3x Daihatsu Charade

Gepost door marc3l 
3x Daihatsu Charade
22-11-2012 22:57
Hallo ik ben Marcel en heb net als R.Kwant een Daihatsu Charade G11 Turbo en een Charade GTti,en daarnaast heb ik nog een Daihatsu Charade G10 uit 1979 die binnenkort op de planning staat om gerestaureerd te worden.

De G11 turbo heb ik wel een paar dingen aan veranderd.De remmen aan de voorzijde heb geupgrade naar geventileerde schijven van een nieuwer type .
Ook zijn de veerpoten aan de voorkant van een nieuwer type hier zitten ook verlagingsveren onder .

De steek van de velgen is ook veranderd van steek 4x110 naar 4x100 .

Ook is de uitlaat aangepast:

De GTti:
Hier heb ik in februari 2012 een nieuwe motor in geplaatst :

De G10:

Allen technisch onderhoud gedaan tot 2009 Toen is hij de stalling in gegaan:

Re: 3x Daihatsu Charade
23-11-2012 09:18
Ge-wel-dig! Jaloers op jouw wagenpark. Ik heb zelf ook nog een GTti uit '87. Die is inmiddels al ruim 2 jaar geschorst, maar komt binnenkort waarschijnlijk uit zijn stalling.
Gave gebakjes!

Maar die brulpijp onder de GTti die tegen de bumper aangedrukt zit doet echt afbreuk aan de auto i.m.h.o.
Wauw! Hier gaat mijn japanner-hart sneller van kloppen. De G10 en de G11 turbo zijn helemaal geniaal, superleuke bakkies! De velgen van de G11 vind ik nťt te jong eigenlijk al misstaan ze zeker niet.
Pfoeh, nog zo'n leuke Daihatsu-kudde! thumbs up

Die G11 ziet er zo erg leuk uit! Lekker typisch jaren 80, geweldig! De GTti kan mij ook iets minder bekoren door je aanpassingen, hoewel ik het wel erg kan waarderen dat je er veel tijd en moeite in hebt gestoken.

Dan de G10... Wat een fantastische auto zeg! Echt de beste kleuren ook. Helemaal top thumbs up
Zeldzaam sympathiek merk. Jammer dat het van de Nederlandse markt is verdwenen. Je hebt overigens een jaloursmakend Daihatsu-wagenpark ! Leuk allemaal weer.
Hahahaha! Die brommobiel op bakstenen: gangstah!
Erg leuke wagens. Zeker ook die G10.
Zijn er van die G10 nog van die 'patrijspoort' 3-deurs in omloop? Die vind ik helemaal geweldig.
Zie:
Aanvulling: er is zelfs een site in Duitsland voor de G10-serie!
23-11-2012 14:01
Nog nooit gezien, zo'n G10! Vijf deuren in zo'n koekblikje, gaaf!
23-11-2012 14:09
Leuk man! De velgen onder je auto's vind ik wel jammer. Zeker bij de G11. Als er toch 4x100 op zit, dan passen er genoeg mooiere velgen onder. Antracietkleurig zou 'm gaaf staan! Clio Williams velgen, of Ronal Turbo? cool smiley
Hey Marcel,

welkom hier.

Gr. Pascal
Mooi Charades man. Vooral die G10 thumbs up.
24-11-2012 22:48
welkom hier en een erg mooie wagenpark !

Deze wagens kom je niet meer op iedere straathoek tegen !!
Dank voor jullie reacties

@ joep 83:

Er zat eerst een ielig eindstuk onder wat ik niet mooi vond en deze uitlaat heb me niks gekost dus hiervoor gekozen.

@ X trailrijder:

Ik wilde er perse l.m.velgen onder en dit was het enigste wat ik nog had liggen voor 4X100.

@ rob076:

Ieder past z,n auto op z,n eigen manier aan,zo vind ik m,n GTti mooi.

@ Ford versailles V8:

Dank je ,ik ben niet de enigste met zo,n verzameling hoor.

@Jeroen W:

Van de driedeurs G10 zijn er nog wel in omloop maar hoeveel dat er zijn weet ik niet .
(heb er nl ook eentje van)

Deze is echt voor onderdelen voor de groene.
marc3l
@ Ford versailles V8:

Dank je ,ik ben niet de enigste met zo,n verzameling hoor.

Klopt...in Duitsland is er iemand die rond de 35 Daihatsu's heeft. Zijn wel meer Daihatsu-liefhebbers. Zelf heb ik van de week nog 2 maal een YRV Turbo gekocht een rode en zwarte.....schaalmodellen cool smiley

En de wagens van Marcel zien er in real ook top uit. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-11-2012 20:21 door PascalD.
30-11-2012 22:05
Van die G10 3 deurs weet ik er in mijn omgeving in elk geval nog 2 te staan: een zeer fraaie in de showroom bij Ter Riet aan de Daalweg in Enschede en in Hengelo buiten achter op het terrein bij het Shell tankstation aan de Diamantstraat. Blijven erg leuke en karaktervolle wagentjes!

Heb er zelf een paar jaar geleden bijna een gekocht voor 300 euro, maar die was te rot en er zat te veel werk aan. De eigenaar had toen ook nog een zeer nette 5 deurs.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep