Extra dikke eindejaarseditie AW 51 en 52

Gepost door minor 
Vorige week lag het laatste nummer van AW van dit jaar op de deurmat met als aankondiging: EXTRA DIKKE EINDEJAARSEDITIE.
Het gaat echter niet om een extra dik nummer, maar om een combinatie van week 51 en 52.
En als je dit terugrekend naar het aantal pagina’s, kom je op EXTRA DUNNE EDITIES uit.
Overigens is bij de overgang in week 31 naar een glossy omslag is tegelijkertijd het formaat verkleind en zijn er minder pagina’s.
Mooie woorden allemaal van hoofdredacteur Robert van den Ham, maar in werkelijkheid ziet het er allemaal iets minder glossy uit.
Ik ben trouwens vanaf het eerste nummer in 1991 geabonneerd op de AW en lees het blad nog altijd met veel plezier, maar deze zaken vielen mij op.
Ik wens jullie allen een prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2013 toe.
minor
Overigens is bij de overgang in week 31 naar een glossy omslag is tegelijkertijd het formaat verkleind en zijn er minder pagina’s.
Mooie woorden allemaal van hoofdredacteur Robert van den Ham, maar in werkelijkheid ziet het er allemaal iets minder glossy uit.

Hier ben ik het absoluut mee eens. Dat ze de pagina's verkleind hebben is echt zonde, en ik ben er na een half jaar nog steeds niet aan gewend. (daarom ook het blad opgezegd, maar we krijgen hem helaas nog tot juni) Het leest gewoonweg niet fijn, zulke kleine pagina's. En verder hebben tests en dergelijken daardoor nu nog minder woorden, terwijl het al niet zoveel was.

Dat ze de pagina's verkleind hebben is echt zonde, en ik ben er na een half jaar nog steeds niet aan gewend. (daarom ook het blad opgezegd, maar we krijgen hem helaas nog tot juni) Het leest gewoonweg niet fijn, zulke kleine pagina's.

Zijn de pagina's ooit verkleind? Nooit gemerkt, ik kan me ook niet voorstellen dat je daarom de AW helemaal op zou zeggen eigenlijk...
En dan is nog een belangrijk deel van het nummer gevuld met informatie over elektrische auto's dat sterk overeenkomt met een speciaal van ongeveer een jaar geleden. Daarbij heb ik dat deel lezend, sterk de indruk dat de teksten of gesponsord zijn door renault of aangeleverd zijn door renault.

Volstrekst waardeloze toevoeging. Feitelijk is voor mij het nummer niet dikker dan anders maar hebben we er gratis een persbericht van Renault bijgekregen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2012 15:53 door kierke.
Scheur-ijzer
minor

Hier ben ik het absoluut mee eens. Dat ze de pagina's verkleind hebben is echt zonde, en ik ben er na een half jaar nog steeds niet aan gewend. (daarom ook het blad opgezegd, maar we krijgen hem helaas nog tot juni) Het leest gewoonweg niet fijn, zulke kleine pagina's. En verder hebben tests en dergelijken daardoor nu nog minder woorden, terwijl het al niet zoveel was.

Ja dat viel mij ook al op en wat te denken van de prijs... €2.40. Je kan meer dan de helft zelfs op de homepage zien/lezen.. GRATIS!!
Harm78

Dat ze de pagina's verkleind hebben is echt zonde, en ik ben er na een half jaar nog steeds niet aan gewend. (daarom ook het blad opgezegd, maar we krijgen hem helaas nog tot juni) Het leest gewoonweg niet fijn, zulke kleine pagina's.

Zijn de pagina's ooit verkleind? Nooit gemerkt, ik kan me ook niet voorstellen dat je daarom de AW helemaal op zou zeggen eigenlijk...

Zeker! Afgelopen zomer, toen hebben ze hem ook een 'glossy' voor- en achterblad gegeven. Ook het papier binnenin is (naast een stuk kleiner) nu ook wat glanzender. Het leest echt heel anders.
En laat ik nu net mijn abo te hebben opgezegd (abo sinds circa het begin).
AW is een heerlijk blad. Geen enkel autoblad leest prettiger.

Zeker! Afgelopen zomer, toen hebben ze hem ook een 'glossy' voor- en achterblad gegeven. Ook het papier binnenin is (naast een stuk kleiner) nu ook wat glanzender. Het leest echt heel anders.

Ik heb het serieus niet eens gemerkt... smiling smiley.

Maarre... krijg ik dan deze week geen AutoWeek? Da's wel jammer, met zo'n lang weekend voor de boeg.
Ford Versailles V8

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld...

Ik lees het inderdaad ook nog steeds graag. Soms koop ik (als ik op vakantie ga ofzo) een Autovisie maar da's echt een ballenblad met veel te flitsende reportages over allerlei exotische dingen en dure reisjes. AW is gewoon iedere week wat fijn leesvoer, al zouden die dikke specials over elektrisch rijden van mij niet zo hoeven.
AW is een heerlijk blad voor als je hersenen geen zin hebben. Gewoon een (half)uurtje ontspanning per week.
Jammer dat ze nu een week overslaan en dat de extra pagina's van afgelopen keer gevuld zijn met blabla over electrisch rijden.
Volgend jaar beter. Al weet ik nog niet of ik mij abo ga verlengen na 1 jaar.

AW is een vreselijk blad. Geen enkel autoblad leest onprettiger.

Inderdaad....

AW is een vreselijk blad. Geen enkel autoblad leest onprettiger.

Dat soort uitspraken vind ik toch een beetje onbeschoft op het forum dat wordt mogelijk gemaakt door datzelfde blad. Het mag natuurlijk best, maar ik vind 't op een of andere manier een beetje ondankbaar.
Het is hier, ookal proberen de mods soms anders, een open forum waar iedereen gewoon vrij zijn mening kan geven. Dit is mijn mening, en waarom die verdraaien?

Het is hier, ookal proberen de mods soms anders, een open forum waar iedereen gewoon vrij zijn mening kan geven.

Maar dat open forum wordt wel gratis ter beschikking gesteld door dat blad. En hoewel je natuurlijk je mening mag geven, vind ik het ergens toch onbeleefd.
Gratis ter beschikking gesteld? Ht is geen charitatieve instelling... Ze hebben er gewoon inkomsten door hoor, door de reclames. Wat het met onbeleefd te maken heeft ontgaat me even, als je het ongepast zou vinden ok, maar onbeleefd is toch echt iets totaal anders...
Ik heb AW enkele malen gelezen bij de tandarts en de dokter en ik vond het een verschrikkelijk machoblad. Niks voor mij. Het verbaasde me zelfs, want het ligt er driedubbel bovenop. Heel anders dan het forum hier (dat is een compliment voor het forum). Maar dat is mijn mening. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, zo moet je het zien. De bladen die bij mij thuis liggen willen anderen niet lezen, zo simpel ligt het.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2012 23:41 door Soloman.

Gratis ter beschikking gesteld? Ht is geen charitatieve instelling... Ze hebben er gewoon inkomsten door hoor, door de reclames.

Heb je er ooit voor moeten betalen? Precies, gratis dus.
Nou, AW verdient geld aan mijn mailadres en acount, die ze verkopen dmv
Gerichte reclame bijvoorbeeld. Ze verdienen dus weldegelijk aan mij...

Mensen die AW een goed, of zelfs het beste, autoblad noemen neem ik niet serieus trouwens...

Nou, AW verdient geld aan mijn mailadres en acount, die ze verkopen dmv
Gerichte reclame bijvoorbeeld. Ze verdienen dus weldegelijk aan mij...

Ik zei "gratis", niet "belangeloos". JIJ betaalt niet om te forummen, dus is het gratis. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

Mensen die AW een goed, of zelfs het beste, autoblad noemen neem ik niet serieus trouwens...

Ik durf AW best een goed autoblad te noemen hoor. Ik ken de andere niet goed genoeg om ze het beste te noemen, maar het is een prima blad. Vertel dan eens specifiek waarom je me dan niet serieus neemt?
A110-50

Dat is goed om te wetenthumbs up
Autoweek wordt steeds meer Renaultoweek.
kierke
En dan is nog een belangrijk deel van het nummer gevuld met informatie over elektrische auto's dat sterk overeenkomt met een speciaal van ongeveer een jaar geleden.

Het lijkt mij beter dat er voor dat geneuzel over elektrische en hybride auto’s er een apart blad komt.
Zo hebben die zogenaamde milieubewuste leasejongens en meisjes in hun Priusjes van de baas met twee Maxi-Kotsies achterin hun eigen leesvoer.winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep