Winterstop dus geen wegenbelasting betalen?
 | De maanden jan.febr.maart staat mijn auto stil, zonde dus om wegenbelasting te betalen. Kan ik dit stopzetten en hoe doe ik dat? Heeft het zin gezien het aanmelden volgens mij weer geld kost. Dank voor je toeliching.
|
 | Schorsen kost €71,50 of €23,90 voor auto's van 15 jaar en ouder. Kan tegenwoordig zelfs online via de RDW. Of via postkantoor.
|
 | Nog ter aanvulling, auto mag gedurende die periode niet aan de openbare weg staan geparkeerd. Bovendien heb je het maar over 3 maanden; dat is ook meteen het minimum. Wanneer je de schorsing binnen die periode weer opheft betaal je de belasting alsnog. Opheffen is gratis.
De verzekering kun je overigens ook stopzetten voor die periode.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2012 12:37 door Dakloos.
|
 | Quote VTi driver
De maanden jan.febr.maart staat mijn auto stil, zonde dus om wegenbelasting te betalen. Kan ik dit stopzetten en hoe doe ik dat? Heeft het zin gezien het aanmelden volgens mij weer geld kost. Dank voor je toeliching.
Wat maken die drie maanden nou uit? Je bent nu meer kwijt om hem te schorsen dan de auto gewoon te laten staat en de MRB te betalen.Ik zie het nut hier niet van in. Mijn Kadett staat nu ook stil,en komt tot maart 2013 de weg ook niet op.Ik betaal gewoon de MRB.Al dat gedoe om hem te schorsen vindt ik zonde van m'n tijd.(en geld)
|
 | Quote rottieroodmax
Quote VTi driver
De maanden jan.febr.maart staat mijn auto stil, zonde dus om wegenbelasting te betalen. Kan ik dit stopzetten en hoe doe ik dat? Heeft het zin gezien het aanmelden volgens mij weer geld kost. Dank voor je toeliching.
Wat maken die drie maanden nou uit? Je bent nu meer kwijt om hem te schorsen dan de auto gewoon te laten staat en de MRB te betalen.Ik zie het nut hier niet van in. Mijn Kadett staat nu ook stil,en komt tot maart 2013 de weg ook niet op.Ik betaal gewoon de MRB.Al dat gedoe om hem te schorsen vindt ik zonde van m'n tijd.(en geld)
Dat ligt maar net aan de auto of het zin heeft of niet. Een Kadett weegt niet zo veel maar bv mijn camper van 2100 kg schors ik elk jaar voor een maand of 5. Bespaart me dan ruim 200 Euro met 5 minuten werk/gedoe achter de pc.
Groetjes, Jan
|
maar bv mijn camper van 2100 kg schors ik elk jaar voor een maand of 5. Bespaart me dan ruim 200 Euro met 5 minuten werk/gedoe achter de pc
Voor een camper betaal je toch maar voor een paar maanden per jaar wegenbelasting?
|
 | Quote Harm78
maar bv mijn camper van 2100 kg schors ik elk jaar voor een maand of 5. Bespaart me dan ruim 200 Euro met 5 minuten werk/gedoe achter de pc
Voor een camper betaal je toch maar voor een paar maanden per jaar wegenbelasting?
Klopt, 3 maanden, maar alleen als 'ie op kenteken als camper geregistreerd staat.
|
Klopt, 3 maanden, maar alleen als 'ie op kenteken als camper geregistreerd staat.
Kun je 'm dan niet beter als camper laten registreren? Of is dat heel moeilijk?
|
 | Quote Harm78
Kun je 'm dan niet beter als camper laten registreren? Of is dat heel moeilijk?
Op zich is dat wel goedkoper natuurlijk maar er zijn wel een aantal eisen die gesteld worden aan de inrichting. Verder zijn er voor campers nog weer extra regels die je met een normaal voertuig niet hebt. Zo mag je een camper (wel afhankelijk per gemeente geloof ik) bijvoorbeeld maar een beperkt aantal dagen op dezefde plek op straat geparkeerd hebben staan.
|
|