| |  Officieel: Suzuki Swift Dzire (sedan)
 | prachtig
greetz R.L.
|
 | Mooi 
|
 | bah  ik heb echt niks met sedans... vooral niet van die uber sedans met enorme kont
|
 | Ziet er echt niet uit sorry .!!
|
 | Ik vind hem er prima uitzien.
Het is jammer dat er in Nederland geen markt is voor dit soort auto's, maar als ik voor de keuze stond en moest kiezen tussen een Suzuki Swift hatchback en deze sedan, dan zou ik meteen voor deze sedan gaan.
|
 | Staat dat Dzire voor desire? Nou, niet de mijne in elk geval dan.
|
 | Leuke achterkant en leuke voorkant, maar ontwerp dan wel een passende andere helft van de auto erbij.
I do not Dzire this combination.
|
 | Hij lijkt tenminste weer op een échte Suzuki 
|
 | De voorganger zag er wel uit als 1 auto, ontworpen als geheel:

Dat was ook geen schoonheid, maar het klopte wel qua ontwerp. De nieuwe bestaat gewoon uit 2 verschillende auto's aanelkaar geplakt.
|
 | 
zo lekker ruim bemeten achterin.. en dan is dat een kleine taiwanees/indiër/marokkaan/.. dat verschil zie ik niet nu begrijp ik ook ineens waarom ze nooit mensen in een achterbank zetten als ze een foto maken.. wanneer komt er nou eens een normaal automerk met gewoon gigantische beenruimte achterin. Dan gaat het maar ten koste van de laadruimte. Dan wel met verschuifbare achterbank maar gewoon meer dan royale beenruimte. Is dat echt niet mogelijk ofzo technisch?
|
 | Schitterende auto 
|
 | @JpeG.........
|
 | 929V6 Schreef: ------------------------------------------------------- > Staat dat Dzire voor desire? Nou, niet de mijne in > elk geval dan.
+1
|
 | jor!s Schreef:
> zo lekker ruim bemeten achterin.. > en dan is dat een kleine > taiwanees/indiër/marokkaan/.. dat verschil zie ik > niet > nu begrijp ik ook ineens waarom ze nooit mensen in > een achterbank zetten als ze een foto maken.. > wanneer komt er nou eens een normaal automerk met > gewoon gigantische beenruimte achterin. Dan gaat > het maar ten koste van de laadruimte. Dan wel met > verschuifbare achterbank maar gewoon meer dan > royale beenruimte. Is dat echt niet mogelijk ofzo > technisch?
Een sedan met een verschuifbare achterbank wordt wat lastig. Bedenk dat de huidige Swift korter is dan zijn voorganger (zeker de 5 deurs). De oude Swift sedan was best ruim achterin. Hij was alleen een beetje smal. Maar die oude is net zo groot als de Dzire, zonder de halve meter kreukelzone in de voorbumper. Die halve meter lever je dus in op de achterbank. Plus dat het meubilair een stuk dikker is geworden en meer ruimte in beslag neemt.
|
 | Móói 
|
 | wow wat een schitterende wagen. Echt helemaal top.
|
 | Gaat wel
|
 | is het CAD programma van de autoontwerpers er spontaan mee opgehouden en een eigen leven gaan 'lijden'.... Jeetje, hopelijk alleen exclusief voor de 'niet europesche markt' beschikbaar...... leuk de aanduiding ZDI= Zat Door Inspiratie
|
 | Wie wil er nu nog een Alfa 159?
|
 | ja idd, alfa gaat het moeilijk krijgen.
|
 | Het heeft eigenlijk verdraaid veel weg van een Toyota Avensis...
...in een lachspiegel.
|
 | Ik wil ineens een oude Swift sedan. Die is groter, ruimer, lichter, minder lelijk en goedkoper dan de nieuwe. Met een 1.6 motor en een gewicht van nog geen 1000kg wil ie wel vooruit!
|
 | Gatver. Wat een lelijk bijeengeraapt zooitje. Zelfs de bekleding moest het ontgelden...
Trouwens qua beenruimte is de Swift zeker wel ruim. Met vier man kun je prima zitten. Valt mij heel erg mee!
|
 | Dit is gewoon niet het segment voor sedans (ook niet voor stations overigens). Alle modellen in sedan en stationvorm in dit segment ogen totaal mislukt. Lekker veel beenruimte achterin trouwens.
|
 | Auto maakt niet zo'n uitgebalanceerde indruk. Lijkt me wel een ruime auto.
|
 | Ik vind de SX4 sedan nog wel enigzins te pruimen, maar dit is serieus een van de lelijkste kleine sedans die ik ooit heb gezien, op de Renault Clio en de Honda Jazz na misschien.
Eigenlijk vind ik alleen de Daihatsu Valera (Charade sedan) en de Seat Cordoba geslaagde compacte sedans, de rest oogt vaak erg geforceerd en geknutselt.
|
 | Wat een bak zeg, al net zo'n inspiratieloos ding als de sedanversie van de SX4..
Die man is is waarschijnlijk iemand uit india (maruti is indiaas he).
Groeten Trollhattan
|
 | De kont van een Rolls-Royce is er niks bij qua oppervlakte vergeleken met dit ding.
|
 | Ziet er net zo mooi uit als de SX4 sedan!
|
 | Schitterend! Vooral omdat de kont nauwelijks te onderscheiden in van een bmw 7-serie!
/sarcasme mode off
|
 | zou iemand mij kunnen vertellen hoe je fotos post.
bvd
|
 | Echt lelijk kan ik 'm niet vinden. Ik vind het ook niet één van de lelijkste in zijn klasse, wat sommigen vinden. Ze hebben nog best geprobeerd om er wat van te maken, hoewel 'ie en profil natuurlijk niet erg in evenwicht is.
@ Mercedes-Erik: [www.autoweek.nl] < onderaan staat het beschreven. Heb je soms foto's van deze auto?
|
 | De Swift hatchback is een sterk ontwerp, deze sedan geeft weer eens aan dat je van een compacte hatchback bijna geen sedan kunt maken.
Heel erg lelijk. De Mazda 2 sedan vind ik al niet mooi maar dit is echt het einde. Ik weet dat je de auto's niet kunt vergelijken maar de Skoda Roomster is hierbij vergeleken een toonbeeld van design.
|
 | Het kan wel. De Seat Cordoba is een klassiek voorbeeld. Maar ook de nieuwe Ford Fiesta sedan ziet er geslaagd uit: net een mini-Mondeo.
Aan de andere kant zijn die auto's net zo groot als middenklassers van vroeger. Toen kon het ook. Maar die B-segmenters zijn allemaal zo hoog, waardoor het moeilijker wordt om er een sedan van te maken.
|
 | Lelijk ding.
Velgen konden ook niet kleiner?
|
 | De velgen zijn niet klein. De auto is hoog. Onder mijn 405 zitten ook 14" velgen en ze ogen niet klein, omdat de auto vrij laag is.
|
 | Ik hoop dat dit in India blijft; wat een gedrocht van een auto.
|
 | Had van deze Swift aub geen sedan gemaakt. De hele wagen is uit verhouding. Vooral van de zijkant is het geen gezicht. Doet me een beetje denken aan de Clio 2 sedan (Thalia), die zag er ook zo aangeplakt uit. Wat een aanfluiting zeg.
|
 | Lelijke nep-s-klasse 
|
 | Maruti Suzuki Swift Dzire sedan unveiled in India

The Maruti Suzuki Swift Dzire sedan has been unveiled in India, and comes with a choice of either a 1.3 liter SOHC petrol engine or a 1.3 liter Multijet DOHC common rail intercooled turbodiesel engine.
The petrol engine produces 87 bhp at 6,000rpm and 113Nm of torque at 4,500rpm, while the oil burner makes 75 horses and 190Nm of torque at 2,000rpm. Both petrol and diesel variants are available only with a 5-speed manual gearbox.
Dimension-wise the Swift Dzire sedan is longer than the Swift hatchback of course, but keeps the same wheelbase of 2390mm. The following table lists the differences between the two dimension-wise.
Swift Swift Dzire
Length 3695mm 4160mm
Height 1510mm 1530mm
Width 1690mm 1690mm
Wheelbase 2390mm 2390mm
Boot space varies between 440 liters and 464 liters depending on trim level. The larger boot space value is available on the Lxi, Ldi, Vxi and Vdi trims, probably because of the slimmer tyre profile (165/80R14 versus 185/70R14) which means the spare tyre does not take as much space in the boot.
Safety features include ABS brakes, EBD, and dual front SRS airbags, which Maruti Suzuki claims are safety features that are not usually seen in this segment. Not all trim levels have them though. Spec level is relatively high, with some variants getting automatic climate control.
Bron: [paultan.org]

Bronnen: [www.team-bhp.com] [autos.maxabout.com] [www.cubiccapacity.com]
|
 | |  |