Derde auto verzekeren kost volle pond.

Gepost door zootje 
Iets te uitgebreide en niet ter zake doende reactie even aangepast.

Mijn partner heeft nu 2 auto's op haar naam, heb zelf nog 1 op m'n naam welke wordt verkocht, maar we hebben nu ook nog een oldtimer - Transporter '81 - waarvoor dus een oildtimerverzekering moet worden afgesloten.
Nu komt bij de FBTO de maandelijkse premie voor die oldtimer op Ä 32,00 omdat de schadevrije jaren alleen voor de eerste 2 auto's gelden volgens de verzekering.
Is toch van de gekke dat je voor een auto welke zo'n 5000km/jaar op de weg verblijft zo'n hoge premie moet betalen.
Iemand ervaringen hiermee of tips ?

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 18:22 door zootje.
Volgens mij heb je bij een oldtimerverzekering eigenlijk nooit schadevrije jaren. Het bedrag lijkt me inderdaad wat aan de hoge kant, het is wel de moeite om bij andere maatschappijen eens uit te vragen. Vaak zijn er ook maatschappijen of tussenpersonen die specifiek voor het model veel doen en dus nog veel goedkoper zijn. Bij een Transporter uit 1981 is dat vast ook zo, hoewel die waarschijnlijk vaker als camper verzekerd zijn.
Ze had ter info al vermeld dat het om oldtimerverzekering ging.
Andere oldtimerverzekeringen zijn vanaf zo'n Ä 4,00/mnd dus misschiem communicatie probleem.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 15:14 door zootje.
Gelet jouw overduidelijke risicoprofiel lijkt een verzekering van 384 EUR/jaar mij zeker niet overdreven.
British Racing Green
Gelet jouw overduidelijke risicoprofiel lijkt een verzekering van 384 EUR/jaar mij zeker niet overdreven.

Wat heeft mijn eventuele risicoprofiel te maken met een verzekeringsaanvraag van mijn partner ?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 18:23 door zootje.
Wat heeft dit "Ivm een justitiŽle fout, opschorting straf niet aan cbr doorgegeven, kan ik momenteel blijkbaar geen auto's meer kopen, alleen met GBA-verklaring, omdat mijn rijbewijs is ingetrokken ivm ten onrechte opgelegde rij-ontzegging, en dus ook geen auto meer verzekeren. En een klacht bij de klachtenregeling duurt nog wel even (iig 10 weken)." er dan mee te maken Boppie Zootje ?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2012 10:34 door wibi.
Iets te uitgebreide en niet ter zake doende reactie even aangepast.

Het gaat hier om de aanvraag van m'n partner voor een oldtimer verzekering dus wat mijn profiel daarmee te doen heeft begrijp ik niet..

Blijft over de vraag waarom FBTO voor een verzekering van de derde auto van m'n partner zoveel premie vraagt terwijl andere verzekeringen al vanaf zo'n Ä 4,00 premie af te sluiten zijn.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 18:20 door zootje.
Het gaat toch om het promillage en niet om hoe het valt?

Misschien begrijp ik je verhaal niet helemaal? Nu lijkt het alsof je vaker met drank op rijdt, maar dat normaal wel "onder controle" hebt.
Dan sluit je toch zo'n verzekering voor Ä 4 af? Probleem opgelost.
meeuw
Dan sluit je toch zo'n verzekering voor Ä 4 af? Probleem opgelost.

And done.
Wat is dit voor een vreemd topic?! nut smiley
Doordat er een stuk stond over een gerechtelijke dwaling waardoor ie geen auto's meer op naam kon zetten, werd de indruk een beetje gewekt dat dat feit gevolgen had voor het afsluiten van een olodtimerverzekering. Als je goed las, stond er heel duidelijk dat het een niks met het ander te maken had maar dat was blijkbaar niet altijd duidelijk smiling smiley
wibi
Wat heeft dit "Ivm een justitiŽle fout, opschorting straf niet aan cbr doorgegeven, kan ik momenteel blijkbaar geen auto's meer kopen, alleen met GBA-verklaring, omdat mijn rijbewijs is ingetrokken ivm ten onrechte opgelegde rij-ontzegging, en dus ook geen auto meer verzekeren. En een klacht bij de klachtenregeling duurt nog wel even (iig 10 weken)." er dan mee te maken Boppie ?

Huh? Ik heb hier niets gezegd. Je zit toch niet al aan de borrel?
Boppie
wibi
Wat heeft dit "Ivm een justitiŽle fout, opschorting straf niet aan cbr doorgegeven, kan ik momenteel blijkbaar geen auto's meer kopen, alleen met GBA-verklaring, omdat mijn rijbewijs is ingetrokken ivm ten onrechte opgelegde rij-ontzegging, en dus ook geen auto meer verzekeren. En een klacht bij de klachtenregeling duurt nog wel even (iig 10 weken)." er dan mee te maken Boppie ?

Sluit het niet meer uit dat ik in de war ben met iemand anders. Daarvoor moet ik mijn excuses aanbieden en dat doe ik dan ook hier..

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2012 10:33 door wibi.
wibi
Boppie
wibi

Dat zijn je eigen woorden....leugenaar ! Daarom heb je operningspost ook maar gewijzigd en juist mijn quote verwijderd. Zoals je zelf zegt doet dit ook niet ter zake, maar dan niet zo onnozel liggen doen...

Blijft vaag topic maar @wibi, boppie is toch niet de TS?
@RW: Sluit het niet meer uit dat ik in de war ben met iemand anders. Daarvoor moet ik mijn excuses aanbieden en dat doe ik dan ook hier..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2012 10:33 door wibi.
Harm78
Doordat er een stuk stond over een gerechtelijke dwaling waardoor ie geen auto's meer op naam kon zetten, werd de indruk een beetje gewekt dat dat feit gevolgen had voor het afsluiten van een olodtimerverzekering. Als je goed las, stond er heel duidelijk dat het een niks met het ander te maken had maar dat was blijkbaar niet altijd duidelijk smiling smiley
Dacht ik ook, maar gelet op sommige niet ter zake doende reacties, nav teveel eigenlijk niet ter zake doende info, de post aangepast. Zie je maar weer hoe selectief er soms gelezen wordt. Men pikt eruit wat men wil zonder dat de rest binnen komt.
Toch twee die begrepen waarom het ging.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2012 10:35 door zootje.
Wees gerust,
ik had het wel meteen begrepen.
Omdat schadevrije jaren slechts voor 2 auto's gelden, zou een oldtimerverzekering op naam van je vrouw (die een 3e auto zou verzekeren) 32 ipv 4 EUR/maand kosten.
En je vond dat oneerlijk, waarom 2 auto's en geen 3 of meer... lijkt inderdaad op willekeur.

Nu,
indien jij de wagen gewoon op je eigen naam had kunnen verzekeren, dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest... want dan had je vouw geen 3 auto's moeten verzekeren op haar naam.
Dus helemaal irrelevant was dit gegeven niet.

Maar via een andere maatschappij heeft ze nu alsnog een verzekering aan 4 EUR,
dus naar tevredenheid opgelost!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2012 11:11 door British Racing Green.
Overigens kreeg ik bij uitbreiding van 2 naar 3 auto's voor de 3e auto wel gewoon de max. BM-korting.
wibi
@RW: Sluit het niet meer uit dat ik in de war ben met iemand anders. Daarvoor moet ik mijn excuses aanbieden en dat doe ik dan ook hier..
Gebeurd je anders nooit dat je in de war bent.......
michel1975
wibi

Ik durf tenminste nog een fout toe te geven...thumbs up
wibi
michel1975
wibi

Ik durf tenminste nog een fout toe te geven...thumbs up
Ik had me voorgenomen niet meer op je te reageren maar voor dit soort grappen maak ik een uitzonderingsmiling bouncing smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep