| |  Shuanghuan Ceo=Bmw X5+Toyota Landcruiser
 | stupid me.. sorry for the incovenience. MCW are you ahura from softpedia boards? 
|
 | Yes.. Are you 'romaximusro'?
|
 | Haha I'm a dude..
|
 | Nee, dit mag niet... Schaamteloos een Toyota samenvoegen met een BMW. Dit kan echt niet door de beugel. Fijn daar laten!
Eigenlijk een gevalletje van ik kan niet kiezen tussen een Landcruiser en een X5. Laat ik ze maar eens samenvoegen. Waarschijnlijk door een vrouw getekend (die hebben ook problemen met kiezen).
|
 | Ik geloof best dat ze goede en redelijk mooie auto's kunnen maken maar dit slaat echt nergens op. Misschien de Chinezen op de thuismarkt er wel blij mee.
|
Zulke acties zijn natuurlijk niet goed voor het imago. Ben benieuwd hoe het de Chinese merken vergaat wanneer ze de oversteek naar Europa maken.
De Japanners zijn op deze manier ook groot geworden.
|
Ferrari 400GT schreef:
De Japanners zijn op deze manier ook groot geworden.
Oh, ja? Illustreer dat eens? De Japanners zijn hier met éigen ontwerpen aangekomen.Ze hebben soms Europese ontwerpbureaus onder de arm genomen (Bertone, Pininfarina) of inspiratie gezocht bij Eurpese ontwerpen (1e RX-7 -> Porsche 924), maar schaamteloos copiëren hebben ze nooit gedaan. Je kan het zo zien: Japanners hebben nhun eer hoog te houden, Chinezen willen enkel en hoe dan ook geld scheppen. Op industrieel vlak althans is elk eergevoel hen vreemd.
Voor mij alleszins een gegronde reden om hun producten hier buiten te houden.
|
I-DS schreef:
De Japanners zijn hier met éigen ontwerpen aangekomen.Ze hebben soms Europese ontwerpbureaus onder de arm genomen (Bertone, Pininfarina) of inspiratie gezocht bij Eurpese ontwerpen (1e RX-7 -> Porsche 924), maar schaamteloos copiëren hebben ze nooit gedaan.
Het waren inderdaad eigen ontwerpen, maar ze waren duidelijk geïnspireerd op Europese auto's. De Chinese auto die hier getoond wordt is ook geen schaamteloze kopie van een X5 cq. LandCruiser. Hij lijkt er sterk op, dat is natuurlijk zeker zo. Maar een Mazda RX-7 van de tweede generatie lijkt ook op sterk een Porsche 944.
In hoeverre Chinese of Japanse auto's een kopie zijn dan wel op elkaar lijken is een mening en derhalve moelijk te beoordelen.
|
 | Ergens op lijken is wat anders dan exact dezelfde onderdelen gebruiken, zoals deuren en lampen.
|
 | Leuke naam ook. CEO. Staat in het bedrijfsleven voor Chief Executive Officer. Hoezo doelgroep! 
|
 | Inderdaad geen X5 maar een X3... Maar ja die lijken ook sterk op elkaar!
|
 | Om te huilen 
|
 | De lijn over de zijkant is van de X5 (die bij de deurgrepen) en de achterkant is inderdaad X3
|
 | ik vind het echt belachelijk. dat stuur ís gewoon een BMW stuur maar dan zonder het logo. En die koplampen zijn gewoon vrijwel exact gekopieërd van de Landcruiser. Weg met die Chinese k*t auto's! Ik respecteer ze pas als ze zelf eens een fatsoenlijke auto ontwerpen en eens normale materialen in het interieur gebruiken, dus geen plastic van ge-recycelde vuilniszakken.
|
Ferrari 400GT schreef: In hoeverre Chinese of Japanse auto's een kopie zijn dan wel op elkaar lijken is een mening en derhalve moelijk te beoordelen.
Totaal fout: de Japanners mogen zich dan wel geïnspireerd hebben op voorbeelden (al is het aantal dat ik kan bedenken toch beperkt); ze hebben zich steeds aan de tekentafel gezet om op baisi van dat voorbeeld een totaal nieuwe wagen te ontwerpen.
Bij de Chinezen werkt het duidelijk anders: men neemt een wagen, copieert de mallen en wijzigt hieraan een minimum in de hoop (?) niet van plagiaat beschuldigd te worden. Vooral het voorbeeld van de Matiz was in dit verband frappant. Dit duidt op een essentieel verschil in mentaliteit (die zich trouwens niet enkel tot de automobielsector beperkt). Mag ik er trouwens op wijzen dat zelfs de Chinese overheid die bedrijven niet te veel in de weg legt, terwijl Japan op dat vlak de regels van de vrije handel onderschrijft én respecteert!
|
F1 2003 schreef:
De lijn over de zijkant is van de X5 (die bij de deurgrepen) en de achterkant is inderdaad X3
Jij hebt het helemaal goed
zo goed had ik niet gekeken
ze hebben dus de X3 X5 en landcruiser gepakt
|
Ferrari 400GT schreef: De Chinese auto die hier getoond wordt is ook geen schaamteloze kopie van een X5 cq. LandCruiser. Hij lijkt er sterk op, dat is natuurlijk zeker zo.
Deze auto komt wel dérmate veel overeen met de LandCruiser en de X3 / X5 dat 't zéker een schaamteloze kopie is! Dat moge duidelijk zijn, ongeacht of dit al dan niet meningsafhankelijk is.
|
 | de rest van het interieur is sprekend de toyota
en bij de voor bumper bij het nummerbord ook van de X5 dus er is gewoon niks orgineel
|
 | Precies, echt hélemaal niets van dit gedrocht is origineel!
Dat ze daarbij zelfs tot op het interieur doordraven, zou ze het schaamrood op de kaken moeten zetten 
De overeenkomsten die deze auto toont met de X3 / X5 en de LandCruiser zijn namelijk niet beperkt tot slechts een klein detail...
|
 | 
Ik wist dat Chinezen goed waren in 'afkijken', maar in kopieren??? Dat is nu pas duidelijk!
|
 | Ze kunnen beter loempias gaan bakken....
|
De meeste kopieermachines zijn ook van Chinese bodem.
LOL!!
|
Erik! schreef:
Ze kunnen beter loempias gaan bakken....
Dat doen de Vietnamezen hoor :P
|
Flapdrol schreef:
QuoteErik! schreef:
Ze kunnen beter loempias gaan bakken....
Dat doen de Vietnamezen hoor :P
Ehm, bij bestelling boven €15 krijg je gratis loempiaatjes bij de chinees hoor. 
|
 | Het werkt als volgt; de chinezen kopen mallen van onderdeel-leveranciers. Dit is relatief goedkoop; vergt weinig investering. Vervolgens proberen ze met het budget wat rest een eigen draai aan het product te geven.
Het is slechts een kwestie van tijd voor eigen ontwerpen verschijnen; er moet eerst wat geld verdiend worden. Geen probleem wat mij betreft, genoeg ontwerpen op de weg die kloonwaardig zijn.
|
 | op beursen zie je ze ook altijd schaamteloos uitgebreid alle producten van de concurent op de foto zetten.
|
 | Dat zijn dus die toeristen... Die maken foto's om de boel een beetje te klonen. Binnenkort hebben ze een gekloonde Manneke Pis... Daar stonden ze ook met hun camera's foto's van te maken (heb ik overigens ook gedaan, maar ben dan niet bepaald een Chineesje).
|
 | Ik dacht heel even dat het een flauwe photoshop was....
Is dit echt wat ons in de toekomst te wachten staat; Ieder Europees of Japans succes wordt in China direct schaamteloos gekopieerd? Net zoals dat in 't verleden met die kubus ging en al die andere rages van de laatste jaren.
Sjees schreef:Het werkt als volgt; de chinezen kopen mallen van onderdeel-leveranciers. Dit is relatief goedkoop; vergt weinig investering. Vervolgens proberen ze met het budget wat rest een eigen draai aan het product te geven.
Dat geloof ik dit geval niet: er zijn wel overjarige auto's die in derde wereld landen gemaakt worden (daar is al een topic over), maar dat zou BMW nooit doen. Daarnaast is de X5/X3 gewoon nog in productie. Verder zouden BMW noch Toyota zo'n mix toestaan: da's de nachtmerrie van ieder merkenmarketeer 
|
 | was dit bedrijf niet voor een bepaald aantal procent van BMW.volgens mij wel namelijk, want een van de grote fabrikanten in China was voor een deel van BMW.
dat zou namelijk het stuur verklaren, precies hetzelfde en ik neem niet aan dat BMW het pikt als hun leverancier de sturen ook verkoopt aan Shuanghuan.
maar wel een beetje triest om het zo nadrukkelijk te kopieeren.
|
 | Het is ook een mentaliteitsverschil. In China is het een eer als je gekopieerd wordt. succesvolste Samsung-mobieltjes worden daar ook aan de lopende band gefaket. Voor de niet erg rijke thuismarkt is het ongetwijfeld slim, maar het zou wenselijk zijn als 'de Chinezen' erachter komen dat de rest van de wereld er niet zo van gediend is.
|
 | Dit gaat te furrrr..
|
 | centurion, opeens Engels geworden?
|
Mr.Spyker schreef: was dit bedrijf niet voor een bepaald aantal procent van BMW.volgens mij wel namelijk, want een van de grote fabrikanten in China was voor een deel van BMW.
Ik kan 't me niet voorstellen. Ik zie de koppen al in de bladen "de eerste BMW die echt betrouwbaar is dankzij Toyota" of "De eerste premium Toyota dankzij BMW". Nee zo'n mix is een nachtmerrie voor iedere marketeer 
|
 | 'De eerste Toyota waarin je dood bent na een botsing van 30 km/u. Powered by BMW.'
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2006 00:29 door Scarbir.
|
MCW schreef:
centurion, opeens Engels geworden? Ik had alleen de eerste paar berichten gelezen en het was in het Engels, vandaar.
|
The thing with mainland Chinese is that they don't have any scruples, as long as they can make money they don't give a damn, doing business with them is a real bitch.
Persoonlijke ervaringen met ze? 
|
 | Iemand die op zoek is naar een X5 of LandCruiser, gaat echt geen ShuangHuan kopen. Ik kan me wel voorstellen dat als iemand een te dure Honda CR-V wil kopen, gaat kijken naar de ShuangHuan SRV of Zhongxing Cruiser (in China): onderaan in de link [members.home.nl]
|
 | |  |