| |  Honda CR-Z: CRX-opvolger?
 | Vuurwerk: Honda CR-Z

Gisteren hadden we het er al over: een concept-car voor een spirituele opvolger van de Honda CRX. Hier hebben we de eerste officiële foto van het studiemodel, dat de naam CR-Z heeft meegekregen.
De naam spreekt boekdelen: Honda hint nadrukkelijk naar de CRX, de uiterst populaire sportwagen uit de jaren ’80 en ’90. De naam CR-Z staat voor ‘Compact Renaissance Zero’. De sportwagen maakt gebruik van hybridetechnologie, volgens Honda goed voor veel koppel. De CR-Z staat op 19 inch lichtmetalen wielen. Voor de koplampen gebruikt Honda LED-technologie. Buisvormige achterlichten zorgen voor een goede zichtbaarheid van de achterkant. Het interieur is volgens Honda ’high-tech and sporty’. We moeten de Japanse fabrikant hier maar op z’n woord geloven, want beeld van het binnenste van de auto is nog niet vrijgegeven.
Bron: Autoweek.nl
|
 | op 't eerste gezicht lijkt ie best gaaf..
|
 | Ziet er erg goed uit. Ben benieuwd naar de achterkant en het interieur.
|
 | Sluit me bij Vincent2007 en Tommie aan.
|
 | Prachtig!!!!
|
 | Nou, laat 'm zo maar komen.
|
 | Op Autowereld.com denken ze volgens mij dat dit inderdaad weleens een voorbode kan zijn voor de nieuwe CRX...
Honda CR-Z concept: moderne CRX? dinsdag 9 oktober 2007
De Honda CR-Z is volgens Honda de volgende generatie compacte sportauto. En dat roept bij ons direct gevoelens op dat dit zomaar een voorbode kan zijn van een moderne CRX. Honda speelt al lange tijd met de gedachte om een nieuwe CRX op de markt te brengen. Deze CR-Z geeft ons mogelijk alvast een preview.
De afkorting CR-Z staat volgens de Japanners voor ´Compact Renaissance Zero´. Daar verwijst het woord Compact uiteraard naar zijn afmetingen, Renaissance heeft alles te maken met het design en Zero moet doelen op de mogelijkheid om emissievrij te rijden. Om dat laatste te kunnen bewerkstelligen maakt de CR-Z niet alleen gebruik van een benzinemotor, maar is er ook een elektromotor gemonteerd. Deze CR-Z is dan ook uitgerust met het hybridesysteem van Honda, dat het mogelijk maakt tijdelijk alleen op de elektromotor te rijden.
Grote grille en glazen achterzijde Het design van zowel het exterieur als het interieur is gericht op sportiviteit. De voorzijde - die iets weg lijkt te hebben van de Maserati Quattroporte - wordt gekenmerkt door een grote grille en relatief kleine koplampen. Net zoals we dat bij de Audi S6 zien is de CR-Z voorzien van LED-dagrijverlichting onderin de voorbumper. De grote glazen achterzijde doet in veel opzichten denken aan de CR-X van weleer. Om de sportieve look verder te bevestigen zijn 19 inch lichtmetalen wielen gemonteerd.
Hightech en Sporty Binnenin heeft Honda - naar eigen zeggen - een Hightech en Sporty sfeer proberen te creëren. Vooral dankzij de blauw verlichte elementen is de hightech-sfeer zeker van toepassing. De moderne vormgeving en de sportieve materiaalkeuze creëren de Sporty sfeer.
CRX voorbode? Over productieplannen rept Honda met geen woord. Maar het zou zomaar kunnen dat deze CR-Z een realistische voorbode is van een moderne versie van de CRX. We zullen het afwachten.
|
 | Op die bovenste foto van MCW oogt hij opeens een stuk gestrekter.
Ik vind het een bijzonder fraai en geslaagd modelletje: kort, sportief, onderscheidend, gedrongen en met een duidelijke wigvorm, en daar hou ik wel van! Alleen zou de grille ietsje minder groot (breed) mogen van mij.
Ik vind trouwens een orginele Honda CRX van 1987 tot 1992 (zie ze nog maar te vinden!) nog altijd veruit de mooiste CRX en een bijzonder leuk (en tijdloos) modelletje, hoe fout het imago ook is.
Mijn eigen 323 is er op geinspireerd, en vervolgens ook de Mercedes C-sportcoupé, Citroen C4, Toyota Prius e.d.
|
 | Ik vind het ook een gaaf bakkie. De muil is mij wat te overdreven en het is een beetje jammer dat ie gewoon de typische modelijnen heeft van nu
|
 | Op de eerste foto lijkt de neus van het concept echt heel erg op een maserati quattroporte
|
 | Aardige coupé. De voorkant vind ik nogal op de Mazda RX-8 lijken en de achterkant wat op de Honda Insight. Maar ik vind de achterkant iets te 'afgekapt' ogen en aan de zijkant oogt het model totaal niet sportief, daar is de auto te hoog voor.
|
 | Te hoog?....Hoogte is ±2x19"+ de band, lijkt me een buikschuiver, daar heb ik ook al eens eerder 5 jaar lang van genoten, standaard (behalve lager en andere velgen)+ in het muisgrijs.
|
 | Hij heeft een beetje het neusje van de Maserati Quattroporte.
|
op 't eerste gezicht lijkt ie best gaaf..
en dat blijft er bij.. op 't 2de gezicht lijkt ie best lelijk
|
 | Het had ook voor mazda door kunnen gaan. Net als sommige andere modellen.
Verder wel verstandig dat ze m geen CR-Y genoemd hebben.
|
 | Hyonda HCD8-Z Schuin van voren dan.
|
 | . Ik ben volgens mij de enige die hem lelijk vind..
|
 | De tweedige 
|
 | Gelijk laten komen! Wat een prachtige wagen!
|
 | Mooie auto! Alleen beetje Mazda-achtige voorspatborden en de voorkant ontbreekt een beetje het Honda gezicht. Een smalle grille had beter gestaan. Verder hadden de achterlichten ook wat smaller gekund. Achterkant oogt zo wat smal en hoog.
|
waarom vergelijk jij honda met ferrari en porsche? Dat is een renpaard met een ezel vergelijken..
Dat zijn ferrari en porsche de ezels want de honda S2000 is de auto die het meeste PK's per liter maakt in de wereld.
|
 | honda doet tenminste moeite om een hybridevoertuig te maken of doet daar althans een poging toe, ferarri en porsche daarentegen ...
een Honda NSX mag je gerust vergelijken met bovengenoemde, vandaar.
|
 | wallpapers hier:

|
Ik ben volgens mij de enige die hem lelijk vind..
Nee hoor 
|
 | Vind de neus niet echt een succes ... Zet er een Volvo-logo op, en iedereen gelooft het ...

|
 | Erg mooi wagentje! Ben benieuwd naar het hoe en wat aan de technische kant.
|
Vind de neus niet echt een succes ... Zet er een Volvo-logo op, en iedereen gelooft het ...
Niet.
|
Dat zijn ferrari en porsche de ezels want de honda S2000 is de auto die het meeste PK's per liter maakt in de wereld.
Je stelling is onjuist. Aangezien de honda een atmosferische motor heeft met 2 liter inhoud en 240 pk, maakt dat 120 pk per liter. Zoveel is dat niet als je het vergelijkt met een porsche gt2 die uit 3.6 liter 530 pk haalt (met turbo, maar dat doet er niet toe in jouw stelling) en daarmee op 147 pk per liter komt. Bovendien is het het moeilijker om met een grote motor veel pk's per liter te halen dan met een kleine.
|
 | Het is een coupé model maar de daklijn loopt nauwelijks af. Als er een achterbankje in zit dan zouden daar misschien nog kinderen kunnen zitten.
Uiterlijk? Erg mooi, Honda gaat verder met het design van de Civic, maar trekt dat toch weer iets verder door.
|
 | het is een concept, dus...
ik hoop dat hij grotendeels hetzelfde zal blijven, maar de ED9 zal die nooit evenaren.
en verder, eindelijk eens iets anders dan de zoveelste kut diesel en suv en weet ik wat allemaal.
zo.
|
Zoveel is dat niet als je het vergelijkt met een porsche gt2 die uit 3.6 liter 530 pk haalt (met turbo, maar dat doet er niet toe in jouw stelling) en daarmee op 147 pk per liter komt. Bovendien is het het moeilijker om met een grote motor veel pk's per liter te halen dan met een kleine.
We hebben het over motors zonder turbo, anders kan ik wel de mitsubishi EVO VIII MR FQ400 noemen want die maakt 200PK per liter, dus in verhouding maakt die porsche niet echt veel PK's per liter.
|
Vind de neus niet echt een succes ... Zet er een Volvo-logo op, en iedereen gelooft het ...
Niet.
Inderdaad,want volvo's zijn mooi 
|
 | Ik kan proberen te omschrijven hoe ik de CR-Z liever had gezien, maar een afbeelding is een stuk duidelijker.
Dus, shopperdeshop:

|
 | Fantastisch! kunnen ze dat nou bij Honda niet zelf bedenken???
Greetz!
|
 | stj Schreef: ------------------------------------------------------- > Zoveel is dat niet als je het vergelijkt met een > porsche gt2 die uit 3.6 liter 530 pk haalt (met > turbo, maar dat doet er niet toe in jouw stelling) > en daarmee op 147 pk per liter komt. Bovendien is > het het moeilijker om met een grote motor veel > pk's per liter te halen dan met een kleine. > > We hebben het over motors zonder turbo, anders kan > ik wel de mitsubishi EVO VIII MR FQ400 noemen want > die maakt 200PK per liter, dus in verhouding maakt > die porsche niet echt veel PK's per liter.
Dan is dat nog steeds niet zo veel: Ford RS200 1,8 l motor en 450 pk, do the math
|
 | Verdikkie GT, die van jou is echt veel fraaier. Duimen dat de uiteindelijke versie daar tegenaan schurkt.
|
Dan is dat nog steeds niet zo veel: Ford RS200 1,8 l motor en 450 pk, do the math
Dat was de rally versie, de straat versie van de RS200 had maar 250PK. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_RS200
|
 | Niet alleen dat, 2 races met zo'n RS200 en je kon er een nieuwe motor inhangen...
Dan maar minder PK's toch?
Over de CRZ, doe mij die vershopte versie van ---GT--- maar dan ;-)
|
 | En nu een officieel bericht van Honda zelf:
Honda to Begin Sales of Two More Hybrid Models in 2010
TOKYO, Japan, July 13, 2009 - Honda Motor Co., Ltd. announced plans to begin sales in Japan of the CR-Z sporty hybrid model in February 2010 and Fit Hybrid before the end of 2010. By combining these two models with the currently available Insight and Civic Hybrid, Honda will further enhance its lineup of compact hybrid models, which leverage the unique characteristics of Honda's Integrated Motor Assist (IMA), including compact size, lightweight and high efficiency. In addition, Honda is currently developing a new hybrid system which is intended to be installed on mid- to large-size vehicles.
(De Honda Fit = onze Honda Jazz)
|
 | Zo ziet hij er best wel goed uit eigenlijk. Echt een prachtontwerp. 
|
 | |  |