Officieel: Volvo XC60

Gepost door MCW 
Op zich wel een mooie auto, maar de wigvorm is te overdreven, alsof de auto vanachter op een krik staat.
En ik zit telkens naar een Ford te kijken ipv. een Volvo.
jezus.. dat logo op de voorkant, zijn ze bang dat hij anders niet herkend wordt als Volvo ofzo? nut smiley

dit is echt de lelijkste stationwagen ooit door Volvo gebouwd.
gelukkig is het ook een crossover

en volvo volgt gewoon de trend van de als maar groter wordende merklogo's kijk maar naar opel/vw of andere merken
Hij heeft gewoon de monospace van een stationwagen, die wat hoger op de poten staat.
Ik snap best dat er allemaal termen bedacht moeten worden vanuit marleting en 'unique selling points'... maar laten we het beestje (en de rest van het spelersveld) nou ook gewoon bij de naam noemen.

Dat er een trend is van grotere logo's hoeft nog niet te betekenen dat ik het fraai moet vinden, dat het logisch zou zijn dat Volvo het DUS ook doet, of wel dan? Volvo was een merk van niet-schreeuwerige, koele (misschien wel onderkoelde) auto's, down-to-earth, en meer van die zut. Dat zie ik hier niet in terug. In een S80 wel.

Zoals met veel autos, (bijna) alle lijnen zijn te dik aangezet, in mijn beleving. Nee, kan em niet geslaagd vinden.
Mooie auto, zeker weten. Maar ik vind dat alle Volvo's veel te rond worden.
Het stoere is er totaal vanaf. Deze XC60 zou net zo goed een Ford kunnen zijn.
Jammer, Volvo moet gewoon gewoon blijven. Niet te veel fratsen, lekker recht toe recht aan.
waaaaaaaaaaaaw die special Autocar op de vorige pagina!

en mooie ontwerpen op de laatste pagina, nieuwe v50?
benvolvo
en mooie ontwerpen op de laatste pagina, nieuwe v50?

Nee, dat is het model dat het gat op gaat vullen wanneer de S40 en S60 in de nieuwe S60 opgaan.

De XC60 op de Hiswa in IJmuiden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-09-2008 18:58 door ETRO.
Mooie foto's. Hier lijkt de achterkant absoluut niet te hoog. Ik ben benieuwd naar hoe de auto er in het echt uit ziet.
ETRO Schreef:
-------------------------------------------------------
> en mooie ontwerpen op de laatste pagina, nieuwe
> v50?
>
> Nee, dat is het model dat het gat op gaat vullen
> wanneer de S40 en S60 in de nieuwe S60 opgaan.
>
> De XC60 op de Hiswa in IJmuiden.
>
> [img137.imageshack.us]
> orum1471gx0.jpg
>
> [img137.imageshack.us]
> orum107wt1.jpg
>
> [img137.imageshack.us]
> orum3789db8.jpg

HEEEE Wat moet je mijn foto's te kopieren?????
HAHA mooi zijn ze he? En geef even je mening bij mijn lijstje XC 60 wit? OF zwart.
Grappig om je eigen foto's her en der op forums terug te zien. Onder anderen in Belgie zag ik ze.
Succes.
Wit (Ice White) is een schitternde kleur voor de XC60 smiling smiley

In het Volvo-hoofdkwartier in Brussel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2008 16:30 door jxc60.
Prachtige auto!
Jammer dat het niet echt een Volvo meer is. Te rond, te veel poespas.
Een volvo hoort recht te zijn, zonder al die fratsen.
Maar, als auto is 'ie heel mooi!
Prachtige kleur! Volgens mij Saville grey. Zo is hij echt schitterend.

Thuis gaan we ook een XC60 T6 rijden. smiling smiley
idd mooi kleurtje, perfect voor zo een wagen!
Plaatje! helemaal in de lijn van de nieuwe Volvo modellen.
Jammer dat ie buiten mijn budget valt.
Zal het over jaar toch met de Kuga oid moeten doen.
Van zijen oogt hij wat raar, voor de rest echt een prachtbak. Vooral de bovenstaande. wat een prachtige uitvoering.

Jeroen, gaat de XC70 er dan al weer uit?
City Safetytour in Belgie op 13 september in Gent.

Re: Officieel: Volvo XC60
14-09-2008 14:23
is er over de hybride variant van de xc-60 al wat bekend?
@ Hendrik: Ja die is verkocht. winking smiley Hij is trouwens op de donkere velgen na hetzelfde als hierboven.
Sjezus, zwarte velgen? Vind het zo meteen een kampbak..Maar goed, smaken verschillen.
@ mmc, volgens mij komt de hybride pas eind 2009. 1 November introductie XC60, volgend jaar komen de budget xc60`s op de markt (andere motoren en 2 wielaangedreven) en daarna de hybride.. Al is dat nog niet zo zeker. Volvo wil eerst de markt nog eens kritisch bekijken op het gebied van Hybride en of het allemaal wel haalbaar en uiteindelijk betaalbaar is. Volvo zet voorlopig nog even in op hun flexifuel...
Ziet er allemaal echt super mooi uit! Weet toevallig iemand welke motoren er straks nog meer komen?
Bijvoorbeeld de T-5, en wanneer de hybride komt?
Fraaie auto zeg! Net als de Ford Kuga! Dat vind ik wel de 2 mooiste in deze klasse! De Toyota Rav4 vond ik altijd het grote voorbeeld, maar die ziet er toch een stuk minder gelikt uit dan deze! En als ik dan moet kiezen, een witte!
Is de 9-4X nou een concurent voor de XC60 of voor de XC90?

Meer foto's en testfilm op:
[www.dinside.no]
Heerlijk.. even mijn noors ophalen ;-)
Nog een filmpje, ditmaal van Autobild :

[www.autobild.de]
Ik heb vandaag de brochure en de prijslijst van de Volvo XC60 bij de dealer opgehaald.
Ziet er goed uit.thumbs up
Iemand die naar de lunch/diner gaat voor de XC60?
centurion
Iemand die naar de lunch/diner gaat voor de XC60?

Ik heb wel een uitnodiging gehad, maar ik meen me te herinneren dat je dan zalm voorgeschoteld krijgt.
En dat lust ik niet.tongue sticking out smiley
Is dat zo? Je krijgt toch iets Zweeds te eten, zeg maar Ikea maaltijden, zal toch niet alleen zalm zijn?
Volgens mij kon je niet kiezen tussen verschillende maaltijden en ik dacht dat je dus alleen maar zalm kon krijgen.
Ik weet het echter niet zeker meer, want de uitnodiging heb ik inmiddels weggegooid.
Er staat alleen maar een recept om uit te proberen, niet dat je het dan krijgt bij de lunch/diner.

Dat gedoe met die sensoren is natuurlijk leuk en veilig, maar ik moet zeggen dat ik het op deze foto gewoon een lelijk systeem vind.thumbs down

Het kan echter wel zo zijn dat het in het echt nauwelijks opvalt, maar dat moet ik t.z.t. maar even bij de dealer bekijken.winking smiley
In het echt valt het een stuk minder op. Helemaal rechts zie je bv ook de regensensor vrij duidelijk terwijl je deze in het echt bijna niet ziet.

Fazit
Mit der weichen Welle liegt Volvo goldrichtig: Der XC60 ist ein Gesicht in der Masse – und das zählt bei modischen SUV mehr als Offroad-Können. Bei den Sparmotoren sollte Volvo schnell nachlegen, die Preise sind attraktiv. Dieses Auto kann ein großer Erfolg für Volvo werden.

Complete rijimpressie: [www.autobild.de]
Lol, dat bananengeel interieur kan me niet zo bekoren.
Leuke foto Jeroen... Het scheelt echt bijna niets tussen de 60 en de 90.. De 90 is alleen een 7 zitter, de 6 niet... maar wie weet...
XC60 is toch een stuk moderner. EN in het echt vind ik de XC90 al mooi, de XC60 oogt zo echt super!
Als ik in de markt was voor een SUV/Xover wist ik het wel!
Re: Officieel: Volvo XC60
25-09-2008 16:13
Hij oogt idd nu moderner, maar ik kan je praktisch garanderen dat wanneer we over 10 jaar dezelfde vergelijking maken, de xc60 het zal moeten afleggen tegen de tijdloze xc90. Met name de voorbumper is erg tijdgebonde mijn inziens. Ook is het grote logo, naar mijn mening, kitscherig. En is, denk ik, de achterkant inclusief de 'vouw', na de c-stijl, niet tijdloos. Daarom is, helaas, met de nieuwe designer die bij Volvo de touwtjes in handen heeft gekregen het tijdloze van het merk verdwenen. Het interieur heeft me btw ook nog niet bepaald overtuigd, rommelig.
Volvo XC60 D5 (2008) CAR review

Rating:

Verdict
A fine piece of work. The XC60’s comfortable, practical, dynamically confident and a good place to spend protracted periods behind the wheel. Diesel noise and throttle response niggles are the only criticisms of import, but on the basis that you have to drive 60,000 hatchback miles to make up for the added purchase price and fuel costs these days, there’s never been a better time to ditch this obsession with Dr Diesel’s dread invention.

Complete rijimpressie: [www.carmagazine.co.uk]

Ik vind de XC60 nog altijd vreselijk lelijk, de verhoudingen kloppen gewoon van geen kant. Doe mij ook maar de tijdloze XC90.
Ik snap er niet veel van, volvo komt pas volgende maand met deze auto op de markt maar ik zag 'm vorige maand al over de a28 rijden van harderwijk naar amersfoort confused smiley
De zijruitjes zijn wel erg klein. En aan die achterlichten zal ik nooit kunnen wennen. Gewoon een mislukte auto qua design.
hoeveel inch zijn de wielen van de laatste foto?
Lijken wel 19" zo groot, staat erg mooi!

grtz,
150dci
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep