Haima Freema [facelift] (CN)
 | Op het opelrooster na een zeer fraaie verschijning. 
greetz R.L.
|
 | Wat is dit???
|
 | Ha, ik zie daar zowaar wat van de Legacy wagon in terug. Geen slechte assocciatie, lijkt me. Origineel ontwerp maar de eenvoudige grille verpest het.
|
 | Een hoger Opel Astra gehalte kan er niet in zitten.
|
 | Hoezo Opel? Ik zie er een Mazda in
|
 | Ik heb nog nooit zo veel verschillende auto's in een auto terug gezien.
HAHA!!!
|
 | Zonder dat ik wist dat het een doorontwikkeling was van de Premacy zag ik er inderdaad een stukje Mazda terug in dit ontwerp. Verder van de zijkant wat van de C4 Picasso. Haima doet het niet verkeerd. Als dit naar Europa komt tegen redelijke prijzen dan maakt het absoluut kans!
|
 | Nieuwe Zafira? 
|
 | Volvo-neus? What the heck? De Zweedse neus is helemaa strak en recht en de Chinese loopt schuin en is een vijfhoek. Hoe kom je er überhaupt bij? 
|
 | Die grill is van Opel gejat en dat logo heeft ook veel van het Opellogo weg. Voor de rest is het geen mooie auto, maar minder sterk afgekeken dan andere Chinese auto's.
|
 | Het is een mix van heel veel bestaande ontwerpen...en het resultaat ziet er gewoon goed uit . Dat logo lijkt op het eerste gezicht wel erg op het Opel logo.
|
 | Wat mij betreft de mooiste Chinees tot nu toe! 
|
 | Quote kingsize Alfalva, hoe kom je daar bij?
Hoe kom ik waar bij?
|
 | 3e foto openingspost : Combi van Skoda Roomster (neus en voorste helft van de flank), C4 Picasso (knik in de ramen) en 206SW (achterlichten). Mits een leuk prijskaartje en voldoende NCAP-sterren een kans voor Europese doorbraak 
|
 | Alfalva Schreef: ------------------------------------------------------- > Alfalva, hoe kom je daar bij? > > Hoe kom ik waar bij?
Opel grille???
|
 | Ja, die grote chromen balk bovenin de grill zit op bijv een Zafira ook. Vooral door het logo lijkt hij van Opel af te komen, hoewel hij op details afwijkt.
|
 | Dat maakt het nog geen Opel grille 
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2008 18:23 door Kingsize.
|
 | wat een gezanik over die grill! gewoon een best een nette chinees
|
 | "Dat maakt het nog geen Opel grille"
Nee, hij zit op een Haima. Dus is het een Haima grill, hij lijkt op een Opel. Ik zie overigens ook in andere reacties terug dat mensen hem een grill vinden hebben die op één van een Opel lijkt. Maar goed, een Opel is geen lelijk hok. Deze wel natuurlijk.
|
 | Haima werkt samen met Mazda en dat zie je terug in de grille en logo. Mazda heeft al veel langer die grille dus nogal raar om het dan een Opel grille te noemen
|
 | Welkom terug, MCW! 
|
 | Kingsize Schreef: ------------------------------------------------------- > Haima werkt samen met Mazda en dat zie je terug in > de grille en logo. Mazda heeft al veel langer die > grille dus nogal raar om het dan een Opel grille > te noemen
Het is een geheel aan factoren, waaronder de grill, waardoor deze Chinees mij opnieuw aan Opel doet denken. Kijk ook naar de het stukje grill onder de kentekenplaat en naar de stukken waar de breedstralers zitten. Je moet wel een Berlijnse muur voor je hoofd hebben wil je dan nog steeds ontkennen dat er niets van Opel in te zien. Althans, dat is mijn mening.

|
 | Hoe het ook zij, uitblinken in originaliteit doet het niet.
|
 | Vind je? Ik vind de zijkant erg origineel. 
|
 | Moet dat dan? En hij blinkt niet minder uit in originaliteit dan een Opel Zafira, Fiat Idea of Volkswagen Golf Plus om maar eens wat te noemen. Er zijn zat mensen die een no nonsense familieauto willen voor weinig geld. En door zijn Mazda-techniek is 'ie waarschijnlijk nog betrouwbaar ook en de kwaliteit zal ook wel voldoende zijn.
|
 | Ik bedoel qua design, niet qua concept. De auto's die jij noemt vind ik stuk voor stuk veel beter van design en onderscheidender dan deze is. Dat zul jij ongetwijfeld niet vinden, maar ik vind in ieder geval van wel.
|
 | Dat komt dan ook vooral omdat jij niet objectief naar Chinese auto's kunt kijken, heb ik gemerkt in alle topics over Chinese auto's waar jij gereageerd hebt.
|
 | Gadverdamme. De neus van een corsa + roomster, zijkant van een outlander + C4 Picasso 5D, achterlichten van de afgrijselijke 207 SW... Geen combi als je het mij vraagt. Bovendien is de neus veel te klein ten opzichte van de cabine.
|
 | 
HUH?
|
Dat komt dan ook vooral omdat jij niet objectief naar Chinese auto's kunt kijken
Dat is pas subjectief! Jij gaat ervan uit dat ik dat niet kan, maar dat kan ik wel. Ik kan mij alleen bij weinig Chinese auto's aan de indruk ontrekken dat onze Aziatische vrienden het Europese autodesign bijzonder waarderen. Zo sterk zelfs, dat zij hun eigen auto's met de meest vreemde combinaties maken, zoals deze met (inderdaad zoals jochempie zegt) invloeden van een raamlijn van de C4 Picasso en al eerder genoemde auto's en merken. Als zij met een mooie auto komen, die origineel van design is (dus geen mengelmoesje van alles) zal ik de eerste zijn die zegt het een mooie auto te vinden. Je kunt bijvoorbeeld een Zafira niks vinden, een Zafira heeft wel een eigen desingstijl. Hij lijkt totaal niet op een Touran of een Scenic, net zoals die niet op elkaar lijken. Het zijn geheel verschillende auto's, met hele andere details. Niemand zei bij de introductie van bijvoorbeeld de C4 Picasso "goh, de neus is van de Touran, de raamlijn is van de Scenic en de achterkant is van de Zafira". In tegenstelling tot wat mensen (ik ben echt niet de enige hoor, wel de enige op wie jij je pijlen richt) zeggen als ze een Chinese auto zien. Simpelweg omdat het ook zo is, dat valt niet te ontkennen. Mensen verzinnen niet massaal "hey, hij lijkt op een Opel!". Of je moet zeer subjectief kijken naar Chinese auto's omdat je het nu eenmaal fijn vindt dat ze ook hier naar toe komen en ze een goedkoop alternatief vormen voor de Europese auto's.
|
 | Newsflash: bij de laatste siteberichten en forumtopics over de Seat Ibiza en de Opel Insignia worden de auto's afgekeurd op anoniem design. Het zijn niet alleen de Chinezen die zich er schuldig aan maken.
|
 | Diegene die zulke Chinese auto's kopen zijn smaakloos mensen die onze Europese auto economie schaden!!!...
|
 | Quote AlfalvaDat is pas subjectief! ...kletsverhaal... Quote
Welk model de Chinezen ook presenteren, jij vind het nooit goed. Is het een kopie, lach je het vierkant uit, is het een nette auto, ga je krampachtig naar details zoeken die op die van concurrenten lijken, is het een heel aardig model, gaat het over wantoestanden in China, echt om moedeloos van te worden. Doen wel meer mensen trouwens, krampachtig zoeken naar details van Chinese auto's die lijken op niet-Chinese auto's wat moet suggereren dat het om een kopie gaat.
|
 | Daewoo-Chevrolet Schreef: ------------------------------------------------------- > Dat is pas subjectief! ...kletsverhaal... > > Welk model de Chinezen ook presenteren, jij vind > het nooit goed. Is het een kopie, lach je het > vierkant uit, is het een nette auto, ga je > krampachtig naar details zoeken die op die van > concurrenten lijken, is het een heel aardig model, > gaat het over wantoestanden in China, echt om > moedeloos van te worden. Doen wel meer mensen > trouwens, krampachtig zoeken naar details van > Chinese auto's die lijken op niet-Chinese auto's > wat moet suggereren dat het om een kopie gaat.
Onzin. Ik herken meteen veel stijlkenmerken terug, veelal van Opel, in Chinese auto's. Ik hoef daar geen enkele moeite voor te doen en heb dat overigens ook uitgebreid beargumenteerd. Bovendien heb ik mij maar over enkele Chinese auto's uitgelaten, de meeste topics erover bekijk ik niet eens. Dus "welk model dan ook" is wel een erg vreemde opmerking.Zolang China de mensenrechten niet respecteerd en Tibet bezet, zal ik nooit een Chinese auto kopen. Dat heeft vervolgens niets te maken met het design van de auto's.
Wat X zegt klopt overigens. Als wij als EU toelaten dat China schaamteloos bijvoorbeeld onze Fiat Panda en onze BMW X5 zo goed als exact kopieren en hier op de markt brengen, kan dat consequenties hebben voor de Europese economie. Ik hoop daarom dat BMW de rechtzaak hierover wint en dat kopieën niet in Europa verkocht mogen worden.
Als BMW hem niet wint, tja, je rijdt natuurlijk helemaal niet voor @#$%& in je namaak BMW of Fiat 
|
 | Die kopieën halen het toch niet hier. Chery, die vooraan stond in het kopiëren met de Matiz-kloon QQ, is nu juist het hardst bezig met eigen ontwerpen. De enige die echt fanatiek in het klonen blijft hangen en wat een grote naam kan worden, is Great Wall.
Maargoed, ik snap dat als je net toevallig de Haima H2, de kleine Haima sportcoupé en de Gelly King Kong hebt gezien, dat je Chinese auto's aan Opel refereert. Gelukkig zijn er ook fraaie auto's uit het land van het Maoïsme.
|
Gelukkig zijn er ook fraaie auto's uit het land van het Maoïsme.
Laten we het hopen. Het Maoïsme zelf is iig niet fraai. Overigens, ik refereer niet enkel aan Opel, maar ook aan BMW (X5) en Fiat (Panda). Van welke "merken" deze namaakdingen zijn weet ik niet, want ik vind die merknamen allemaal zo fout (zoals Great Wall, Brilliance of, toppunt, Built Your Dreams) dat ik ze niet probeer te onthouden.
|
 | Brilliance... tja, het went. Als je erover nadenkt is Volkswagen ook geen naam om erg gecharmeerd van te zijn. 
|
 | Nee, die is het toch niet helemaal. Beetje gedateerd, niet-stoer ontwerp.
|
 | Bij deze auto die live op Beijing staat zijn de raamlijsten in de kleur van de carrosserie gespoten. Dit doet het model geen goed. Ik zie liever de uitvoering met de zwarte raamlijsten die elders hier in het topic geplaatst is. Vind het een prima model, niet vooruitstrevend maar dat hoeft niet persé.
|
 | Een geevolueerde Premacy als je het mij vraagt. In het ontwerp hebben ze naar mijn mening ook met een schuin oog gekeken naar de Mazda 5. Niet onaardig model, al vind ik de neus niet echt bij de rest van het ontwerp passen.
|
|