt, eerst zien, dan geloven. Volgende week nog maar eens bellen...
040 = toevallig Driessen??????
Langbeest
RW1969
Langbeest
Besteld 1 maart
levering 1 juli

Nope gewoon een business uitvoering zonder toeters en bellen, misschien is de automaat een probleem.

Minder dan de 407.........................????
La Troyes
In de AutoWeek is de Insignia hatchback 2.0 CDTI 160 pk trouwens onderuit gegaan tegen de Superb 2.0 TDI 170 pk, vanwege de mindere motor en de mindere hoeveelheid ruimte.

Ach
Lang leven de chipper........
Wat een gezeur dat de 1.6T een te zwakke motor is, 180 pk 230 Nm / 260 Nm bij overboost en dan te zwak, natuurlijk. eye rolling smiley

De Insignia is niet de lichtste auto maar een 180 pk benzinemotor te zwak noemen is complete onzin.
C70
Het is een blok dat best wil als je 'm op z'n staart trapt, maar van enige manieren is dan geen sprake meer.
C70

Onzin .... max is 6.000 toeren ... kom vaak niet hoger dan 4.000 .... pit genoeg ... tenzij je een Ferrari gewend bent.
C70
Om met de verkeersstroom mee te komen moet soms vol gas worden gegeven.

C70

thumbs down ... zeker allemaal V12's opdat moment in de 'verkeersstroom' ..... wat een onzin.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep