AutoWeek
   rss
   mobiel
   iphone
   igoogle
   chrome

MyAutoWeek

Officieel: Geely Golden Eagle + Panda (GX3 @ pag. 2) (CN)

Gepost door Daewoo-Chevrolet 
China Car Times Declares: Geely King Kong2, best looking Chinese Hatchback

The Geely King Kong (above) was one of Geelys first better looking small compact sedans, a smaller version of the larger Yuan Jing sedan. Geely have made a smaller, hatchback version of the King Kong, the design was apparently done in house by Geely, and shows that Geely are finally getting on track when it comes to making good looking vehicles.

The Geely King Kong Hatch measures (LxWxH) 3995mm x 1692mm x 1435mm, sporting an unknown engine that is apparently upto Chinese 3 emission standards, and can reach 160kph, Geely has the choice of 1.3, 1.5 and 1.8l engines for its King Kong hatchback however.

Chinese motoring press believe the car will cost 50,000rmb to 60,000rmb on the road and will go up against the Chery A1, Pug 206, Citroen C2 etc etc in the Chinese market place.

De wereldpremière was al op Detroit twee maanden geleden:

Op de straat:

Bron: [www.chinacartimes.com] & [www.autohome.com.cn]

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2009 12:44 door Daewoo-Chevrolet.
Verschrikkelijke buitenkant, maar getooid met een fraai interieur.
Wat is er met die spiegel gebeurd op de 4e foto?!

Ziet er verder niet onaardig uit, behalve dan die oranje ringen in de koplampen. En die naam...
Vanwaar die spiegel die naar beneden hangt??
Haha die knuffels! nut smiley
Ziet er opzich niet verkeerd uit.
zie jij daar een Astra in ?? Denk meer aan en Hyundai I30...en de meters staan in het midden en dat kan niet !!
'k Had ook meteen een Astra-gevoel. Aardig exterieur, dashboard is niet mijn ding!
@wibi: Kijk eens naar de voorkant en met name de koplampen...
Het front lijkt wat op de Dacia Sandero met die koplampen, maar dat zal toeval zijn. Zo'n centraal geplaatst instrumentenpaneel is wel erg 1998, maar anders zou het ding best te verkopen zijn hier.
Ik zie er ook een Astra in, check die voorbumper eens. Ook de deuren en koplampen zijn met de kopieermachine getekend, het is een Astra baksteen Edition. Niets meer, niets minder. En die naam, hoeveel Sake hebben ze wel niet gezopen om dat te verzinnen?

Dit lijkt wel erg veel op de Astra. sad smiley Maar gelukkig lijkt de achterkant letterlijk (en helaas ook figuurlijk) nergens op en komt het interieur me ook niet bekend voor.
Voor een Geely is het een schoonheid, maar zelfs vele Chinese fabrikanten zijn inmiddels veel verder. Behalve dat het ontwerp nogal verouderd is, vind ik vooral de kaarsrechte achterruit niet mooi, dat past gewoon niet bij het ontwerp. Het interieur is hetzelfde als die van de King Kong sedan. De voor- en zijkant vind ik best aardig.

Dit is de al langer bestaande King Kong sedan:

@ Wouter82/I Love CARS: Volgens mij is de spiegel gewoon naar beneden geklapt, hoewel het omklappen bij de meeste Europese auto's anders gaat volgens mij. Misschien zien jullie het op deze foto in groot formaat: [www.mikekukielka.com]
Voorkant = Astra...bedoelde de achterkant...excusez moi !
I Love CARS Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanwaar die spiegel die naar beneden hangt??

Speciale feature; als je de auto in de versnelling voor achteruit zet, dan klapt de spiegel naar beneden. Handig met parkeren, raak je geen stoeprandjes meer.

edit; heeft mijn Golf ook, alleen aan de rechterkant

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2008 18:35 door JPeG.
het front is wel heel erg dacia sandero
Heel erg duidelijk geinspireerd op de Astra maar dan vierkant en gedateerd. Lelijk!
Dat de Astra een inspiratiebron is geweest zie ik alleen maar terug in het front. Van de zijkant zie ik trekjes van de Hyundai Getz (vooral het achterportier en de brede C-stijl) en de Sirion/Justy van Daihatsu respectievelijk Subaru. Dashboard? Wel netjes maar ik heb toch liever de klokken voor mijn neus......

Geely komt er wel!
Op zich niet verkeerd... de heren van Geely dachten zeker: Geel staat wel goed voor een Geely winking smiley
Ze zeggen wel eens dat wat je van ver haalt lekker is......maar dat gaat hier niet op. Wat een vreselijk lelijk ding is dit. eye popping smiley
Tja, als een Dacia Sandero kan, kan dit ook. Het is beslist geen toonbeeld van fraai design, maar dat is grote voorbeeld Astra ook niet.
De Geely King Kong sedan (LG-1) krijgt nu dezelfde grille als de hatchback:

Bron: [auto.sohu.com]
De King Kong hatchback is HRV gedoopt.

De nieuwe Geely Panda:

Bron: [cn.autoblog.com]
Ze kopiëren bij Geely niet alleen auto's maar ook typenamen. HRV was eerst een leuk SUV'tje van Honda, nu gaat Geely met die naam er van door. Gelukkig zitten die twee HRV's niet in de zelfde klasse.

Bij de Geely Panda zitten de Panda's zelfs in de zelfde klasse. Echter de Fiat Panda heeft (Italiaanse) flair iets dat het chinese slappe aftreksel van de Aygo absoluut niet heeft. De voorkant van deze chinese Panda ziet er uit alsof die elk moment in tranen kan uitbarsen. Is dit misschien te linken aan de met uitstreven bedreigde levende Panda(beer)? De kleur van deze Geely Panda is in elk geval goed, in het wit met zwarte accenten.
De voorkant van de auto heeft inderdaad iets weg van een Panda. Maar een vijf-letterige naam kopiëren van een ander model, waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?!

Verder geen verkeerd model. Het stoort wel dat de wielkasten voor veel ruimer zijn dan achter.
De Kingkong lijkt vervaardigd uit een kartonnen doos.
Als dat de mooiste Chineze hatchback is, dan zijn Chinezen blind, of komen wij van een andere planeet.
Ik vond dat al een hele rare uitspatting van dat verder kloeke weblog. Zeker aangezien de Chery A3 en de Brilliance BS2 toen allang bekend waren.
Vernieuwde Geely King Kong (MK):

Meer pics van de Panda:

Bron: [www.carview.co.jp]

Geely (LTI) TX4 (LTI is een jaar geleden overgenomen door Geely):

Bron: [www.carview.co.jp]
Die Taxi is vet!

Alleen weten de chinezenwel dat de banden uitsteken? Zo ja, wordt het dan niet eens tijd om de carrosserie iets breder te maken???!!!
LOL :P mijn vaste uitspraak is hier van toepassing zeg :P "ik kan alleen maar lachen!"
Het echt ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgen om nog lelijkere auto te maken in China big smile smiley
Bij die taxi dacht ik gelijk aan ChopShop (programma op Discovery)
De Geely Panda is bij de dealer gearriveerd:

Bron: [piclib.pcauto.com.cn]
Geely MK (HRV) en MK sedan (King Kong) live @ Moscow International Motor Show:

Bronnen: [www.zr.ru] & [www.drive.ru]

Heel veel pics: [car.autohome.com.cn]
Ik vind die panda van de voorkant nog best grappig.

Bron: [auto.sohu.com]

Bron: [auto.163.com]

Nog wat foto's van de Panda live @ Moscow International Motor Show, die in Rusland dus Geely EMOtion heet.

Bron: [auto.mail.ru]

Specificaties:

Apart dat schuifdeurtje als deksel van de dashboardkast....

Verder ziet het interieur er niet zo speelgoedachtig uit als van de Aygo/C1/107. Wel valt me op dat de carrosserienaden bij enkele foto's hierboven niet overal gelijk zijn. Vooral bij de motorkap / aansluiting op de koplampen. Dat moet beter kunnen. Uiterlijk blijft het toch een echte Pokemon auto. Doe mij een Yaris met het interieur van deze Geely Panda....
Ben ik de enige hier die het, zowel qua exterieur als qua interieur, best wel een guitig wagentje vindt? big smile smiley
Alsjemenou, ik vind 'm echt heel héél tof. Maatje grotere en dikkere banden eronder, die rare strip onder de carrosserie aan de zijkant onopvallend zwart maken en het is pardoes de leukste auto in de klasse.
Geely heeft vandaag op de Guangzhou Motor Show de Panda LC-E gepresenteerd. De auto is in dezelfde kleuren gespoten als de Geely LC-E Concept, in principe een 3-deurs Geely Panda met elektrische motor, die begin dit jaar op de Beijing Motor Show werd onthuld.
De elektrische versie heeft een 40Ah lithium-ion batterij en het voltage van het systeem van 340 volt leiden tot een maximumsnelheid van 65 km/h en actieradius van 80 km, volledig laden duurt vijf uur en snel opladen kan in één uur.

Bron: [cn.autoblog.com]
Elektrisch of niet, wat een lelijk ding blijft het. Wie koopt nou zoiets?
Ik vind hem wel wat hebben. Benieuwd of de Panda ook getuned gaat worden, zou het wagentje wel willen zien met uitgeklopte wielkasten en een spoiler. Jammer dat er geen 3 deurs is sad smiley
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Meike. Denk dat ie het erg goed kan hebben. Lijkt me tof in zo'n camp-bak te rijden.
Wel érg Aygo-look-a-like (zelfs details als de bekleding en de knop/greep voor de achterruit).

Verder wel een leuk autootje, maar de voorkant doet mij denken aan de figuren uit de film Cars...
Als ze 'm hier voor zo'n 6 of 7k kunnen aanbieden dan wordt het wel wat!
Arrow. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Elektrisch of niet, wat een lelijk ding blijft
> het. Wie koopt nou zoiets?

1. Nederlandse bedrijven die duurzaam promotie willen maken en daarvoor nu Smarts en 500's gebruiken
2. Nederlandse invaliden en bejaarden die hun stinkende herrie-Aixam zat zijn
3. Hippe jeugd die milieubewust is
4. Bedrijven als Greenweels
5. Bedrijven als Carglas die leenauto's inzetten
6. Luchthavens
7. Gemeentediensten
Etcetera, etcetera, etcetera....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2008 04:28 door krukasKIA.
Dat is ouderwets, een stuurhoes van nepbont.winking smiley
De Geely Golden Eagle is er nu ook als Cross:

Bron: [www.autohome.com.cn]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

logo Sanoma Men's Magazines