Wagenpark huize nieuw

Gepost door nieuw 
Wagenpark huize nieuw
06-01-2013 23:27
Na lang niet actief te zijn geweest dacht ik, ik zal mijn oude topic eens opzoeken om het weer eens te updaten. Tot mijn verbazing zag ik echter dat de oude topics gewist zijn en dus heb ik bij deze weer een nieuw topic aangemaakt.

De vakantie auto:
Een Volvo XC90 uit eind 2005 die wij ook sinds die datum hebben. Het is een 2.5T in combinatie met een automaat. Echt een heerlijke relaxte auto, zo goed zelfs dat we hem inmiddels nog steeds bezitten. Andere suv's kunnen toch niet echt tippen aan de XC90 en als je een nieuwe koopt dan krijg je eigenlijk hetzelfde als wat je al had. En tegenwoordig is het zelfs niet meer mogelijk om een benzine versie te bestellen en aangezien we niets met diesels hebben zal er dus nooit een diesel XC90 komen. We hebben wel naar een tijd geleden gekeken om hem in te ruilen of een Audi S8 of Maserati QP, maar dit was het toch ook niet helemaal. Dus totdat er wat moois op de markt verschijnt houden we deze waarschijnlijk. Wat bijzonder is aan deze auto is dat we hem uitgeleend hebben aan de serie Gooise Vrouwen, in het eerste seizoen van deze serie was de auto dan ook vaak in beeld.
Foto:

Meer kan ik er niet vinden helaas.

De boodschappenauto:
Momenteel is dit nog een CitroŽn C4 Picasso. Het is een 2.0 EBV6 die we in 2007 nieuw gekocht hebben. Een fijne en luxe auto met genoeg ruimte. We zijn er diverse keren mee naar Frankrijk mee geweest, maar daarvoor is de XC90 beter geschikt. De picacasso is erg wwindgevoelig en als je 1300km op 1 dag rijdt is dit gewoon irritant.
Foto:

De aankomende twee weken hebben we de C4 picasso nog maar hij is inmiddels al ingeruild op een nieuwe auto. De opvolger is een MINI countryman cooper S All4 automaat geworden (over lange namen gesproken). Een heerlijke auto met genoeg pk's. Hij is volledig full options uitgerust, dus dat wordt een auto om van te gaan genietensmiling smiley
Foto's:

Mijn dagelijkse auto:
Inmiddels heb ik mijn Alfa 147 ingeruild voor een MINI. Deze rijd ik nu al twee jaar naar volle tevredenheid. Echt een heerlijke auto die uitnodigd tot een flink potje sturen zo nu en dan. Ik heb er een panorama dak in zitten wat heerlijk is wanneer het kan heb ik deze eigenlijk altijd open.
Foto's:

De auto in Frankrijk:
In Frankrijk hebben we voor als we met het vliegtuig gaan een VW Golf 1 cabrio staan. Een heerlijke auto, zeker met de gti motor die in de onze zit. Er komt ook een heerlijk geluid uit. Hij start ook altijd, ongelooflijk voor een auto van ongeveer 30 jaar oud. Helaas rijden we er alleen bijna niet in. Daarom zou de auto eventueel ook verkocht mogen worden.
Foto:

De weekend en mooi weer auto:
Een Maserati Spyder GT. Een heerlijke auto, met een heerlijk geluid. Dit jaar hebben we er onder andere de Mille Miglia mee gereden, dit was echt een beleving om nooit meer te vergeten. Zoveel mensen langs de weg en iedereen is giga enthousiast. Een sfeer wat je hier in NL tijdens evenementen niet aan zal treffen. Het smaakte naar meer..
Foto's:

Zo ik hoop dat ik alles heb gehad haha. Zal binnenkort eens kijken of ik wat meer en duidelijkere foto's heb smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2013 23:28 door nieuw.
Leuk wagenpark! Met name de Maserati en het vakantie-Golfje!
Mooi pakketje. Voor mij springt vooral de VW Golf er bovenuit thumbs up Zou zonde zijn om te verkopen, want klassieker in de dop!
Goed ook dat de Picasso wordt gewisseld, die viel toch wat uit de toon winking smiley
Ik vond de picasso wel leuk, maar inderdaad wind is altijd irritant.
Hebben wij ook met de Kangoo, maar ga aan mijn moeder maar vertellen dat ze die moet inruilen. big smile smiley

Dat gaat niet gauw gebeuren.

Maar mooi wagenpark inderdaad, en leuk dat de auto nog te zien was in de gooische vrouwen.
Zo hey wat een dik wagenpark met als hoogtepunt die dikke Maseratithumbs up
Maar de Mille Miglia gereden?
Die is toch alleen toegankelijk voor klassiekers ??

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2013 10:23 door Bofkont.
Re: Wagenpark huize nieuw
07-01-2013 11:03
Bofkont

Je kunt als toerist het hele traject mee rijden. Je rijdt dus gewoon tussen de klassiekers door. Alleen bij enkele dorpen word je als meerijdende toerist even omgeleid, alleen de klassiekers mogen dan door de dorpjes rijden. Maar voor de rest kun je gewoon meerijden. Je hoeft je niet aan te melden, maar je krijgt natuurlijk geen roadbook of verdere assistentie. Ik heb het afgelopen jaar ook zo meegereden.
up!
Bofkont

Je kunt als toerist het hele traject mee rijden. Je rijdt dus gewoon tussen de klassiekers door. Alleen bij enkele dorpen word je als meerijdende toerist even omgeleid, alleen de klassiekers mogen dan door de dorpjes rijden. Maar voor de rest kun je gewoon meerijden. Je hoeft je niet aan te melden, maar je krijgt natuurlijk geen roadbook of verdere assistentie. Ik heb het afgelopen jaar ook zo meegereden.
Dit klopt. Echter is er voor Maserati en Ferrari een toch die dezelfde datum ongeveer dezelfde route rijdt. Dit is dus niet het echte werk, want daar worden we niet toegelaten maar toch is het zo mogelijk om eens de sfeer te proeven. We hadden ook van die kaarten zodat het mogelijk was overal bij te zijn. Ook mochten we overal door rood rijden en werden kruispunten afgesloten door politiemensen als wij eraan kwamen. Wat er bij ons wel bij zat was dat wij ook nog een bezoek aan de maserati fabriek mochten brengen en daar een rondleiding kregen. Met de politiebegeleiding was het overigens mogelijk om behoorlijk door te rijden en vanalles te doen wat normaal verboden is. Maar wij hebben ons redelijk aan de regels gehouden in tegenstelling tot sommige anderen.
[www.youtube.com]
Een deel van de Maserati's uit onze groep voor de fabriek:
ketelapper
Mooi pakketje. Voor mij springt vooral de VW Golf er bovenuit thumbs up Zou zonde zijn om te verkopen, want klassieker in de dop!
Goed ook dat de Picasso wordt gewisseld, die viel toch wat uit de toon winking smiley
Helemaal mee eens met het laatste. De Golf is inderdaad een klassieker in de dop echter is hij voor ons niet handig. In de zomers zijn er vaak files in zuid-frankrijk. Het open rijden in een auto zonder airco is heerlijk, maar als je een half uur in de file staat in de de volle zon dan smelt je de auto uit. Vandaar dat wij hem eigenlijk nauwelijks meer gebruiken. Dan is het gewoon zonde en leuker als iemand anders ervan kan genieten.
Re: Wagenpark huize nieuw
07-01-2013 22:02
nieuw
up!
Bofkont

Dit klopt. Echter is er voor Maserati en Ferrari een tocht die dezelfde datum ongeveer dezelfde route rijdt. Dit is dus niet het echte werk, want daar worden we niet toegelaten maar toch is het zo mogelijk om eens de sfeer te proeven. We hadden ook van die kaarten zodat het mogelijk was overal bij te zijn. Ook mochten we overal door rood rijden en werden kruispunten afgesloten door politiemensen als wij eraan kwamen. Wat er bij ons wel bij zat was dat wij ook nog een bezoek aan de maserati fabriek mochten brengen en daar een rondleiding kregen. Met de politiebegeleiding was het overigens mogelijk om behoorlijk door te rijden en vanalles te doen wat normaal verboden is. Maar wij hebben ons redelijk aan de regels gehouden in tegenstelling tot sommige anderen.

Ja, dat klopt. Zo was er afgelopen jaar tijdens de Mille Miglia een Ferrari Tribute. Alle meerijdende (moderne) Ferrari's (heb geen Maserati's erbij gezien) mochten ook de dorpjes in die voor niet-deelnemers in beginsel waren afgesloten. Maar up! reed in zijn 911 met volle snelheid achter o.a. een Nederlandse 599 GTO aan en reed overal langs waar de Ferrari Tribute ook langs reed grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2013 22:04 door up!.
Mooie foto.

Toch blijft het een mooie auto, mag dan meer een GT zijn, voor het geluid zou ik al zeker een Maserati willen.
erg mooi wagenpark!

Golf is een mooie...niet te snel weg doen hoor....veel te leuke auto om te hebben!
Lekker wagenpark zeg thumbs up. Vooral de Maserati is erg mooi! Ook de beide Mini's zijn erg fraai, al is geel niet helemaal mijn kleur.
Heel gaaf ťn afwisselend wagenpark thumbs up
AH kijk dat wist ik niet dat je ook zo kon meerijden, lijkt me idd een geweldige ervaring cool smileythumbs up
Leuk wagenpark, ik wist niet dat je ook een Golf cabrio had. Leuke vakantieauto, lijkt er nog netjes uit te zien!

Maar de Maserati is natuurlijk het gaafst, moet heerlijk zijn om daarmee de Mille Miglia te rijden.
Dat lijkt me sowieso mooi om nog eens te doen.
Om de Mille Miglia route (er zijn meerdere variaties trouwens) te rijden kan ik zeker aanraden. Heb ik een paar jaar terug gedaan, van hotel naar hotel en op de route alle steden bezocht. Alleen het stuk in het Noorden van Verona naar San Marino is qua natuur niet interessant. Veel door industriegebieden rijden.
Nissan GT-R, awesome
Mooie foto.

Toch blijft het een mooie auto, mag dan meer een GT zijn, voor het geluid zou ik al zeker een Maserati willen.
Hier kan je het geluid horen:
[www.youtube.com]

Het is inderdaad een aanrader zoals Meeuw zegt om de mille miglia route te rijden. Maar dan tijdens de mille miglia zelf en met een italiaanse auto of een klassieker. Dan kan je het mille miglia gevoel optimaal ervaren.
Die maserati is echt gaaf, mooi wagenpark hoor. als ik wat ouder ben zou ik die mille miglia ook nog wel willen rijden. helaas nu nog te weinig centen!
precies, wat een geluidje.

En dat is inderdaad een goede aanrader, hoop dat dat eens gaat lukken
Afgelopen zaterdag de Countryman opgehaald, dus tijd voor wat plaatjes!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2013 21:35 door nieuw.
Damn dikke wagen die mini, en ook nog een Sthumbs up
Wat me wel opviel in de mini, ik heb erin gezeten op de autorai in 2011, weet niet hoe het rijdt.
Maar ik ben 1.68 en ik had de stoel redelijk ver naar achteren, en zat eigenlijk precies goed.
Misschien zelfs een beetje krap.

Hebben jullie daar ook last van?
Een MINI krap? Wij hadden een MINI Cooper S (ook geel) en daar zat ik met m'n 1m93 prima in. We hebben ook een proefrit gemaakt in een Countryman en ook daar zat ik prima in. Uiteindelijk is het geen Countryman geworden. Maar krap? Nee hoor.
Gefeliciteerd, dikke bak. thumbs up Heeft zo'n Countryman trouwens AWD?
Hoe je zit verschilt ook heel erg per persoon, m'n vader is 1,83m en die zit verder naar achteren dan ik met m'n 1,93.

Wel fraaie uitvoering trouwens, het model is niet helemaal mijn smaak. Een Clubman vind ik dan leuker.
Hangt inderdaad van je lichaam af. Mijn vader is niet veel langer dan ik, maar zit wel een stuk lager en verder naar achter dan ik in zowel zijn auto als in mijn auto. Komt vooral doordat hij langere benen heeft.

Zo is de Countryman inderdaad een erg fraaie auto. En de Maserati blijft helemaal geweldig natuurlijk thumbs up
Micha D.
Hoe je zit verschilt ook heel erg per persoon, m'n vader is 1,83m en die zit verder naar achteren dan ik met m'n 1,93.

Als ik achter hem zit, zit ik met m'n knieŽn tegen de stoel aan. En dat in een taxi. nut smiley
Dank allen. De mini is inderdaad wel ruim. Voorin is mijn gewone mini erg ruim zelfs. De binnenruimte van de countryman is ook groot. Zelfs 1 van de ruimste in zijn klasse. Alleen de nieuwe B-Classe is ruimer vanbinnen.

JoŽl D.
Gefeliciteerd, dikke bak. thumbs up Heeft zo'n Countryman trouwens AWD?
Dankje. AWD is een optie op de cooper S en op de cooper SD/D, op andere varianten is het niet te krijgen. Het is een optie van 4.000 euro dus wel een vrij prijzige optie. Op de onze hebben we gelukkig wel awd, dat is wel heerlijk met die sneeuw nu.
Leuke verzameling zo! Doe mij die maserati maar smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep