5 jaar belasting betalen oldtimers

Gepost door Willem1984 
Hallo forumleden,

Ik hoor de laatste tijd van diverse mensen dat oldtimers die je na 1 januari 2011 op naam krijgt, je de eerste 5 jaar van bezit weer belasting moet betalen.

In eerste instantie deed ik het af als onzin, maar heb het nu vaker gehoord en ik kan er niks over vinden op RDW, VenW en Belastingdienst.
We hebben hier verscheidene auto's staan die opgeknapt moeten worden, en waar de papieren wel bij zijn, maar nog niet op kenteken of op naam...

Wie weet hier meer over??

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2010 17:21 door Willem1984.
Da's een Hoax, denk ik. Maar je weet het nooit in dit land. Jij bent de eerste van wie ik het hoor.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Lijkt me een broodje aap verhaal..........
Maak nou geen slapende honden wakker. Als ze(de politici) dit lezen zien ze weer kansen om ons autoliefhebbers dwars te zitten.

Als ze(de politici) dit lezen zien ze weer kansen om ons autoliefhebbers dwars te zitten.

mwoah, dwars zitten, op zich is de huidige regeling mi achterlijk. Historisch erfgoed etc prima, maar geef ze dan een km begrenzing van 5000km per jaar oid. Nu heb je allemaal van die types die 25jr oude stinkende diesels gebruiken voor woon werk verkeer, allemaal om een beetje belasting te kunnen ontlopen.
5 jaar is nog schappelijk. Ik heb ook al verhalen gehoord dat het helemaal afgelopen zou zijn voor nieuw geimporteerde gevallen.

Volgensmij net zo een Hoax.
Belasting betalen zou ik geen probleem vinden, maar dan alleen voor de mensen die hun oldtimer als eerste auto gebruiken...
Maar zo te lezen weet niemand hier wat van... Toch eigenaardig dat ik het verhaal nu meerdere keren heb gehoord confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2010 17:20 door Willem1984.
Misschien mensen die elkaar kennen? Voor mij is deze regel totaal onbekend en het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.
Audi80Coupť
Misschien mensen die elkaar kennen? Voor mij is deze regel totaal onbekend en het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.

Dat is dus het stomme, die mensen kennen elkaar zeker weten niet...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep