Nieuwe auto net 3 weken en nu al een ongeluk

Gepost door Instative 
Beste forum-leden,

Ik ben een noob met een nieuwe auto van 3 weken. Nu heb ik afgelopen zaterdag een ongeluk gehad wat niet mijn schuld was.
Mijn auto is hierdoor meteen een schade auto. Dit is echt zooo balen nu! Maarja, life goes on.

Nu hoor ik van mijn collega dat ik wellicht een nieuwe auto kan vragen van de verzekering (auto is tevens volledig verzekerd).
Ik heb mijn collega niet lang kunnen spreken (net naar huis en op vakantie) dus kon hem ook niet verder vragen, hoe en onder welke voorwaarden dit dan zou kunnen gebeuren.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, of zoiets uberhaupt mogelijk? Heeft dit dan wat te maken met de afschrijving van de auto en de kosten van de schade (ongeveer 1300 euro)??? of iets in die trend?

Wat zou een argument zijn van mijn kant om de verzekering deze "manier van oplossen" te laten overwegen??

Heel graag jullie hulp hierin!!

Groet,
Mike
"slechts 1300 euro schade" Daar krijg je echt geen nieuwe auto voor!
Alleen als de auto TL is krijg je een nieuwe.

Wel heel erg zonde.
Marcel
Carfanatic
lees eerst eens je polis door.

Ga ik doen!!

SKODACHAUFFEUR
"slechts 1300 euro schade" Daar krijg je echt geen nieuwe auto voor!
Alleen als de auto TL is krijg je een nieuwe.

Wel heel erg zonde.
Marcel

Waarschijnlijk heb je gelijk. En als we rekening houden met het totaal bedrag?:
De auto zelf heeft 12400 euro gekost...
1300 euro schade is net iets meer dan 10%.
Vervelend bij een net nieuwe auto maar verder houdt het wel op, soms wordt er een vergoeding uitgekeerd maar dat is voor zover ik weet alleen bij heel flinke schades, een schade van 1.300 Euro is peanuts en dat maakt jouw auto echt geen "schadebak".
Maar Marcel,

Je begrijpt kennelijk dus ook wat mijn collega bedoelde met dat het kan.
Nou nogmaals ik ben een noob dus zou jij mij kunnen uitleggen hoe zoiets dan in elkaar steekt..?

Wat overweegt de verkeringsmaatschappij dan te doen in zo een geval?

Groet en beide bedankt voor de reacties.
Total Loss
een schade van 1.300 Euro is peanuts en dat maakt jouw auto echt geen "schadebak".

Yes dat denk ik dus ook, maar weet niet familie en vrienden zeggen weer dingen zoals, jup nu wordt het weer vastgelegd bij de verzekering en evt. doorgegeven naar andere instanties en stuff... Ik weet het niet hoor maar ik denk inderdaad ook dat hij er weer goed uit komt te zien nadat hij gerepareerd is. Krassen en deuken aan de rechter deur, velg gekrast, rechter spiegel helemaal stuk... dat was 't wel eigenlijk.
€1300,- is niet veel, bij mijn Jeep is laatst de bumper even opnieuw gespoten, kostte al bijna €700,-. Deukje erbij en je bent al over dat bedrag heen waarschijnlijk. Tegenpartij mag je auto weer in nieuwstaat opleveren of aan jou het schadebedrag overmaken, wat jij wil. Laat wel even goed taxeren, er zit nog wel eens verschil tussen.

bij mijn Jeep is laatst de bumper even opnieuw gespoten, kostte al bijna €700,-.

Reparatie bedragen in nederland zijn ook belachelijk hoog. En als je zegt dat het zonder verzekering is, dan is € 250 - 400,- ook altijd ok. Voor € 500-600 laat je hier (Malaga eo) een hele auto overspuiten, en max. 1500 als het echt perfect moet zijn.
Waarschijnlijk heb je wel recht op een compensatie van de waardevermindering doordat je auto schade heeft gehad.
Voor zo een klein akkefietje (enkele krassen) wordt een wagen echt niet TL verklaard en vervangen.
Ik weet het, het doet pijn als je nagelnieuwe wagen geschonden wordt (had het zelf deze zomer ook met mijn 1 week oude Tourer toen een jonge snotneus met veel te grote BMW de bumper ramde), maar eens hij deftig hersteld is, dan ben je dat zo weer vergeten.
Lees ik het goed dat je:
- een nieuwe buitenspiegel
- een nieuwe velg
- een nieuw gespoten rechterportier
moet krijgen voor die 1300 euro?

Ik zou zeggen: let er wel op dat je inderdaad die velg krijgt (mits dit een lichtmetalen velg betreft). Want het bedrag klinkt ernaar alsof ze dat willen overslaan. Als het een wieldop betreft, klopt het bedrag waarschijnlijk wel.
200 voor de spiegel, 300 spuitwerk en 800 voor de velg

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2012 20:42 door meeuw.
Kan net zoals de andere posters hier met zekerheid zeggen dat je geen nieuwe auto kan krijgen.
Auto van mijn vriendin had dik 4000 euro schade (schatting, we weten het exacte bedrag niet, dat is gedeclareerd bij de tegenpartij)
Auto is gerepareerd en er was geen mogelijkheid om een nieuwe auto te krijgen ipv de schade te laten repareren. Dit kan alleen als de auto totall loss is.
Helaas heb je dus wel waardevermindering van de auto.
En bij de auto van mijn vriendin is het dus nog te zien. Auto is aan de achterkant gericht geworden. Dit krijg je eigenlijk nooit meer fatsoenlijk. Dus de schade is zichtbaar.

Best vervelend dus. Maar het zij zo.
Als je auto goed gerepareerd is, dus geen zichtbare zaken en geen eventuele structurele schade. Moet het op zich geen probleem zijn om hem later te verkopen. in elk geval moet je hem zeker niet terug proberen in te ruilen waar de schade bekend is (dealer) ooit, want dan krijg je er dus minder voor terug.

Maar gezien je zegt dat het op een nieuwe spiegel na alleen wat krassen zijn: dat is niet te zien, word je auto geen schadebak van. Behalve als ze het slecht overspuiten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2012 21:30 door Pobresh.
Pobresh
En bij de auto van mijn vriendin is het dus nog te zien. Auto is aan de achterkant gericht geworden. Dit krijg je eigenlijk nooit meer fatsoenlijk. Dus de schade is zichtbaar.
Dat zou je niet hoeven accepteren. De auto moet goed hersteld worden en dan hoor je het ook niet meer te zien. Daar heb je gewoon recht op. En ja, die schadehersteller zal in eerste instantie proberen je af te wimpelen, maar daar hoef je echt geen genoegen mee te nemen. Hij wordt prima betaald en hoort gewoon een auto zonder zichtbare schade (tenzij anders afgesproken) af te leveren. Schakel desnoods je verzekeraar in.

In het algemeen hoeft een goed herstelde schade helemaal geen waardevermindering op te leveren. Dat is tegenwoordig vooral een handelaarspraatje. Als ze weten dat er schade is geweest, zien ze het natuurlijk altijd. Maar de klant aan wie ze de auto vervolgens proberen te slijten, niet... hopen ze. Er zijn kopers die er nog een punt van maken, maar ik zou niet weten waarom. Met de moderne schadehersteltechnieken wordt de auto er mits goed gedaan helemaal niet minder van te worden. En die kopers die er een punt van maken zouden eens moeten weten wat er in de fabriek en ook daarna tot aan de aflevering door de dealer aan herstelwerk wordt uitgevoerd...
Velg en krassen lijken mij inderdaad goed weg te werken. Het wordt anders als je auto echt verwrongen is. Dat krijg je er nooit meer uit.
deWit
Velg en krassen lijken mij inderdaad goed weg te werken. Het wordt anders als je auto echt verwrongen is. Dat krijg je er nooit meer uit.

Maar dat horen ze dan ook te herstellen en anders te vergoeden.
Juist. En er kan veel meer dan de meeste mensen denken.
Pas als de schade meer is dan 2/3 van de dagwaarde is het een totalloss en "krijg" je een andere.
Wel altijd balen als je net een nieuwe auto hebt! Had het zelf ook toen ie net 3 weken oud was. Reed er eentje achterop.
Sterkte ermee. Een andere (nieuwe) zul je niet krijgen van de verzekeringsmaatschappij.
Di€sel
Wel altijd balen als je net een nieuwe auto hebt! Had het zelf ook toen ie net 3 weken oud was. Reed er eentje achterop.
Sterkte ermee. Een andere (nieuwe) zul je niet krijgen van de verzekeringsmaatschappij.
En terecht. Anders kunnen we net zo goed met zijn allen vier keer zoveel premie gaan betalen. Als het niet meer is. Hoe vervelend het ook is voor je.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2012 23:14 door michel1975.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep