AutoWeek
   rss
   mobiel
   iphone
   igoogle
   chrome

MyAutoWeek

Bugatti Veyron Pur Sang (p.1) & (Bleu) Centenaire (p.2)

Gepost door Smith 

Gepolijst aluminium en carbon. 5 exemplaren en 1.4 miljoen euro

Bron: autoscoops.eu

Smith

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2009 10:54 door Smith.
Aap + gouden ring = ...
Op een foute manier wel cool maar ik vind m in het blauw/zwart mooier! Heeft deze ook extra pk's?
haha idd, dickey. Blijft een lelijk hok dat niet alleen zwaar is maar ook veelste zwaar oogt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2007 20:25 door MCW.
alhoewel het een beetje fout is: toch gaaf. En als je z'on auto hebt, dan is bescheidenheid natuurlijk bijzaak.
Zou die er nu ook lichter op worden en dus nóg sneller?
Heerlijk fout, deze auto mag zo fout zijn al je maar kan bedenken hij blijft gaaf. Maar daarbij ook oerlelijk, maar dat geeft niet. Deze auto mag namelijk lelijk zijn smiling bouncing smiley
"These combined efforts capped the Veyron 16.4’s weight at a compact 1,888 kg. Add the car’s high-powered performance and unmatched speed, and you have a uniquely fast and nimble super sports car."

Hoewel niet de lichtste supersport is het ook weer gaan zwaargewicht als je naar het vermogen kijkt. Een S8 doet meer op de weegschaal
Krassen!!!! Leuk idee, en geeft de auto een grappige uitstraling smiling smiley

greetz
R.L.
Ik vind hem in kleur mooier, maar dit is wel leuk voor erbij spinning smiley sticking its tongue out.

Krassen!!!!

smiling bouncing smiley Poetsen,...

Prachtige auto, foute kleurcombinatie thumbs down
The structure of the Bugatti Veyron 16.4 gave the designers the idea of finishing the car in its pure material configuration – meaning no colour coating. The result is the Bugatti EB 16.4. Veyron “Pur Sang”, a two-tone study of pure materialness showing the car’s true essentials: carbon and aluminium.

The sophisticated monocoque contains all the core structural components, including the W16 engine, the passenger cell, the crash box and the linkagesto the wheels. It is this purpose-driven fundament that is visible as the centre of the car in clear-coated carbon fibre. The aluminium panelling lends shape and a unique body sculpture to the car, covering the wheels in a muscular and powerful expression by way of elaborately shaped fenders.

The Bugatti EB 16.4 Veyron “Pur Sang” continues the legacy of the classic Bugatti sportscars: the “Atalante”, the Type 55, the Type 41 “Royale” – they all had an unmistakeable and characteristic graphic signature. It is this precise division of performance components and body panelling that makes the EB 16.4. Veyron “Pur Sang” unique in the supercar world.

Bron: bugatti.com
Ik vind hem toch wel mooi om te zien hoorthumbs up Van bovenaf vind ik hem ook erg bruut met dat carbon.
goor ranzig maar daarom nog gaver big smile smiley zouden dat ook de auto's zijn die fifth gear niet in het filmpje mochten laten zien?
Dat zou inderdaad heel goed kunnen... Maar een beetje op 't laatst zag je alsnog die Veyron onder het doek staan, maar de Veyron's daarnaast zag je nog steeds niet.
Klikken voor wallpapers

De velgen zijn er wel mooier op geworden. Gelukkig maar.
Zou deze hier ook last van hebben?

wat is dat..? oververhitting..? lekkage..? roest..?
Lijkt op roest, maar kan me het niet voorstellen.
Anton! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt op roest, maar kan me het niet voorstellen.

En toch is het echt zo.....nut smileythumbs down

Zal wel wat fout zijn gegaan met stoffen uit die tank ofzo?! Weetniet wat het is, mischien hydraulica lekkage gehad? Is dat agressief? Die vleugels staan tenslotte ook nog omhoog!!
Ik vind die wallpapers niet echt mooi, die Veyron ziet er te nep uit.
die vleugel staat omhoog omdat je het dan goed kan zien

die vleugel staat omhoog omdat je het dan goed kan zien

Je meent het?
Maar ehh.. betekenen die blanke plaatwerkdelen ook dat ze niet van koolstofvezel zijn maar van aluminium? Zo'n dure auto en dan nog goedkoop aluminium verwerken? Schandalig gewoon. Er zijn auto's voor de helft van het geld die sneller zijn, mooier en helemaal van koolstofvezel.
Carbon is inmiddels veel te sjonnie en kan mi alleen nog als stickervelletje op een civicje en golfje thumbs down
Anton! Schreef:
> die vleugel staat omhoog omdat je het dan goed kan
> zien
>
> Je meent het?

Inderdaad, je meent het?!winking smiley

Volgens mij kan je die namelijk niet zo maar omhoog zetten. Daar moet je snelheid voor hebben, toch?!

Dus, vandaar: Fout in de hydraulica en hij staat nog zo.. is mogelijk toch?!

Carbon is inmiddels veel te sjonnie en kan mi alleen nog als stickervelletje op een civicje en golfje
Ik weet niet of dat een reactie op mij is, maar het gaat mij in eerste instantie niet om hoe het uitziet, maar om de eigenschappen van het materiaal. Koolstofvezel is lichter, sterker en stijver dan alu.
Nee, was niet een reactie op jouw post big smile smiley
Maar het ziet er gewoon niet uit. Verf het in een kleurtje oid, carbon is nu net zoiets als lexus achterlichten 2jr geleden.
Zo zie je maar dat goede smaak niet te koop is.
Dat "roest" zit denk ik op het hitteschild van de uitlaat.

Volgens mij kan je die namelijk niet zo maar omhoog zetten. Daar moet je snelheid voor hebben, toch?!

Volgens mij is dat gewoon te doen met een knop hoor.
Anton! Schreef:
> Volgens mij kan je die namelijk niet zo maar
> omhoog zetten. Daar moet je snelheid voor hebben,
> toch?!
>
> Volgens mij is dat gewoon te doen met een knop
> hoor.

één stand wel ja, maar die tweede twijfel ik over..winking smiley
Ik dacht dat ik dat eens gehoord/gelezen had....
Nee. daarvoor moet je stoppen en met de contactsleutel in de dorpel de spoiler activeren.

Anders kun je niet harder dan 370km/h rijden......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2007 20:08 door Dutchie '78.
Loupster schreef:

"Lelijke auto" big smile smileysmileys with beer

Eens!!!
Tsja, lelijk is ie inderdaad en deze actie maakt het nog erger! Ik dacht trouwens dat ie groter zou zijn, ik stond ernaast op de RAI en toen maakte ie een stuk minder indruk dan op de foto's en bewegende beelden op TV...

grinning smiley
Ik heb geen mening over de "Pur Sang".
De materialen zijn zo mooi dat een laagje verf erover zonde is. Zie de reflecties van het licht en de achtergrond: prachtig!
Maar of de auto er mooi van wordt...
goed verwoord, gt! Kun je je de Audi Avus concept car herinneren? had ik ook zo'n gevoel bij...

grinning smiley
Zo, 100 kg lichter... Mag je nu dan eindelijk met zo'n ding rijden zonder vrachtwagenrijbewijs?
Verdomme..... zijn allemaal al verkocht...

Had net een persoonlijke lening afgesloten voor 1 miljoen.

Af te betalen over 2000 termijnen.moody smiley
Ach die Bugatti. Als je snel wilt (accelereren), koop een R1/Fireblade/Hayabusa o.i.d.
Of ga in deze. [nl.wikipedia.org]
En vraag Centurion hoe het was. Hij is er in geweest.thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2007 11:45 door Weide1.
Net als Lamborghini greep Bugatti de persdag van de IAA aan om een gelimiteerde editie te presenteren. Bij het Franse merk ging het op een zeer speciale Veyron.

De auto heeft de toevoeging ‘Pur Sang’ meegekregen, wat verwijst naar het materiaalgebruik: aan de buitenkant is de auto niet van lak voorzien. In plaats daarvan is het exterieur uitgevoerd in een ‘two-tone’ combinatie van gepolijst aluminium en koolstofvezel.
Aan de techniek van de auto wijzigt Bugatti niets, maar daar is ook niet zoveel reden toe met een W16 met 1001 pk achterin. Door het gewijzigde materiaalgebruik daalt het leeggewicht met 100 kilogram.
Bugatti maakt maar vijf exemplaren van deze speciale Veyron. Daarmee is-ie nog exclusiever dan de Lamborghini Reventón, waarvan de Italianen twintig exemplaren maken. Wie interesse heeft, vist achter het net: alle Pur Sangs zijn al verkocht.

Bron: autoweek.nl

Scheelt toch best.. 100kg smiling smiley

Smith
is hij ook sneller??? die 100KG scheelt toch wel denk ik???
dat moet wel.. wat weegt dat ding normaal..? 2 ton ofzo..? als daar 5% van afgaat.. dat móet schelen!
ja dat dacht ik ook al.... maar het is dan alleen de 0/100 enz he de top is ook nu al electonisch begrenst omdat anders de banden een gevaarvormde
tussenacceleratie.. misschien nog wel belangrijker smiling smiley 0-100 en top dat gebruik je zelden.. inhalen doe je vaker winking smiley
en dat gaat al zo langzaam bij de Bugattigrinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

logo Sanoma Men's Magazines