Brilliance H320/H330/C3 [facelift @ pag. 3] (CN)

Gepost door D-C 
De Zhonghua FRV zal volgende maand worden getoond op de Beijing Auto Show. Aangezien Zhonghua in Europa verkocht wordt onder de concernnaam Brilliance, krijgen wij 'm waarschijnlijk ook. In Europa gaat het model dan BS2 heten. De maten:
l x b x h: 4180 x 1755 x 1460 mm
Wielbasis: 2570 mm
Motor    : 1.6 16V 79 kW/107 pk

Bron: [www.xcar.com.cn] & [www.autohome.com.cn]

11 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2013 21:29 door D-C.
Er zijn wel lelijker auto's.
Modern ding!

Zijn er ook al (officiele) foto's van het interieur?
@ La Troyes: Nee, helaas niet, maar in de openingspost staat nu een foto van het interieur van de Concept. Hopelijk krijgt het productiemodel een compleet ander interieur met ook een totaal andere kleurstelling smiling smiley

Ik vind het exterieur overigens voor een Chinees bijzonder geslaagd. Hoewel de auto wat elementen heeft van concurrenten (1-serie vooral) is er absoluut geen sprake van een kloon. De koplampen met donker glas vind ik fraaier dan van de Concept, jammer is het dat de raam- en deurstijlen in carrosseriekleur zijn gespoten. Dit is wel het eerste model van Brilliance die echt serieus genomen mag worden: de BS4 en BS6 zijn weliswaar aardig van lijn, maar erg verouderd (want de BS6 stamt al uit 2000 in zijn oorspronkelijke vorm) en de BC3 is voor de Europese markt niet echt interessant. Desondanks denk ik dat een compacte middenklasser van een merk zonder naamsbekendheid het moeilijk zal gaan krijgen in Europa, kijk maar naar de Chevrolet Lacetti: die is ook aardig van lijn en duidelijk goedkoper dan zijn concurrenten, maar verkoopt voor geen meter.
Haha die is lelijk! thumbs down
Ook nog logo´s jatten, trieste lui die Chinezen!
Zoals Daewoo-Chevrolet al gezegd heeft vind ik het ook jammer dat de deurstijlen niet zwart zijn, net zoals bij de concept. Verder verdient de auto een paar mooie lichtmetalen wielen van minimaal 16 inch, de wielen die er nu onder zitten vullen de wielkasten onvoldoende, waardoor de auto hoog op de poten lijkt te staan.

Verder een nette auto met wat BMW 1 serie en Opel Astra invloeden. Echter niet bijzonder. De Chery A3 hatchback vind ik een mooiere auto.
Chinezen zijn triest. Ze kopieren succesnummers van anderen zoals Fiat Panda, BMW X5 en nu deze verminkte Opel Astra thumbs down
Een Astra kopieren? Hebben we het over dezelfde auto?
Chinezen leren snel, in ieder geval qua designtaal. Maar hoe zit met weggedrag, veiligheid, algehele kwaliteit en afwerking? De nabije toekomst zal het leren. De eerste Chinese auto waar ik benieuwd ben naar de eerste uitgebreide test in een gerenomeerd autoblad.
+ Gedurfd
- Mooi?

Wel gaaf, dat blauwe dashboard! big smile smiley
Dat is dan ook het interieur van de concept. winking smiley

Daewoo-Chevrolet
@ La Troyes: Nee, helaas niet, maar in de openingspost staat nu een foto van het interieur van de Concept. Hopelijk krijgt het productiemodel een compleet ander interieur met ook een totaal andere kleurstelling
Ik zie een Astra, neusje beetje weg van de Ibiza, achterlichten van 1 of andere Hyundai.
Ik vind de achterkant een beetje een mix van een Auris + Lacetti...nut smiley Geen idee hoe ik daar bij kom, maar toch.

Geen onaardige Chinees!
Die Lacetti bedoelde ik inderdaad.
Er is genoeg keuzes aan kleurloze hatchbacks, dus waarom zouden hierop moeten wachten? De koplampen en achterlichten iets te overdreven. Een harmonieus geheel maken lukt de Chinezen moeizaam.
Ik vind 'm leuk, een stuk frisser van lijn dan de eerder genoemde Lacette die alleen een mooie kont heeft. Deze Brilliance is vanaf meer oogpunten goed ontworpen.

Wel eentje met velgen gaarne!
Kruising tussen een Astra, Lacetti en de Fiat Croma.....
Niet lelijk maar ook niet bijzonder.
Ik heb enkele nieuwe foto's toegevoegd en de bestaande foto's vervangen door dezelfde foto's met een groter formaat.

Crash Dummy
kloon..

Nee, dat is het niet. De auto bevat weliswaar veel elementen van andere auto's, maar er kan niet van een kloon worden gesproken. De Hyundai i30 heeft bijvoorbeeld ook veel weg van de BMW 1-serie, maar ook dat is geen kloon en dat geldt ook voor de Skoda Fabia: heeft veel weg van de Swift, maar is geen kloon.
La Troyes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een Astra kopieren? Hebben we het over dezelfde
> auto?

Ja...enne...ik ben niet de enige die dat ziet!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2008 21:36 door Alfalva.
Alleen de raamlijn heeft er wel wat van weg, maar dit is absoluut geen kopie van de Opel Astra.
Daewoo-Chevrolet Schreef:
> Alleen de raamlijn heeft er wel wat van weg, maar
> dit is absoluut geen kopie van de Opel Astra.

Laat dat "wel wat" maar weg.
@ Alfalva: kom maar op met al die overeenkomsten dan!

Van de zijkant zie ik ook wel wat overeenkomsten, voor de rest is het toch een net vormgegeven wagentje geworden. Niet zo'n plagiaat-ding als bijv. die BYD F1.

Bovenste foto ziet de BS2 er het beste uit en zo te zien ook gericht op de Amerikaanse markt?
Op de Amerikaanse markt? Waar haal je dat uit?

Ik wil de productiekleuren gewoon met dikke velgen eronder zien. Zonder die velgen is het een beetje een Hyundai Excel in 1996: het kan wel, maar het is een vrouwending zo rond.
Raamlijn bovenal, C-stijl, deurklinken, die gaten waar de breedstralers. Voldoende om te concluderen dat de Astra (die verder overigens wel een veel mooiere auto is) als hoge mate van inspiratie heeft gediend.

Niet dat ik anders had verwacht, aangezien de chinezen alles schaamteloos kopieren zonder de rechthebbende er iets voor te betalen. Niet alleen met auto's. André Rieu bijvoorbeeld is in China erg populair en er worden veel cd's en dvd's van hem verkocht. Jammer alleen dat hij er nog nooit een cent van heeft gezien. Triest volk.
Alfalva
(...) Triest volk.

Triest persoon ben jij eye rolling smiley
Zijn je argumenten op? eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2008 15:02 door Alfalva.
Ik vind het anders niet erg netjes en zelfs racistisch dat je het Chinese volk als 'triest' bestempeld.

Ontopic: Ik zie ook een enkele overeenkomst met de Astra, maar daar blijft het bij. De auto heeft zoals gezegd elementen van verschillende auto's, maar daarmee is het nog geen kloon, de Skoda Fabia en Hyundai i30 zijn ook geen klonen ondanks dat ze veel elementen van hun concurrenten hebben.
Ik vind het ook niet erg netjes dat de chinezen al jaren lang een land bezet houden, kinderen en vrouwen die voor hen op de vlucht zijn vermoorden, een religie stelselmatig uitroeit, hele dorpen van de eigen bevolking (ik ben niet tegen de bevolking, wel tegen de gene die daar de macht hebben, waaronder ook de grote fabrikanten die ook partijbonzen moeten zijn) met de grond gelijk maken voor de Olympische spelen zonder die mensen een nieuw onderdak te geven en als klap op de vuurpijl ook nog eens alles wat hier een succes is schaamteloos kopieert.

Ik ben voor een boycot op alles wat chinees is, de Spelen, maar ook de auto's. Niet alleen omdat het gekopieerde bagger is, maar bovenal omdat daarmee onderdrukking wordt gefinancierd.
Omdat de Chinese overheid niet deugt, vind jij het hele Chinese volk meteen triest. En omdat Chinese auto's de naam hebben onveilig, kwalitatief bagger en gekopieerd te zijn, zijn alle Chinese auto's dat en zal dat ook altijd zo blijven. Volgens mij gooi je alles en iedereen te gauw op één hoop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2008 15:38 door Daewoo-Chevrolet.
"Omdat de Chinese overheid niet deugt, vind jij het hele Chinese volk meteen triest."

Ik denk dat je niet kunt lezen. Ik heb geschreven dat ik niet tegen de bevolking ben, wel tegen die overheid. De toplaag vind ik triest volk, de gewone bevolking niet. Ook logisch dat ik daar op doel. Immers, deze auto's worden niet op de markt gebracht door de gewone chinees, maar wel door de toplaag van de bevolking. Dat vind ik triest volk.

Chinese auto's zijn ook gekopieerd. Ook deze en ik heb aangegeven waar ik dat op baseer.
Tevens ben ik ook niet de enige die dat vind. Ik geef toe dat het bij deze minder is dan bij veel andere chinese auto's, maar een Astra zal er zelfs door een leek gemakkelijk in worden herkend.
Ik vind de BS2 trouwens meer op de Auris lijken dan op de Astra.
Alfalva Schreef:

> Chinese auto's zijn ook gekopieerd. Ook deze en ik
> heb aangegeven waar ik dat op baseer.
> Tevens ben ik ook niet de enige die dat vind. Ik
> geef toe dat het bij deze minder is dan bij veel
> andere chinese auto's, maar een Astra zal er zelfs
> door een leek gemakkelijk in worden herkend.

en zo zijn er ook nog mensen die in iedere japanner nog steeds stijlelementen van europese auto's zien.

op hoeveel manieren kun je de zijkant van een hatchback vormgeven?
Ach, ik ga hier verder geen tijd aan besteden. Het zal inderdaad zo zijn dat de aan de Astra zo goed als identieke raamlijn op volledig toeval zal berusten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2008 17:44 door Alfalva.
Het gaat er ook niet om of alles identiek is. Maar als ik in 3 seconden al Astra in mijn hoofd zag verschijnen is dat niet iets wat je meteen kunt verklaren. Je ziet het gewoon. Dus zo vreemd is dat nog niet.
De concept car vind ik erg mooi en doet me schuinachter denken aan de BMW 1-serie maar nu heeft het idd een hoog Astra gehalte en de wielkasten vind ik heel erg lomp staan! Jammer.
Brilliance gaat verder met BS2

Na de nul sterren-score van de Brilliance BS6 hebben we weinig meer gehoord van het Chinese merk, dat graag Europa wil veroveren. Achter de schermen wordt druk doorgewerkt. De BS2 is het nieuwe model voor het C-segment.

De kansen van de Brilliance BS6 in Europa waren in één keer verkeken toen tijdens botsproeven van de EuroNCAP bleek dat de auto onveilig was. Dit jaar hoopt Brilliance een nieuwe poging te gaan wagen met een verbeterde BS6. Die moet drie sterren kunnen scoren.
Enige tijd geleden liet het merk ook als een concept car zien van een model in het C-segment, waarin onder meer de Hyundai i30 en de Volkswagen Golf rondrijden. Inmiddels is die omgetoverd tot productiemodel, dat is deze BS2 geworden.
De auto is in China al gepresenteerd, en op den duur is hij natuurlijk geknipt voor de Europese markt. Maar voor het zo ver is, moet Brilliance eerst nog zijn naam zuiveren en zorgen dat de BS6 een geloofwaardig bestaan tegemoet gaat. Aanvankelijk was het plan de BS2 nog in 2008 naar Europa te halen, maar het is de vraag of dat gaat lukken.

Bron: [www.autoweek.nl]

Bron: [www.autohome.com.cn]

Erg geslaagd hoor thumbs up Alleen wat doet die dakrailing op de auto? Dat hoort thuis op een stationcar of een Panda, maar niet op een zakelijke middenklasser!
Nog twee foto's (met eindelijk een goede interieurshot):

Bron: [www.xcar.com.cn]
Petje af hoor , ziet er geslaagd uit.
Ziet er niet slecht uit.
top bakkie...laat maar komen... de chinezen zijn goed bezig...duurt niet lang meer of ook wij gaan verstag...

na kleding
na electronica
na ....

nu ook de auto's....
En dan het economisch model? Wagentjes ineensteken aan een hongerloon en 60 uren per week, dan is het niet moeilijk om ze aan dumpingprijjzen te slijten.

Geef mij maar een wagen waarvan ik weet dat hij ineengevezen is door arbeiders die er een redelijk inkomen aan overhouden en die recht hebben om te reageren wanneer het met de arbeidsvoorwaarden scheef zit (OK qua onderdelen weet ik natuurlijk ook niet hoe 'zuiver' mijn auto is).

Laat de Chinezen daar eens werk van maken vooraleer ze een 'concurrentieel' model uitbrengen.

Of om het in het Algemeen beschaafd Antwerps te zeggen: 'mee alle Chinezen maar nie met den dezen'thumbs down

Grappig trouwens dat de modellen op de tweede foto van de laatste reeks onmiddellijk doorhebben waarvoor de dakbeugels dienengrinning smiley
Ah ja, stap twee: op de modellen valt niet gek veel meer af te dingen dus de arbeidsomstandigheden aldaar komen aan bod.

Ik deel je mede I-DS, dat elk land vroeg of laat met slechte arbeidsomstandigheden te maken krijgt en dat is een goede zaak want het bevordert de ontwikkeling van een land. Nederland had nooit gestaan waar het nu staat als honderdduizenden arbeiders uuuren per dag voor een hongerloontje hadden gewerkt. Dat geldt ook voor de werklieden ten tijde van het Romeinse Rijk, dat geldt voor werknemers in Zuid-Korea en dat geldt dezer dagen dus voor Chinezen. Daarna zijn de Afrikanen weer aan de beurt. Uiteindelijk wordt iedereen er beter op, want concurrentie houdt de wereld in stand.

Oogkleppen af en euh... nou, omarm deze Brilliance BS2 maar. :P
Scarbir,

ik ben het niet helemaal met je eens, Nederland of China is een heel andere situatie. In China zijn namelijk zo verschrikkelijk veel mensen, dat wanneer men in een dergelijke fabriek werkt en collectief hogere eisen aan de arbeidsomstandigheden gaat stellen, het bedrijf zijn spullen oppakt en de productie aanvangt op een andere plek waar de werknemers niet zo 'zeuren'. Dit is anders als in Nederland omdat de bedrijven de mensen op een gegeven moment toch nodig hadden. In China, met meer als een miljard inwoners, zie ik dit niet snel gebeuren.

ID-S,

aan de andere kant ben ik het ook niet eens met jouw mening, de werknemers worden namelijk niet gedwongen in de fabriek te werken, klokje rond voor bijna niks. Het zijn geen slaven, ze gaan uit vrije wil aan de slag en kunnen ook (misschien na het af maken van een contract, maar dan nog) uit vrije wil stoppen met hun werk. Toch gaan ze massaal aan de slag, waarom? omdat ze meer kunnen verdienen, logisch. Dus bekijk het eens andersom, wanneer we die Chinese producten niet kopen zullen veel mensen daar zelfs dat hongerloontje niet krijgen en zijn ze weer gewoon boer, blijkbaar met nog slechtere arbeidsomstandigheden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep