| |  Officieel: Hyundai Grand Starex / H300 (prijzen @ pag. 2)
 | Waaah!
...
Dat front is best imponerend. Jammer van die Koreaanse krulletjes aan de flanken en de daardoor ontstante verouderde uitstraling. Ik had er meer van verwacht.
|
 | Een allegaartje van stijlen, van de MB Vito (voorzijde) tot de VW Transporter (achterzijde) met tussentijds Japanse elementen (Toyota Previa).......
|
 | Dan ben ik de eerste die dit een mooie bus vind. De personenuitvoering zullen we so wie so weinig zien. Denk de ramen weg en zie hem in de kleur wit dan staat er gewoon een aantrekkelijke bus met behoorlijk wat volume.
|
 | Nette bak hoor. De vergelijkingen zijn trouwens wel érg ver gezocht
|
 | De taxibranche heeft er weer een keuzenmogelijkheid bij! Voorkant ziet er beter dan de huidige..
|
 | Dat de TQ meer een bus is dan een MPV is ook de bedoeling. Het ís namelijk een bestelbus.
|
 | Hmm..ik vind 't wel meevallen hoor MCW..maar jij ziet volgens mij overal wel iets van Mazda in..
|
 | Volgens mij konden de koplampen niet groter. Er is weer eens goed naar Europa gekeken. De achterkant oogt gedateerd.
|
 | Ziet er prima uit, ik kan niet anders zeggen. 
|
 | Best mooi busje! 
|
 | Beter geslaagd dan de Ducato en zijn vrienden (VW / Ford e.d.) met hun lelijke neuzen.
|
 | Om van de grotere LT en Sprinter maar te zwijgen.
|
Ik zie trouwens maar één auto in de TQ; en dat is, natuurlijk, de Mazda MPV.
Het is dat je het zelf zegt dat je overal mazda inziet, eindelijk heb je het zelf ook door....
|
 | Ha, ik weet wel waar we er een zullen zien! Bij mijn ouders voor de deur 
|
 | Tja maar de overeenkomsten zijn nu overduidelijk, Antigoon
|
 | @ Antigoon, je had van dat rijtje best een betere foto kunnen pakken om te gaan vergelijken, namelijk die foto waarop de TQ bijna driekwart van voren te zien is....
Vind ook dat er een stoer front op zit maar vanaf de neus wordt er allemaal wel erg saai.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2007 16:25 door nack.
|
 | ik zie het ook niet zo, alleen dat die koplampen zo onder de motorkap liggen, meer niet
|
 | Antigoon, ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof? Ik zeg toch duidelijk "de koplampen hoe ze liggen op de flanken (of hoe je het ook heet) en de motorkap zoals het hoger ligt en aansluit". Daarmee doel ik dus op de neus. En als je die overeenkomsten niet ziet dan moet je eens naar de oogarts
|
 | Als het alleen om hoe de koplampen geplaatst zijn gaat...
Ken je de Infinity Murano?
Die heeft ze ook zo namelijk, en er zijn vast meer voorbeelden van andere merken dan dat heilige Mazda van je
|
 | Gaat het nog steeds over de vergelijking met de Mazda MPV? Die vergelijking was toch een kleine zijdelings opmerking? Om daar nou een heel topic aan te wijden...
De Hyundai TQ moet worden gezien als een volwaardige bestelbus die de concurrentie met de gevestigde Europese orde moet aangaan, met als belangrijkste wapen: een lagere prijs (en ik verwacht ook meer betrouwbaarheid). Het uiterlijk is ondergeschikt, alhoewel hij er minder erg uitziet dan een Ford Transit, om het bij vergelijkbare auto's te houden. De Fiat Ducato en VW Crafter zijn een segment groter.
|
Als het alleen om hoe de koplampen geplaatst zijn gaat...
Zelfs na de 2e keer leest ie maar half..
Ken je de Infinity Murano?
Nee die ken ik niet. Ik ken wel een Infinti FX of een Nissan Murano
|
 | Goed.. punt is gemaakt heren, over op de TQ weer.
Smith Moderator
|
 | Ontzettend lelijke flanken 
|
 | Nette bus, gewoon.
Zéééér benieuwd naar de prijs !!!!!
|
 | Ik vind dat Hyundai wel een complimentje verdient, dat zij modellen blijven leveren in segmenten waar andere fabrikanten zijn afgehaakt. Behalve Toyota en Hyundai kun je geen enkele Aziatische bus meer kopen. En Hyundai levert nog de laatste betaalbare coupé.
|
 | netjes hoor! zeker voor een Koreaan
|
 | Ik ken iemand die wil zn huidige H200 inruilen voor eentje van het huidige model, met een nieuwe dieselmotor. Maar hij zou toch veel beter even een jaartje kunnen wachten? Deze nieuwe is FWD las ik, dus dan brengt ie dat vermogen ook veel beter op de weg. Daar heeft de huidige nog wel problemen mee hoor ik van hem.
---GT--- Schreef: ------------------------------------------------------- > Ik vind dat Hyundai wel een complimentje verdient, > dat zij modellen blijven leveren in segmenten waar > andere fabrikanten zijn afgehaakt. Behalve Toyota > en Hyundai kun je geen enkele Aziatische bus meer > kopen. En Hyundai levert nog de laatste betaalbare > coupé.
Inderdaad. En dit busje is nog een nette ook! Een stuk goedkoper dan een T5 waarschijnlijk en daardoor een goed alternatief.
|
 | Barri Schreef:
> Inderdaad. En dit busje is nog een nette ook! Een > stuk goedkoper dan een T5 waarschijnlijk en > daardoor een goed alternatief.
Prijs en betrouwbaarheid is het belangrijkste in dit segment. Alle Europese merken adverteren met een vanafprijs van rond de 17.000 euro. Maar in werkelijkheid is dat 22.000 euro. En voordat je met je Vivaro de showroom uit komt rijden, heb je er voor 5.000 euro aan extra's op gekocht. Dan is er met de Hyundai makkelijk 10.000 euro te besparen. En die heeft vast ook niet zulke complexe electronica als een Vivaro, dus zul je minder vaak stil komen te staan vanwege vage lampjes in het dashboard, vanwege één of ander vaag sensortje dat niet doet wat het zou moeten doen. Als je kijkt dat een Toyota HiAce qua onderhoudscontract al 3 keer goedkoper was dan een Mercedes onderhoudscontract, denk ik dat Hyundai deze traditie wel kan voortzetten.
|
 | Ik vind hem er goed uitzien,al zijn de spiegels wel erg T4 volgens mij.
|
 | De T4 had twee verschillend gevormde spiegels, een langwerpige en een brede. Deze kar heeft twee brede spiegels.
Ik wil graag interieurfoto's zien! Zijn er nog steeds de twee lekkere captain chairs op de tweede rij met twee leuningen per stuk? Heb je nog steeds een halve meter beenruimte op de achterste rij? Heb je nog steeds "vloer" achter de versnellingspook waar je een tas met boodschappen kwijt kunt? Is het dashboardkastje aan de maat? Heb je twee bekerhouders in het dashboard? Hoe is de zithoogte?
|
 | ---GT--- Schreef: ------------------------------------------------------- > Barri Schreef: > > > Inderdaad. En dit busje is nog een nette ook! > Een > > stuk goedkoper dan een T5 waarschijnlijk en > > daardoor een goed alternatief. > > Prijs en betrouwbaarheid is het belangrijkste in > dit segment. > Alle Europese merken adverteren met een vanafprijs > van rond de 17.000 euro. Maar in werkelijkheid is > dat 22.000 euro. En voordat je met je Vivaro de > showroom uit komt rijden, heb je er voor 5.000 > euro aan extra's op gekocht. > Dan is er met de Hyundai makkelijk 10.000 euro te > besparen. En die heeft vast ook niet zulke > complexe electronica als een Vivaro, dus zul je > minder vaak stil komen te staan vanwege vage > lampjes in het dashboard, vanwege één of ander > vaag sensortje dat niet doet wat het zou moeten > doen. > Als je kijkt dat een Toyota HiAce qua > onderhoudscontract al 3 keer goedkoper was dan een > Mercedes onderhoudscontract, denk ik dat Hyundai > deze traditie wel kan voortzetten.
Exact, dat is het. En ook een spiraal: als de auto inderdaad die traditie voortzet, wordt de restwaarde hoger en de auto dus nog gewilder!
|
 | Hyundai TQ in detail 09-04-2007 08:14
Autointernationaal.nl kon eerder al spionagefoto’s van de nieuwe bestelbus van Hyundai laten zien en op de autotentoonstelling van Seoel werd hij gepresenteerd. De opvolger van de inmiddels behoorlijk verouderde H1 is flink gegroeid: de lengte komt uit op 5,13 meter (een winst van 9 centimeter) en in de breedte groeit de Hyundai zelfs 10 centimeter tot 1,92 meter. Dit is bijna evenveel als de hoogte van de TQ (1,93 meter). De wielbasis meet voortaan 3,20 meter en dat is 12 centimeter meer dan voorheen. Voor de thuismarkt komt er een 11-persoonsversie met 4 zitrijen, maar in Europa moeten we het doen met één achterbank minder en 9 zitplaatsen.
Qua styling is de TQ er ten opzichte van de H1 flink op vooruit gegaan. Het nieuwe model oogt een stuk moderner, attractiever en agressiever en dat zijn eigenschappen die bij de doelgroep in de smaak vallen. Wat wel blijft is de keuze tussen een gesloten bedrijfswagenversie en een personenwagenuitvoering. De productie van de TQ start in augustus De Nederlandse showroomintroductie is gepland voor begin 2008. Belangrijkste concurrenten zijn de Volkswagen Transporter/Caravelle, de Mercedes-Benz Viano en (qua prijsstelling) de nieuwe Fiat Scudo.
Voor de aandrijving van de topversie uit de reeks zorgt de uit de Kia Sorento bekend 2.5 CRDi motor, die niet langer 140 pk/324 Nm sterk is maar 170 pk en 392 Nm. De TQ zou hiermee een topsnelheid van ruim 180 km/u moeten kunnen halen, terwijl het verbruik beperkt blijft tot 7,1 liter per 100 km. Aan de basis komt een 100 pk 2,0 liter dieselmotor en om voor benzineklanten is er (vanaf november) een 2,4 liter 4 cilinder uitvoering van 170 pk. Er kan gekozen worden tussen een handgeschakelde 5-bak en een 4-traps automaat en tussen voorwielaandrijving of achterwielaandrijving. Qua uitrusting kan geopteerd worden voor een aparte aircozone voor elke zitrij, lederen bekleding voor het meubilair, het bekende MP3/Bluetooth multimedia en communicatiegebeuren, een groot glazen dak, ESP, gordijnairbags en tractiecontrole.
Bron: autointernationaal
|
 | All-New H-1 Van With its sophisticated lines, the all-new H-1 (project codename TQ) improves on its predecessor in every measurable respect. More spacious, more comfortable and more convenient, the new H-1 reinvigorates Hyundai competitiveness in this hotly contested segment. The new H-1 comes in passenger van and commercial van versions. The people mover is available in a variety of seating layouts: eight, nine, 11 or 12 passenger while the commercial van comes in two, three, five and six seater versions for a a high degree of versatility. Engine For all markets outside of Korea and the EU, power for the new H-1 is provided by a 2.5-liter turbocharged intercooled engine (4D56). Euro-III emissions-compliant, the 4D56 delivers 100ps of horsepower and 23kg m of torque whilst delivering 9.4km per litre of fuel. It's mated to a five-speed manual gearbox or the optional four-speed automatic. For the EU and Korean markets, the new H-1 gets the A 2.5 CRDi, a Euro-IV compliant engine which with the assistance of a Variable Geometry Turbocharger delivers 170ps and 40kg m of torque. The base gearbox is a five-speed manual but an automatic is available as an option, in either four- or five-speed versions, depending on local market requirements. For markets requiring gasoline propulsion, the 2.4-liter Theta engine is a new offering to the range. Delivering 170ps and 22.8kg m of torque, the Theta can propel the new H-1 to a maximum speed of 185km/h and has a fuel economy rating of 7.1km per litre. Key new exterior features include the addition of dual sliding side doors, twin swing rear doors (commercial van only), enlarged wheels and tires (205/70R15 -> 215/70R16), back-up warning system (passenger van only) and a sliding side window (wagon only). New touches to the interior include the mounting of the transmission gear shift lever to the center fascia for obstructionless movement between the driver seat and front passenger seat and the addition of an overhead storage console. The new H-1 is also fitted with an electro-chromic rear view mirror and new roof-mounted air vents for improved cooling and heating throughout the cabin. The new H-1 gets 16-inch front disc brakes providing better braking power than the H-1's 15-inch discs. And for improved handling, it's fitted with a MacPherson strut front suspension. Production of the new H-1 diesel edition starts in August 2007 while the petrol version won't be available until after November 2007. [worldwide.hyundai-motor.com]
|
 | Dan zijn de 2e en 3e rij nog steeds veel te krap qua beenruimte. Kan me overigens herinneren dat de Rodius ook 4 zitrijen heeft daarzo...
|
 | Klopt, dat had de Rodius idd ook . Maar hoe kom je er bij dat er dan nog steeds weinig beenruimte is, ik zie nergens een foto ofzo van 3 zitrijen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2007 18:41 door Surfer_H.
|
 | Sorry, maar die komen mijn desktop niet op 
|
 | |  |